Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:21

soloro: precies, zo doe ik het ook vaak :j

Sammie schreef:
Szan schreef:
Ook vervelend: mensen die praten in de stiltecoupé en vervolgens asociaal reageren als je er netjes wat van zegt. Als je niet vaak met de trein reist en niet weet dat er een stiltecoupé is, dan vind ik het nog niet eens erg. Kan gebeuren. Maar om dan een grote mond te geven, tja, dan is het snel klaar.
Netjes zeggen niks mis mee.. Wij hadden echter eens plaats genomen in een stiltecoupe, omdat de trein VOL zat. Iedereen praatte gewoon normaal, begint er opeens een gozer keihard te schreeuwen “Dit is een stiltecoupe, hoorr!!” (ofzoiets). Ja moet je bij mij wezen.. Houd zelf je wafel dan ook..

Mee eens, netjes met elkaar omgaan moet van beide kanten komen.

Aan de andere kant... stiltecoupé is stiltecoupé, of je nu in een volle trein gedwongen wordt daar te zitten of niet. Dus dat punt snap ik dan ook wel. Sterker nog: als het heel druk is in het weekend, ga ik expres niet in de stiltecoupé zitten omdat ik me dan erger aan het geluid. Dan ga ik liever in een gewone coupé zitten waar ik weet dat het sowieso lawaaierig is. Een soort mindfuck.
Laatst bijgewerkt door Szan op 15-10-15 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:21

Sammie schreef:
Netjes zeggen niks mis mee.. Wij hadden echter eens plaats genomen in een stiltecoupe, omdat de trein VOL zat. Iedereen praatte gewoon normaal, begint er opeens een gozer keihard te schreeuwen “Dit is een stiltecoupe, hoorr!!” (ofzoiets). Ja moet je bij mij wezen.. Houd zelf je wafel dan ook..


rare beredenering....
Misschien was die persoon gewoon al de hele tijd stil en ergerde hij zich aan alle mensen die praten in een stilte coupe?? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:23

NiNa_14 schreef:
voor iedereen die zich ergert aan de 12, pak een keer de 28 ;)
Dat is de oude 11 en rijdt ook naar de uithof
Je moet alleen niet de 128 pakken die rijdt maar tot rijnsweerd

De 128 rijdt ook gewoon door tot de Uithof hoor :) Gewoon even goed kijken wat er vooraan staat, het is altijd duidelijk aangegeven als hij wel maar tot Rijnsweerd gaat (is er maar eentje per uur).

Mijn grootste ergernis is echt by far mensen die praten in de stiltecoupe. Ik zit toch vrij regelmatig met zakenmannen in de trein die gewoon even uitgebreid gaan zitten bellen. Laatst zei er eentje 'ja de rest van de trein was druk dus ben maar hier gaan zitten, maar als de trein vol is mag je gewoon praten in de stiltecoupe hoor'. Wat ongelofelijk achterlijk :') Als je ziet dat je daar komt te zitten hou je je waffel toch gewoon even. Als dat telefoontje echt zo belangrijk is kan je ook even naar het tussenstuk lopen :roll:

En om nog even in te haken op die hele lijn 12.. Hij gaat in de spits zelfs elke 3 minuten tegenwoordig. Buiten de spits om de 5. Aantal studenten dat naar de Uithof moet is gewoon gigantisch groot en die bussen zullen echt wel druk blijven. Waar ik me dan weer ongelofelijk aan irriteer is studenten (en ja, het zijn vooral eerstejaars) die gaan duwen en rennen om nog in die bus terecht te komen. Als ik uberhaupt al met de 12 ga stap ik er niet in voordat ik zeker weet dat ik een zitplek heb :+ Als de deur niet precies terecht komt waar ik sta sla ik hem over hoor, daaahaaag.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:24

Inhakend op alle verhalen van bus 12, hier wat (oud) beeldmateriaal :D Ik ben heel blij dat ik daar niet meer mee hoef te reizen.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:28

NiNa_14 schreef:
rare beredenering....
Misschien was die persoon gewoon al de hele tijd stil en ergerde hij zich aan alle mensen die praten in een stilte coupe?? -O-
Ik denk niet dat je het snapt.. Hij begon keihard, echt keihard (!) te schreeuwen dat dit een stiltecoupe was. Zonder enige vooraankondiging of wat dan ook.. Als je je daar aan ergert.. prima, maar dat kun je ook op een normale manier zeggen. Iets in de trant van mensen wil niet vervelend doen, maar dit is wel een stiltecoupe.. Ipv in één keer door die hele cabine heen te gillen en vervolgens weer met zn lubber spijkerbroek onderuit gezakt en z’n voeten midden in het gangpad te planten. Dat laatste kweekt weinig goodwill bij de mensen. (trein zat immers vol, dus mensen zijn gewoon op de eerste beste lege stoel gaan zitten die ze tegenkwamen) Getuige ook de reacties van de rest.

chamion
Huisheks

Berichten: 3664
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:31

Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso als ze weer eens met gangetje gas erop mijn woonwijk doorscheuren en ik in de bus zit. Ik word dan vaak hartstikke misselijk ook. Heb er wel eens van gezegd, dan krijg ik de opmerking dat de tijd voor deze route te krap staat, en dat ze wel door moeten trappen anders halen ze t niet.
Lekker is dat. Soms moet ik me gewoon vasthouden zodat ik niet om sodemieter, ook al zit ik!!


Wist je dat ze ontslagen kunnen worden als ze te vaak te laat komen. En de meeste tijden staan altijd al krap en dan wordt het nog een minuutje krapper gezet. Of ze zetten de pauzes gewoon weg poedersuiker neer. Dan moet je ergens 45 minuten zitten waar je geen eten kan opwarmen en de pauze op locatie waar je wel wat kan opwarmen heb je maar 10 minuten pauze icl heen en weer rijden van een bus.
En zo kan nog wel even door gaan qua wanbeleid.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:33

O wat ik ook zo irritant vind is dat wanneer ik met de trein reis ik de hele conducteur nergens vind. Ja als de deuren open en dicht moeten dan zie ik hem. Ik weet dat er ook mensen bokken die werkzaam zijn bij de ns maar waarom verstoppen jullie je altijd? Het nodigt gewoon echt uit om zwart te gaan rijden. Plus het is geen actieve werkhouding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:34

Hebben ze conducteurs bij de Ns? :oo :')

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:36

Sammie schreef:
NiNa_14 schreef:
rare beredenering....
Misschien was die persoon gewoon al de hele tijd stil en ergerde hij zich aan alle mensen die praten in een stilte coupe?? -O-
Ik denk niet dat je het snapt.. Hij begon keihard, echt keihard (!) te schreeuwen dat dit een stiltecoupe was. Zonder enige vooraankondiging of wat dan ook.. Als je je daar aan ergert.. prima, maar dat kun je ook op een normale manier zeggen. Iets in de trant van mensen wil niet vervelend doen, maar dit is wel een stiltecoupe.. Ipv in één keer door die hele cabine heen te gillen en vervolgens weer met zn lubber spijkerbroek onderuit gezakt en z’n voeten midden in het gangpad te planten. Dat laatste kweekt weinig goodwill bij de mensen. (trein zat immers vol, dus mensen zijn gewoon op de eerste beste lege stoel gaan zitten die ze tegenkwamen) Getuige ook de reacties van de rest.


in dat geval niks gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:36

Ik word toch heel regelmatig gecontroleerd hoor. Hou in je achterhoofd dat er veel treinen zijn die op mega lange trajecten rijden (Den Helder - Maastricht bijvoorbeeld) en ze kunnen dan moeilijk elke keer tussen Amsterdam en Utrecht iemand heen en weer laten lopen. Kan je beter op de langere stukken doen, vooral als het druk is..

Annabel

Berichten: 4877
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:36

ik liep een tijdje met krukken, en moet ivm school met de bus.
meestal stoppen de chauffeurs netjes voor je neus (gelukkig!) omdat je niet zoveel kan met je krukken een een mank pootje.
Zo heb ik heel vaak gehad dat de bus recht voor mij stopte en ik vooraan stond, dat dan die brugklassers voor je gaan voorpiepen zodat zij als eerste in de bus zitten.. sta je dan met je krukken -O-

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:37

Ik word vrijwel elke dag gecontroleerd hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:38

Annabel schreef:
ik liep een tijdje met krukken, en moet ivm school met de bus.
meestal stoppen de chauffeurs netjes voor je neus (gelukkig!) omdat je niet zoveel kan met je krukken een een mank pootje.
Zo heb ik heel vaak gehad dat de bus recht voor mij stopte en ik vooraan stond, dat dan die brugklassers voor je gaan voorpiepen zodat zij als eerste in de bus zitten.. sta je dan met je krukken -O-

In dat soort gevallen kan je gewoon aanspraak maken op de invalideplek hoor. Ik heb ook een tijd op krukken gelopen en als ik met een drukke bus naar huis moest en er was geen andere zitplek meer beschikbaar dan vroeg ik gewoon aan degene die op de invalideplek zat duidelijk niet invalide was of ik mocht zitten :=

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:39

Op het traject den haag - den helder -Amsterdam - den haag ben ik nooit gecontroleerd. Ik zie ze wel op Schiedam den haag maar dan vinden ze de eerste klas leuker

Esmee_RS

Berichten: 4903
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:41

Ik word vrijwel iedere dag gecontroleerd op het traject Maassluis west - Rotterdam centraal. Vaak ook op de heen- en de terugreis.
Van Rotterdam centraal naar Rotterdam Alexander ben ik dan nog nooit gecontroleerd, maar die trein rijdt vaak door naar Groningen, Amersfoort of Assen dus dat snap ik wel. :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3664
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:44

joeluna schreef:
Ik erger me aan:
* Aan de chauffeur vragen of die mijn bus wil oproepen met de vraag of die een minuutje wil wachten en dan gewoon weigeren en zeggen, we zijn er zo


Bij veel busmaatschappijen kan dit niet eens meer. Er werd te veel geklept vond het beleid en je kan nu allen nog maar hoofdkantoor oproepen voor noodsituaties (en zelfs dat duurt soms 3 uur voordat er reactie komt)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:45

Ik ben ooit van Ommen - Zwolle - Utrecht - Rotterdam - Breda - Antwerpen - leuven gereisd en niet eens gecontroleerd. En op de terugweg pas bij arriva. :')

En het stuk Utrecht - Zwolle wordt ook nooit gecontroleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:46

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ooit van Ommen - Zwolle - Utrecht - Rotterdam - Breda - Antwerpen - leuven gereisd en niet eens gecontroleerd. En op de terugweg pas bij arriva. :')

En het stuk Utrecht - Zwolle wordt ook nooit gecontroleerd.

Maar Utrecht - Zwolle heb je ook sowieso twee treinen te pakken, dus dan snijd je alsnog weer het traject door de helft. Vind het altijd een beetje gezever. Snap dat het vervelend is als je betaalt voor een kaartje en je wordt niet gecontroleerd, maar als ze twee rondjes lopen en er zitten toevallig mensen in de trein die wel van Maastricht naar Den Helder moeten dan krijg je een gigantisch grote bek dat ze al gecontroleerd zijn.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:50

Bij de htm word ik soms 2 keer gecontroleerd. Dan zetten ze ook soms dat ding stil

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:57

- Kauwgom etende mensen die vinden dat de hele bus/tram ze moet horen smakken.
- Mensen die niet kunnen wachten met instappen tot iedereen is uitgestapt in trein/tram
- Een heleboel buggy's in het gangpad zodat je de achterdeur van de bus niet meer kan bereiken
- Mensen die niet doorschuiven
- Mensen die naast je komen zitten en zichzelf zo breed maken dat je tegen het raam geplakt zit
- Mensen die zo hard praten aan de telefoon dat ze eigenlijk geen telefoon nodig hebben
- Chauffeurs die tijdens het rijden op hun gsm bezig zijn, zodat ze gevaarlijk rijden en de helft van de haltes missen
- Bussen die er niet door komen of juist veel te vroeg zijn
- Misschien heel stom, maar bussen en trams die volgeplakt zijn met reclame zodat je niet normaal buiten kan kijken

Foaly

Berichten: 5028
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:59

Prachtig geluid: het hoge gegier van een intercity die een station (op tijd) binnenloopt.

Iets minder prachtig geluid: de bing-bong van de NS-mevrouw die vertelt dat dit niet jouw IC is en dat jouw IC:
- Vertrekt vanaf een perron aan de andere kant van het station.
- Vertrekt over ‘enkele minuten’; dit kan variëren van 5 minuten tot een half uur tot twintig over vijf ’s ochtends.
- Idem, met als toegevoegde bonus dat het eindstation vandaag ergens halverwege de normale route ligt. Of er bussen worden ingezet is nog maar zeer de vraag.
- Niet zal rijden omdat jouw IC is opgevroten door een draak in een zwart gat. Dat vervolgens ontploft is.
Wie vult aan?

Ik houd wel van de NS hoor, maar sommige dingen zijn gewoon te typisch :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:05

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ben ooit van Ommen - Zwolle - Utrecht - Rotterdam - Breda - Antwerpen - leuven gereisd en niet eens gecontroleerd. En op de terugweg pas bij arriva. :')

En het stuk Utrecht - Zwolle wordt ook nooit gecontroleerd.

Maar Utrecht - Zwolle heb je ook sowieso twee treinen te pakken, dus dan snijd je alsnog weer het traject door de helft. Vind het altijd een beetje gezever. Snap dat het vervelend is als je betaalt voor een kaartje en je wordt niet gecontroleerd, maar als ze twee rondjes lopen en er zitten toevallig mensen in de trein die wel van Maastricht naar Den Helder moeten dan krijg je een gigantisch grote bek dat ze al gecontroleerd zijn.

Zwolle - Rotterdam is een trein hoor. :j

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:13

Destination schreef:
_sharonnn schreef:
Lijn 15 in Groningen is ook altijd leuk :')

Iedereen houdt van lijn 15 *\o/*


Yeah Lijn 15! Ben der dol op :')

Tink89
Berichten: 3021
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:26

Ik erger me nu vooral dood aan de mevrouw die naast me zit te whatsappen met keihard haar geluid aan. Ping...ping...ping...ping

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:31

Laatst meegemaakt dat de chauffeur niet eens wachtte tot iedereen er uit was, het was druk en de laatste persoon zat nog net niet klem...

En van die mensen die je de hele tijd aan staren of veel te veel ruimte innemen, bwlegh