Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:13

_sharonnn schreef:
Maar jij hóéft ook geen grote uitgaven te doen als jouw hobby betaald wordt..

En hoe bedoel je dat? Ik snap dat ik daardoor 'niks' uit hoef te geven.
En dat ik daardoor een verwend persoon ben. Tuurlijk, dat geef ik toe. Maar is dat een reden om als je geen geld hebt ineens het geld dat je verdient hebt in 1 keer weer uit te geven?
Mijn mening is, spaar het op. Iets voor later, iets voor jezelf om uit te geven, iets voor ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:14

jolmer20 schreef:
_sharonnn schreef:

En dat ik daardoor een verwend persoon ben. Tuurlijk, dat geef ik toe. Maar is dat een reden om als je geen geld hebt ineens het geld dat je verdient hebt in 1 keer weer uit te geven?
Mijn mening is, spaar het op. Iets voor later, iets voor jezelf om uit te geven, iets voor ....

Daar reserveert hij het toch voor?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:14

jolmer20 schreef:
_sharonnn schreef:

Maar als hij geld verdiend, maakt het dan uit of ie t nu of over 3 maand uitgeeft?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:18

Gentlegiant schreef:
Niemand heeft medelijden?
Althans niet hoe ik vind dat iemand medelijden toont

Ik vind dat jullie beide erg onvolwassen zijn om het überhaupt op bokt neer te zetten
Als je nu al "gezeur" hebt om n Apple watch van nog geen 500€ hoe moet dat dan later als jullie volwassen zijn

Jullie gaan vast niet binnen nu en n half jaar samen wonen
Dus als hij nu t geld heeft en dat ding koopt ben jij d'r vanaf
Of dat hij nu 250€ apart zet en 250€ in n potje doet
En volgende maand t zelfde doet en dat ding koopt
Staat eveneens 500€ apart
D'r vanuit gaande dat d'r verder alles betaalt is

Als jij zo volwassen bent zoals je nu reageerd waarom ga je dan niet lekker zelf je hobby bekostigen ipv je ouders hier voor te laten opdraaien
Je weet toch beter dan je vriend hoe je met geld on moet gaan als ik t goed begrijp

Die laatste zinnen raken me, daar ga ik even verder niet op in. Als het had gekund, had ik het zo gedaan.

Mijn punt is inderdaad zoals jij het zegt. 250 apart en 250 voor zijn Watch. Dat vind ik prima, zolang we maar sparen zoals is afgesproken

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:19

_sharonnn]
[quote="jolmer20 schreef:
_sharonnn schreef:

Maar als hij geld verdiend, maakt het dan uit of ie t nu of over 3 maand uitgeeft?[/quote]

hij verdient geen geld, niet op vaste basis. NOG niet tenminste, het is de bedoeling. Maar hij heeft nog geen contract getekend. Dit is ook waarom ik zo voorzichtig probeer te zijn.
Als hij elke maand vast een bedrag binnen zou krijgen maakt het mij helemaal niks uit, super juist als hij dan iets voor zichzelf kan kopen.

edit: dan krijgt hij elke maand wat binnen en kan het dan apart zetten. Maar nu is er niks wat binnenkomt op vaste basis, mede daardoor vind ik het zonde.
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 08-10-15 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:21

jolmer20 schreef:
Gentlegiant schreef:

Ik vind dat jullie beide erg onvolwassen zijn om het überhaupt op bokt neer te zetten
Als je nu al "gezeur" hebt om n Apple watch van nog geen 500€ hoe moet dat dan later als jullie volwassen zijn

Als jij zo volwassen bent zoals je nu reageerd waarom ga je dan niet lekker zelf je hobby bekostigen ipv je ouders hier voor te laten opdraaien
Je weet toch beter dan je vriend hoe je met geld on moet gaan als ik t goed begrijp

Die laatste zinnen raken me, daar ga ik even verder niet op in. Als het had gekund, had ik het zo gedaan.

Mijn punt is inderdaad zoals jij het zegt. 250 apart en 250 voor zijn Watch. Dat vind ik prima, zolang we maar sparen zoals is afgesproken

Prima dat je dat raakt klinkt even heel hard maar is misschien wel eens goed

Het is jou hobby en je ouders betalen dat prima
Maar waarom dan 2 paarden een ander iemand zou al blij zijn met een lease of bijrijd paard

Ik vind dat als je wilt gaan samen wonen of d'r over na denkt je eerst maar je eigen hobby moet bekostigen
Denk je dat dat hier zomaar is komen aanwaaien?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:22

Mijn vriend wil ook graag een Apple Watch, ik vind ze persoonlijk kotslelijk, overbodig en probeer het hem dan dus ook uit z'n hoofd te praten. Maar(!) uiteindelijk blijft het zijn geld en beslissing, ik ga hem niet dwingen of commanderen.

Mijn advies zou dus zijn dat als je het écht graag wil en het geld ervoor hebt gespaard en voor over hebt, moet je het vooral doen, dat is jouw keuze en beslissing.

Ik ga nog even verder met hopen dat vriendlief 'm uiteindelijk niet koopt. :+

Murloc

jolmer20 schreef:
Nou jullie zijn lekker aardig voor me :+

Snap dat jullie zeggen dat het zijn geld is, dit is het ook natuurlijk. Maar het geld is voor later.
Het is meer een principe kwestie: als er geld binnenkomt, wordt het uitgegeven door mijn vriend.
En dát vind ik eigenlijk zonde, aangezien we geen geld hebben en dus daarom ook nog thuiswonen.
Ik ben van het sparen, en mijn vriend dus niet

Als ik TS was zou ik eens goed nadenken waar mijn prioriteiten liggen,

vuurneon

Collie2008 schreef:
vuurneon schreef:
Overigens is het bij ons vrij eenvoudig, staat de 1 niet achter de grote aankoop van de ander dan komt ie er niet. Dus mijn man kan wel fijn velgen willen, maar hij houdt het maar bij zijn wieldoppen :')

Wij hebben samen een huishouden, dus t gaat gewoon in overleg met elkaar :) kan wel zeggen: ja mijn geld, mijn uitgave maar zo zitten wij beide niet in elkaar. Als wij het nou heel breed hadden is het een ander verhaal.

Je maakt een afspraak met elkaar en dan is het niet tof als de ander het niet zo nauw neemt met wat is afgesproken.

Op zich mee eens hoor, maar waarom moet je het 'eens' zijn over een aankoop? Als jouw man (bijvoorbeeld) van auto's houdt 9met daarbij mooie sportvelgen) en jij vindt doppen ook prima, dan doe je hem m.i. tekort. Hij kan ook zeggen zoek maar een verzorgshetlander i.p.v. een eigen paard hebben. Het gaat toch ook om elkaar iets gunnen? Natuurlijk moet dat wel realistisch blijven en natuurlijk financieel haalbaar.

Mijn vriend gaat binnenkort naar Turkije om z'n haar te laten doen, dat kost best wat knaken. Ik vind het niet nodig want ik vind hem sowieso al mooi, zelfs kaal zou ik hem mooi vinden. In feite is het dus niet nodig, zonde van het geld bladiebla. Maar ik gun het hem, het is iets wat hij wilt. En zo gunt hij mij gelukkig mijn paard.

Precies wat ik zeg toch? Moet financieel haalbaar zijn :) Als wij het breed hadden, is het een ander verhaal maar velgen zijn geen prioriteit. Andersom zou hij ook niet willen dat ik zonder overleg even 200 euro uitgeef aan nieuw hoofdstel bijvoorbeeld omdat dat geld beter naar de spaarrekening kan gaan. Ik gun hem de hele wereld, maar moet wel realistisch blijven :P Wij hebben ook een financiële verantwoordelijkheid naar elkaar toe :) (en helemaal nu wij bijna ouders gaan worden: ook financieel verantwoordelijk voor de kleine)
Daarom doen wij niet moeilijk over wat incidentele losse kleine aankopen; bv spel van 20 euro. Dat kan namelijk wel makkelijk uit :)

Je moet het geld wel hebben om uit te geven immers en als het ten koste gaat van onze buffer dan is het is dat in overleg moet gaan en moeten er beide achter staan. Zo blijven wij financieel gezond :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-15 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:23

Even heel simpel, juist nu kan je die apple watch kopen omdat je nog geen verplichtingen hebt (behalve dan een spaarafspraak met je vriendin) Als je straks een woning hebt kan je dit soort dingen echt niet meer even spontaan doen. Dus nu het nog kan: Doen! Geniet er van want straks wordt het allemaal anders.

Mijn vriend heeft de apple watch, gebruikt hem veel met sporten, en is er heel enthousiast over! (ik zie het nut er ook niet van in maar ieder zijn ding)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:24

Gentlegiant]
[quote="jolmer20 schreef:
Gentlegiant schreef:

Maar waarom dan 2 paarden een ander iemand zou al blij zijn met een lease of bijrijd paard

Ik vind dat als je wilt gaan samen wonen of d'r over na denkt je eerst maar je eigen hobby moet bekostigen
Denk je dat dat hier zomaar is komen aanwaaien?[/quote]

Dat zeg ik nergens toch?
Ik heb het geluk dat mijn ouders dat willen betalen. Prima toch?
Anderen blijven hen hele leven bij hen ouders, ook prima!
Als mijn ouders het niet hadden aangeboden dan hadden ze ook niet meer van mij geweest. Mijn ouders vinden het zelf ook leuk en genieten elke dag weer van ze. En daar ben ik ook zo blij om.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:27

Als je ipv je paard elke maand een bedrag zou krijgen, zou je dat geld in het potje stoppen of zou je dan toch liever een paard hebben?
Het is nemen en geven in een relatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:28

Blabla: waarom is dat gek? Je bent samen in een relatie...
Hier worden alle uitgaven boven de €100 gewoon besproken :j

Als je ervoor kiest om samen te zijn, kies je er imo ook voor om te delen.
Ik snap de "mijn geld, dus mijn keuze" houding dan ook echt niet. Vind het zelfs egoïstisch.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:30

Maar zonder financiele mogelijkheden is er nog geen zicht op samenwonen, dan is het nu juist toch nog de tijd om iets voor jezelf te kunnen kopen? Dat sparen voor iets samen komt heus wel weer, voorlopig hebben jullie daar denk ik nog de tijd voor zonder vaste baan (banen). Het is inderdaad geven en nemen, beide moeten gewoon ook hun eigen ding kunnen doen. Niet elke relatie houdt stand (zeg uiteraard niet dat dit bij jullie kapot moet lopen), dan wil je je echt niet allemaal dingen hebben onthouden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:30

Ik vind je inderdaad verwend klinken nu
"M'n ouders bieden het aan, prima toch!''

Mijn vader bied me zoveel aan... En zo vaak en voor niets maar dat betekent nog niet dat ik t aan neem
Met je 20ste en samen woon plannen dan al dan niet over n jaar mag ik toch hopen dat je ze zelf gaat bekostigen
Of hun d'r nu wel of niet van genieten...

Nu lift je n beetje mee en dat vind ik best triest
Kijk als je geen inkomsten hebt en ze springen bij prima
Maar als je dadelijk n baan hebt dan betaal je t toch gewoon zelf en als dat allemaal lukt gaan denken over samen wonen

Ik zou me ronduit samen in jou situatie en dan nog gaan mopperen op je vriend die n eenmalige aanschaf van nog geen 500€ wilt doen dat geen onderhoud kost

Laat die jongen dat ding toch kopen zeg... Je lijkt z'n moeder wel

Sorry dat ik het moet zeggen maar zit al continu op m'n handen om het niet te typen

Dat je overlegd is prima maar in de situatie waar ts en partner in zitten
Niet samen wonend enz vind ik t absurt dat ze het eigenlijk verbied hem nu te kopen...

Hier word ook overlegd maar wij wonen samen enz enz
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 08-10-15 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:31

Als ik geen paarden zou hebben zou ik geen geld krijgen.

Maar als dat zo zou zijn, dan denk ik dat wel ja :j dan zou ik dat in een potje stoppen.
In ieder geval een gedeelte.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:32

Argai schreef:
Als je ipv je paard elke maand een bedrag zou krijgen, zou je dat geld in het potje stoppen of zou je dan toch liever een paard hebben?
Het is nemen en geven in een relatie.

Wie zegt dat de deal met betrekking tot het betalen van de paarden zo in elkaar steekt?

Dat geven en nemen moet van beide kanten komen. ;)

Ik heb net zo'n ding opgezocht op Google en man wat een geld om een mobieltje aan je pols te kunnen binden. Hij lijkt me echt levensgevaarlijk in het verkeer. Het is niet de bedoeling dat je sms'jes leest achter het stuur en ik zie niet in waarom dit een uitzondering zou zijn. Ik zou mijn vriend niet tegenhouden als hij zo'n ding zou willen, maar dan ga ik er wel even vanuit dat onze afspraken met betrekking tot gezamenlijke spaardoelen gewoon blijven staan. ;)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:32

LadyMadonna schreef:
Blabla: waarom is dat gek? Je bent samen in een relatie...
Hier worden alle uitgaven boven de €100 gewoon besproken :j

Als je ervoor kiest om samen te zijn, kies je er imo ook voor om te delen.
Ik snap de "mijn geld, dus mijn keuze" houding dan ook echt niet. Vind het zelfs egoïstisch.

Persoonlijk vind ik dat als je nog niet samenwoont er ook nog geen 'ons' geld is. Je kan misschien samen sparen voor iets, daar afspraken over maken, maar dat is wat anders. Als je samenwoont veranderen 'de regels' omdat je een gezamenlijk huishouden voert.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 08-10-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:33

Gentlegiant schreef:

Denk je dat dat hier zomaar is komen aanwaaien?

Ik moet echt even kwijt dat ik jou nu heel raar vind reageren...
Wat maakt het uit dat haar ouders ook veel om haar paarden geven en ze daarom bekostigen? Moet daar zo op gereageerd worden?

Ik denk niet dat het goed is dat het haar raakt... weet jij veel wat de reden is waardoor ze haar paarden niet zelf kan bekostigen....

Haar vriend heeft ook nergens gezegd dat de paarden alles opslokken, dat die maar weg moeten dus ik begrijp niet waar dit hele gebeuren weg komt...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:35

Als TS nou 1 euro van het bedrag dat de AppleWatch kost opzij zet, dan spaart hij alsnog mee, en kan hij vast bij een vriend 1 euro lenen en die AppeWatch kopen. Dat gaat volgens de afspraken, hij spaart, hij kan iets kopen, zij blij, hij blij.

Als je al samenwoont kan ik begrijpen dat je over zulke dingen praat, maar god, als mijn vriend me bij de mouw had gepakt toen ik die veel te dure 64HB iPhone6 wilde kopen, had ik hem duidelijk gemaakt dat we dat niet op die manier doen :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:35

Gentlegiant schreef:
Ik vind je inderdaad verwend klinken nu
"M'n ouders bieden het aan, prima toch!''

Mijn vader bied me zoveel aan... En zo vaak en voor niets maar dat betekent nog niet dat ik t aan neem
Met je 20ste en samen woon plannen dan al dan niet over n jaar mag ik toch hopen dat je ze zelf gaat bekostigen
Of hun d'r nu wel of niet van genieten...

Nu lift je n beetje mee en dat vind ik best triest
Kijk als je geen inkomsten hebt en ze springen bij prima
Maar als je dadelijk n baan hebt dan betaal je t toch gewoon zelf en als dat allemaal lukt gaan denken over samen wonen

Ik zou me ronduit samen in jou situatie en dan nog gaan mopperen op je vriend die n eenmalige aanschaf van nog geen 500€ wilt doen dat geen onderhoud kost

Laat die jongen dat ding toch kopen zeg... Je lijkt z'n moeder wel

Sorry dat ik het moet zeggen maar zit al continu op m'n handen om het niet te typen

Ik ben ook verwend, dit geef ik zelf toe.
Maar als mijn ouders me iets aanbieden moet ik nee zeggen?
Mijn ouders en ik hebben afspraken gemaakt voordat onze eerste pony gekocht werd, prima toch? Ik vind niet dat dat verschil moet maken in een situatie.

Als ik een baan heb ga ik inderdaad dingen zelf betalen, maar de planning is er ook om te verhuizen. En dan samen met mijn ouders en de paarden aan huis. Vandaar dat een spaarpotje handig is. Dan kunnen we zelf onze eigen dingen betalen en zelf boodschappen doen en hoeven mijn ouders dit niet te betalen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:36

Het gaat om t principe
Zij heeft luxe
Hij wilt ook wat luxe maar heeft helaas niet de luxe dat het voor hem in t laatje geworpen word
Dus wilt het zelf kopen

Als je iets niet kunt bekostigen moet je het niet aangeschaffen of weg doen
Z'n Apple watch kost een keer wat en dat was het
Ik zie t probleem niet en helemaal niet als ze niet samen wonen en beide 20 zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:37

Oh meer voordelen van de apple watch, maar at is niet moeilijk hoor :

- naast wat jij noemt ( snel checken en neit overal je telefoon voor te hoeven pakken

- alleen belangrijke berichten naar je watch laten gaan
- van alles met sporten inclusief hartslag ( ik gebruik daar nee fitbit voor, maar de apple watch kan dat ook )
- dicteren met Siri
- google maps om je pols

En je telefoon blijft veel vaker uit je handen, omdat de belangrijke alerts op je pols binnen komen. Dus minder kans dat je opeens ... even facebook doet , even nu.nl kijkt even ... even .....

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:38

Jennifuur schreef:
Als TS nou 1 euro van het bedrag dat de AppleWatch kost opzij zet, dan spaart hij alsnog mee, en kan hij vast bij een vriend 1 euro lenen en die AppeWatch kopen. Dat gaat volgens de afspraken, hij spaart, hij kan iets kopen, zij blij, hij blij.

Als je al samenwoont kan ik begrijpen dat je over zulke dingen praat, maar god, als mijn vriend me bij de mouw had gepakt toen ik die veel te dure 64HB iPhone6 wilde kopen, had ik hem duidelijk gemaakt dat we dat niet op die manier doen :')

Als mijn lief aan zou komen zetten met € 1,- inbreng in een gezamenlijk spaardoel en de resterende € 499,- (of zoiets) uit zou geven aan een 'slimme horloge' zou ik hém toch even bij de mouw pakken. Waarom moet geld gelijk volledig uitgegeven worden? Die horloge kan over 2 maanden ook nog gekocht worden.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:38

Wat een onzin zeg dat gezeur over dat haar ouders haar paarden betalen. Ik lees hier vaak zat op bokt dat werkende goed verdienende mensen hier op bokt nog paardengeld oid krijgen van hun ouders. Ik woon ook al samen met mijn vriend, ben over 2 weken afgestudeerd en tot die tijd hebben mijn ouders mijn zorgverzekering en gedeelte paarden betaald. Dan ben ik maar verwend. Mijn ouders gunnen mijn passie. Wat een overtrokken reacties weer....