Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:19

Ik heb contact via Facebook met mijn hele uitgebreide familie die over de hele aardbol verspreid leeft en reist. Die verhalen gaan ze niet via de dure telefoon vertellen of aan iedereen mailen met foto´s erbij als ze iedereen in een keer kunnen bereiken via Facebook en ook nog onmiddelijk feedback er bij kunnen krijgen.
Ik heb contact met bekende mensen, die ik ook niet even bel, mail of bij op visitie ga..... maar die wel heel inspirerende dingen kunnen zeggen/laten zien of vragen beantwoorden die me al een tijd bezig houden.
Ik heb contact met weet ik het hoeveel fokkers en zo zie ik alle dagen voorbij komen wat er te koop staat en welke veulens er geboren zijn. Hoeven ze mij niet speciaal voor te gaan bellen, maar ik vindt het wel leuk om zo´n foto voorbij te zien komen.

Er is niks mis met info opnemen of delen via sociale media. Je kunt je mening nog eens bijstellen door alle input. Je weet wat er leeft in de wereld.
Al naar gelang natuurlijk wat voor soort vrienden wat voor soort info er op los laten.
Wat dat betreft heb ik gewoon een hele goede groep Facebook vrienden.
En als je ergens te moe voor bent, ben je ook te moe om je in een rolstoel te verplaatsen, of zelfs laten verplaatsen. Het is wel duidelijk dat je zelf nog vitaal bent en totaal niet kunt begrijpen dat iemand gewoon niet de deur uit kan soms als je denkt dat iedereen wel de deur uit kan als die behoefte heeft aan even contact.

En met een willekeurig persoon chatten is natuurlijk niet hetzelfde als chatten met specifiek iemand.

We halen er allemaal uit wat ons goeddunkt, en als je er geen behoefte aan hebt en het allemaal anders doet is het ook prima, maar je kunt niet voor een ander bepalen welke plek Facebook voor ze inneemt.
Voor mij is het iets náást mijn gewone sociale leven, niet in plaats van.
Ik kan nooit met zoveel levende personen praten over al die onderwerpen als via Facebook, zeker niet gelijktijdig.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:42

Ik heb ook Facebook en ga het niet wegdoen , maar af en toe wordt ik helemaal naar van alle foto's en filmpjes over dierenmishandeling en allerlei andere rottigheid in de wereld.
Maar ik heb ook heel veel contacten in Engeland en wales met welsh cob fokkers en heb door Facebook al veel mensen irl leren kennen. En je kan hele leuke welsh cobs kopen op Facebook [ITP] Stoere Welsh Cob hengst Rebel door Equi Photography

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:52

Ik vind het een dwingelanden toestand.
Als je fb hebt lijkt het wel of je alleen daar nog moet communiceren, of via (net zo erg m.i.) Whatts App vooral leuk als je telefoon er niet aan kan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:58

Lusitana schreef:
Ik heb contact via Facebook met mijn hele uitgebreide familie die over de hele aardbol verspreid leeft en reist.

Zoals ik al schreef hebben rolstoelen geweldig nut.

Citaat:
Er is niks mis met info opnemen of delen via sociale media.

Wij verschillen daarover van mening.
Er veel mis mee. In toenemende mate meer mis dan goed sinds de overheden er beter grip op hebben. Het is nu meer een stuk gereedschap voor demagogie/manipulatie dan medium voor onafhankelijke informatie.

Oh en mijn telefoon is een stúpid phone uit 2003.

Maar goed het heeft óók nut.
Voor mij minder dan nadeel.

De vraag is wie er vanaf is gestapt.
Antwoord; ik 8-)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:30

Ik heb ook geen smartphone en wil ook niks anders, ik heb een telefoon om mee te bellen/bereikbaar te zijn.

Ik heb al eerder genoemd dat je niet alle info voor waar aan kan nemen, maar er gaat natuurlijk wel verschillende soorten info rond. Als een fotograaf uit mijn kring iets vertelt over de foto´s die hij neemt kan ik aannemen dat die info klopt en die vind ik leerzaam. Om maar wat te noemen.

Het is juist goed om te leren onderzoeken van bronnen en info voordat je een mening vormt en dat draagt bij in je ontwikkeling.
Als je alleen maar inpraat op jouw manier en leest wat jij in de boekenkast hebt of schrijft wat jij vindt, is je ontwikkeling minder breed, in mijn ogen, dan als je van alles op je af krijgt waar je iets mee kunt doen, je in kunt mengen.

De vraag was inderdaad wie er af is gestapt, maar we hebben in de discussies over redenen en dan kan men ook gewoon een mening geven over de redenen.
Anders krijg je een verzameling "ik ook" of "+1" dat niet thuishoort op dit forum waar oneliners en niet nuttige posts niet zijn toegestaan. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:52

Lusitana schreef:
en niet nuttige posts niet zijn toegestaan. ;)

In het kader van cybernuttig; knip een stukje van een geeltje en plak het over het camera-oog van je laptop.

Het is echt schier onvoorstelbaar wat voor apps er supersimpel zijn the downloaden voor hacken van Facebook tot laptop camera en ´beveiligings´cameras. Oh en zelfs de cpu van een moderne auto; klik en de deuren zijn centraal ontgrendeld.

Het verschil tussen wat verbázend laagdrempelig onder de vingertoppen beschikbaar is; de echte veiligheid van electronica; de virtuele wereld en wat het brede publiek denkt is als de Gran Canyon.

Ja, heb ook een oude kaart met alufolie achter mijn bankpas in de beurs :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:37

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:
en niet nuttige posts niet zijn toegestaan. ;)

In het kader van cybernuttig; knip een stukje van een geeltje en plak het over het camera-oog van je laptop.

Wat denk je dat er voor ze te zien valt? Bij mij een oude kop, stuk koelkast, kale wand en stuk plafond. Echt iets om verborgen te houden voor de boze wereld....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:09

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Wat denk je dat er voor ze te zien valt? Bij mij een oude kop, stuk koelkast, kale wand en stuk plafond. Echt iets om verborgen te houden voor de boze wereld....

_O-
Ik deel je mening. Ik maak me ook totaal geen zorgen over privacy. Als iemand de moeite wil doen om mijn gangen na te gaan door middel van FB of welke manier dan ook.. Ga je gang, maar lijkt me nou niet echt interessante kost. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:56

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Voor wie enthousiast romantisch is dan *D

Ook voor wie niet en meer heeft om ten gelde te maken.

En voor een ieder die de veiligheidsgordel omdoet, een cap draagt bij springen of de verlichting op de fiets in orde heeft.

Het vervelende van democratie is dat de meerderheid niet bar geïnteresseerd is in wat dan ook en via demagogie ´geïnformeerd´ wordt en zo bepaalt hoe goed de privacy van de rest gerespecteerd wordt.
Die rest moet er dus zélf wat beter voor zorgdragen.

Lusitana

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:59

Privacy van data is niet mogelijk, punt. En het blijven saaie data die worden gelezen door computers, vooral om gerichtte reclame op je af te vuren.
Dat is wat anders dan paparazzi voor de deur hebben die je privacy ontnemen.....

Je data zijn al bekend bij ik weet niet hoeveel instellingen, zelfs als je zelf geen internet hebt. Ze hoeven niet eens in jouw computer om van alles van je te weten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:29

Lusitana schreef:
Privacy van data is niet mogelijk, punt.

Dus hoe minder gegevens electronisch beschikbaar en hoe minder laagdrempelig beschikbaar hoe prettiger ík het vind.

Ok, nu nog een

Afbeelding

tegen illegale kentekenplaat-registratie...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:35

HC, niet om het een of ander, maar als er iemand is die veel over zichzelf en zijn situatie praat op internet ben jij het wel. Ongeacht wat het onderwerp is, je betrekt het op jouw situatie en daardoor weten tienduizenden Bokkers, plus iedereen die op internet via zoekmachines toevallig een zoekwoord intoetsen dat jij ook noemt in een topic, waar je woont, hoe je woont, inclusief foto´s van je huishoudelijke apparatuur en condoompot op tafel bv, dat je er twee vrouwen op na houdt en hoe vaak je daar mee naar bed gaat. Je legt zonder problemen op Bokt, en wie weet waar nog meer, je hele liefdesleven en allerlei privé dingen bloot.
In combinatie met een profiel en website weet iedereen dus zo´n beetje alles behalve je pin.

Dus dat uitgerekend jij problemen hebt met Facebook verbaast me.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:06

1-0 voor Lusitana. _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 00:25

Tinkerloos schreef:
1-0 voor Lusitana. _O-

en de dames maken er weer een wedstrijd jijbakken en persoonlijk worden van.

Beste Lusitana; ook al is dat de vraag van het onderwerp niet geef jij aan dat het voor jou zinvol en helemaal +:)+ is. Fijn voor je. k probeer je niet van het tegendeel te overtuigen. Waarom zou ik?

Ik heb geen baat bij een account en ervaar het als tijdverlies, dus ben ik er af. Dit in lijn met het onderwerp en ik geef mijn redenen aan.
Waarom heb jij daar zo´n probleem mee?

Jij vindt het wel nuttig en combineert het, ik heb geen tijd voor combineren en besteed mijn kwali-tijd liever aan selectief contact in levende lijve.
Je geeft zelf helemaal +:)+ waarom ik geen tijd heb voor een virtueel, imo a-sociaal medium. Bedankt daarvoor.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 01:06

Niet helemaal verwijderd. Ik heb gekoppeld aan mijn privé FB ook een zakelijk account en vanwege die zakelijke account wil ik het niet helemaal verwijderen.

Wat ik wel gedaan heb is alle fb gerelateerde apps van mijn telefoon verwijderd, met als gevolg dat ik zeeën van tijd over heb :+ . Maar ik mis het ook geen seconde. Als ik zakelijk iets wil, dan heb ik daar echt de laptop bij nodig en dat is prima zo...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:01

De US overheid had voor 2013 70 miljard $ budget gegeven aan haar electronische veiligheidsorganisaties.
De NSA heeft geen beperking op het budget en 160 miljoen gedoneerd aan een afdeling, de GCHQ, welke informatie in de UK verzameld....
Deze bedragen zijn waarschijnlijk al verdubbeld.

De bewakingsstaat waarin we nu leven heeft de ruggegraat van het internet overgenomen. Via verzamelen en analyseren van meta-data is onafhankelijk informatie van/door de burger een illusie geworden. Dat maakt dat de rechtsstaat niet bestaat en onze democratie een farce is geworden.
Allemaal voor onze eigen bestwil uiteraard _O-

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:05

Lieve HC, ik heb helemaal geen problemen met het feit dat iemand geen Facebook (meer) wil.
Ik stel alleen de reden van privacy ter discussie.
Ik heb gewoon hele andere ideeën over privacy en geef dat aan.
Op het moment dat je alleen vanuit jezelf spreekt, wat je voortdurend doet, lijkt elk weerwoord daarop uiteraard persoonlijk, maar alleen in mijn laatste post gaat het over jou omdat ik me verwonder over het soort privacy dat je dan zo heftig wilt beschermen.

Overigens maak ik er helemaal geen wedstrijd van.
Ik discussieer nooit om een gelijk, maar om meerdere kanten te belichten. Je hoeft dus ook helemaal niet te proberen mij persoonlijk te overtuigen. Jouw post zijn gewoon een andere kant.
Ik vind dat iedereen zelf met info uit een discussie kan doen wat hij of zij wil. Het is ook altijd maar een onderdeeltje van een geheel.

Nogmaals, dit is gewoon een discussie forum, dus geeft het daarvoor een platform. Niet alleen voor jouw redenaties, maar ook die van anderen.

Het is een feit dat heel internet beschikbaar is om mee te kijken, maar waar mijn punt om gaat is dat het gaat om data die gelezen worden door computers, waar stukjes en beetjes worden uitgehaald.
Pas als je interessant blijkt omdat je iets geroepen hebt over een staatshoofd dat dood moet of over explosieven gaat praten, zoomed men meer in op je.
Als je een "normale" burger bent, is er nul komma nul belangstelling voor je persoonlijke data, behalve voor reclame/spam. Maar daar is niet echt Facebook op zich voor nodig.
Een e-mail adres is al genoeg.
Ook je mails kunnen gelezen. Stukken zijn gewoon voor iedereen te zien die op een IP adres zoekt bv.
Dáár schrok ik nou weer van, toen ik een heel persoonlijke mail te zien kreeg. Maar het weerhoud me er niet van om mails te blijven sturen, al denk ik wel na over de inhoud.

Dat er krom en vals nieuws wordt doorgegeven, met name ook door slechte journalistiek, of eigenlijk bijna volledig gebrek eraan, men neemt alles maar over van elkaar, is ook een feit, maar internet zorgt er ook voor dat je iemand bij de bron kunt bereiken die zijn of haar versie kan vertellen.
Sterker nog, er zijn diverse groeperingen die zich bezighouden met de waarheid boven water halen en die kun je ook op internet vinden...

Facebook is trouwens alleen een platform voor verzamelen van dingen, niet degene die het nieuws in de wereld brengt.
Facebook blijft, nogmaals, wat je er zelf van maakt.
Het is jammer als mensen alles wat er op voorbij komt voor waar aannemen, maar dat is niet de schuld van Facebook.

Vóór internet was het de dominee die bepaalde en dat is in sommige groepen die zich helemaal afsluiten, ook van TV, nog zo. Ik weet niet of dat nu zoveel beter is.
Ik denk dat er altijd wel een vorm van indocrinatie is, wat eigenlijk alleen de slimmeren doorhebben en die kunnen zich er aan ontworstelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:03

Lusitana schreef:
maar alleen in mijn laatste post gaat het over jou omdat ik me verwonder over het soort privacy dat je dan zo heftig wilt beschermen.

Mijn punt is dat ík dat zélf wil kunnen bepalen.
Het gaat om dat récht.

Inderdaad ook email is volstrekt niet beschermd en de overheden overtreden net zo makkelijk hun eigen wetten als degenen die buiten de wet opereren.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:05

Huertecilla schreef:
Mijn punt is dat ík dat zélf wil kunnen bepalen.
Het gaat om dat récht.

Ik snap je punt.
Je kunt veel zelf bepalen, maar uiteindelijk is het niet echt mogelijk om echt anoniem te leven tenzij je de bush in gaat en totaal geen contact hebt met de buitenwereld. Dat was mijn punt dan weer.

Mijn punten zijn ook nog anderen. Ik vind het bv raar dat er mensen zijn die Facebook beschuldigen voor een in hun ogen verkeerde inhoud.
Dat is iets als Bokt beschuldigen voor wat er op staat omdat het me niet bevalt wat mensen schrijven...
Je kunt dan inderdaad wél gewoon beslissen om Bokt niet meer of beperkt/gericht te bezoeken. Maar de site is niet verantwoordelijk voor wat er op staat van gebruikers.
Het enige dat fora doen is modereren en soms enige censuur aanbrengen wat betreft scheldwoorden bv.

Bij Facebook heb je, anders dan op een forum, bovendien nog best veel controle over wat er opkomt door het kiezen van je vrienden onderandere en je kunt alles weghalen wat je niet bevalt.

Wat me trouwens niet van Facebook bevalt is hoe meldingen van seks en geweld behandeld worden. Hun standaard is duidelijk niet de mijne.
Ze vinden heel veel geweld gewoon toelaatbaar en heel veel "normaal" bloot (of een homo kus ofzo)wordt meteen als niet toelaatbaar gezien. Dát is nou echt Amerikaanse standaard er op los laten.
Maar goed dat neem ik zelf dan maar op de koop toe. Ik heb veel te veel plezier van mijn pagina waar dergelijke dngen niet eens voorbij komen, om daar een punt van te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:05

Lusitana schreef:
Maar goed dat neem ik zelf dan maar op de koop toe.

..en ik dus niet.
Mijn normen en waarden omvatten dat bloot normaal is, sex geweldig, sexualiteit en de beleving daarvan vrijheden, geweld verwerpelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:28

Ik snap met de beste wil van de wereld niet wat het nut van rolstoelen met FB te maken heeft HC...

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:38

Ayasha schreef:
Ik snap met de beste wil van de wereld niet wat het nut van rolstoelen met FB te maken heeft HC...

(Tijdelijk) Gehandicapte mensen die door middel van facebook makkelijker contact houden met familie/vrienden/kennissen.
HC bedoelt dan: Daar hebben ze rolstoelen voor om je mobiel te houden.

*correct me if I'm wrong

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:58

Als ie dat bedoelt heeft ie me niet helemaal begrepen. Een rolstoel lost het energie gebrek nl niet op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:47

nontie schreef:
Ayasha schreef:

(Tijdelijk) Gehandicapte mensen die door middel van facebook makkelijker contact houden met familie/vrienden/kennissen.
HC bedoelt dan: Daar hebben ze rolstoelen voor om je mobiel te houden.

*correct me if I'm wrong

Zoiets ja.
Facebook zal best zinvol zijn voor iemand om wat voor reden ook in een sociaal isolement net zoals een rolstoel dat is voor een mobiliteitsprobleem of een gehoorapparaat bij een gehoorstoornis.
Dat maakt deze hulpmiddelen niet per definitie zinvol voor mensen zónder die uitdagingen.
Sterker nog; als je geen bril nodig hebt zie mét bril minder goed. Zo is Facebook voor mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:24

Huertecilla schreef:
Lusitana schreef:
Maar goed dat neem ik zelf dan maar op de koop toe.

..en ik dus niet.
Mijn normen en waarden omvatten dat bloot normaal is, sex geweldig, sexualiteit en de beleving daarvan vrijheden, geweld verwerpelijk.

Ja, de mijne ook, maar omdat ik persoonlijk niks aan de Facebook standaard kan veranderen, pas ik me aan en verander ik het in elk geval op mijn pagina door geweld niet te accepteren.
Sowieso komt het zelden voorbij door het soort vrienden dan ik heb, maar mocht het verdwaald toch op mijn pagina terechtkomen, dan klik ik het weg en meld ik het (toch, je weet maar nooit of ze nog eens veranderen) en kan ik ook nog beslissen dat ik in de toekomst niks meer van de zender wil zien of die zender zelfs wil blokkeren.
Persoonlijk heb ik geen moeite met beheren van de pagina waar het plezier opweegt tegen het ongemak dat misschien 1x per jaar voorbij komt.

Sex is wel leuk en aardig, maar ik vind niet dat zoiets in de vorm van porno op Facebook rond hoeft te gaan, al zou ik me niet druk maken als er geen filter voor was.
Nogmaals, dan bepaald ik nl nog steeds zelf wat er op mijn pagina van te zien zou zijn.
Bloot heb ik dan weer geen bezwaar tegen en ik kan me dan ook flink ergeren aan de preutse Amerikaanse standaard die je zelfs in documentaires terugvindt, waarbij ze bv zelfs de piemeltjes van jongetjes van primitieve volken wegpoetsen...
Ik heb zeker een aversie tegen Amerkaanse preutsheid en verheerlijking van wapens en geweld op zich.
Trek me de bek niet open.