Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:15

@ts

Als jij en een ander door rood fietsen en alleen die ander wordt bekeurd geloof jij ook ineens dat door rood fietsen mag?

Dit is wat je nu eigenlijk zegt omdat jij geen boete hebt.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:15

Ik kreeg geen antwoord via google of het uitmaakte tegen welke instantie je identificeerde.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:16

Celiien schreef:
ElineCath schreef:
Cursusje begrijpend lezen raad ik veel van jullie aan!

Cursusje begrijpend lezen raad ik jou ook aan, net als googlen. De eerste link die je krijgt is van de Rijksoverheid.

Een mening geeft ruimte tot discussie ;)

Geen behoefte aan een discussie, ander had ik in de op wel om meningen gevraagd![/quote]

Indirect doe je dat ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:17

ElineCath schreef:
Het enige wat ik hier vraag is een antwoord op mijn vraag. Punt uit, niks meer niks minder.

Je hebt dat antwoord toch al lang gehad:
-portier stelt vast dat iemand een vals ID bij heeft
-portier doet wat elke goede burger moet doen en geeft strafbaar feit aan bij de politie
-politie doet waarvoor ze betaald worden, komen af en stellen vast dat portier gelijk heeft en iemand met een vals ID zich aan het café/dancing aanbood en schrijven voor die overtreding een pv uit.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:17

ElineCath schreef:
Het enige wat ik hier vraag is een antwoord op mijn vraag. Punt uit, niks meer niks minder.

Was je niet al een aantal posten geleden uit het topic gestapt?

Overigens is het terecht, ik heb hem ook al vaker zien worden uitgedeeld, en terecht. Politie is trouwens niet slim geweest, ze hadden nog meer geld kunnen verdienen zo te lezen. :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:18

Dan heb je nu je antwoord al 100 keer.
Ja bij de ingang van de kroeg is die beveiliger daartoe gerechtigd.

Midden op straat niet itt de politie.
Maar daar was het ook niet.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:18

Klopt heb mijn antwoord al gehad, daar was het voor mij ook klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:19

Haha. Hahahahaha.

Goede troll dit :D.

Antwoord op de oorspronkelijke vraag is gegeven, dus behoeft geen herhaling. TS, ik denk dat je nog even de boeken in moet :)).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:19

ElineCath schreef:
Ik kreeg geen antwoord via google of het uitmaakte tegen welke instantie je identificeerde.

Ik vind het schokkend om te lezen dat je (jullie) het antwoord zelf niet had kunnen bedenken. Een valse identiteit aannemen... denk eens na...?!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:21

ElineCath schreef:
Ghostattack schreef:
Het antwoord heb je inmiddels al, maar wat ik mij heel erg afvraag: Waarom vind jij het krom? Kun je dat onderbouwen? :)

Het kromme vind ik dat er geen verschil in zit tegen wie je je vals identificeerd. Als het tegen een officiele instantie is begrijp ik de boete 100%. Net zoals dat als dat vriendinnetje in de club was gepakt. Nu was het een poging tot, bij een onofficiele instantie, en toen de poging faalde wilde wij gewoon weer vertrekken.

Wat maakt het nou uit of het een officiële instantie is of niet?
Laten we het in een ander jasje steken, je besteld bij een buitenlandse webshop en moet een foto van ID meesturen ter bevestiging. Een webshop is geen officiële instantie. Dat zou in jouw beredenering dan krom zijn als iemand op een andere naam besteld (en dus niet betaald?).

Zowel een club binnen komen met een vals id of het webshop voorbeeld zijn gewoon illegaal.
Kan je oneerlijk vinden en een tempertantrum gooien, maar dat veranderd niet het feit dat het strafbaar is.

ElineCath

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:24

Jammer dat het niet is gelukt mijn mening dusdanig uit te leggen dat jullie dit misschien begrijpen, niet mee eens zijn, maar begrijpen.

Of wie weet ligt het wel aan jullie omdat jullie het antwoord geven en nu het gevoel hebben dat de mening van een domme, naive 17 jarige niet serieus genomen kan worden!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:25

ElineCath schreef:
Jammer dat het niet is gelukt mijn mening dusdanig uit te leggen dat jullie dit misschien begrijpen, niet mee eens zijn, maar begrijpen.

Of wie weet ligt het wel aan jullie omdat jullie het antwoord geven en nu het gevoel hebben dat de mening van een domme, naive 17 jarige niet serieus genomen kan worden!

Hoe noem jij een 17 jarige die denkt weg te kunnen komen met een valse identiteit (het was je vriendin maar ik neem jou even als voorbeeld)? Dom en naïef ja, daar is toch ergens iets fout gegaan in de opvoeding.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:27

Het gaat hier ook niet om jou mening, je vraagt ons of het recht waardig was en dat was het. Ik weet het niet hoor, maar als je wil dat mensen je niet als een domme, naieve 17 jarige behandelen, gedraag je dan ook niet als een. Ja het is strafbaar, of jij dat nou leuk vind of niet.. pech gehad meid.. de wereld draait niet om jou mening.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:28

Ik begrijp heel goed wat jij bedoeld.
Jij denkt dat alleen politie of Boa je id mag vragen en bij een vals er naar mag handelen.
Maar dat heb je mis.

Die boete uitschrijven dan heb je wel gelijk. Maar dat heeft de politie dan ook gedaan.

ikke

ElineCath schreef:

Het boeit mij (en de rest blijkbaar ook niet zo) wat jouw mening is. Je hebt je aan de regels te houden punt uit.

bruintje123 schreef:

Jij weet er wat meer van; weet jij of dit, volgens de wet, een overtreding of een misdrijf is?

Liannetje86

Ze heeft natuurlijk wel al toegegeven dat... Dus dat er nog politie bij kwam en alles.. Tjah vervelend, maar terecht.

Welke instantie het is, maakt in mijn ogen niet uit. Heel bot gezegd: Stel jij hebt een kroeg... 18+ en er komen op die manier jongeren naar binnen en er zou iets gebeuren (of tegenwoordig volgens mij al "je schenkt ze alcohol") kun jij een grote boete krijgen alleen omdat een paar van die mutsen zich graag ouder voordoen.

Als ik dan het belang van de uitbater af ga wegen, dan snap ik wel dat hij er direct werk van maakt. Hij loopt immers een risico.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

ElineCath schreef:

Als jij twijfelt over een boete nadat er een strafbaar feit is gepleegd, dan twijfel ik aan jouw mentale capaciteiten :). Helemaal omdat je probeert te beargumenteren dat de boete niet terecht is.

Echt, facepalm tot in het oneindige :).

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:29

Eigenlijk komt je vraag er op neer of de beveiliger van de kroeg wel de politie had mogen bellen? Jullie hebben je immers alleen voor hem vals geïdentificeerd. Bij de politie hebben jullie netjes meteen eerlijk gezegd wie jullie waren.

Maar het 'misdrijf' had toen dus al plaats gevonden en de getuige ( de beveiliger) heeft dat gemeld. Jullie hebben dat ook toegegeven aan de politie. Dus is de zaak voor de politie duidelijk. Niet leuk. Maar zo zit de wet in elkaar. De politie hoeft niet iedereen op heterdaad te betrappen om een boete uit te delen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:30

ikke schreef:
ElineCath schreef:

Het boeit mij (en de rest blijkbaar ook niet zo) wat jouw mening is. Je hebt je aan de regels te houden punt uit.

bruintje123 schreef:

Jij weet er wat meer van; weet jij of dit, volgens de wet, een overtreding of een misdrijf is?

Dat is een misdrijf.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:31

Maar je laat nu toch niet je vriendin alleen voor die 370 euro opdraaien?

ikke

_San87_ schreef:
Dat is een misdrijf.

Oeps, strafblad dus.........

Paisano

Moderatoropmerking:
Dat jullie het oneens zijn met TS is geen probleem, maar ik wil iedereen wel vragen respectvol te blijven. Het is niet de bedoeling om een ander aan te vallen of belachelijk te maken.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:32

ElineCath schreef:

Je mening? :') je vraagt of het strafbaar is, dan maakt je mening toch helemaal niets uit? :')

Ik ga dit topic morgen laten zien bij mijn maatschappijwetenschap-les. Ik denk dat jongeren die identiteitsfraude normaal vinden en daarvoor gestraft worden heel raar, een interessant discussieonderwerp is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:33

ikke schreef:
_San87_ schreef:
Dat is een misdrijf.

Denk dat het in dit geval als overtreding behandeld wordt aangezien het vrij 'onschuldig' is.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:33

ikke schreef:
_San87_ schreef:
Dat is een misdrijf.

voor en avondje stappen.. leuke hobby!