Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:12

lieveli schreef:
Als ik alleen maar seks zou willen tijdens volle maan met een oranje kroontje op en een publiek wat bestaat uit schapen en koeien en ik heb iemand gevonden die dat ook wil, dan hoef ik dat toch niet te verdedigen? Het gaat erom wat een ieder fijn vindt.

:)) _/-\o_

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:12

Omgekeerde vraag trouwens: zou je, voor iemand die veel bedpartners heeft gehad, een probleem hebben met iemand die heel weinig, of misschien zelfs geen, ervaring heeft? Ik kan mij dat namelijk ook voorstellen, dat iemand liever vrijt met iemand die er ervaring in heeft dan iemand die je het zowat moet gaan tonen hoe het moet. Ook weer omdat je dat puur gevoelsmatig beter ligt.

edit: grammatica even gereanimeerd :D
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 25-09-15 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:15

Callisto04 schreef:
De beste voorspeller voor actueel/toekomstig gedrag is gedrag uit het (recente) verleden.

Interessant uitgangspunt.
Dat gaat volstrekt voorbij aan het fenomeen léren, voortschrijdend inzicht.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:20

Kwanyin schreef:
Omgekeerde vraag trouwens: zou je, voor iemand die veel bedpartners heeft gehad, een probleem hebben met iemand die heel weinig, of misschien zelfs geen, ervaring heeft? Ik kan mij dat namelijk ook voorstellen, dat iemand liever bent met iemand die er ervaring in heeft dan iemand die je het zowat moet gaat tonen naar bed gaat. Ook weer omdat je dat puur gevoelsmatig beter ligt.

Ja, ik heb daar wel problemen mee. Natuurlijk, als verder die persoon echt heel geweldig gaaf is ga ik iemand er niet om 'dumpen'. Maar als ik kon kiezen zou ik toch liever geen maagd als vriend krijgen :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:29

Als het relatiemateriaal is mag hij best onervaren zijn. Dan wil ik met alle liefde zo iemand wel de kneepjes van het vak leren :')
Maar is het alleen even voor de lekker, dan graag ruime ervaring.
Laatst bijgewerkt door Qimm op 25-09-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:29

Kwanyin schreef:
Omgekeerde vraag trouwens: zou je, voor iemand die veel bedpartners heeft gehad, een probleem hebben met iemand die heel weinig, of misschien zelfs geen, ervaring heeft? Ik kan mij dat namelijk ook voorstellen, dat iemand liever bent met iemand die er ervaring in heeft dan iemand die je het zowat moet gaat tonen naar bed gaat. Ook weer omdat je dat puur gevoelsmatig beter ligt.

Waarom gevoelsmatig? Omdat dit ´eerlijker´ is of weet ik veel?
Maakt mij gevoelsmatig níets uit.

- dat een meer ervaren partner meer/makkelijker *\o/* is; minder ´sociaal project´
- dat een ervaren partner beter weet wat hij/zij wil; dat een wereld helderder is en - communiceert
- dat een ervaren partner weet hoe groen het gras bij de buren écht is

Kortom:
- leuker
- makkelijker
- kleinere wandelkans

Ik vraag me altijd af hoe iemand zonder enige ervaring zo stellig kan weten wat deze wil. Ik bedoel echt zélf wil, niet als door opvoeding geprogrammeerd product. Hoe kan je nu wéten dat een kroontje op onder volle maan je ultieme vervulling zal geven. Dat het een dróóm is ok, maar zonder ervaring is het exact dát.
Iemand niet willen omdat deze ruim heeft ervareren dat het inderdaad is wat voor die persoon werkt komt míj als jezelf in de voet schieten over.

Maar ja ´gevoel´ heh... ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:32

Qimm schreef:
Als het relatiemateriaal is mag hij best onervaren zijn. Dan wil ik met alle liefde zo iemand wel de kneepjes van het vak leren :')
Maar is het alleen even voor de lekker, dan graag ruime ervaring.

Je realiseert je wel dat een onervaren lief geen benul heeft hoe groen het gras overal ís?!
Dat de kans groter is dat dit groener líjkt?!

Op basis waarvan kiest een onervaren lief voor jou?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:35

Huertecilla jij gaat ontzettend voorbij aan het feit dat niet iedereen daar behoefte aan heeft. Je doet alsof mensen zonder ervaring in seks geen weet hebben van liefde, lijkt mij niet aan elkaar verbonden.

Ayasha
Blogger

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:38

Ach HC dat is jouw probleem toch niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:39

Callisto04 schreef:
De beste voorspeller voor actueel/toekomstig gedrag is gedrag uit het (recente) verleden.

Niet mee eens. Mensen veranderen, krijgen nieuwe ervaringen, meer/minder gevoelens, tegenslagen in het leven en ga zo maar door.

Álles is van toepassing op hun gedrag in hun nieuwe relatie.

En even ter toelichting: ik val zonnebloem niet aan. Ik heb slechts een andere mening en begrijp die van haar niet zo goed. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:40

Huertecilla schreef:
Goof schreef:

Een man zonder haar is ...... een vrouw.
Een echte man heeft haar. Ik heb het idee dat ik anders een tiener in bed heb liggen.

Gossie.
Dan heb ik het een wereld makkelijker: Ik val op ogen :o Op wie erdoor naar buiten kijkt en dat is veel sterker dan lichamelijk details. Voor recreatieve sex is het nóg makkelijker wat lichamelijke details betreft; is het simpelweg lust en de variatie is schier eindeloos; er zijn zóveel aspecten welke een man/vrouw aantrekkelijk kunnen maken voor een ongecompliceerde rollebol.

Exactly en 1 van die aspecten vind ik dus baard/ lichaamsbeharing ;)
Mag toch?

Ik zal een man er niet op afkeuren hoor, wees maar niet bang. Ik heb nu een wielrenner, compleet met gladdere benen da ik als vrouw ooit zal hebben denk ik, maar wel met de mooiste lach en de meest sprekende ogen van de wereld, dus die mag gewoon blijven ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:43

waarom niet. Het is gewoon een gevoel, net zoals jij (weet nu even niet of je ja of nee gestemd hebt dus mijn excuus als het nee is) gevoelsmatig best seks kan hebben met iemand zonder liefde en dus ook geen probleem zou hebben met iemand die al veel partners gehad heeft, heeft zonnebloem -en ik- daar een ander gevoel bij. Nl zich daar juist niet zo goed bij voelen.
Gevoel is niet (zelden) logisch of begrijpelijk. Het is er gewoon. :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-09-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:43

Huertecilla, ik val ook onder andere op ogen en hoe iemand daardoor kan kijken en de wereld ervaart en beleeft, maar over het algemeen zijn dat gewoon ogen, die passen bij een man met weinig borst- en laat staan rughaar.
Komt dat even mooi uit!!!
Hahahha

En Goof! Hier ook al 10 jaar een relatie met een wielrenner.
Doet me er aan denken, dat ik zo mijn benen maar weer eens moet scheren. Hahahah
Ach ik ga toch onder de douche.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:45

Over vooroordelen gesproken zeg:

Leuker, makkelijker en kleinere wandelkans?
Gebaseerd op wat precies?

Misschien blijkt een onervaren persoontje wel een enorm gepassioneerd, fantasierijk en trouw natuurtalentje, joe djust doont no :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:58

Sizzle schreef:

Levenservaring uit eerste hand :)*

Wat ik schrijf is:
De kans dat een onbeschreven blad iets heel specifieks is en blijft, is veel kleiner dan dat iemand die halverwege het maken van de eigen handleiding daar aankomt.

´Been there, done that, kies voor xxxx´ heeft in mijn door ervaring onderbouwde mening een meer solide basis dan ´het gevoel dat´.

Van het onervaren persoontje weet je dat inderdaad niet. Van de ervaren persoon die ergens bewust voor kiest wel.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:59

MarlindeRooz schreef:
Iemand die veel bedpartners heeft gehad staat vaak anders in het leven dan iemand die dat niet heeft. Dat kan elkaar ook prachtig aanvullen. :j

Hier'moet' ik gewoon even op reageren. Voor mij waren sex en relatie altijd aan elkaar verbonden. Sex zonder relatie? Echt niet. Totdat ik 'hem' tegen het lijf liep, veel bedpartners gehad en hij staat inderdaad heel anders in het leven, maar wat een prachtige aanvulling op mijn leven en wat heb ik in veel opzichten van en door hem geleerd. Heel bijzonder vind ik het nog steeds, maar het heeft mij naar dit onderwerp totaal anders laten lijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:00

Of die ervaren persoon vind het allemaal niet meer zo spannend en blijkt overgegaan te zijn op pure mechanische handelingen maar pronkt ondertussen nog met het verleden.
Is allemaal evengoed mogenlijk.

HC, ik neem aan dat jouw levenservaring net zo goed niet gebaseerd is op keurige ongebiaste statistiek van n>1000 inklusief controle groep, dus dat telt wellicht voor jou maar kun je niet als algemene waarheid deponeren.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-09-15 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 11:01

Moet toch zeggen dat de lengte van de lijst totaal niets zegt over de kennis en kunde in bed.

En dan heb ik het over mannen in de leeftijdscategorie van 32 t/m 46 jaar met 50+ bedpartners.

Gewoonweg ruk op seksueel gebied. Heb vaak sarcastisch gedacht, "bedankt dames die mij voor zijn gegaan, maar hadden geen één van jullie hem een beetje op weg kunnen helpen?"

Maar denk ook dat als je kortstondige affaires hebt, dat je dan roeit met de riemen die je hebt en wellicht de sfeer of de vertrouwdheid ontbreekt om iemand de juiste kant op te sturen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:02

ja hoor, been there, done that.

Nu uiteraard niet meer, reeds 6 jaar in een vaste relatie en ben niet direct van plan om daar uit te stappen.

Maar seks kan voor mij prima losstaan van liefde. Eis is uiteraard wel dat er respect en toch een bepaalde genegenheid/lust van beide kanten komt. (zonder aantrekkingskracht zal ik er uiteraard niks mee doen). Ik heb dan ook geen problemen met ONS of FWB relatie's. Zolang de afspraken van beide kanten duidelijk zijn...

Courses

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:05

Ik denk dat vele mensen dit wel doen. Ikzelf heb eigenlijk nooit echt scharrels gehad, momenteel is er wel iets gaande maar ik heb verder geen behoefte aan meer hieruit :) Ik kan ergens enigszins wel snappen als mensen zelf weinig bedpartners gehad hebben ze geen bedpartner 'zoeken' die al half Nederland in bed gezien heeft :+ Maar aan de andere kant, als het goed voelt, why not. Het is jou leven, jij moet met je keuze door :)

Ikzelf denk wel dat liefde en lust twee losse dingen zijn, al was dat voorheen in mijn optiek niet echt zo. Ondertussen heb ik ondervonden dat dat wel degelijk kan :)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:06

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Ik vind dat niet uit hoor, wordt bijvoorbeeld ook voor werkgerelateerd assessment als uitgangspunt genomen op basis van onderzoek. Bijvoorbeeld de STAR methodiek is daarop gebaseerd. Trouwens, de tijd waarin ik ondertussen met jou in een aantal topics zit merk ik ook weinig van voortschrijdend inzicht hoor of ook weinig leermomenten. Normen en waarden veranderen meestal niet zo heel snel, tenzij tgv acute gebeurtenissen. Dit geldt duidelijk zowel voor jou als voor mij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:07

Ayasha schreef:
Ach HC dat is jouw probleem toch niet.

Wel dat van een hele meute anderen waarvan de meerderheid door schade en schande wijzer gaat worden.
Dat vind ik zó jammer.
Ik probeer de geesten te prikkelen. Daarbij; wat gelezen wordt kan niet ontlezen worden en hééft invloed op het denken, ook al is het veel later.

Urbanus

Chawi schreef:
Moet toch zeggen dat de lengte van de lijst totaal niets zegt over de kennis en kunde in bed.

En dan heb ik het over mannen in de leeftijdscategorie van 32 t/m 46 jaar met 50+ bedpartners.

Gewoonweg ruk op seksueel gebied. Heb vaak sarcastisch gedacht, "bedankt dames die mij voor zijn gegaan, maar hadden geen één van jullie hem een beetje op weg kunnen helpen?"

Maar denk ook dat als je kortstondige affaires hebt, dat je dan roeit met de riemen die je hebt en wellicht de sfeer of de vertrouwdheid ontbreekt om iemand de juiste kant op te sturen.

Ja... Ik heb ooit eens iemand gehad die vrijde alsof hij een aanspoelende zeehond was met verlammingsverschijnselen. Niks van gezegd, vond ik ook zo bezwaarlijk. Tips geven ging niet want hij maakte ook van die zeehond geluiden.

Ik hoop van harte dat 'ie iemand tegenkomt die wat assertiever is dan ik :')

Tendance

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Levenservaring uit eerste hand :)*

Wat ik schrijf is:
De kans dat een onbeschreven blad iets heel specifieks is en blijft, is veel kleiner dan dat iemand die halverwege het maken van de eigen handleiding daar aankomt.

´Been there, done that, kies voor xxxx´ heeft in mijn door ervaring onderbouwde mening een meer solide basis dan ´het gevoel dat´.

Van het onervaren persoontje weet je dat inderdaad niet. Van de ervaren persoon die ergens bewust voor kiest wel.

Hahah heerlijk om dan die ERVAREN persoon te zijn.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:08

Callisto04 schreef:
Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Ik vind dat niet uit hoor, wordt bijvoorbeeld ook voor werkgerelateerd assessment als uitgangspunt genomen op basis van onderzoek. Bijvoorbeeld de STAR methodiek is daarop gebaseerd. Trouwens, de tijd waarin ik ondertussen met jou in een aantal topics zit merk ik ook weinig van voortschrijdend inzicht hoor of ook weinig leermomenten. Normen en waarden veranderen meestal niet zo heel snel, tenzij tgv acute gebeurtenissen. Dit geldt duidelijk zowel voor jou als voor mij.

Maar met jouw eerste quote zeg je dus eigenlijk dat iemand die vaker ONS gehad heeft, en daar geen problemen mee heeft, dat in de toekomst ook verder zal doen?
(ik bv heb er gehad, maar heb nu een vaste relatie, jouw uitgangs punt is dus dat ik sowieso zal terugvallen in het oude gedrag ?)