Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:11

fleurtjeuh schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen denkt meer levenservaring te hebben en het beter te weten?
Niemand hier heeft ook maar enig idee wat ik heb meegemaakt en hoe ik daar mee om heb moeten gaan.

Ik hoop echt dat je hulp gaat zoeken en dat je vriend ook door heeft dat je dat goed kan gebruiken en je daarin gaat steunen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:13

farahdiba46 schreef:
Osmo, dat mag jij vinden, ik noem dat zeggen waar het op staat. Ik ben van mening dat mensen in haar positie daar meer baat bij hebben dan van een in zachte geitenwollensokken virtuele knuffel. Deze zin klopt/loopt niet :o

Een knuffel kan heel goed samen gaan met zeggen waarop het staat. Tegen iemand zeggen hoe je ergens over denkt of anders in het leven staat kan ook op een respectvolle manier!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:14

Jammer dat je niet wilt inzien dat anderen je oprecht willen helpen en je inzicht willen geven ... Het heeft écht niets te maken met dat anderen het beter willen weten.

Ik wens je succes en hoop dat je toch het licht ziet en actie onderneemt. De huisarts is er ook voor je.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:16

fleurtjeuh schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen denkt meer levenservaring te hebben en het beter te weten?
Niemand hier heeft ook maar enig idee wat ik heb meegemaakt en hoe ik daar mee om heb moeten gaan.

Sommige proberen je te helpen. Verleden is verleden. Het enige wat je kan doen is accepteren en doorgaan. Jij kan het verleden niet veranderen, wel jouw toekomst.

Hulp zoeken is geen ramp. Het is echt niet zo dat je een label op je kop geplakt krijgt met: 'Ik ben depressief.' Die stap zetten daar naar toe is moeilijk. Maar je moet er wel voor openstaan en zien dat hier iets niet klopt. Dit moet je voor jezelf doen, niet voor iemand anders. Wij kunnen niet iemand helpen die geen hulp wil.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:17

fleurtjeuh schreef:

De meeste mensen zijn ouder dan dat jij bent. Logischerwijs hebben ze dan ook meer ervaring. Ook deze mensen hebben al verschillende dingen meegemaakt, positieve, maar ook negatieve gebeurtenissen. Allen willen jou graag helpen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:22

Kahawa schreef:
fleurtjeuh schreef:

Omdat simpel gewoon 2x zo oud ben als jij met:

Rotjeugd: vader overleden toen ik 4 was, moeder toen ik 8 was
grootgebracht in waardeloos pleeggezin
door bovenstaande slecht op school etc., later op eigen kracht ingehaald en mijzelf voorzien van de nodige diploma's waardoor ik in staat/wasben goed voor mijzelf te zorgen, ware het niet dat ik net toen ik flink begon te verdienen werd neergesabeld door een zwaar herseninfarct en al mijn diploma's en harde werk door de plee kon spoelen. (Ernstige hersenschade en volledig afgekeurd nu)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:24

Fleurtjeuh

Mensen interpreteren jou verhaal op wat in hun rugzak zit. Sommige dingen herkennen ze en zij geven aan wat ze hebben gedaan aan hun situatie.

Er zijn bokkers die jou van andere topics kennen en hebben op die manier een beeld van je gevormd en aan de hand daarvan reageren ze in dit topic.

Niemand weet wat jij allemaal hebt meegemaakt als je dat niet hebt gedeeld. Maar je manier van reageren is gedrag.
En aan de hand van gedrag wat je vertoond kunnen bokkers ook een beeld vormen.

Voor nu kom je aanvallend met je laatste vraag over. Het is wat sizzle aangeeft. Men wil jou helpen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:25

farahdiba46 schreef:
Omdat simpel gewoon 2x zo oud ben als jij met:

Rotjeugd: vader overleden toen ik 4 was, moeder toen ik 8 was
grootgebracht in waardeloos pleeggezin
door bovenstaande slecht op school etc., later op eigen kracht ingehaald en mijzelf voorzien van de nodige diploma's waardoor ik in staat/wasben goed voor mijzelf te zorgen, ware het niet dat ik net toen ik flink begon te verdienen werd neergesabeld door een zwaar herseninfarct en al mijn diploma's en harde werk door de plee kon spoelen. (Ernstige hersenschade en volledig afgekeurd nu)

:(:)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:25

Dat is verschrikkelijk farahdiba46.
Maar voor TS zijn haar problemen ook echte problemen. Ook al is het in jouw ogen onbelangrijk.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:26

Dank braines ;)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:28

akishino schreef:
Dat is verschrikkelijk farahdiba46.
Maar voor TS zijn haar problemen ook echte problemen. Ook al is het in jouw ogen onbelangrijk.

ne, zo bedoel ik het niet hoor, probeer alleen aan te geven dat het altij beroerder kan en mensen ook daar weer uitkomen

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:29

OsMo schreef:
Voor diegenen die een rot start hadden in hun leven, en daardoor ook verkloot in het leven gingen staan.
Ging het bij jullie gelijk goed toen je de wereld fiets vond?

Ik weet wel dat het bij mij wel even duurde zo'n 2 jaar voordat ik uit mijn negatieve kijk weg kwam en reacties als niet zeuren maar actie ondernemen kwamen echt niet goed aan :n
Nog steeds niet trouwens.

Helemaal mee eens. De houding 'Kom op, sta op en doe er wat aan!' is super maar soms te zwart/wit. Misschien lijkt het allemaal net zo makkelijk gedaan als gezegd maar voor sommige mensen in sommige situaties is dat niet geval.
Daarbij is het wel zo dat mocht je het gevoel hebben dat je in die laatste situatie zit, dan is praten met een psycholoog heel belangrijk.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:31

Wat helemaal erg is, is dat ik nogal een taalnazi ben/was en nu constant zelf fouten maak waar mijn tenen krom van gaan staan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:45

Wat jou is overkomen Farahdiba is heel erg heftig. En het is bewonderingswaardig dat je zo hebt geknokt om er wat van te maken.
Maar we zijn allemaal verschillend in hoe we met problemen omgaan.

Ken je de reddersdriehoek?
De een wordt een typische aanklager (het ligt aan iedereen behalve aan diegene zelf) en de ander wordt de redder en weer een ander vervalt in de slachtoffer rol.
Het is een patroon waarin iemand vast kan komen zitten waardoor de kijk op de realiteit veranderd.
Als iemand zich daar niet bewust van is dan kan elk advies verkeerd vallen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:51

OsMo schreef:
Wat jou is overkomen Farahdiba is heel erg heftig. En het is bewonderingswaardig dat je zo hebt geknokt om er wat van te maken.
Maar we zijn allemaal verschillend in hoe we met problemen omgaan.

Ken je de reddersdriehoek?
De een wordt een typische aanklager (het ligt aan iedereen behalve aan diegene zelf) en de ander wordt de redder en weer een ander vervalt in de slachtoffer rol.
Het is een patroon waarin iemand vast kan komen zitten waardoor de kijk op de realiteit veranderd.
Als iemand zich daar niet bewust van is dan kan elk advies verkeerd vallen.

Klinkt best herkenbaar!

Toen ik in een depressie zat ging ik op de automatische piloot. Ik was niet verdrietig en ook niet blij. Ik had een masker op en deed wat van mij verwacht word. Kan mij ook weinig van die tijd herrineren. Ik klaagde iig niet voor zover ik mij kan herrineren maar iedereen gaat anders met zijn of haar depressie om. Ik ben sowieso niet iemand die snel een zwakke kant zal laten zien aan iemand, dus wellicht dat dit dus ook de oorzaak is dat ik zo met de depressie omging. Op dat moment dacht ik ook niet dat ik in een depressie zat, maar toen ik er eenmaal, op eigen krachten, uit was gekomen, zag ik in dat het geen normaal gedrag was. Dat was dus pas achteraf dat ik dit inzag.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:55

Wel heftig ja maar aan de andere kant heeft het me wel gevormd tot hoe ik nu ben als mens en daar ben ik puntje bij paaltje best tevreden mee.

dat van die driehoek kende ik niet. best aannemelijk zo in het kort hoe je het omschrijft.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:07

TS, als je de dingen blijft doen, die je altijd hebt gedaan, krijg je de uitkomst die je altijd al hebt gehad.

fleurtjeuh

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:10

I am trying! I just don't know how

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:11

Stap naar de huisarts en vraag voor een doorverwijzing naar een psycholoog.... Its that simpel..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:12

fleurtjeuh schreef:

Waar word jij op dit moment ongelukkig van? En waarom?

Als dit je opleiding is, stop ermee en ga iets zoeken wat je wel leuk vind, misschien kun je de rest van de tijd een poosje gaan werken ergens in Groningen of ergens anders in de buurt (Horeca/Supermarkt?etc), en dan begin je in september met een nieuwe opleiding die je wel leuk vind. Een studie die je niet leuk vind maar waar je je verplicht voelt om mee door te gaan, werkt averechts, daar wordt je niet gelukkiger van. Been there, done that.

Voel je je heel erg eenzaam omdat je geen vriendinnen hebt? Ga mee met leuke boktmeetings, zo leer je andere mensen kennen en het kan echt super gezellig zijn. Zenuwen hiervoor zijn gezond, iedereen in zo'n groep ziet elkaar voor het eerst. Ik heb er erg leuke contacten aan overgehouden.

Of zoek bijvoorbeeld een nieuwe hobby, naast mijn eigen paard, duik ik graag (scuba diving) en snowboard ik.
Bij sommige sporten zit je in een team, en ook dat kan een positieve inwerking op je hebben, dit hoeven niet perse team-sporten te zijn (voorbeeld: snowboarden). Zo heb je ook iets om iedere week om naar uit te kijken.

Loopt het thuis niet fijn? Misschien kan je het er met je ouders over hebben, is heel erg moeilijk maar kan wel heel erg opluchten.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 24-09-15 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:13

Leg het voor aan je huisarts, hij/zij kan je helpen met je doorverwijzen naar de juiste persoon.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:14

lifaya schreef:
Stap naar de huisarts en vraag voor een doorverwijzing naar een psycholoog.... Its that simpel..

Of praat er met iemand anders over die met je mee kan als je de stap erg groot vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:17

fleurtjeuh schreef:

Nee, niemand weet dat. Maar 1 ding is zeker; ieder huisje heeft z'n kruisje, en als je iets wil veranderen zul je daar zélf de eerste stap voor moeten zetten. Ik vind je in een hoop reacties erg aanvallend overkomen.

Ja, het is naar dat je dorp weer een beetje lelijker is geworden. Ja, het is naar dat er nu dikke trekkersporen in staan en dat het er kaal en leeg uit ziet. Maar weet je wat het mooie is aan natuur?

Gras groeit wel weer. Grond herstelt wel weer. En honden kunnen ook zonder hoog gras de weg op rennen. ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:19

Wat is je probleem die paar sporen van een tractor of heel wat anders?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:21

fleurtjeuh schreef:

Naar de huisarts gaan. Die had mij toen doorverwezen naar een psycholoog. :)