Damned schreef:Als jij vindt dat je een 'serieuze relatie' hebt zonder seks, dan mag je dat gerust vinden hoor
Nah... Ik ben inmiddels al zo'n 15 jaar getrouwd, ik weet niet, is dat serieus?
Met seks overigens hoor, don't you worry
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarin vind ik het deels waar dat je nog geen 'serieuze' relatie kan hebben als je een puber bent, omdat de verliefdheid die je hebt op die leeftijden heel erg anders werkt dan als je volwassen bent. Zo werken je hersenen nou eenmaal. Dit wil niet zeggen dat als je als 14 jarige een relatie hebt, deze relatie dus absoluut ten gronde gaat over minder dan één jaar. Natuurlijk niet, bij iedereen werkt het anders.
Blue_Eyes schreef:Damned schreef:Als jij vindt dat je een 'serieuze relatie' hebt zonder seks, dan mag je dat gerust vinden hoor
Nah... Ik ben inmiddels al zo'n 15 jaar getrouwd, ik weet niet, is dat serieus?![]()
Met seks overigens hoor, don't you worry

Eulogy schreef:Dat misschien niet maar ik zou daar wel heel veel moeite mee hebben, ja. Ik zou er in elk geval nooit voor kiezen, tenzij ik iemand echt, echt, echt heel leuk vind.
Anoniem schreef:Arc_En_Ciel schreef:Ik vind persoonlijk dat het niet gezond is als een 18-jarige man op een 14-jarig meisje valt, maar voor een serieuze relatie vind ik niet dat je te jong bent.
Het was een 17jarig jongetje voor een 14 jarig meisje.... Dat is toch niet zo gek? Zou dat dan maar pats boem moeten stoppen als hij 18 wordt?
Liever een van 18 die rust en geduld en begrip met TS heeft dan een opgefokt jochie van 15 die gaat drammen omdat aaaallllll zijn vriendjes......... dat dus!
ik zeg alleen dat een normale 18-jarige niet valt op een 14-jarige. Daar zit gewoon heel veel verschil in. Als het nou 16 en 18 was, oke, maar een werkende die met een tweedeklasser gaat vind ik niet gezond. 

Hoort ook bij het oefenen van rollen, weg naar zelfstandigheid, identiteitsontwikkeling etc. Heel gezond als beide erachter staan en het een gezonde relatie is. En ach, overgrote deel van de relaties lopen op die leeftijd stuk met ouder worden, maar ook dat is gewoon onderdeel van een leerproces
Ayasha schreef:Eulogy schreef:Dat misschien niet maar ik zou daar wel heel veel moeite mee hebben, ja. Ik zou er in elk geval nooit voor kiezen, tenzij ik iemand echt, echt, echt heel leuk vind.
Ik mag hopen dat je in een relatie de andere echt echt echt leuk vindt, dat is imo meer van belang dan hoevaak je op elkaar zit.
En in de leeftijdscategorie van 16-17 heb ik het altijd bij scharrels van 20+ gehouden. Maar nu heb ik nog nooit een echte relatie gehad, dus geniet ervan als het bij jullie wel echt werkt!

IsaCalixa schreef:Ik heb het topic even globaal doorgelezen, las ook ergens dat je op je 14e nog niet weet wat een serieuze relatie inhoudt. Maar ik ben bijna 19 en heb nog nooit een serieuze relatie gehad. Moet ik dat nu wel opeens weten dan?