Verliefd zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:04

Huertecilla schreef:
Shadow0 schreef:
Je vriend het huis uitzetten zonder toelichting kan niet, stoppen met je fysio is toch echt van een andere orde.

De professioneel een insinuerende opzegging sturen kan ook niet. De onderwerptitelmet absurde uitleg is ook _-:(
Kan best dat de ts niet normaal spoort maar dat is geen excuus om ongegrond een profi zo'n aap op de schouder te zetten.

pardon niet normaal spoort?!! -:(-

ts heeft niet gekozen voor ppdnos
ben je helemaal van de pot gerukt.

nee haar aanpak is inderdaad niet de beste en ze had het zeker anders moeten doen.
Ze zou idd ook in kunnen gaan op de vragen kan er iemand mee.
maar schijnbaar lukt haar dat nog niet.

Ik denk dat ze het moeilijk zat heeft!
en echt niet gelukkig is met haar situatie en onzekerheid.
stamp jij haar nog even verder in de grond.
ik vraag me af of jij als volwassen man wel spoort.

Ts.

vraag je psych om hulp! Vrouwen kunnen dit ook als goed bedoeld doen en dan zit je straks met het zelfde probleem.

en idd is er een mogelijkheid om een ouder/vriendin of iemand mee te nemen?
misschien scheeld dit al een stuk.
en kun je dan ook aangeven waar je mee zit waardoor hij er vast rekening mee houden wil/kan.

Ik weet hoe verrekte moeilijk een autistiche vorm kan zijn en hoop echt dat je er uit kan komen met hulp

Callisto04

Re: Verliefd zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:10

Alleszins veel beterschap TS, de ongepaste en beledigende reacties gewoon negeren! Zal wel moeilijk zijn voor jou die situatie en het lezen van de reacties, maar de meeste reacties zijn heel constructief bedoeld.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:13

Zeggen dat TS niet normaal spoort gaat wel heel ver zeg Huertecilla.
PDD-nos heeft niets te maken met "niet sporen".

Het is inderdaad misschien niet helemaal tactisch geweest van TS om de fysio stop te zetten zonder uitleg. Maar het is niet zonder reden geweest en als TS zich er niet prettig bij voelt is dat haar goed recht.

TS, ik hoop dat je in de toekomst een fysio kan vinden waar jij je wel bij op je gemak voelt. Succes.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:18

Ach, HC heeft nogal weinig empatisch vermogen... Zielig. Hij spoort niet echt normaal :(:)
Niet op reageren hoor TS.
Het met je psychiater bespreken lijkt me de beste tip. Hij kan je met dit soort problemen helpen!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:38

TS, je bent op geen enkele manier verplicht toelichting te geven over de reden van stoppen. Het kan wel zijn dat de fysio hier naar vraagt (dit wordt je als hulpverlener aangeraden wanneer een cliënt zomaar stopt, zodat je weet wat er mogelijk fout is gegaan), dus schrik daar niet van en zoek daar niet anders. Je kunt het dan alsnog via de mail of telefonisch toelichten, maar wederom ben je niet verplicht om dit te doen :) Ik denk echter dat het voor hem wel goed is om te melden dat je een vorm van autisme hebt en je daarom niet prettig voelde bij het (extra) fysieke contact wat er was. Daar is niks geks aan, en voor hem is het weer een leermoment dat niet alle cliënten zo'n benadering fijn vinden.

Als je echt een fysio nodig hebt om van je klachten af te komen, zou ik inderdaad aan je psychiater vragen of hij/zij nog een goede fysiotherapeut weet. Sowieso is het slim om bij een volgende fysio bij het intake-gesprek aan te geven dat je persoonlijke aanrakingen niet prettig vindt (eventueel hierbij pdd-nos noemen), dus dat je lichamelijk contact tot de noodzakelijke therapeutische aanrakingen wilt beperken. Zo weet de fysio waar hij of zij aan toe is, en hoef jij niet bang te zijn dat er extra lichamelijk contact is wat verwarring veroorzaakt.

Succes met de zoektocht en beterschap met je voeten!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:24

Om toch nog even te reageren omdat jullie toch nog wel wat reacties hebben geplaatst. Ik heb het hem netjes uitgelegd als ik gelijk zou zeggen dat ik autistisch ben zal hij dat ook niet meteen begrijpen. Daarom zeg ik ook als hij nog reageert zal ik het hem dat wel zeggen. Maar hij heeft nog niet gereageerd. En ik ben bij een psychiater geweest en zij snapt me wel maar heeft ook zijn kant van het verhaal uitgelegd. Maar zij snapt dat het voor mij moeilijk is.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:26

xIrlijn schreef:
TS, je bent op geen enkele manier verplicht toelichting te geven over de reden van stoppen. Het kan wel zijn dat de fysio hier naar vraagt (dit wordt je als hulpverlener aangeraden wanneer een cliënt zomaar stopt, zodat je weet wat er mogelijk fout is gegaan), dus schrik daar niet van en zoek daar niet anders. Je kunt het dan alsnog via de mail of telefonisch toelichten, maar wederom ben je niet verplicht om dit te doen :) Ik denk echter dat het voor hem wel goed is om te melden dat je een vorm van autisme hebt en je daarom niet prettig voelde bij het (extra) fysieke contact wat er was. Daar is niks geks aan, en voor hem is het weer een leermoment dat niet alle cliënten zo'n benadering fijn vinden.

Als je echt een fysio nodig hebt om van je klachten af te komen, zou ik inderdaad aan je psychiater vragen of hij/zij nog een goede fysiotherapeut weet. Sowieso is het slim om bij een volgende fysio bij het intake-gesprek aan te geven dat je persoonlijke aanrakingen niet prettig vindt (eventueel hierbij pdd-nos noemen), dus dat je lichamelijk contact tot de noodzakelijke therapeutische aanrakingen wilt beperken. Zo weet de fysio waar hij of zij aan toe is, en hoef jij niet bang te zijn dat er extra lichamelijk contact is wat verwarring veroorzaakt.

Succes met de zoektocht en beterschap met je voeten!

Dankjewel voor je uitleg. Het doet mij echt wel veel verdriet hoor.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:30

Ik heb al eens mijn vader gevraagd of hij mee wil gaan maar dan wordt er gezegd dat ze dat niet prettig vinden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:32

Valentijn5 schreef:
Ik heb al eens mijn vader gevraagd of hij mee wil gaan maar dan wordt er gezegd dat ze dat niet prettig vinden.

Bedoel je dat een behandelaar dat niet prettig vindt?!? In dat geval... Het gaat om jou. Jij bepaalt wie er aanwezig is!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:31

Huertecilla schreef:
De professioneel een insinuerende opzegging sturen kan ook niet. De onderwerptitelmet absurde uitleg is ook _-:(
Kan best dat de ts niet normaal spoort maar dat is geen excuus om ongegrond een profi zo'n aap op de schouder te zetten.

Niet normaal spoort? Zeg je dit echt tegen iemand met PDD-NOS? :n
Eerder zag ik ook al een misplaatste opmerking voorbij komen van je, toen kon ik me nog inhouden. Maar dit gaat echt te ver, ik heb op dit bericht getemd.
Als je de TS niet van advies wil voorzien, of dat ze het advies niet opvolgt zoals jij dat voor ogen had, houd je denigrerende en ongepaste worden dan gewoon voor je.

TS, het gaat je nu in ieder geval heel veel stress schelen nu je deze fysiotherapeut hebt afgezegd. Ongetwijfeld ben je er met je psychiater vast mee bezig, en zo niet, dan heb je iets om aan te werken. Woon je zelfstandig, heb je iemand die je begeleidt in het dagelijkse leven? Voor je voet(en) is het beter als je wel naar de fysio gaat. Maar misschien kun je een andere zoeken (zoals vele bokkers als adviseerde, een vrouw is misschien makkelijker voor jou). En dan kan de eerste keer iemand mee, zodat je de fysio goed kan uitleggen wat je wel en niet prettig vindt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:53

Valentijn5 schreef:

Vind de fisio dit niet fijn of heeft je vader er geen zin in ? ik kan me niet voorstellen dat de fisio hier een probleem van maakt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:39

Petpa schreef:
Valentijn5 schreef:

Bedoel je dat een behandelaar dat niet prettig vindt?!? In dat geval... Het gaat om jou. Jij bepaalt wie er aanwezig is!

Ja dat bedoelt die.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 20:41

jiperdepip schreef:
Valentijn5 schreef:

Vind de fisio dit niet fijn of heeft je vader er geen zin in ? ik kan me niet voorstellen dat de fisio hier een probleem van maakt

Ja ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Maar ik heb niks meer gehoord van de fysio. Dus ik ben blijkbaar toch wel aardig en duidelijk geweest.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:48

Huertecilla schreef:
Shadow0 schreef:
Je vriend het huis uitzetten zonder toelichting kan niet, stoppen met je fysio is toch echt van een andere orde.

Wtf...spoor jij eigenlijk wel???

Sorry, maar dit is zo onrespectvol dat bij mij verdere woorden tekort schieten...

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:05

Hoe weet je dan dat hij het niet prettig zou vinden , volgens mij bedenk je dat namelijk ter plekke zelf , en nu ben je er ook nog trots op dat je duidelijk geweest bent ?? als jij aangeeft dat je niet meer komt is toch logisch dat hij dan niet reageert .

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:09

Ondertussen krijg ik medelijden met de desbetreffende fysiotherapeut.

Indien dit escaleert wordt hij straks beticht van sexuele intimidatie. En dat alleen omdat hij (gevoelsmatig) een zenuwachtige patiënt gerust wilde stellen...

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:19

Ik heb een klein vraagje. Heb jij in je mail gezegd dat jij je niet op je gemak voelde vanwege je pddnos, of heb je alleen gezegd dat je je niet op je gemak voelde zonder verdere uitleg?
Want ook deze man heeft emoties en als je verder geen toelichting hebt gegeven, kan de fysio zich heel onzeker gaan voelen, omdat hij in zijn ogen niets verkeerds heeft gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:24

Petpa schreef:
Indien dit escaleert wordt hij straks beticht van sexuele intimidatie. En dat alleen omdat hij (gevoelsmatig) een zenuwachtige patiënt gerust wilde stellen...

Zullen we de zaken een beetje in perspectief blijven zien? Waarom zou dit escaleren, als iemand een mailtje stuurt waarin ze aangeeft te stoppen?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:07

Shadow0 schreef:
Petpa schreef:

Zullen we de zaken een beetje in perspectief blijven zien? Waarom zou dit escaleren, als iemand een mailtje stuurt waarin ze aangeeft te stoppen?

Lees het hele topic!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:20

TS:

Het is natuurlijk je eigen keuze wel/niet door te gaan met de behandeling.
Wel lijkt het mij verstandig om in het vervolg direct te melden wat je wel/niet prettig vindt.
De professional kan er dan op inspelen en zich aanpassen aan je wensen.
Ze weten namelijk niet waarom je zo reageert en proberen je dan (misschien op de verkeerde manier) gerust te stellen.
Kennis vergroot begrip :) zeker in een professioneel werkveld.

Over het mailtje naar de fysio. De beste man heeft waarschijnlijk geen enkel idee wat hij verkeerd heeft gedaan.
Wederom: kennis vergroot begrip, dus een toelichting kan hem ook helpen zich op professioneel vlak te ontwikkelen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:32

Ik zou de beste man ook nog een mailtje na sturen met wat de reden is dat het niet aan hem, maar aan jou ligt dat je het niet kan hebben.

Verder heb ik geen idee of het er is, maar er zullen toch wel fysio's zijn die ervaring hebben met dit soort problemen en jou hier beter in kunnen begeleiden. Ik zou daar eens naar gaan zoeken.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:02

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie allemaal vragen respectvol te blijven naar elkaar en jullie ook helpen herinneren aan onderstaande regel op Bokt:

"De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten."