23+ en nog thuiswonend, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:46

Ik ben net 26 en op het moment op zoek naar werk. Maar al heb ik volgende week werk, dan blijf ik alsnog voorlopig thuis wonen. Om te sparen, maar ook vanwege de gezelligheid. Ik heb een hekel aan alleen zijn (ben opgegroeid in een gezin met 5 kinderen) en kan me niet indenken elke avond alleen te moeten eten, tv kijken etc.. -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:50

Mioux schreef:
@shenavallie hier was het ook normaal eigenlijk, zo van als je op jezelf komt betaal je ook huur. Hier konden mijn ouders beide werkend wel betalen ,maar was hier meer principe. Ging niet eens om hoog bedrag destijds, maar meer dat je ook meebetaalde. (vaak kreeg je dat weer terug als pa of ma of beide weer eens wat gehaald hadden voor je of zeiden bestel maar kleding van dat bedrag betalen wij haha)

Mijn ouders zien dat met kostgeld anders... Als je thuis blijft wonen en kostgeld betaalt verwacht je er iets voor terug. En kan het zijn dat de motivatie om uit huis te gaan minder groot is (naast dat je minder spaarcentjes hebt). Dus echt hotel mama.
Daarnaast hebben mijn ouders het geld niet nodig/willen ze hun kinderen geen geld afhandig maken.

Dreamy schreef:
Ik moest, zodra ik een baan had, kostgeld betalen. Nu ik een fijne baan heb, betaal ik ook rond de 250,- kostgeld en dat vind ik zeker niet meer dan normaal! Ik vraag mijn moeder ook nooit om geld. Paardlief en alles wat erbij komt kijken betaal ik zelf en heb dan ook van tevoren voor een mooie spaarpot gezorgd zodat ik financieel niet van haar (of een ander) afhankelijk hoef te zijn.

Ik vind dat ik qua financieen best goed bezig ben. Ik schaam me er echter wel voor dat ik nooit écht heb leren koken of wassen/strijken (af en toe wel simpele gerechtjes gemaakt of simpele wasjes)..
Mijn moeder doet dat liever zelf, net als de rest van het huishouden. Ik doe uiteraard wel zelf mijn kamer :+

Koken zou ik best willen doen, maar ik werk onregelmatig dus ik eet 5 van de 7 dagen op werk of iets simpels na een nachtdienst zodat ik m'n bed snel in kan. (En dan slaap ik dus rond etenstijd)

Koken is niet zo moeilijk hoor... Genoeg boeken voor snelle maaltijden. Ik vind koken ontzettend leuk. Helaas ben ik alleen nog maar op donderdag vrij en kookt m'n moeder vrijwel alle dagen. Dus kook ik zelf niet zo heel vaak meer. Behalve als ze apart willen eten, dan vragen ze of ik wil koken. Nou met liefde!!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:02

:j ook ik woon nog thuis(34).ik vindt t gewoon niks om alleen te zijn.Mijn ouders vinden het wel gezellig en ik kan ze verzorgen mocht t nodig zijn.Hoe vaak ik het wel niet hoor;zou je niet....(vul de welbekende zin maar aan).
ik betaal geen kostgeld,maar wel geregeld boodschappen,een etentje,kosten van de huisdieren ed

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:04

Eulogy schreef:
Ik vind inderdaad dat je niet leert op eigen benen te staan als je thuis blijft wonen, maar dat is mijn mening. Je leert nooit helemaal hoe het is om vaste lasten te hebben en alles zelf te moeten regelen, zeker als je geen kostgeld betaalt.

Gek dat die overgang dan voor mij probleemloos verliep :-). Terwijl ik andere ken die al van heel jong hebben moeten bijdragen en nog steeds elke maand moeten krabben, omdat ze te veel uitgeven aan nutteloze dingen. Ik zie gewoon echt niet dat gewoon een deel van je geld afstaan bijdraagt in je verstand over budgetzaken, ik heb in mijn omgeving hier nooit een verband in gezien en zou ook niet weten hoe ik had geleerd wat hoeveel kost als ik gewoon elkemaand 400 euro had afgestaan, behalve dat ik met een veel minder grote spaarpot de wereld in had kunnen trekken...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:08

Ik ben op mijn 18e uit huis gegaan, mijn vriend pas op zijn 24e.
Ik heb een hele leuke studententijd gehad, terwijl mijn vriend zijn studententijd heel anders heeft ervaren. Die wilde gewoon zo snel mogelijk klaar zijn met zijn studie en ging dus op zijn 21e aan t werk. Hebben toevallig dezelfde studie gedaan, allebei in dezelfde periode, maar hebben elkaar pas daarna leren kennen. Is maar goed ook, want ik leerde hem kennen toen hij al wel op zichzelf woonde, anders was dat voor mij echt een gigantische afknapper geweest :+

Ik denk dat iedereen prima voor zichzelf kan kiezen. Ik ben blij dat ik jong het huis uit ging, zou ook echt niet thuis meer hoeven wonen. Kan t overigens prima vinden met mijn ouders.

Wat ik hier wel veel zie zijn meiden met paarden en dat het door het paard heel lastig is om op jezelf te gaan. Ik denk ook dat in je eentje met een paard en huis best wel lastig kan zijn financieel gezien. Persoonlijk zou ik t andersom doen, eerst op mezelf en als er financieel ruimte is, dan pas een paard erbij. Maar goed als dat paard er al jaren is is dat misschien lastig.

Wil overigens niemand voor t hoofd stoten, want iedereen moet gewoon lekker doen wat goed voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:21

Kwanyin schreef:
Eulogy schreef:
Ik vind inderdaad dat je niet leert op eigen benen te staan als je thuis blijft wonen, maar dat is mijn mening. Je leert nooit helemaal hoe het is om vaste lasten te hebben en alles zelf te moeten regelen, zeker als je geen kostgeld betaalt.

Gek dat die overgang dan voor mij probleemloos verliep :-). Terwijl ik andere ken die al van heel jong hebben moeten bijdragen en nog steeds elke maand moeten krabben, omdat ze te veel uitgeven aan nutteloze dingen. Ik zie gewoon echt niet dat gewoon een deel van je geld afstaan bijdraagt in je verstand over budgetzaken, ik heb in mijn omgeving hier nooit een verband in gezien en zou ook niet weten hoe ik had geleerd wat hoeveel kost als ik gewoon elkemaand 400 euro had afgestaan, behalve dat ik met een veel minder grote spaarpot de wereld in had kunnen trekken...
Oh, het zal vast ook van de persoon afhangen hoor, maar in mijn omgeving zie ik eigenlijk alleen mensen van in de 20 die niks sparen en al hun geld uitgeven omdat ze toch geen vaste lasten hebben. Die bovendien ook niet weten dat een huis niet vanzelf schoon blijft, borden niet vanzelf worden afgewassen en je kleren zichzelf niet wassen :D Heb het helaas deze week nog ondervonden, toen er twee vrienden op ons huis en de kat pasten toen mijn vriend en ik op vakantie waren en wij zondagavond thuis kwamen in een bende.

Ja, dat vind ik een behoorlijk kwalijke zaak, maar als het bij jou anders is, dan is dat toch prima? Ik zou het alleen niet kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:26

Eulogy schreef:
Oh, het zal vast ook van de persoon afhangen hoor, maar in mijn omgeving zie ik eigenlijk alleen mensen van in de 20 die niks sparen en al hun geld uitgeven omdat ze toch geen vaste lasten hebben. Die bovendien ook niet weten dat een huis niet vanzelf schoon blijft, borden niet vanzelf worden afgewassen en je kleren zichzelf niet wassen :D Heb het helaas deze week nog ondervonden, toen er twee vrienden op ons huis en de kat pasten toen mijn vriend en ik op vakantie waren en wij zondagavond thuis kwamen in een bende.

Ja, dat vind ik een behoorlijk kwalijke zaak, maar als het bij jou anders is, dan is dat toch prima? Ik zou het alleen niet kunnen.

Ik wil niet weten in wat voor omgeving jij woont _O-
Dat vind ik inderdaad heel ernstig...
Maar hoe weet jij dat ze niets sparen? Kan je op hun bankrekening kijken?

Overigens kende ik wel iemand die niet wist hoe hij moest afwassen. Afschuwelijk ranzig... Bah... Ben er ook nooit weer thuis geweest... :n Dan denk ik: Koop op z'n minst een kleine vaatwasser. Zo duur zijn die kleintjes niet en je bent toch maar alleen.

Maar ik snap ook niet dat mensen alleen thuis blijven als hun ouders op vakantie zijn en er een puinhoop van maken. Een puinhoop heb ik van mijn kamer, maar niet van het huis... :n

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:27

Hier nagenoeg hetzelfde verhaal. Ik ben bijna 25 en woon ook (weer) thuis.
Na mijn afstuderen aan de universiteit van Groningen (waar ik ook heb gewoond) in juni 2014, ben ik terug naar mijn ouders in Twente gegaan. Gelukkig vond ik snel een baan, echter voor 20 uur. Leuk om te beginnen en was er erg blij mee, maar onmogelijk om op jezelf te gaan. Nu een nieuw jaarcontract voor 36 uur. Verdien dus wat meer, maar door nieuwe taken nu ook een auto nodig en die rijdt ook niet gratis. Heel veel geld blijft er dan niet over en je moet uiteraard ook een bedrag apart hebben voor de inboedel. Huren is hier behoorlijk duur buiten de woningstichting om en kopen is sowieso uitgesloten. Ik ben nog alleen, dus je hebt de kosten ook zelf op te brengen.
Lang verhaal kort, ik wil het wel, maar het kan niet. En ik vind het soms heel vreemd om te zien dat het bij andere mensen wel lukt. Snap dan niet wat ik fout doe.
Voordeel is dat we prachtig wonen en ik mijn paard bij huis, dus zeker geen straf om hier nog even te wonen. En sparen gaat lekker hard zo.
Ik heb altijd baantjes gehad en al twee mooie reizen (Zambia en Peru) kunnen maken. Dat maakt je ook enorm zelfstandig. Verder heb ik al 3 jaar op kamers gewoond, dus dat ik het alleen kan hoef ik mezelf niet meer te bewijzen.
En eerlijk is eerlijk, helemaal alleen ergens drie hoog achter trekt me ook niet heel erg. Ik ben wel samen met een vriendin die ook nog alleen is aan het overwegen om samen iets te huren
Laatst bijgewerkt door Phylos op 08-09-15 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:34

Eulogy schreef:

Oh, als ik dat gedaan had ik mijn geld ook mogen afgeven :D .
Maar, nu ik er weer terug over nadenk, dat hébben mijn ouders wel een tijd gedaan bij mijn zus. Omdat die het dus op een gegeven moment erg bont maakte. Zij moest elke maand x euro geven.
Maar! in plaats van het geld te gebruiken, hebben ze het gewoon aan de kant gehouden, en toen mijn zus het huis uitging heeft ze het gewoon teruggehad. Zij werd dus zolang ze thuis zat beknopt in haar inkomen, en dat was voor haar dan een motivatie om toch maar iets anders te zoeken ipv altijd geruzie te houden.

Dat zou ik ook niet tolereren, ik betaalde geen kostgeld om te kunnen sparen, niet om het door ramen en deuren te kunnen gooien. Mijn ouders hadden niet gewild dat ik op mijn 40ste nog thuis zou wonen zonder een spaarboek omdat ik alles maar uitgaf. Want op een moment kunnen ze er niet meer zijn, en dan moet je toch ook alleen verder kunnen. Als je dat niet kan moet je misschien inderdaad tegen jezelf beschermd worden. Zoals die ene broer waar ik het eerder over had. Maar ik ben dus ook nooit dom gehouden op budgetair gebied, ik wist echt wel goed genoeg hoeveel het leven kost.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:40

Kwanyin schreef:
Oh, als ik dat gedaan had ik mijn geld ook mogen afgeven :D .
Maar, nu ik er weer terug over nadenk, dat hébben mijn ouders wel een tijd gedaan bij mijn zus. Omdat die het dus op een gegeven moment erg bont maakte. Zij moest elke maand x euro geven.
Maar! in plaats van het geld te gebruiken, hebben ze het gewoon aan de kant gehouden, en toen mijn zus het huis uitging heeft ze het gewoon teruggehad. Zij werd dus zolang ze thuis zat beknopt in haar inkomen, en dat was voor haar dan een motivatie om toch maar iets anders te zoeken ipv altijd geruzie te houden.

Dat zou ik ook niet tolereren, ik betaalde geen kostgeld om te kunnen sparen, niet om het door ramen en deuren te kunnen gooien. Mijn ouders hadden niet gewild dat ik op mijn 40ste nog thuis zou wonen zonder een spaarboek omdat ik alles maar uitgaf. Want op een moment kunnen ze er niet meer zijn, en dan moet je toch ook alleen verder kunnen. Als je dat niet kan moet je misschien inderdaad tegen jezelf beschermd worden. Zoals die ene broer waar ik het eerder over had. Maar ik ben dus ook nooit dom gehouden op budgetair gebied, ik wist echt wel goed genoeg hoeveel het leven kost.

Zou ook iets zijn voor mijn ouders!!

Ander leuk verhaal, jongen (12 jaar) had flink gespaard voor een Apple iets. Geen idee wat. Maar uiteindelijk gevonden, gebruikt gekocht. Had z'n vader even via PayPal overgemaakt. Dus hij al z'n spaargeld op tafel gelegd voor z'n vader. Toen hij weg was heeft z'n vader het gepakt, in de portemonnee gedaan en bij die jongen weer op de rekening gestort! Gewoon omdat hij geen geld van z'n zoon wilde aannemen. En hij tegelijk ook wel graag wilde dat z'n zoon leerde te werken voor het geld.

Hoezo zouden we het niet leren zonder een eigen huis :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:40

Kwanyin schreef:
Eulogy schreef:

Die overgang ging bij ons ook soepel! Ja afgezien dan van het feit dat ik vergeten was ons aan te melden bij het waterbedrijf :') Maar ja, daar herinneren ze je snel genoeg aan }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:43

Janine1990 schreef:
Eulogy schreef:

Ik wil niet weten in wat voor omgeving jij woont _O-
Dat vind ik inderdaad heel ernstig...
Maar hoe weet jij dat ze niets sparen? Kan je op hun bankrekening kijken?

Overigens kende ik wel iemand die niet wist hoe hij moest afwassen. Afschuwelijk ranzig... Bah... Ben er ook nooit weer thuis geweest... :n Dan denk ik: Koop op z'n minst een kleine vaatwasser. Zo duur zijn die kleintjes niet en je bent toch maar alleen.

Maar ik snap ook niet dat mensen alleen thuis blijven als hun ouders op vakantie zijn en er een puinhoop van maken. Een puinhoop heb ik van mijn kamer, maar niet van het huis... :n

Omdat het onder andere de broer en een goede vriend/collega van mijn vriend betreft en we het er wel eens over hebben :D

Ja, dat soort dingen vind ik echt smerig en behoorlijk onvolwassen :o En als iemand gewoon echt niet kan koken, of een huis kan schoonhouden, of de was kan doen... Ja, dan ben je gewoon niet zelfstandig en als je ouder dan 16 bent en dat soort dingen niet kunt, dan lijkt me dat toch wel een probleem.

Kwanyin: dat hebben mijn opa en oma destijds ook bij m'n moeder gedaan, ze betaalde kostgeld en dat spaarden ze om het weer terug te geven toen ze uit huis ging. Kon ze toen haar uitzet van betalen geloof ik. Niet eens omdat ze niet met geld kon omgaan trouwens. Mijn ouders hadden een spaarrekening voor mij die ik 'kreeg' toen ik 18 werd dus moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf niet eens voor heb hoeven te sparen :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:46

Leer je snel genoeg hoor, in een week tijd kon mijn man rap koken, de wasmachine bedienen en de volgorde van schoonmaken leren :D
T is geen hogere wiskunde :') Bereidheid om te willen leren is al genoeg en ik vertikte om alles maar te doen haha.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-09-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:47

Eulogy schreef:
Omdat het onder andere de broer en een goede vriend/collega van mijn vriend betreft en we het er wel eens over hebben :D

Ja, dat soort dingen vind ik echt smerig en behoorlijk onvolwassen :o En als iemand gewoon echt niet kan koken, of een huis kan schoonhouden, of de was kan doen... Ja, dan ben je gewoon niet zelfstandig en als je ouder dan 16 bent en dat soort dingen niet kunt, dan lijkt me dat toch wel een probleem.

Kwanyin: dat hebben mijn opa en oma destijds ook bij m'n moeder gedaan, ze betaalde kostgeld en dat spaarden ze om het weer terug te geven toen ze uit huis ging. Kon ze toen haar uitzet van betalen geloof ik. Niet eens omdat ze niet met geld kon omgaan trouwens. Mijn ouders hadden een spaarrekening voor mij die ik 'kreeg' toen ik 18 werd dus moet eerlijk zeggen dat ik daar zelf niet eens voor heb hoeven te sparen :o

Oké, ja ik vind altijd dat ik niet in de portemonnee van een ander kan kijken. Maar op die manier kom je wel eens achter dat soort dingen inderdaad :P

Als je tegenwoordig niet weet hoe eenvoudige dingen moeten, dan ben je waarschijnlijk ook niet bekend met computers. Want als ik even niet weet hoe ik iets moet wassen, dan Google ik het. Zo moeilijk is het niet. Net als koken... Ook niet zo moeilijk. Als je niet kunt bedenken dat het wel op Google te vinden is, is je bestaan volgens mij een probleem.

En niet kunnen afwassen, of gewoon NIET afwassen terwijl je een eigen huis hebt. Dat vind ik pas écht raar... Dan blijkt (vind ik) dat zelfstandigheid en verantwoordelijkheid weinig te maken heeft met een eigen huis.

Anoniem

Re: 23+ en nog thuiswonend, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:56

Ik snap ook niet dat er mensen zijn die niet eens een ei kunnen bakken of een recept kunnen volgen maar blijkbaar bestaan ze :+ Ik vind het gewoon gek dat je als ouder je kunt niet leert koken etc.

Het verbaasde mij vooral hoeveel tijd het eigenlijk kost om niet thuis te wonen. Ik doe doordeweeks op sporten na niets voor mezelf, heb ik geen tijd voor na boodschappen doen, het huis bijhouden, studie, fulltime werken en koken. Toen ik nog bij m'n ouders woonde was dat toch wel een ander verhaal.

Oh en ik huurde voorheen altijd kamers, dus nooit een volledig huis of appartement. Toen ik een halfjaar geleden ging samenwonen was ik dus ook straal vergeten dat je g/w/l en gemeentelijke belastingen moet betalen, zelf je internet etc regelen en dat er niet altijd wel iemand thuis was als ik mezelf had buitengesloten... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:01

Eulogy schreef:
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die niet eens een ei kunnen bakken of een recept kunnen volgen maar blijkbaar bestaan ze :+ Ik vind het gewoon gek dat je als ouder je kunt niet leert koken etc.

Het verbaasde mij vooral hoeveel tijd het eigenlijk kost om niet thuis te wonen. Ik doe doordeweeks op sporten na niets voor mezelf, heb ik geen tijd voor na boodschappen doen, het huis bijhouden, studie, fulltime werken en koken. Toen ik nog bij m'n ouders woonde was dat toch wel een ander verhaal.

Oh en ik huurde voorheen altijd kamers, dus nooit een volledig huis of appartement. Toen ik een halfjaar geleden ging samenwonen was ik dus ook straal vergeten dat je g/w/l en gemeentelijke belastingen moet betalen, zelf je internet etc regelen en dat er niet altijd wel iemand thuis was als ik mezelf had buitengesloten... :+

Mijn ouders hebben mij nooit leren koken hoor... Ja pannekoeken, maar verder niet hoor...
Dat ging vanzelf... Af en toe wat hulp vragen. Of de vraag: Kan jij morgen koken? En dan maar gewoon in het diepe springen. Zwart is te hard... :P En harde macaroni is niet gaar :')
Eieren bakken heb ik vaak ruzie mee. Maar lastigere maaltijden zijn een eitje.

Die tijd zie ik wel tegenop als ik tzt een huisje heb hoor :') Ik werk nu van 8 tot 5, ga naar huis. Kleed me om, eet een hapje en ga naar de paarden. Om tegen half elf weer eens thuis te komen. En dan loop ik daar niet echt om te lanterfanten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:12

Ja, dat bedoel ik ook, dat is toch eigenlijk 'leren koken' :P Het was bij mij ook niet "Nou, vanavond gaan we je een kookles geven", maar ik hielp vaak mee en wilde vaak ook uit mezelf koken want ik vond (en vind) het ook gewoon leuk. Als je thuis echt nooit meehelpt, dan kan ik me best voorstellen dat je echt helemaal niets kunt en dat vind ik wel gek.

Ja, ik vond het echt onwijs wennen, hoewel ik minder tijd zou kunnen besteden aan boodschappen en koken maar ik vind het meestal leuk om wat uitgebreider te koken. Ik werk van 8 tot half 6 (als ik geluk heb ben ik om 6 uur thuis, maar meestal werk ik over), gooi soms een was in de machine voor ik weg ga, ga dan of meteen door naar de sportschool/hockeytraining of ik ruim op en maak schoon. Dan soms nog even snel naar de supermarket, koken en met een beetje geluk is m'n vriend dan rond 9 uur thuis en kunnen we eten :') Vind het op zich wel fijn om zo druk te zijn, zolang ik maar bezig blijf, maar ik heb bijvoorbeeld geen tijd om paard te rijden (is te ver weg, ik woon in de stad) en als binnenkort mijn studie begint dan moet ik dat er ook nog tussen proppen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:12

Zelfs geen ei kunnen bakken is ook gewoon een kwestie van niet willen := Mijn man beweerde ook dat hij niet kon wassen, want de wasmachine vond hij te ingewikkeld. Daar trap ik toch niet in :') zo dom ben ik nou ook niet haha, want hij hoopte dat ik zou zeggen 'dan doe ik het wel voor je'.

Ik heb nooit leren koken thuis, vond en vind het vreselijk. Ik strijk nog liever zelfs :') Maar t is echt een kwestie van niet willen, want zelfs ik kan nog een eenvoudig recept zo opvolgen. Als je kan lezen, ben je er al haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:16

Eulogy schreef:
Ja, dat bedoel ik ook, dat is toch eigenlijk 'leren koken' :P Het was bij mij ook niet "Nou, vanavond gaan we je een kookles geven", maar ik hielp vaak mee en wilde vaak ook uit mezelf koken want ik vond (en vind) het ook gewoon leuk. Als je thuis echt nooit meehelpt, dan kan ik me best voorstellen dat je echt helemaal niets kunt en dat vind ik wel gek.

Ja, ik vond het echt onwijs wennen, hoewel ik minder tijd zou kunnen besteden aan boodschappen en koken maar ik vind het meestal leuk om wat uitgebreider te koken. Ik werk van 8 tot half 6 (als ik geluk heb ben ik om 6 uur thuis, maar meestal werk ik over), gooi soms een was in de machine voor ik weg ga, ga dan of meteen door naar de sportschool/hockeytraining of ik ruim op en maak schoon. Dan soms nog even snel naar de supermarket, koken en met een beetje geluk is m'n vriend dan rond 9 uur thuis en kunnen we eten :') Vind het op zich wel fijn om zo druk te zijn, zolang ik maar bezig blijf, maar ik heb bijvoorbeeld geen tijd om paard te rijden (is te ver weg, ik woon in de stad) en als binnenkort mijn studie begint dan moet ik dat er ook nog tussen proppen.

Maar helemaal niets kunnen, daar kan ik me NOG niets bij voorstellen. Want kennelijk kan je dan alleen maar niet nuttige dingen, waar veel dingen op de PC ook onder vallen wat mij betreft. Dus kan je op Google zoeken hoe het een en ander werkt.
Maar goed, zo kon een oude vriendin van mij ook niet een DVD speler aansluiten op een TV. En ook niet bedenken dat de handleiding wel via Google te vinden was. Nou echt, dat snap ik ECHT NIET!!

Pfff, wel heel erg druk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:22

Strijken vind ik dikke onzin :P , gebeurd mooi niet .

Toen ik uit huis ging kon ik wel koken , de jongste en dan 3 zusssen boven je en moeders die rond etenstijd aan het werk is. Dan was het vaak Rebeccc wil je koken plss , tsja :+ de 2 oudste zussen uit huis en de zus die nog thuis woonde was liever lui. En mijn broer die kookte gewoon niet (woont nu sinds november op zichzelf , hij kon pasta koken en aardappels koken zonder dat ze zwart werden) , beetje met paplepel ingegoten (pa kon niet koken dus dan bleef ik over) en op school had ik graag de kookles zeg maar :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:24

Haha ja kookles, kreeg ik ook nog op de middelbare school bij het vak verzorging :')

(En daarbij niet te vergeten de lessen over hoe je jezelf moest wassen _O- )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:25

vuurneon schreef:
Haha ja kookles, kreeg ik ook nog op de middelbare school bij het vak verzorging :')

Wij ook... Tosti hawaii in de pan, wentelteefjes en nog iets dat geen complete maaltijd is... Dus compleet niet nuttig... :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:26

Janine1990 schreef:
vuurneon schreef:

Wij ook... Tosti hawaii in de pan, wentelteefjes en nog iets dat geen complete maaltijd is... Dus compleet niet nuttig... :')

Al vond ik het niet erg om een uur te besteden aan het maken van appelflappen _O-

Wat een hilarisch vak was dat :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 14:27

vuurneon schreef:
Al vond ik het niet erg om een uur te besteden aan het maken van appelflappen _O-

Die leerden wij dan weer niet te maken :( Te ingewikkeld vonden ze denk ik...
Ik heb maar 3 keer mogen koken tijdens verzorging |(

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:27

Eulogy schreef:

[....]

_O- :') Hier even heel hard om moeten lachen want ik kan dus serieus niet een ei bakken, dat gaat bij mij ALTIJD verkeerd.. |o ^)

Overigens kan ik gelukkig wel koken en taarten bakken. :Y)
Koken leer je eigenlijk vanzelf wel door gewoon te doen. Heb ik ook ondervonden, vind er overigens echt niks aan dus hielp thuis ook niet echt mee met koken en krijg geheid ruzie met mijn moeder als ik wel ga helpen. Ging dus ook zo groen als gras de keuken in toen ik ging samenwonen, tja met kookboeken, internet en door gewoon te doen kom je al een heel eind. :D Heb er overigens nog geen lol in, altijd blij als mama weer lekker gekookt heeft. :9