De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 14:44

Je krijgt doorgaans enkel vrij voor 1e en 2e graads familie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:55

Een gratis verlofdag, dat klopt. Maar het staat je vrij om voor elke dag een verlofdag op te nemen. Hopen dat je m krijgt.

Wat een stel zuurpruimen zijn jullie trouwens.. Ik zou haast schrik hebben om mijn medeleven te betuigen bij familie van iemand die ik ken. Vaders, moeders, zelfs opa's en oma's van vrienden, eigen oudooms, oudtantes, achterneven en nichten etc worden hier door ons en onze naasten bezocht.. Niet voor de lol, niet om te roddelen, niet voor de fun, niet oh joepie laat ik ff een verlofdag opofferen.. maar om medeleven te tonen. Om te steunen. Iets met aandacht, liefde en respect...? Ik hoor alleen maar wat fijn dat jullie er ook zijn of waren.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:40

Ik denk ook niet dat je een vrije dag opoffert alleen uit nieuwsgierigheid.... dat doe je uit medeleven en fatsoen. En kaartjes zijn ook altijd erg welkom.....

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:52

Ik was blij dat mijn moeder een uitvaartverzekering had. Wat een belachelijke prijzen!!!
Je zit zo aan de 5000 euro, en dan heb je nog niets.
Een kist met een lapje stof. En een crematie plechtigheid en een paar kaartjes.
Wil je koffie en cake, reken er dan nog maar 500 euro bij.
Muziek 275 euro.
Een andere kist de goedkoopste is 1500 euro.
Een urn 400 euro.
En ga zo maar door.

We hoefden uiteindelijk slechts 2500 euro bij te betalen voor de extra's die wij wilden als familie.
Had er niet aan moeten denken om de volle pond te moeten betalen!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:57

jorika1986 schreef:
Ik was blij dat mijn moeder een uitvaartverzekering had. Wat een belachelijke prijzen!!!
Muziek 275 euro.
Een urn 400 euro.
En ga zo maar door.

We hoefden uiteindelijk slechts 2500 euro bij te betalen voor de extra's die wij wilden als familie.

Je hebt dan wel een hele dure kist en urn uitgezocht......
Maar als je al die losse onderdelen nu eens voor een andere gelegenheid opzoekt, kom je ook aan die prijzen. Niemand werkt voor niets.....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:19

Sammie schreef:
Een gratis verlofdag, dat klopt. Maar het staat je vrij om voor elke dag een verlofdag op te nemen. Hopen dat je m krijgt.

Wat een stel zuurpruimen zijn jullie trouwens.. Ik zou haast schrik hebben om mijn medeleven te betuigen bij familie van iemand die ik ken. Vaders, moeders, zelfs opa's en oma's van vrienden, eigen oudooms, oudtantes, achterneven en nichten etc worden hier door ons en onze naasten bezocht.. Niet voor de lol, niet om te roddelen, niet voor de fun, niet oh joepie laat ik ff een verlofdag opofferen.. maar om medeleven te tonen. Om te steunen. Iets met aandacht, liefde en respect...? Ik hoor alleen maar wat fijn dat jullie er ook zijn of waren.

Het is ook zeker niet zo bij iedereen, maar ik heb een aantal collega's gehad die werkelijk er zo over dachten bij verre familie of een kennis. Ik ben het zeker met je eens dat je het doet voor de nabestaanden. Dat doe ik zelf ook, maar ik ben wel eerlijk: als ik iemand niet of nauwelijks in mijn leven heb gehad, dan vind ik het niet eerlijk om dan ineens acte de présence te geven. Zo is een tante van mij een aantal jaren geleden overleden, maar die had ik sinds dat ik nog een klein meisje was niet meer gezien. Op een kaartje met kerst na hebben we daar nooit contact mee gehad. Ik kon het niet maken om ineens "Hoi, hallo!" daar te gaan staan: ik gunde mijn familie daar hun eigen moment in. Het is me door andere familieleden - die wel waren gegaan - ook niet kwalijk genomen, sterker nog: zij hadden er alle begrip voor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:21

czarina schreef:
Beste medebokkers,

Natuurlijk worden we oud, grijs en gerimpeld en is er tijd zat om te sparen, maar het kan ook zomaar anders zijn! Daarom hebben wij een uitvaartverzekering.
Nu weet ik gelukkig nog niet of we tevreden zijn hier over of juist niet. Want dat merken we pas bij overlijden.
Wel heb ik het idee dat we redelijk veel betalen (€ 35,22 voor een verzekerd bedrag van € 7436,-)
nu hoor ik mensen om mij heen dat zij de begravenis niet redden met een bedrag onder de € 10.000,-
dus ons idee is dan onderverzekerd. en ook bij zoeken naar verzekeringen komen we al gauw op die bedragen uit, en zouden we vele malen minder betalen.
maar wanneer ik nuvema bel, zeggen zij dat bijv. zelfdoding, overlijden onder de 85 of bij een ongeval dan niet meeverzekerd is. (dit lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk eigenlijk)

Dus mijn vraag, welke verzekering hebben jullie, of hebben jullie goede ervaringen mee.

ik betaal bij monuta 15,nog wat ik ben ouder en heb medicijnen

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 08:46

Sammie schreef:

Waarom zuurpruim? Dus omdat jij je familie tot heel ver weg bezoekt op begravenissen zouden wij dat ook moeten om geen zuurpruim te zijn?
Ik heb een enorm grote familie en meer dan de helft ken ik nieteens, waarom zouden ze dan op mijn begravenis moeten komen.
Medeleven kan je op een hele boel manoeren tonen, zoals gewoon af en toe na de begravenis bij de mensen langs te gaan etc.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:10

Ik bleek dus geen uitvaartverzekering te hebben, gisteren maar direct geregeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:22

czarina schreef:
Sammie schreef:

Waarom zuurpruim? Dus omdat jij je familie tot heel ver weg bezoekt op begravenissen zouden wij dat ook moeten om geen zuurpruim te zijn?
Ik heb een enorm grote familie en meer dan de helft ken ik nieteens, waarom zouden ze dan op mijn begravenis moeten komen.
Medeleven kan je op een hele boel manoeren tonen, zoals gewoon af en toe na de begravenis bij de mensen langs te gaan etc.

Nee mijn redenen om jullie een zuurpruim te noemen komt om jullie redenering waarom mensen naar een begrafenis gaan. Niewschierig, voor de lol, voor de vrije dagen ( wat flauwekul is, je moet ze zelf betalen). Daarna zet ik een aantal redenen uiteen waarom mensen wel gaan. En ter ondersteuning noem ik dus dat mensen, de nabestaanden, dat waarderen en niet komen met: zo... Niewschierigheid niet konnen bedwingen? Weer een vrije vandaag? Wat een lol hier, he.. alleen maar wat fijn dat jullie erbij zijn of waren ( let op de verleden tijd, heb je al een antwoord op je suggestie)

En medeleven na een begrafenis is echt een hele andere discussie. . Jij trekt je conclusie op basis van een valse aanname. En aangezien die aanhaling er was om aan te geven hoe mensen reageren op aanwezigheid van anderen is dat in dit topic verder niet relevant.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:30

Ik ben ook niet verzekerd voor een uitvaart. Had het altijd braaf gedaan, maar door vele verhuizingen een keer een paar maanden niet betaald. Daar was ik zelf achter gekomen en heb ze gebeld. Conclusie van de maatschappij: "Niets meer aan te doen, u bent geroyeerd wegens wanbetaling. Dag idioot". Ik nog gevraagd waar mn gespaarde geld nu dan was, maar dat was weg.. ik kreeg 200 euro terug... terwijl ik aanzienlijk meer heb ingebracht.

Conclusie: ik heb geen nabestaanden als alles in de juiste volgorde gaat, dus ik ben niet verzekerd. Ze flikkeren me maar in de kliko, de groeten ermee...

Voor mijn ouders (mogen ze nog HEEL lang meegaan) wordt het ook een 'goedkope' uitvaart. Wij hechten er geen van allen waarde aan, en ze hebben met hun zuurverdiente centjes nu een polis van 2000 euro bij elkaar geharkt. Ja veel te weinig, maar voor hun regel ik het wel :j Geen dienst, geen dure kist (gewoon de oven in) geen poespas, geen volgauto's.. niets. Begrafenissen worden erg overgewaardeerd in onze ogen :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:56

Ieder zijn mening natuurlijk maar wij vonden het fijn om mijn vader een mooi afscheid te geven. Voor mij hoeven ze ook niet gek te doen maar ik heb wel twee kinderen en een partner en zolang ze rekening houden met wat mijn wensen zijn mogen ze verder doen wat zij willen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:10

jorika1986 schreef:
Muziek 275 euro.
Een urn 400 euro.
En ga zo maar door.

Hele dure kist hebt u zeg.
Mijn goedkoopste kist kost €250,-.
Ik koop hem zelf voor €160,- zo zie je maar dta er heel veel winsr op gemaakt wordt om hem voor €1500 te verkopen.
Gewoon doen waar je je prettig bij voelt en de ene voelt zich orettig bij een verzekerinf en de ander bij een rekening.
Wij zelf hebben ook geen verzekering.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:24

Interessant topic door alle verschillende meningen.
Maakt me wel nieuwschierig naar de 'vanaf' prijs waarvoor je zelf een uitvaart kunt regelen. Alles zo basic en goedkoop mogelijk, dus waar ben je eigenlijk toe verplicht zeg maar...

Als ik het topic zo doorlees dan geloof ik wel in een trend richting budget-uitvaarten, online een multiplex kist/juten zak of kartonnen doos/kist achtig iets shoppen... Ach, misschien bestaat het allang, haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:33

Ik heb ook een uitvaartverzekering, maar wat nu verzekerd is (6000 euro) is misschien tegen de tijd dat ik dood ben een eitje...

We hadden het er laatst met collega's over. Die hebben al vanaf jongs af aan een UV maar zijn nu maar voor 300 euro verzekerd (jaren '50).

Voor de rest vind ik het belangrijk dat als het verzekerde bedrag niet wordt gebruikt, dit naar mijn nabestaanden kan.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:54

Sammie, jij hebt het nu over mensen waarvan ze je ook persoonlijk kennen, ik had het over de advertenties, en helaas ik heb wel degelijk genoeg mensen in de omgeving/zelfs in de familie die naar begravenissen gaan waarvan ze de mensen nieteens of nauwelijks kennen.
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar waarom zou ik een advertentie in de krant moeten zetten zodat heel de regio weet dat ik dood ben en zo eventueel naar de begravenis kunnen komen.
Die 100 man die ik persoonlijk ken via familie vrienden of kennissen krijgen echt wel een kaart en zijn gewoon welkom.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:01

Daar stip je ook een belangrijk punt aan.
Weten de nabestaanden wie jouw kenissen en vrienden zijn? Zijn de adressen ergens te vinden?

Wij hebben na de geboorte van onze dochter een digitale adressenlijst gestart. Vind dat wel een prettig gevoel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:09

bakkabouter schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap dat ook nooit. Wij hebben sowieso wel geld op de spaarrekening staan, dan gebruik je dat toch gewoon :? Heb er zelf dan toch niks meer aan.

Ik weet niet of het altijd en overal het geval is, maar ik hoor vaak dat bij een overlijden alle rekeningen geblokkeerd worden. Dat geld is een deel van de erfenis, en eerst moet alles daarvoor geregeld worden voor je er weer aan kan. En soms kan dat helaas LANG duren...

dat is niet zo..
Ja de rekeningen worden geblokkeerd.. maar de doorlopende betalingen vinden gewoon plaats..

daarnaast, je kunt het testament laten openen wanneer je wilt.. dat kan bij wijze van spreke het moment dat de dokter de verklaring van overlijden ondertekent.. Mensen nemen echter vaak uit respect even de tijd voor het testament geopend wordt.. vaak pas na de uitvaart als er een kopie bekend is of bekend is wie de begravenis dient te regelen.. is dat onbekend dan is het verstandig om het toch bij tijds te laten openen.. want wie weet staan er wensen in met betrekking tot de afwikkeling van de uitvaart..

maar zelfs voor het openen van het testament kun je al een verklaring van erfrecht krijgen..
ben je enig erfgenaam.. mazzelaar, dan kun je gelijk door naar de bank en de boel in werking zetten..
Ben je met meerderen.. dan moeten er machtigingen komen dat iemand mag handelen namens de erfgenamen.

zodra de verklaring van erfrecht er is waaruit blijkt dat jij mag handelen.. dan ren je door naar de bank.. De bank blokkeert hierop de rekening omdat je dan ook gelijk meld dat iemand is overleden, maar met de verklaring van erfrecht zet je dus ook gelijk de boel in werking om de boel te deblokeren.. Dit laatste kan tot maximaal 5 werkdagen duren..

De nota van de begravenis ondernemer komt enkele weken na de begravenis.. dus geen enkel probleem.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 12:13

Sizzle schreef:
Daar stip je ook een belangrijk punt aan.
Weten de nabestaanden wie jouw kenissen en vrienden zijn? Zijn de adressen ergens te vinden?

Wij hebben na de geboorte van onze dochter een digitale adressenlijst gestart. Vind dat wel een prettig gevoel.

Dat hebben wij idd via een adressenbestand en in het overlijdensboekje waar onze wensen ook instaan + we hebben een adressenboekje waar iedereen wek in staat

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:27

elenaMM77 schreef:
maar zelfs voor het openen van het testament kun je al een verklaring van erfrecht krijgen..
ben je enig erfgenaam.. mazzelaar, dan kun je gelijk door naar de bank en de boel in werking zetten..
Ben je met meerderen.. dan moeten er machtigingen komen dat iemand mag handelen namens de erfgenamen.

zodra de verklaring van erfrecht er is waaruit blijkt dat jij mag handelen.. dan ren je door naar de bank.. De bank blokkeert hierop de rekening omdat je dan ook gelijk meld dat iemand is overleden, maar met de verklaring van erfrecht zet je dus ook gelijk de boel in werking om de boel te deblokeren.. Dit laatste kan tot maximaal 5 werkdagen duren..

Verklaring van Erfrecht, moest mijn moeder op laten stellen bij de Notaris, kosten 420 euro...dus krijgen wil ik het niet noemen :P
Dit om de hypotheek, rekeningen ed geheel op haar naam te krijgen, na het overlijden van mijn vader.

Er komen stiekem nog veel kosten bij als iemand overlijd en heel veel geregel...tot wel een jaar na overlijden :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:38

listiglistje schreef:
elenaMM77 schreef:

Verklaring van Erfrecht, moest mijn moeder op laten stellen bij de Notaris, kosten 420 euro...dus krijgen wil ik het niet noemen :P
Dit om de hypotheek, rekeningen ed geheel op haar naam te krijgen, na het overlijden van mijn vader.

Er komen stiekem nog veel kosten bij als iemand overlijd en heel veel geregel...tot wel een jaar na overlijden :o

ohh zeker absoluut..

maar dit ging om dat rekeningen deblokeren zo lang zou duren en dat is geenzins het geval.

ik heb overigens slechts zo'n 80 euro hoeven betalen.. maar dit was om dat ik samen met de andere erfgename bij de Notaris waar het testement is opgemaakt de verklaring heb opgevraagd.. Hierdoor hoefde er dus geen registers gelicht te worden en betaalde we bijna alleen maar het tarief van de notaris..

aanvullend.. Voor kinderen en langstlevende partners is er zelfs geen verklaring van erfrecht meer nodig (en in sommige gevallen worden de rekeningen zelfs niet meer geblokkeerd).. Dit gaat om bankrekeningen waar minder dan een ton op staat.. de langstlevende partner dient wel een verklaring te ondertekeningen bij de bank. Deze verklaring moet worden getekend zodat de bank niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de (juridische en fiscale) gevolgen van het vrijgeven van de bankrekeningen.