Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

jorika1986 schreef:Ik was blij dat mijn moeder een uitvaartverzekering had. Wat een belachelijke prijzen!!!
Je zit zo aan de 5000 euro, en dan heb je nog niets.
Een kist met een lapje stof. En een crematie plechtigheid en een paar kaartjes.
Wil je koffie en cake, reken er dan nog maar 500 euro bij.
Muziek 275 euro.
Een andere kist de goedkoopste is 1500 euro.
Een urn 400 euro.
En ga zo maar door.
We hoefden uiteindelijk slechts 2500 euro bij te betalen voor de extra's die wij wilden als familie.
Had er niet aan moeten denken om de volle pond te moeten betalen!
Sammie schreef:Een gratis verlofdag, dat klopt. Maar het staat je vrij om voor elke dag een verlofdag op te nemen. Hopen dat je m krijgt.
Wat een stel zuurpruimen zijn jullie trouwens.. Ik zou haast schrik hebben om mijn medeleven te betuigen bij familie van iemand die ik ken. Vaders, moeders, zelfs opa's en oma's van vrienden, eigen oudooms, oudtantes, achterneven en nichten etc worden hier door ons en onze naasten bezocht.. Niet voor de lol, niet om te roddelen, niet voor de fun, niet oh joepie laat ik ff een verlofdag opofferen.. maar om medeleven te tonen. Om te steunen. Iets met aandacht, liefde en respect...? Ik hoor alleen maar wat fijn dat jullie er ook zijn of waren.
czarina schreef:Beste medebokkers,
Natuurlijk worden we oud, grijs en gerimpeld en is er tijd zat om te sparen, maar het kan ook zomaar anders zijn! Daarom hebben wij een uitvaartverzekering.
Nu weet ik gelukkig nog niet of we tevreden zijn hier over of juist niet. Want dat merken we pas bij overlijden.
Wel heb ik het idee dat we redelijk veel betalen (€ 35,22 voor een verzekerd bedrag van € 7436,-)
nu hoor ik mensen om mij heen dat zij de begravenis niet redden met een bedrag onder de € 10.000,-
dus ons idee is dan onderverzekerd. en ook bij zoeken naar verzekeringen komen we al gauw op die bedragen uit, en zouden we vele malen minder betalen.
maar wanneer ik nuvema bel, zeggen zij dat bijv. zelfdoding, overlijden onder de 85 of bij een ongeval dan niet meeverzekerd is. (dit lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk eigenlijk)
Dus mijn vraag, welke verzekering hebben jullie, of hebben jullie goede ervaringen mee.
Sammie schreef:Een gratis verlofdag, dat klopt. Maar het staat je vrij om voor elke dag een verlofdag op te nemen. Hopen dat je m krijgt.
Wat een stel zuurpruimen zijn jullie trouwens.. Ik zou haast schrik hebben om mijn medeleven te betuigen bij familie van iemand die ik ken. Vaders, moeders, zelfs opa's en oma's van vrienden, eigen oudooms, oudtantes, achterneven en nichten etc worden hier door ons en onze naasten bezocht.. Niet voor de lol, niet om te roddelen, niet voor de fun, niet oh joepie laat ik ff een verlofdag opofferen.. maar om medeleven te tonen. Om te steunen. Iets met aandacht, liefde en respect...? Ik hoor alleen maar wat fijn dat jullie er ook zijn of waren.
czarina schreef:Sammie schreef:Een gratis verlofdag, dat klopt. Maar het staat je vrij om voor elke dag een verlofdag op te nemen. Hopen dat je m krijgt.
Waarom zuurpruim? Dus omdat jij je familie tot heel ver weg bezoekt op begravenissen zouden wij dat ook moeten om geen zuurpruim te zijn?
Ik heb een enorm grote familie en meer dan de helft ken ik nieteens, waarom zouden ze dan op mijn begravenis moeten komen.
Medeleven kan je op een hele boel manoeren tonen, zoals gewoon af en toe na de begravenis bij de mensen langs te gaan etc.

Geen dienst, geen dure kist (gewoon de oven in) geen poespas, geen volgauto's.. niets. Begrafenissen worden erg overgewaardeerd in onze ogen
jorika1986 schreef:Ik was blij dat mijn moeder een uitvaartverzekering had. Wat een belachelijke prijzen!!!
Je zit zo aan de 5000 euro, en dan heb je nog niets.
Een kist met een lapje stof. En een crematie plechtigheid en een paar kaartjes.
Wil je koffie en cake, reken er dan nog maar 500 euro bij.
Muziek 275 euro.
Een andere kist de goedkoopste is 1500 euro.
Een urn 400 euro.
En ga zo maar door.
We hoefden uiteindelijk slechts 2500 euro bij te betalen voor de extra's die wij wilden als familie.
Had er niet aan moeten denken om de volle pond te moeten betalen!
bakkabouter schreef:verootjoo schreef:Ik snap dat ook nooit. Wij hebben sowieso wel geld op de spaarrekening staan, dan gebruik je dat toch gewoonHeb er zelf dan toch niks meer aan.
Ik weet niet of het altijd en overal het geval is, maar ik hoor vaak dat bij een overlijden alle rekeningen geblokkeerd worden. Dat geld is een deel van de erfenis, en eerst moet alles daarvoor geregeld worden voor je er weer aan kan. En soms kan dat helaas LANG duren...
Sizzle schreef:Daar stip je ook een belangrijk punt aan.
Weten de nabestaanden wie jouw kenissen en vrienden zijn? Zijn de adressen ergens te vinden?
Wij hebben na de geboorte van onze dochter een digitale adressenlijst gestart. Vind dat wel een prettig gevoel.
elenaMM77 schreef:maar zelfs voor het openen van het testament kun je al een verklaring van erfrecht krijgen..
ben je enig erfgenaam.. mazzelaar, dan kun je gelijk door naar de bank en de boel in werking zetten..
Ben je met meerderen.. dan moeten er machtigingen komen dat iemand mag handelen namens de erfgenamen.
zodra de verklaring van erfrecht er is waaruit blijkt dat jij mag handelen.. dan ren je door naar de bank.. De bank blokkeert hierop de rekening omdat je dan ook gelijk meld dat iemand is overleden, maar met de verklaring van erfrecht zet je dus ook gelijk de boel in werking om de boel te deblokeren.. Dit laatste kan tot maximaal 5 werkdagen duren..
listiglistje schreef:elenaMM77 schreef:maar zelfs voor het openen van het testament kun je al een verklaring van erfrecht krijgen..
ben je enig erfgenaam.. mazzelaar, dan kun je gelijk door naar de bank en de boel in werking zetten..
Ben je met meerderen.. dan moeten er machtigingen komen dat iemand mag handelen namens de erfgenamen.
zodra de verklaring van erfrecht er is waaruit blijkt dat jij mag handelen.. dan ren je door naar de bank.. De bank blokkeert hierop de rekening omdat je dan ook gelijk meld dat iemand is overleden, maar met de verklaring van erfrecht zet je dus ook gelijk de boel in werking om de boel te deblokeren.. Dit laatste kan tot maximaal 5 werkdagen duren..
Verklaring van Erfrecht, moest mijn moeder op laten stellen bij de Notaris, kosten 420 euro...dus krijgen wil ik het niet noemen![]()
Dit om de hypotheek, rekeningen ed geheel op haar naam te krijgen, na het overlijden van mijn vader.
Er komen stiekem nog veel kosten bij als iemand overlijd en heel veel geregel...tot wel een jaar na overlijden