FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:20

bruintje123 schreef:
M_i_R schreef:
En om de feiten even correct te houden ipv de onzin die door bruintje wordt verkocht over de vergoeding die een asielzoeker ontvangt hierbij de link naar de regeling waarin de verstrekking geregeld is:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/g ... 10-04-2014

Men heeft zeer zeker geen 800,- per maand aan luxe te besteden.

http://www.elsevier.nl/Nederland/achter ... -1746842W/

Luxe? In het Elsevier artikel staat toch heel duidelijk dat €800,- een gemiddeld bedrag per maand is voor kleding en voedsel - voor een gezin met 2 kinderen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:20

Het is niet mijn probleem. Maar wij nl worden er wel in mee gezogen.

Je mag best hier naar kennisen geld sturen als je wil die meven met zm 4 van 50.pw! Dan doe je een goed doel want zij hebben 2 kids en geeeeen recht op een voedselbank ivm te kort! Medicatie kan niet betaald worden! Slaap jij maar lekker vanacht en help achmed maar die in een dikke mercedes door denhaag crosst over een paar maanden. Waar nl meer hulp nodig heeft om ons eigen volk overeind te houden.

Slaap lekker vuurneon. Ik sta morgen weer euros te tellen voor mijn tante. Zodat ze medicatie kan krijgen en haar kinderen kleren kunnen halen bij de kringloop!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:21

vuurneon schreef:
Ik denk dat die mensen zo hun internet en iPhone op willen geven voor veiligheid voor hun zelf en voor hun gezin. Zijn ook veel succesvolle mensen die vluchten, overtocht is ook prijzig natuurlijk. Maar ze vluchten niet omdat het een feest in hun land is. Vrijheid is onbetaalbaar wat dat betreft.

Toch doen ze dat niet en zitten ze nniet in een situatie dat dat moet. Ze hebben hun vrijheid al op t moment dat ze in t eerste vluchtelingenkamp zitten. Toch kiezen ze er voor om een relatief gevaarlijke reis te ondergaan. Zijn vervolgens nog niet blij genoeg maar al lang en breed veilig. Maar ook dan zijn ze nog niet tevreden, want ze reizen tussen de drie a zes landen door waar ze allemaal al lang en breed veilig zzijn en vrijheid hebben om vervolgens toch nog ergens te komen waar zíj willen zijn. Beggers cant be choosers zeggen ze in het Engels.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:22

Maar de mensen die bij de voedselbank komen hoeven niet bang te zijn om op een gruwelijke wijze vermoord te worden.
WE leven op 1 wereldbol .
Dus we zullen het met zijn allen moeten doen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:24

*\o/*
ziezoziezo22 schreef:
Maar de mensen die bij de voedselbank komen hoeven niet bang te zijn om op een gruwelijke wijze vermoord te worden.

Nee tegenwoordig slaan ze je oma dood tijdens een bezoek op de begraafplaats om 50.-
Dat is natuurlijk de noormaaaaalste zaak van de wereld *\o/*

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:26

De vluchtelingenkampen zitten overvol .
daarom zullen ze ook door reizen

ziezoziezo22

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:28

Wat kan die vluchteling daar aan doen mussiess.
Dat gebeurt toch niet dagelijks met honderden te gelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:28

Musiess schreef:
Het is niet mijn probleem. Maar wij nl worden er wel in mee gezogen.

Je mag best hier naar kennisen geld sturen als je wil die meven met zm 4 van 50.pw! Dan doe je een goed doel want zij hebben 2 kids en geeeeen recht op een voedselbank ivm te kort! Medicatie kan niet betaald worden! Slaap jij maar lekker vanacht en help achmed maar die in een dikke mercedes door denhaag crosst over een paar maanden. Waar nl meer hulp nodig heeft om ons eigen volk overeind te houden.

Slaap lekker vuurneon. Ik sta morgen weer euros te tellen voor mijn tante. Zodat ze medicatie kan krijgen en haar kinderen kleren kunnen halen bij de kringloop!

Ik betaal al met liefde mee, aan jouw kinderbijslag straks, aan jouw echo, aan Jantje die kanker heeft en zorgkosten heeft, aan de opvang van vluchtelingen. Iets met een verzorgingsstaat.

Weet je? Het is geen wedstrijd wie zieliger is. Echt niet. Ook geen Calimero verhaal dat wij als eigen volk klein zijn en hunnie groot :n Dat jouw tante geen medicatie kan betalen is triest, maar de man die zijn kind heeft verloren bij de overtocht naar een betere toekomst is óók triest. Je kan ook om beide geven: ik vind het erg voor je tante, maar ook erg voor die man. Het helpt niet door ze te zien als 'dat soort', het zijn geen bacterien die je wilt uitroeien. Stukje medemenselijk is echt niet eng hoor, is ook gezond om door te geven aan je nageslacht :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-09-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:29

Nee dat is kwats. . Ze reizen door omdat ze dat willen. En nogmaals omdat ze nogmaals willen. Hier zit alles overvol.. aantoonbaar en met bewijs.

ziezoziezo22

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:30

Vuurneon goed verwoord

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:30

Opvang moet ook anders, absoluut. Ik geef ook geen dekens voor Calais omdat ik dergelijke praktijken niet goedkeur. Ik snap de wanhoop en dat ze gouden bergen zijn beloofd, maar anderen overvallen gaat mij ook te ver. Zitten ook bijna alleen maar mannen, vind dat ook vrij bijzonder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:31

Musiess schreef:
*\o/*
ziezoziezo22 schreef:

Nee tegenwoordig slaan ze je oma dood tijdens een bezoek op de begraafplaats om 50.-
Dat is natuurlijk de noormaaaaalste zaak van de wereld *\o/*

Of word je overvallen als Chinees vrouwtje zijnde omdat je 100 pakken nutrilon bij je hebt. En daarvan word je beroofd

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:32

Citaat:
"We hebben al genoeg armoede in Nederland". Ja natuurlijk... en dat typen we dus achter onze tablet, smartphone, laptop, etc...

Dat reagerende bokkers een middel hebben om op internet te discussiëren, betekend niet dat er geen andere mensen in Nederland zijn die géén smartphone of aanverwanten hebben :)*
Ik denk niet dat je armoede kan meten in smartphones....
De gemiddelde zwerver onder de brug zal er ook geen hebben, die heeft liever een boterham gok ik.

En dit alles even los van de hele discussie over vluchtelingen.

Mijn persoonlijke mening is heel dubbel. Mij verplaatsend in mensen die moeten vluchten : stel, ik en mijn gezin wonen in een oorlogsgebied. Mijn huis is platgebombardeerd,mijn familie gehalveerd. Hulp komt nauwelijks op gang in mijn gebied,eten wordt schaars,de situatie wordt ronduit gevaarlijk en we moeten vluchten. De angst,het verlies,verdriet. Het lijkt me verschrikkelijk!
En als je dan toch al je vaderland moet achterlaten,dan wil je het liefste de beste doorstart maken die je kunt vinden?
Je wilt je gezin in veiligheid,een toekomst. Het liefste wil je daarna je familie weer compleet hebben.
In dat opzicht begrijp ik 'de vluchtelingen' (voor zover mijn voorstellingsvermogen het toelaat hen echt(!) te begrijpen,te voelen wat zij voelen...want dat kan denk ik alleen als je zelf in zo'n nijpende situatie hebt gezeten.)

Echter,de donkere keerzijde is ook dat 'wij' niet ieder individu kunnen helpen.
Puur economisch gezien zou ons land ten onder gaan aan -ik doe even een wild voorbeeld- een miljoen vluchtelingen.
De kosten die er gemaakt worden,de woon en werkgelegenheid. Hoe graag ik ook zou willen iedereen een veilig thuis te bieden...het is niet (volledig) uitvoerbaar.

Het doet me denken aan wat mijn moeder vroeger tegen me zei toen we eens in het asiel rondwandelden. Ik kon maar niet begrijpen waarom ál die eenzame dieren soms jaren moesten blijven zitten. En waarom we ze niet mee naar huis konden nemen,ze helpen!
Mijn moeder zei dat we 1 kat mee zouden nemen,en dat we helaas niet de hele wereld konden redden.

Ik denk dat dat nu helaas ook van toepassing is,hoe schrijnend ook.

Nu nog een reeële scheidingslijn vinden tussen 'niemand helpen' en 'iedereen hier heen halen' ....

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 03-09-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:33

Musies: juist.. en hier hebben we dus kringloopwinkels en is er tenminste een voedselbank. Dus zó arm zijn we in Nederland echt niet, dan heb je nooit èchte armoede gezien. De helft van de mensen die dit schrijft, zit dit te typen op een computer, laptop of mobiele telefoon met waarschijnlijk een bakje chips naast je en een biertje/colaatje/koffie in de andere hand, al dan niet gekocht bij de lidl of gekregen van de voedselbank.

Tekorten in de zorg zijn een politieke keuze die niets te maken heeft met de opvang van vluchtelingen.

Nogmaals: wat maakt het dat jij meer rechten hebt dan een vluchteling? Waarom ben jij in een veilig land geboren en die mensen niet? Wat kun jij daar aan doen? Wat kunnen zij daar aan doen dat zij niet in een veilig land geboren zijn en op de vlucht moeten?

Afbeelding

;)
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 03-09-15 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:34

Ik vind dat er zeker hulp moet zijn voor de echte vluchtelingen. Niet voor de gelukszoekers.

En ik denk dat er zoveel anti mensen zijn omdat er hier ook steeds meer onvrede is over ouderenzorg woningtekort gezinnen op armoede grens etc.

Gezinnen wachten jaren op een woning en een vluchteling komt meteen in aanmerking. Daar komt gewoon onvrede van.

En er zou veel meer begeleiding moeten komen.

Je zou die hard werkende winkelier zijn in bijv. Ter apel en jouw winkel wordt iedere dag leeggehaald door vluchtelingen uit de opvang daar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:35

Was er geen land die commercials had gemaakt om de realiteit weer te geven van een vluchteling, als tegen geluid van de smokkelaars met hun gouden bergen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:36

simongek schreef:
Ik vind dat er zeker hulp moet zijn voor de echte vluchtelingen. Niet voor de gelukszoekers.

En ik denk dat er zoveel anti mensen zijn omdat er hier ook steeds meer onvrede is over ouderenzorg woningtekort gezinnen op armoede grens etc.

Gezinnen wachten jaren op een woning en een vluchteling komt meteen in aanmerking. Daar komt gewoon onvrede van.

En er zou veel meer begeleiding moeten komen.

Je zou die hard werkende winkelier zijn in bijv. Ter apel en jouw winkel wordt iedere dag leeggehaald door vluchtelingen uit de opvang daar.

Simongek, dat zijn de oost Europese bendes in ter Apel. Die veroorzaken een hoop ellende helaas. Die houden zich op rond het aanmeldcentrum.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:38

Ze helpen ons ook niet.
Grensen dicht gooien.

Betaal mee aan mijn kinderbijslag. Mijn ouders leveren al 50procent van hun slatais in p.m (dat moet bij sommige functie -met sommig salaris) alleen maar om mohammed en aanhang te bekostigen en uiteindelijk naar school te sturen.
Waar ik vd week zat en tijdens mijn intake van school.. 1 vd 3 kinderen in een klas van 56 mensen een Nl was. Daarnaast moest ik dus om NL UITLEG vragen omdat er eerst de grootste groep uitleg kreeg in het f**** arabisch!!!!!!!!! Op een nl school! Sorry.. racisten worden gemaakt en niet geboren. Actie-recatie. Wie zich brand moet op de blaren zitten.

Er is eens een docu geweest van een vluchteling uit . Venezuela die hier in nl het via kindjes maken en daardoor dus uitkering en bijslagen dikke audi reed en een mooi vrijstaand woonhuis had.

Ik heb gestudeerd en kan helaas geen werk vinden (so be it) niemand die mij een uitekering geeft omdat mijn mama ^genoeg^ verdiend.. ik krijg dus lekker geen uitkering. Geen werk. En school natuurlijk wel. Maar ook bijna geen studie financiering.

Misschien moeten we maar naar verweggistan verhuizen. Burkas dragen en tot allah bidden.. misschien wordt dat land ons oude nederland en dit land.. zoala het al is het 'buitenland'

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:39

Tivoli schreef:
Citaat:
"We hebben al genoeg armoede in Nederland". Ja natuurlijk... en dat typen we dus achter onze tablet, smartphone, laptop, etc...

Dat reagerende bokkers een middel hebben om op internet te discussiëren, betekend niet dat er geen andere mensen in Nederland zijn die géén smartphone of aanverwanten hebben :)*
Ik denk niet dat je armoede kan meten in smartphones....
De gemiddelde zwerver onder de brug zal er ook geen hebben, die heeft liever een boterham gok ik.

Oh ik zeg ook niet dat armoede te meten is in smartphones hoor ;) Zeker niet, ik kom in mijn werk ook echt wel armoede tegen. Maar armoede in Nederland is gewoon niet te vergelijken met de armoede dáár. Wat ik er meer mee wil zeggen is: er wordt vaak wel heel hard geroepen over armoede dit en armoede dat in Nederland, zonder dat mensen ècht beseffen wat armoede is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:41

vuurneon schreef:
Was er geen land die commercials had gemaakt om de realiteit weer te geven van een vluchteling, als tegen geluid van de smokkelaars met hun gouden bergen?

Commercials dacht ik niet, maar Engeland heeft wel een soort van gedaan. Ik dacht met pamfletten. Mensen in Eritrea wisten niet rbeter dat je in UK een huis, geld en een baan kreeg. Die mensen zitten nu veelal n Calais te wachten op een oversteekpoging.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Musiess schreef:
Ze helpen ons ook niet.
Grensen dicht gooien.

Betaal mee aan mijn kinderbijslag. Mijn ouders leveren al 50procent van hun slatais in p.m (dat moet bij sommige functie -met sommig salaris) alleen maar om mohammed en aanhang te bekostigen en uiteindelijk naar school te sturen.
Waar ik vd week zat en tijdens mijn intake van school.. 1 vd 3 kinderen in een klas van 56 mensen een Nl was. Daarnaast moest ik dus om NL UITLEG vragen omdat er eerst de grootste groep uitleg kreeg in het f**** arabisch!!!!!!!!! Op een nl school! Sorry.. racisten worden gemaakt en niet geboren. Actie-recatie. Wie zich brand moet op de blaren zitten.

Er is eens een docu geweest van een vluchteling uit . Venezuela die hier in nl het via kindjes maken en daardoor dus uitkering en bijslagen dikke audi reed en een mooi vrijstaand woonhuis had.

Ik heb gestudeerd en kan helaas geen werk vinden (so be it) niemand die mij een uitekering geeft omdat mijn mama ^genoeg^ verdiend.. ik krijg dus lekker geen uitkering. Geen werk. En school natuurlijk wel. Maar ook bijna geen studie financiering.

Misschien moeten we maar naar verweggistan verhuizen. Burkas dragen en tot allah bidden.. misschien wordt dat land ons oude nederland en dit land.. zoala het al is het 'buitenland'

Ik geloof dat je zelf ook moeite hebt met ABN ;)
Egoïstische gedachtegang ook: ze helpen ons ook niet. Dus er moet altijd wat tegenover staan? Voor wat hoort wat?
Laatst bijgewerkt door Ingrid_92 op 03-09-15 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Ragdollcat schreef:
LadyMadonna schreef:
Je praat enkel in verwijten, heb je ook oplossingen?

Met wat bruintje123 had gezegd, daarin zie ik ook wel de oplossing en de hele wereld moet maar eens samen gaan werken i.p.v. ruziemaken en moeilijk doen, naar een fijne vrede over de hele wereld.

maar dat begint toch door bij jezelf te beginnen en te verbeteren?!.
er moet ergens een begin zijn, en dat is door andere op wat voor manier dan ook te kunnen en mogen helpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:42

en ik blijf van mening dat het veel beter zou zijn om een veilige plek te creeeren in het land van herkomst zelf....Door de VN bewaakt,met huizen(geen tenten),gezondheidszorg en scholing.En dat mag best wat kosten.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:43

Musiess schreef:
Ze helpen ons ook niet.
Grensen dicht gooien.

Dat heet aanpassen. Ik snap echt niet waar jouw haat jegens buitenlanders vandaan komt. Vind het zielig voor je, aangezien je nog veel meer buitenlanders tegen zult gaan komen.
NIKS praat racisme goed. Als je al een hekel aan alle buitenlanders hebt omdat er arabische uitleg word gegeven aan een groep buitenlanders in een klas mag je jezelf eens even achter de oren gaan krabben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:43

Sammie schreef:
vuurneon schreef:

Commercials dacht ik niet, maar Engeland heeft wel een soort van gedaan. Ik dacht met pamfletten. Mensen in Eritrea wisten niet rbeter dat je in UK een huis, geld en een baan kreeg. Die mensen zitten nu veelal n Calais te wachten op een oversteekpoging.

Gevonden! Duitsland heeft een dergelijke video gemaakt :j