Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:53

Ts, je moet niet hopen maar eisen dat je serieus genomen word, misschien overheen gelezen maar kan familie nog iets voor je betekenen, bvb meegaan naar het gesprek??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:41

love_western schreef:
Wel wou ik even melden dat iemand op een andere forum. Een melding heeft gemaakt bij de politie. Vraag mij niet waarom. Maar ik wou het toch even melden.

Gaat dit dan over dezelfde man in een zelfde situatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:46

cissy schreef:
love_western schreef:
Wel wou ik even melden dat iemand op een andere forum. Een melding heeft gemaakt bij de politie. Vraag mij niet waarom. Maar ik wou het toch even melden.

Heb je even pb gestuurd met link. Diegene heeft er helemaal niks mee te maken.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:48

Heh, heeft ze een melding gedaan over dit topic zonder iets aan de ts te vragen?

Goed dat je gemaild hebt TS! :(:)

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:51

love_western schreef:
love_western schreef:

Heb je even pb gestuurd met link. Diegene heeft er helemaal niks mee te maken.[/quote]

Wat? Ik snap het niet helemaal denk ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:52

Zo te lezen wilde love_western ts een link geven van een meisje die in een vergelijkbare situatie zat en wel aangifte gedaan heeft bij de politie.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 13:54

Jullie reacties doen me enorm goed, bedankt allemaal! :)

Ik kan en wil dit niet in mijn directe omgeving delen, omdat ik zelf op deze school heb gezeten in het verleden en de meeste van mijn vriendinnen dus ook. Al vrij snel na de eerste keer dat hij me had omhelst heb ik dit gedeeld met mijn beste vriendin en zei raadde me aan om een duidelijke grens te stellen. Dit heb ik geprobeerd, maar verbaal kon ik dit niet met een duidelijk NEE.
Latere gebeurtenissen heb ik niet meer met haar gedeeld, omdat zij nog een broertje en zusje daar op school heeft en ik wil niet dat het onder de leerlingen in allerlei vormen naar boven gaat komen. Ik wil het hier niet met mijn ouders over hebben, omdat de kans dan bestaat dat zij gaan reageren en/of meegaan naar het gesprek. Dit wil ik niet om mezelf niet in een leerlingpositie te plaatsen. Ik ben nu medewerker geweest en in die positie is dit gebeurd. Daarom wil/moet ik dit alleen doen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 13:54

love_western schreef:
cissy schreef:

Heb je even pb gestuurd met link. Diegene heeft er helemaal niks mee te maken.

Wil je mij dit linkje ook sturen? Ik ben nu wel benieuwd waar dit om gaat?

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:55

Ik zou t ook melden bij de politie als ik haar was ( zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn). Grote kans dat deze meneer dit vaker heeft gedaan of zeker weer eens gaat doen! Als niemand t meld ( moet ze zelf wel achter staan natuurlijk) komt zo'n man er gewoon mee weg. En gaat hij geheid een stapje verder! Ik vind t een verschrikkelijk verhaal.....ik hoop niet dat mijn kinderen zo'n leraar treffen. Dut is echt al reden genoeg voor ontslag hoor. Veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:56

Iris82 schreef:
Zo te lezen wilde love_western ts een link geven van een meisje die in een vergelijkbare situatie zat en wel aangifte gedaan heeft bij de politie.

Nee het gaat om ts en haar situatie. Waarvan een buitenstaander melding heeft gemaakt.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:03

Ik heb het linkje gezien. Ach, het is en blijft mijn keuze wat ik wel en niet met deze situatie wil doen, daarbij heb ik het advies van jullie Bokkers gevraagd om wat meer lucht in mijn hoofd te krijgen. Dat is gelukt en ik heb besloten om bij de school aan te geven wat er is gebeurd en daarover te gaan praten. Aangifte ga ik NIET doen. Daar heb ik op dit moment mijn redenen voor.

edit.
Het is dus iemand die dit topic heeft gezien, er volkomen buiten staat, maar het nodig vindt om hiervan aangifte te doen, zonder de school, de persoon in kwestie of mij te kennen.
Laatst bijgewerkt door schaduw15 op 31-08-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:05

Als je het bij de school aangeeft is het in ieder geval hun verantwoording hoe ze en of ze met hem verder gaan. Goed besluit TS en probeer het te verwerken. Anders toch misschien slachtofferhulp. Dit gaat lang malen in je hoofd....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:06

love_western schreef:
Iris82 schreef:

Nee het gaat om ts en haar situatie. Waarvan een buitenstaander melding heeft gemaakt.

Iemand die TS en de persoon in kwestie kent, die doet aangifte bij de politie vanwege hetgeen TS heft meegemaakt? jeetje.

TS, ik kan me voorstellen dat je je ouders er momenteel niet bij wilt betrekken. Ik wil je echter aanraden dit wel te doen, te zijnertijd. Ik heb het niet gedaan en heb er eigenlijk achteraf best spijt van. Temeer omdat anderen niet wisten wat zich had afgespeeld en de betreffende persoon toch "zo'n aardige vriendelijke persoon vonden". Ik ben nu heeeeeeel wat jaartjes verder en nog zit het me af en toe dwars

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:09

Nee het is iemand die TS niet kent begrijp ik....
Zie de aangifte voor me: iemand die ik niet ken is seksueel benaderd door iemand die ik ook niet ken en heb geen idee waar het gebeurd is.

Dank u wel meneer/mevrouw dat gaan we tot op de bodem uitzoeken....

edit: maar TS ik zou wel van de school eisen dat ze er iets mee doen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 31-08-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:11

Huh, kan dat überhaupt, aangifte doen over iets dat je van horen zeggen hebt? :/

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:13

Selina schreef:
Huh, kan dat überhaupt, aangifte doen over iets dat je van horen zeggen hebt? :/

Geen idee of dat online kan. Denk het wel. Je kunt natuurlijk op dit topic wijzen.... maar als TS geen aangifte wil doen, kan de politie toch niks....

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 14:30

slimmerik schreef:
Als je het bij de school aangeeft is het in ieder geval hun verantwoording hoe ze en of ze met hem verder gaan. Goed besluit TS en probeer het te verwerken. Anders toch misschien slachtofferhulp. Dit gaat lang malen in je hoofd....

Dank je wel! Ik denk dat het door de persoon die ik heb benaderd serieus opgepakt gaat worden, maar hij zal mij wel de keuze geven wat ik ermee wil. Misschien dat ik dan alsnog een gesprek met de directie wil hebben, of misschien wel gewoon met de man zelf.

Voor hulp wil ik wachten tot in ieder geval na het gesprek. Ik zie het gesprek ook als een stukje verwerking en het moet nog even een plekje krijgen. Maar ik verwacht dat ik hier zelf weer uit kan komen.

Ik heb wel het idee dat deze situatie ontstaan is door aanvankelijke wederzijdse genegenheid. Maar voor mij is het nooit meer dan dat geweest. Op een moment kwam hij ermee aan dat hij dat verliefdheidstestje had gedaan en dat ik hem ook maar eens moest doen. Hij gaf aan de uitslag maar niet op facebook te delen, dus daaruit maak ik op dat ik daaruit kwam. Ik heb toen meteen gezegd dat ik geen verliefdheidstest nodig had om te weten dat ik niet verliefd was. Hij zei ook niet verliefd te zijn. Maar waarom kwam hij er dan überhaupt mee? Ik zou hem toch ook nooit zo'n test hebben gestuurd, ook al was het voor de grap? Wel heeft hij mij eens 'ontwapenend' genoemd. Een woord waarvan bij mij nu ook alarmbellen gaan rinkelen. Ik ben bang dat hij wel een soort van verliefd op mij is/was. En dat is mijn twijfelpunt: was hij zo verblind dat hij dacht dat ik dit wilde? Of heeft hij hier bewust naar toe gewerkt? Ik ben geneigd het eerste te geloven, hoewel ik dan nog steeds vind dat hij in ieder geval vrijdag te ver is gegaan. Maar ik had duidelijker moeten zijn, al voor vrijdag.

Om de leerlingen maak ik me dan weer niet zoveel zorgen. Het is GEEN docent en hij heeft ook zelden 1 op 1 contact, laat staan herhaaldelijk. Overigens heb ik hem ook in mijn schooltijd meegemaakt en is er toen ook nooit wat gebeurd/heb ik nooit iets over hem gehoord.
Laatst bijgewerkt door schaduw15 op 31-08-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:31

Ik vraag me vooral af hoe weet zo'n iemand om welke school het gaat bijvoorbeeld.

Diegene die dit doet, sorry wat een lage actie. Ik vind dat TS het nu al goed oppakt en ga er van uit dat een school echt wel passende maatregelen neemt en onderzoek instelt samen met politie. Dat TS daarbuiten wil blijven is haar keuze. Het is al heel wat dat ze er wat mee doet ipv zichzelf heel naar voelen en kapot thuis te zitten en voor altijd te zwijgen omdat ze zich zo schaamt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:32

Beetje zielig trouwens dat iemand dat zomaar gaat doen. Diegene denkt te helpen misschien maar ik zou het totaal niet op prijs stellen. Hoe weet diegene dan waar het over gaat? Over wie?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:35

TS probeer het alsjeblieft niet goed te praten of het toe te schrijven aan je eigen onduidelijkheid. Deze man weet donders goed dat het not done is wat hij gedaan heeft. Alle schuld ligt echt bij hem en het is onacceptabel. Indirect boort hij je ook nog een baantje door de neus. Dus wees alsjeblieft heel boos op hem en blijf dat. Daar heb je nl. alle redenen voor.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:38

Kijk uit TS dat je jezelf niet alsnog de schuld gaat geven. Hij is de senior in dit verhaal met jarenlange ervaring in het omgaan met kinderen/volwassenen. Hij had moeten weten waar de grens lag. Als het mijn dochter zou betreffen zou ik het toch wel graag willen weten. Ik zou daarbij jouw keuze om dit "alleen" aan te pakken respecteren, maar er wel zijn als je thuiskomt, waarbij ik dus bedoel dat het misschien toch wel beter zou kunnen zijn dit met je ouders te delen. Je doet het verder goed hoor!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:39

Ts, het kan wel geen docent zijn maar dan nog, deze persoon hoort niet in de buurt van kwetsbare jonge pubers rond te lopen. Denk je nu werkelijk dat hij omdat hij geen docent is maar bvb concierge, hij zich laat tegen houden!!! Je kunt wel het gesprek aan gaan maar deze kerel moet daar weg en aan jouw de taak om heel duidelijk te zijn. Misschien dringt het nog niet tot je door maar dan maar even heel duidelijk, bij een volgende ontmoeting was het geen aanranding meer geweest maar zeer waarschijnlijk verkrachting. Hij is schuldig aan ongewenste intimiteiten, ook al had je in je blote kont voor hem gestaan, dan nog had hij je nooit in deze situatie mogen brengen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:45

Laatst bijgewerkt door Hanmar op 10-09-15 07:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:50

schaduw15 schreef:
Om de leerlingen maak ik me dan weer niet zoveel zorgen. Het is GEEN docent en hij heeft ook zelden 1 op 1 contact, laat staan herhaaldelijk. Overigens heb ik hem ook in mijn schooltijd meegemaakt en is er toen ook nooit wat gebeurd/heb ik nooit iets over hem gehoord.

TS, laten we wel wezen, je weet niet hoeveel contact deze persoon met leerlingen heeft.
Daarbij gaat het niet alleen om de leerlingen maar ook om ander personeel. Je was vast niet de enige jonge meid die er rond liep. Ik vind echt dat anderen hiertegen beschermd moeten worden!

Goed dat je een gesprek aan gaat in ieder geval, ik hoop dat de school de juiste stappen onderneemt tegen deze man.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:02

schaduw15 schreef:

Mochten er meer meiden zijn, die allemaal uit een bepaalde vorm van schaamte niets durven te doen, dan zal "men" er niets over horen. Dan pakt ie volgend jaar zijn volgende slachtoffer weer en het jaar erop de volgende weer.

Ik werk hier in een mannenwereldje en mag de ene hier wat meer dan de andere. Maar NIEMAND komt hier aan mij. En verder dan hand schudden met felicitaties of condoleances doe ik ook niet / laat ik niet toe. Zoals iemand hier ergens zo mooi schreef (of ik hoorde hem ergens anders dit weekend): iemand mag zich 0.5 meter BUITEN mijn aura bevinden. Zo dichtbij Mogen ze komen.

Ga er aub niet vanuit dat je de eerste bent. Maar laat jou dan aub echt de LAATSTE zijn! Behoed ook de andere pubers / jongvolwassenen voor hem. Voor jou is het helaas te laat. Maar jij kunt evt een volgende behoeden om hetzelfde te moeten doormaken.

En ook hier nogmaals, HIJ is fout. jij bent slachtoffer. En gezien zijn reacties is hij zich daar terdege van bewust. Heeft ie niet ooit iets gezegd in de vorm van: "Dat is ons kleine geheimpje hihihi"?