Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Ik heb nog nooit iemand Narcis horen zeggen met de klemtoon op de i
En ik zie in je OP: een vlieg is een mug (oid) maar dat komt me zo bekend voor! Volgens mij heb ik eens iemand gesproken die muggen een vlieg noemde. Dat snap ik echt niet
Diegene noemde dit dus een vlieg:
[ Afbeelding ]
Terwijl dit toch echt een vlieg is
[ Afbeelding ]
Maarja, hier in Overijssel is de supermarkt ook altijd los, nooit open
Sababber schreef:Ik ben bloemist en ik noem het gewoon Narcis.
In het Nederlands is daar geen echte regelgeving voor maar in het Latijns moet je bij de Flora altijd op de 3e lettergreep de klemtoon leggen
Heb je niet bij Narcis, weet ik wel. Is geen volledig Latijn, weet ik ook. :-p
MarlindeRooz schreef:Sababber schreef:Ik ben bloemist en ik noem het gewoon Narcis.
In het Nederlands is daar geen echte regelgeving voor maar in het Latijns moet je bij de Flora altijd op de 3e lettergreep de klemtoon leggen
In het latijn is het narcissus.
MarlindeRooz schreef:Sababber schreef:Ik ben bloemist en ik noem het gewoon Narcis.
In het latijn is het narcissus.
_bokworst schreef:Even nagevraagd en ik had t misik zeg blijkbaar toch echt nárcis.
Kennen de noorderlingen/Groningers hier het woord spoelen als in 'het spoelt'? Van hard regenen zegmaarik word namelijk ontzettend raar aangekeken als ik dat hier in Overijssel zeg
maar mijn hele familie uit groningen vind het doodnormaal!