Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:21

Huertecilla schreef:
Inderdaad. Goed begrepen.

Let wel, dat ze het niet bespreekt dat ze dit zou willen. NIET dat ze het DOET. Dat is volstrekt haar foute pas.

Nou, als ik jouw eerdere stukken tekst over relaties en vreemdgaan in het vorige topic doortrek zeg je juist dat iemand niet eerlijk zal zijn over zijn/haar wensen vanwege het negatieve oordeel dat onherroepelijk zal volgen door de partner.

Stel dus dat jouw vrouw of een minnares de behoefte voelt om jouw post te lezen zal ze dit dus (door kennis te hebben van jouw waardeoordeel en de 'straf' die erop staat) logischerwijs stiekem doen.

Dan vindt het gedag zich volledig buiten jouw bewustzijn af en dat is dat helemaal je eigen schuld. Nét zo goed als dat het volgens jou iemands eigen schuld is als een ander vreemd gaat tegen de expliciete wens van de partner in.

Als jij dus zegt dat je een tijdbom legt onder je relatie door een harde grens te stellen op het gebied van intimiteit met een ander dan geldt hetzelfde voor een harde grens op het gebied van briefgeheim.

Dan komen we weer bij het onderwerp van het vorige topic uit. Jij stelt dat iemand, zelfs met gegronde redenen om de partner te wantrouwen mbt monogamie buiten zijn boekje gaat door de privacy te schenden.

Stel nou dat jij gegronde redenen had om aan te nemen dat jouw post door een vrouw werd gelezen, zou je er dan zelf niet achter proberen te komen of dit inderdaad zo is?

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:23

Sunrise19 schreef:
Wel respect voor jou hoor dat je dan geen echte achterdocht kreeg en jezelf rustig hebt gehouden. Ik gok dat ik meteen op straat gezet word :+

Maar ik zorg hier grotendeels voor alles, hij werkt alleen. Ik verzorg onze dochter, doe het huishouden, zorg dat dingen verkocht worden of gekocht. Ik zorg voor de rekeningen, de boekhouder en boodschappen/eten.

Dat kost inderdaad een hoop energie en dan snap ik wel dat je geen zin hebt om ergens moeilijk over te doen dan idd.. Wel ontzettend sneu dat ze zo deed, kwaad op jou worden terwijl zij verkeerd zat.

Ik geloof wel dat als ik zulk soort foto's had gevonden ik een back-up had gemaakt :P Je weet maar nooit toch haha. Als iemand zo tegen je kan liegen en je kan bedriegen kunnen ze dat ook met andere dingen.. En ik heb dan graag wat achter de hand..

Ik heb er wel op gereageerd hoor, maar ja, wat doe je eraan? Als zij zegt dat zoiets kunst is, dat het allemaal perfect normaal is, dat ik abnormaal ben door zo'n dingen niet toe te juichen, als ze blijft volhouden met mij verder te willen maar gewoon ook haar eigen ding wou doen. Dan is de keuze uiteindelijk erin meegaan of ermee stoppen. Aangezien het steeds verder ging en steeds meer bleek dat ik enkel goed genoeg was als vader en huisgenoot, maar dat de liefde elders heen ging kon ik daar niet meer in meegaan.
En ja, dan kan je idd wel nog andere dingen verwachten. Maar nee, geen back-up gemaakt. Al is ze er wel mijn computer op beginnen doorzoeken hahaha.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:26

Stral schreef:
Je ex klinkt behoorlijk crazy Callisto, ik denk ook dat ik niet zo kalm had kunnen blijven bij dergelijke foto's :P

Natasja: jij hebt helemaal niets te willen! :')

Crazy of lang op zoek geweest naar zichzelf en verkeerde keuzes gemaakt, ik denk eerder het laatste. Maar de laatste vijf jaar van de relatie heeft ze mij daarmee fameus gekwetst. Want dan heeft ze bewust afspraken (die oorspronkelijk vooral vanuit haar kant uitgesproken werden) aan haar laars gelapt.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:29

Huertecilla schreef:

Let wel, dat ze het niet bespreekt dat ze dit zou willen. NIET dat ze het DOET. Dat is volstrekt haar foute pas.

Maar dat is jouw schuld dan want jij houdt er een niet voor onderhandeling vatbare mening op na dat het niet kan, ze moet al waarderen dat er enige toegeeflijkheid was :)*

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:32

Huertecilla schreef:
Wat mij blíjft verbazen is dat zoveel posters hier open communiceren en privacy door elkaar halen.

Is dit het doorsijpelen van het ´als je niet te verbergen heb is transparante controle voor je eigen bestwil´ van de Staat?

Huiveringwekkend voorproefje van de toekomst. Brrrrrr.

Sorry, maar sinds wanneer is de houding van de Staat ook maar enigszins toepasbaar op een relatie? Transparante controle m.b.t. de Staat heeft toch een heel andere betekenis.

Ik vind dat jij openheid van zaken en controleren door elkaar haalt. Dat je bereid bent om je partner dingen in te laten zien of mee te kijken op mobiele telefoon, hoeft niet perse te betekenen dat diegene dat ook doet of moet doen. Het gaat om de bereidheid om open naar elkaar te zijn. Ik denk dat beide situaties niet gezond zijn: krampachtig vasthouden aan je privacy (blijf dan alleen :')), maar ook je partner (continu) controleren is niet gezond. Op beide manier bouw je niet samen aan je relatie.

Even terugkomend op je eerdere post over open communiceren: natuurlijk dat open communicatie, met zo min mogelijk waarde oordelen, je relatie zeker ten goede zal komen. Maar dat neemt niet weg dat je over een aantal zaken (zoals het voorbeeld over vreemdgaan) je mening mag geven en mag bespreken met je partner. Als je in dat soort dingen niet duidelijk bent tegenover elkaar, kunnen er juist misverstanden ontstaan. Waarde oordeel? Nee, gewoon harde grenzen aangeven. Elkaar duidelijkheid met betrekking tot belangrijke zaken verschaffen.

En daarbij, zoals in mijn vorige post ook staat: ook in relaties waarin het waarde oordeel nog niet is besproken, blijft je partner zijn 'daad' verzwijgen. Het voorbeeld dat je geeft heeft meer betrekking tot het algemene oordeel in deze maatschappij dat vreemdgaan niet ok is, dan tot een harde grens aangeven in je relatie.
Laatst bijgewerkt door miramii op 25-08-15 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:33

Jongens, neem die HC nou allemaal niet zo serieus, want die heft gewoon zulke andrre ideeën dan de rest, dat wekt enkel frustratie op en dat moet je jezelf besparen.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:45

Huertecilla schreef:
In elke relatie zijn er zaken welke niet en welke wel ´onderhandelbaar´ zijn.

Die door elkaar halen is niet duurzaam succesvol.

Dat behoren de betrokkenen tijdig te communiceren. Ook wanneer gaandeweg door voortschrijdend inzicht de paaltjes verzet raken moet dit tíjdig besproken worden.
Eerder geventileerde waardoordelen over betreffende punten maken dat moeilijk, zelfs onmogelijk voor wie niet héél sterk in de eigen schoenen staat.

In dit stukje kan ik mij wel vinden. Ten alle tijde blijven communiceren over wat je wel en niet wilt, niets is zo veranderlijk als de mens. Ik vraag mij af of het onmogelijk is om een 'eerder geventileerd waardeoordeel' niet opnieuw te bespreken. Daarvoor communiceer je toch met elkaar?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:51

Joolien schreef:
Jongens, neem die HC nou allemaal niet zo serieus, want die heft gewoon zulke andrre ideeën dan de rest, dat wekt enkel frustratie op en dat moet je jezelf besparen.

Ik denk dat de meeste mensen die op HC reageren het juist wel leuk vinden om te sparren met iemand die heel anders denkt :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:54

sallandval schreef:
Joolien schreef:

Ik denk dat de meeste mensen die op HC reageren het juist wel leuk vinden om te sparren met iemand die heel anders denkt :j .

Is misschien ook wel zo, dat moet iedereen ook voor zich weten natuurlijk :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:00

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

Nou, als ik jouw eerdere stukken tekst over relaties en vreemdgaan in het vorige topic doortrek zeg je juist dat iemand niet eerlijk zal zijn over zijn/haar wensen vanwege het negatieve oordeel dat onherroepelijk zal volgen door de partner.

Stel dus dat jouw vrouw of een minnares de behoefte voelt om jouw post te lezen zal ze dit dus (door kennis te hebben van jouw waardeoordeel en de 'straf' die erop staat) logischerwijs stiekem doen.

Dan vindt het gedag zich volledig buiten jouw bewustzijn af en dat is dat helemaal je eigen schuld. Nét zo goed als dat het volgens jou iemands eigen schuld is als een ander vreemd gaat tegen de expliciete wens van de partner in.

Als jij dus zegt dat je een tijdbom legt onder je relatie door een harde grens te stellen op het gebied van intimiteit met een ander dan geldt hetzelfde voor een harde grens op het gebied van briefgeheim.

Dan komen we weer bij het onderwerp van het vorige topic uit. Jij stelt dat iemand, zelfs met gegronde redenen om de partner te wantrouwen mbt monogamie buiten zijn boekje gaat door de privacy te schenden.

Stel nou dat jij gegronde redenen had om aan te nemen dat jouw post door een vrouw werd gelezen, zou je er dan zelf niet achter proberen te komen of dit inderdaad zo is?

Wat ik stel is dat wanneer je een hard waardeoordeel als jouw standpunt ventileert, je daardoor de deur naar bespreekbaarheid van een andere mening op dit punt voor jouw partner hard dicht doet.

Wát de ander op dit punt beslíst is dan een heel ander aspect. Mijn punt is dat het dan een proces is waar jij niet bij betrokken bent.

Ik vind dat wanneer je afspraken hebt over privacy je deze behoort te respecteren. Wanneer je wantrouwen voelt, bespreek je dit zodra dit opkomt en breek je niet in op de privacy van een ander.

Wanneer ik reden zou hebben om aan te nemen dat mijn partner mijn privacy schendt, dan zou ik bij de eerste verdenking daarover beginnen en haar niet controleren.

Lees voor privacy om het even welk aspect.
Dát is nu open communiceren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:09

Huertecilla schreef:
Wanneer ik reden zou hebben om aan te nemen dat mijn partner mijn privacy schendt, dan zou ik bij de eerste verdenking daarover beginnen en haar niet controleren.

En wat als die persoon zou ontkennen? En jij vervolgens toch steeds geconfronteerd wordt met dingen die niet kloppen? Zou jij dan eerder aan jezelf gaan twijfelen dan dat je aan haar twijfelt?

Dat is wat ik bedoel met dat het van twee kanten moet komen en dat je geen invloed hebt op de eerlijkheid van de ander. Natuurlijk is open communicatie mooi, ik vind het erg voor iedereen die moet leven met een partner die niet eerlijk is.

Maar ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat een schending van privacy een doodzonde is, zelfs wanneer er gegronde redenen zijn om te twijfelen aan de eerlijkheid van de ander. Zo zijn er namelijk legio mensen die in hun eerlijkheid en naïviteit jarenlang bedrogen worden (niet alleen op het gebied van relaties maar ook op het gebied van geld etc.).

Soms is twijfel gegrond, en dan kom je er niet meer met eerlijke en open communicatie. Dan an het zijn dat de relatie ten dode is opgeschreven, maar het kan ook zijn dat er een simpel misverstand is/was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:13

Callisto04 schreef:
Huertecilla schreef:

Maar dat is jouw schuld dan want jij houdt er een niet voor onderhandeling vatbare mening op na dat het niet kan, ze moet al waarderen dat er enige toegeeflijkheid was :)*

Het is dan mijn schuld dat er een drempel is voor bespreekbaarheid.
Hoe minder sterk de partner in de schoenen staat hoe meer het mijn schuld is dat die niet over die drempel kan komen.
Dat geeft de partner nog steeds niet het recht die afspraak eenzijdig te verbreken zonder dat vooraf te zeggen.

Mijn punt is dat je door drempels op te werpen voor bespreekbaarheid je open communicatie moeilijker maakt.
Je weet niet wat je niet weet en gaandeweg verwerf je meer inzicht. Een hard waardeoordeel is wellicht ook voor jezelf helemaal niet zo hard als je ooit dacht. Wanneer je dat ervaart is het goed om dat op te brengen. Dat met jouw partner te delen, open te communiceren. Idem omgekeerd uiteraard.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:14

Je eerste zin stel je dat een hard waardeoordeel de deur naar bespreekbaarheid hard dicht doet. Dus jouw hard waardeoordeel maakt het onbespreekbaar voor je partner. Dus als ze wantrouwt heeft ze de optie bespreken niet. Was in dat andere topic net zo. Die TS voelt zich de zwakke partij in de relatie, die niks bespreekbaar kan maken, want zij is steeds in fout en moet zich aanpassen (haar perceptie, los van of dit zo is of niet dat weten we toch nooit). Wat als alles als onbespreekbaar wordt gepercipieerd door de harde standpunten op diverse vlakken van de andere (my way or the highway)?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:24

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

En wat als die persoon zou ontkennen? En jij vervolgens toch steeds geconfronteerd wordt met dingen die niet kloppen? Zou jij dan eerder aan jezelf gaan twijfelen dan dat je aan haar twijfelt?

Dat is wat ik bedoel met dat het van twee kanten moet komen en dat je geen invloed hebt op de eerlijkheid van de ander. Natuurlijk is open communicatie mooi, ik vind het erg voor iedereen die moet leven met een partner die niet eerlijk is.

Maar ik vind het nogal ver gaan om te zeggen dat een schending van privacy een doodzonde is, zelfs wanneer er gegronde redenen zijn om te twijfelen aan de eerlijkheid van de ander. Zo zijn er namelijk legio mensen die in hun eerlijkheid en naïviteit jarenlang bedrogen worden (niet alleen op het gebied van relaties maar ook op het gebied van geld etc.).

Soms is twijfel gegrond, en dan kom je er niet meer met eerlijke en open communicatie. Dan an het zijn dat de relatie ten dode is opgeschreven, maar het kan ook zijn dat er een simpel misverstand is/was.

Ik blijf erbij dat je niet eenzijdig in het geheim een afspraak verbreekt. Als het een onbelangrijk detail is, kan je dat makkelijk zeggen en als het een moeilijk liggende grote zaak is, dan is het ook belangrijk het te delen.

Als het een simpele misverstand was, dan is eerlijk en open communicatie een onschadelijke weg naar uit de weg ruimen.
Een simpel misverstand wordt vertrouwen beschamen als je dat niet doet en dan door joúw handelen onsimpeler.
Was het geen simpel misverstand dan wordt het ook niet uit de weg geruimd, wordt het een probleem op de weg van de relatie.

Ik zie nog steeds de logica van de stap van denken dat iets niet klopt naar noodzaak tot vertrouwen schenden niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:31

Callisto04 schreef:
Je eerste zin stel je dat een hard waardeoordeel de deur naar bespreekbaarheid hard dicht doet. Dus jouw hard waardeoordeel maakt het onbespreekbaar voor je partner. Dus als ze wantrouwt heeft ze de optie bespreken niet. Was in dat andere topic net zo. Die TS voelt zich de zwakke partij in de relatie, die niks bespreekbaar kan maken, want zij is steeds in fout en moet zich aanpassen (haar perceptie, los van of dit zo is of niet dat weten we toch nooit). Wat als alles als onbespreekbaar wordt gepercipieerd door de harde standpunten op diverse vlakken van de andere (my way or the highway)?

Je kan ook verder dan de eerste zin lezen.

Dan kom je tegen
Citaat:
Dat geeft de partner nog steeds niet het recht die afspraak eenzijdig te verbreken zonder dat vooraf te zeggen.

Een hard waardeoordeel van de ene partner over sexclusiviteit is geen alibi voor bedrog door de ander.
het is wel een verklaring van waarom het door die partner moeilijk was om het te spreken vóór die keuze te nemen. Dat de drempel voor bedrog als lager erveren werd als de drempel voor bespreken.
Imo is het helder dat we die drempel naar bespreken als lager willen doen ervaren. Dat we graag open communicatie willen en ik merk op dat we daar zelf óók een rol in spelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:35

Wilawander schreef:
Huertecilla schreef:
Iets héél anders; ruimte voor de eigen individualiteit; privacy

.

Ik snap niet hoe je in een relatie privacy kunt hebben met je partner.

Kan je wel begrijpen dat niet iedereen met deur open wil poepen ook al is de partner de enige in huis? Of een tampon vervangen?

Welnu dat zijn een voorbeelden van privacy willen en kunnen hebben.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:42

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:

Je kan ook verder dan de eerste zin lezen.

Dan kom je tegen
Citaat:

Een hard waardeoordeel van de ene partner over sexclusiviteit is geen alibi voor bedrog door de ander.
het is wel een verklaring van waarom het door die partner moeilijk was om het te spreken vóór die keuze te nemen. Dat de drempel voor bedrog als lager erveren werd als de drempel voor bespreken.
Imo is het helder dat we die drempel naar bespreken als lager willen doen ervaren. Dat we graag open communicatie willen en ik merk op dat we daar zelf óók een rol in spelen.

Geen alibi zeg je, maar wel de ander zijn/haar schuld.
Bericht van jou op vorige pagina:
Even een hypothetisch voorbeeld wat niemand zich persoonlijk dient aan te trekken!
In reactie op een verhaal over de buren of kenissen met sterke emotie roepen dat jouw partner kan oprotten wanneer hij/zij verliefd zou worden op een ander, garandeert haast dat deze dit in een voorkomend geval niet zal bespreken. Wat er dan mee gedáán wordt of niet ligt vervolgens volstrekt buiten jouw bewustzijn. Let wel; door jouw eigen ´schuld´.

Als de drempel voor controleren lager is dan de drempel voor bespreken is dat dus de schuld van de andere, terwijl jij in een ander betoog de schuld bij degene die controleert legt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:54

Callisto04 schreef:
Geen alibi zeg je, maar wel de ander zijn/haar schuld.
Bericht van jou op vorige pagina:
Even een hypothetisch voorbeeld wat niemand zich persoonlijk dient aan te trekken!
In reactie op een verhaal over de buren of kenissen met sterke emotie roepen dat jouw partner kan oprotten wanneer hij/zij verliefd zou worden op een ander, garandeert haast dat deze dit in een voorkomend geval niet zal bespreken. Wat er dan mee gedáán wordt of niet ligt vervolgens volstrekt buiten jouw bewustzijn. Let wel; door jouw eigen ´schuld´.

Als de drempel voor controleren lager is dan de drempel voor bespreken is dat dus de schuld van de andere, terwijl jij in een ander betoog de schuld bij degene die controleert legt.

Ik begrijp dat je niet begrijpt of niet wil begrijpen.

In het eerste geval spijt het mij dat ik het niet beter kan uitleggen.
In het tweede geval is er geen weg naar goed genoeg uitleggen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:01

Huertecilla schreef:
Ik zie nog steeds de logica van de stap van denken dat iets niet klopt naar noodzaak tot vertrouwen schenden niet.

Dat heeft niet zo veel met logica te maken, maar alles met de reden van denken dat iets niet klopt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:08

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

Dat heeft niet zo veel met logica te maken, maar alles met de reden van denken dat iets niet klopt.

Dat geeft je dan reden om te práten.

Denken dat iets niet klopt is imo geen rechtvaardiging voor het zélf schenden van een afspraak.
Nogmaals je schendt dan concreet vertrouwen op grond van een onzekerheid.
Imo niet dezelfde orde van grootte.

Práát gewoon; zie de titel van deze draad :)*

Sunrise19

Re: Open communiceren tbv een duurzame relatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:13

Nou als ik iemand ervan verdenk dat diegene mij in de zeik neemt, geloof mij dan maar dat ik eerst op onderzoek uit ga..

Iemand die je daadwerkelijk bedriegt word dan alleen maar voorzichtiger als je eerst erover praat.. Je word in de rechtbank toch ook pas beschuldigt/aangesproken als er daadwerkelijk bewijs is.. Nou ik ben van het bewijs en als dat ook maar enigszins in de richting wijst dat ik bedrogen word kan diegene DAN een hartig woordje verwachten..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:24

Huertecilla schreef:
Dat geeft je dan reden om te práten.

Denken dat iets niet klopt is imo geen rechtvaardiging voor het zélf schenden van een afspraak.
Nogmaals je schendt dan concreet vertrouwen op grond van een onzekerheid.
Imo niet dezelfde orde van grootte.

Práát gewoon; zie de titel van deze draad :)*

We hebben het bij afwijkend en wantrouwend opwekkend gedrag van de ander dus niet over 'een onzekerheid' maar over gegronde redenen dat de ander liegt. Natuurlijk kun je daarover praten, maar als de ander inderdaad liegt (je gevoel dus klopt) is de kans heel klein dat de ander eerlijk zal toegeven dat hij liegt :)* :)* :)* .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:28

Voor HC:

Citaat:
Een reactie zoals de jouwe is contraproductief, schadelijk; leidt tot verzwijgen en fermenteren daarvan.

Citaat:
Wat ik stel is dat wanneer je een hard waardeoordeel als jouw standpunt ventileert, je daardoor de deur naar bespreekbaarheid van een andere mening op dit punt voor jouw partner hard dicht doet.

Quote 1: Is een vooroordeel door gebruik van het woord "is", in plaats van "vind ik" (wat mijns inziens beter had geweest). Als het een eigen mening betrof (lees: "vind ik", dan had dat zo geaccepteerd kunnen worden door degene waar deze quote voor bedoeld was en was verdere "onenigheid" overbodig geweest.

Quote 2 spreekt de facto quote 1 juist tegen. Als je quote 2 wilt nastreven, dan had het woordgebruik in quote 1 anders geweest, namelijk (similiter) "vind ik" in plaats van "is". Aan de reactie van degene voor wie quote 1 bedoeld was, gebeurde precies wat je in quote 2 wilt voorkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:42

sallandval schreef:
We hebben het bij afwijkend en wantrouwend opwekkend gedrag van de ander dus niet over 'een onzekerheid' maar over gegronde redenen dat de ander liegt. Natuurlijk kun je daarover praten, maar als de ander inderdaad liegt (je gevoel dus klopt) is de kans heel klein dat de ander eerlijk zal toegeven dat hij liegt :)* :)* :)* .

Heb je nu gegronde redenen of een gevoel?

In beide gevallen heb je twee verschillende gronden om te práten.

Bepaal zelf maar of jouw lief wenst te geloven of wantrouwen, gaat controleren achter diens rug om.

Dat is een situationeel afhankelijk ´spanningsveld´ tussen naïviteit en vertrouwen waarbij maar één ding helder blijft imo en dat is je eígen integriteit.
Wanneer je zelf achter de rug van jouw partner om jullie afspraken omtrent privacy gaat schenden maak je een oneindig grote stap mbt jouw eigen integriteit.

@Shenavavallie: Je hebt gelijk. Bedankt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:50

Sunrise19 schreef:
Nou als ik iemand ervan verdenk dat diegene mij in de zeik neemt, geloof mij dan maar dat ik eerst op onderzoek uit ga..

Iemand die je daadwerkelijk bedriegt word dan alleen maar voorzichtiger als je eerst erover praat.. Je word in de rechtbank toch ook pas beschuldigt/aangesproken als er daadwerkelijk bewijs is.. Nou ik ben van het bewijs en als dat ook maar enigszins in de richting wijst dat ik bedrogen word kan diegene DAN een hartig woordje verwachten..

en verdenking is niet genoeg grond voor het schenden van privacy.

Doe je dat toch en is jouw partner onschulig dan heb jíj concreet het vertrouwen geschonden, jouw integriteit beschadigd; heeft die partner concreet bewiijs voor jouw onbetrouwbaarheid.

Je kan ook het schenden van de privacy geheim houden wanneer je vermoeden ongegrond blijkt. Dan ben je nog hypocriet ook.

Met welk recht verwacht je dan integriteit van jouw partner?!