Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AngeliqueB

Re: Opmerkingen die alleen vrienden/familie kennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:54

Mijn vader zei vroeger, als hij ergens in het verhaal een sterk stuk vertelde: Let op het springen van de lintworm!
En weten hoe laat het is: Viedel op naksje erm (Kwart over blote armen) Kerkraads dialect..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:32

De moeder van mijn vriend vertelde dat hij vroeger bij elk vliegtuig dat in de lucht vloog op 10km hoogte zei dat dat een tupolev was :') (Russisch merk vliegtuig).
Dus soms als er een vliegtuig te zien is dan zeg ik: kijk dat is vast weer een tupolev of niet?

Vroeger kon ik sinaasappelsap en appelsap niet uitspreken. Dat werden dat tietaptap en taptap. Dus nu vraagt mijn vader nog wel eens of ik een glaasje tietaptap wil of toch liever een glaasje taptap.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:39

Wij noemen jeu de boulen altijd jouleboulen, want toen wij klein waren zeiden wij dat altijd zo, en die is erin gebleven!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:44

Ooh ik vergeet er nog 1 :D

De bagels en beans noemen wij altijd de beagles en banes en laatst bestelde mijn vriend een beagle met avocado haha

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:02

Wat een geweldig topic!!

Een vriendin van mij zei ooit; m'n broek zakt omhoog! Dus sindsdien als je broek afzakt is gebruiken we dit.

Ik had vroeger altijd moeite met washandje en schoenlepel dus dat is handjewas en lepraschoen geworden.

Als iemand heel erg lelijk is; die is door een ezel over een halve deur gescheten.
Het is een gewoon gezegde maar bijna niemand kent t.

Mijn oma bemoeide zich altijd heel erg met mij toen ik klein was ( vond ik tenminste) en toen zei ik; oma je moet je er niet zo mee bemoeieren!! Ook die wordt nog steeds gebruikt!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:29

kiwiwitje schreef:
Als je vroeg "wat gaan we eten?" Kreeg je als antwoord. "Husse met je neus er tussen"

Bij ons was het 'husse met gebraden neus er tussen" dus dit is een bekende uitspraak voor mij. Grappig, nooit meer aan gedacht.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:38

Spoiler:
Verkoperde-reetketelsteen-hol-kont-strontverklontering.
En waar het vandaan komt of wat het betekent.. Ik heb werkelijk geen idee :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:17

Hussen met je neus ertussen ken ik idd ook. En dat je moet fluiten als je in de keuken komt kijken wat er gekookt wordt. Komt bij vrienden vandaan maar ik gebruik hem zelf regelmatig. Als je fluit kun je namelijk niks in je mond stoppen :D mijn man heeft er namelijk nog wel eens een handje van om alvast voor te proeven. En dat mag alleen de kok :Y)

Mijn dochtertje had er laatst zelf ook 1, pakte de pot met pindakaas voor het op haar brood ging en stak haar vinger erin "even proeven of het nog lekker is mama!" die had ik eerder ook eens ergens anders gehoord, maar niet van haar. Zit er al vroeg in zulke dingen.

Las iets over vuilnisbakken. Vuilnisbakkeras heette bij ons thuis vroeger spitman terrier, omdat Spitman de vuilnisophaaldienst was. Als mensen ons dus vroegen wat voor 2 honden wij hadden zeiden we dat altijd. Mensen keken dan heel verbaasd omdat het echt 2 totaal verschillende honden waren. Hoe kunnen die nou van hetzelfde ras zijn?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:23

waar ik vroeger woonde/werkte zei iemand een keer tegen me (toen ik er pas was): dan moet je plofje even aanzetten...... *huh* WTF????? Plofje bleek het aggregaat te zijn :') tja. wist ik veel.....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:25

Bij niesen: "Zo heb je niks en zo heb je een hand vol".

Heren naar de wc: "Ik ga even de aardappels afgieten".

Bij statisch schokje of stroomdraad aanraken: "220 door je donder maar je knapt er wel van op".

En dan hebben we nog
"kiek maar een dan kuj altied nog zien".

De alom bekende: "Boem is Ho, plons is water".

En vast nog wel meer maar daar kom ik nog even niet op :Y)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:27

"Die is echt zo traag als dikke stront in een trechter".

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:27

Er was ooit een buitenlandse man in de kantine bij het bedrijf waar mijn moeder en ik werkten (mam werkt er nogsteeds).. en die had de eigenschap om spreekwoorden te verdraaien.

Zo zei hij: 'jahaa,, je moet het ijzer pakken als het heet is..'
en: 'Eerst de kat uit de boom gooien'.
En sindsdien hebben wij dit altijd gebruikt als iemand een verkeerde samenstelling maakt (meestal ik) en heel de familie kent dat intussen.

Daarnaast hebben wij hier in de buurt een wokrestaurant, waar wij graag emt de familie (of gewoon als we een date hebben) gaan eten.
Maar op de menukaart staat geen kipfilet, maar kipfliet.
en kikkerbilleties. Dus telkens als mam in de supermarkt vraagt of ik even kipfliet wil pakken.. hahah weet ik precies wat ze bedoeld.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:28

Als we vragen hoe laat het is: "Kwart over oorlog, als hard loopst kist metvechtn"

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:34

Ik zei vroeger altijd als ik een paard zag: kijk die oortjes! Nu roepen mijn ouders dat nog als we langs paardjes komen.

En de Botlektunnel is de voetbaltunnel. Dit omdat broerlief bij Sportclub Botlek voetbalde vroeger en daarom noemde ik tunnel zo.

Na niesen zeggen we tiesie ipv gezondheid.

Hondjes zijn poekies. Katten zijn mieuws.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:44

"Kan ik helpen?"
"Nee hoor, het gaat zo al moeilijk genoeg!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:08

SusanH schreef:
Hussen met je neus ertussen ken ik idd ook. En dat je moet fluiten als je in de keuken komt kijken wat er gekookt wordt. Komt bij vrienden vandaan maar ik gebruik hem zelf regelmatig. Als je fluit kun je namelijk niks in je mond stoppen :D mijn man heeft er namelijk nog wel eens een handje van om alvast voor te proeven. En dat mag alleen de kok :Y)

Mijn dochtertje had er laatst zelf ook 1, pakte de pot met pindakaas voor het op haar brood ging en stak haar vinger erin "even proeven of het nog lekker is mama!" die had ik eerder ook eens ergens anders gehoord, maar niet van haar. Zit er al vroeg in zulke dingen.

Las iets over vuilnisbakken. Vuilnisbakkeras heette bij ons thuis vroeger spitman terrier, omdat Spitman de vuilnisophaaldienst was. Als mensen ons dus vroegen wat voor 2 honden wij hadden zeiden we dat altijd. Mensen keken dan heel verbaasd omdat het echt 2 totaal verschillende honden waren. Hoe kunnen die nou van hetzelfde ras zijn?

Och ja zo hadden wij ook Roteb Retrievers/Terriers. Roteb is de Rotterdamse afvaldienst.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:13

O ja, hussen met je neus er tussen.
Gebruik ik ook als zoon vraagt wat we eten.

Zoon had hele tijd geleden een joekel van een jeugdpuist.
Mijn man en ik waren hem een beetje aan het plagen.
Zoon stampte naar boven met de mededeling ' George en ik gaan weg'.
Nieuwe puisten krijgen dus ook de naam George.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:14

Wij zeggen ook altijd boem is ho :)) Gaat alleen niet op als ik achter het stuur zit :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:40

Schotse Hooglanders noemen wij Wilde Sterven. Zo noemde mijn broer ze vroeger altijd, hij weet zelf ook niet hoe hij er op is gekomen haha.

Een buurman van mij noemt bijna alle kleine honden standaard 'hotte schotse totse t*ring terrier' maar zo droog dat ik altijd weer in een deuk lig.

Als iemand iets vraagt over iets of iemand waarvan je niks weet/niet weet hoe te reageren antwoorden: goed, je moet de groeten hebben. Bijv. hoe is het met *verre kennis die je via-via kent die je nooit spreekt*: goed, je moet de groeten hebben :')

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 14:54

Danique schreef:
SusanH schreef:

Och ja zo hadden wij ook Roteb Retrievers/Terriers. Roteb is de Rotterdamse afvaldienst.

Wij hebben hier hier heel veel "worstjes" (nog zo een woord. Als je een lang hondje op korte pootjes ziet zeg je: ''kijk wat een leuke worst' ) :+

Hier heten ze Selibon tekkels, Selibon is hier de vuil ophaaldienst.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:25

we eten overslag. Komt van vroeger toen ik een buurmeisje had die dat geregeld zei. Ik had er mijn ideeen over, maar t bleek dat ze dan niets aten... Dus als nu iemand vraagt wat we eten is het: we eten overslag!

Die is tussen de 80 en de schijndood, als een bejaarde truttig rijdt.

Even de geit verzetten als je moet plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:52

Die is twee jaar jonger dan de Kerstman (heel erg oud dus).

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:13

Wij zeggen altijd strond met stripkes en hazen lipkes

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:20

Een bruine trui breien oftewel een grote boodschap. :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:21

Zijn we in de supermarkt laten we fles cola stuiteren en in koor zeggen we heel droog schudden voor gebruik.
En legde ondertussen de fles in de kar.
Een vrouwtje dicht bij ons schoot erg in de lach. Klonk blijkbaar maffer dan wij dachten.

Maar is er algemeen gezegde hier als iets met prik per ongeluk valt.