Geen spam. Wat dan wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:14

Misschien iemand die je kende van de basisschool van wege dat boekje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:15

Chiave schreef:
Blijheid schreef:
Ik vind paardenfluisteraar ook niet echt een term die iemand die 'in de paarden' zit zou gebruiken.

Nog steeds valt mij vooral op dat diegene zegt een boekje te kennen wat jij las op je vijfde. Dan is het dus iemand die jou al heel lang (zijdelings) kent. Met die info zou je wel veel mensen kunnen wegstrepen, er van uitgaande dat het waar is natuurlijk :Y)

Gekke is dat ik me niet kan heugen dat ik ooit een dergelijk boekje gelezen heb... Zou dat niet gewoon een algemeen iets zijn? "Het boekje over opgroeien dat iedereen las"?

Dat zou ook kunnen ja :j

Tesssaaa

Anoniem

Wat betreft de IP zoeker, hij weergeeft mijn locatie echt 100% exact aan. Puntje staat precies op mijn huis. Behoorlijk angstaanjagend :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:16

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

xDenies schreef:
Maar die aandacht is er nu ook. Als die persoon haar zo goed kent... leest ie wellicht wel mee...

Daar heb ik ook over nagedacht inderdaad, dat zou kunnen.

(Wat dat betreft zou ik ts ook aanraden om het topic over een tijdje weg te laten halen - dit is iets wat niet tot in het oneindige hoeft te blijven staan.)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:17

Tessa, het gaat niet om Anonymous, het gaat om Anonymous Mous. :)

Inmiddels heb ik een mod aan haar jasje getrokken wb mijn privacy op Bokt, waar ik toch wel van schrik... :oo

Anoniem

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:18

Die IP zoeker geeft aan dat ik in Amsterdam ben, klopt niks van.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:20

Chiave schreef:

Inmiddels heb ik een mod aan haar jasje getrokken wb mijn privacy op Bokt, waar ik toch wel van schrik... :oo

Ja ik had hem gekopieerd maar perongeluk mous mee geplakt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Believe schreef:
Die IP zoeker geeft aan dat ik in Amsterdam ben, klopt niks van.

Bij mij klopt het wrl... En hij weet zomaar m'n IP? Vind ik wel eng :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:22

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:23

Chiave schreef:

N.a.v. dit topic kwam ik er pas achter dat je emailadres standaard bereikbaar is via je profiel... dat toch maar snel ff aangepast.

Verder heb ik wel facebook, maar daar staan weinig identificeerbare dingen op: geen woonplaats, geen school of werkgever, zelfs mijn echte naam gebruik ik niet en over het algemeen geen profielfoto waar ik zelf op sta. Wil hem alleen wel eens veranderen als ik een vriendverzoek stuur, zodat diegene weet wie het verzoek stuurt, maar daarna zet ik 'm weer op iets randoms. Qua usernames [bijv op fora e.d.] gebruik ik ook nooit iets identificeerbaars [geboortejaar, of naam huisdier oid en al helemaal niet eigen naam].

Jammer dan, maar vind het geen prettig gevoel als jan en alleman me kan googelen..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:24

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:25

Volgens mij zegt dat ip werkelijk niks. Kan er ook helemaal naast zitten volgens mij want hij zegt dat ik in Venlo zit en ben heel me leven daar nog nooit geweest :')

Maar ts, ik zal t negeren. Toch lijkt het me lastig want ik zou wel heel nieuwsgierig zijn..

Oja ik weet niet hoe ik je moet zoeken op fb! Maar ik kan dan ook moeilijk speurwerk doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:27

Ip adres kan je ook heel makkelijk vervalsen door gebruik te maken van een proxy of een wifi verbinding van iemand anders of door computer van school,biobiotheek, enz te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:28

Het kan natuurlijk ook zijn dat dit een eenmalige actie was en dat het niet meer gebeurd. Dan zijn we er in ieder geval vanaf, maar ik wacht daarom ook nog even een poosje met andere potentiële "daders" benaderen.

Wel heb ik weer wat lesjes geleerd over privacy. :o

Anoniem

Re: Geen spam. Wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:28

Misschien dat ook wel het doel was van dat mailtje ;)

Shadow0

Kleine toelichting: andere gebruikers kunnen (als je die optie aan laat) wel een mailtje versturen via Bokt naar jou, maar krijgen niet je mailadres te zien, en kunnen dat dus niet buiten Bokt gebruiken.
Moderators kunnen je mailadres wel zien.

Verder kunnen alle ingelogde gebruikers je profiel bekijken. (Nog een kleine toevoeging: Google kan niet op je profiel kijken.)
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 16-08-15 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Chiave schreef:

Waar schrik je zo van?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:29

-even weggehaald voor TS-
Laatst bijgewerkt door Vero op 16-08-15 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:30

Suzanne F. schreef:
Chiave schreef:

Waar schrik je zo van?

Het feit dat ergens gewoon mijn "eigen" naam rondzwerft en mijn woonplaats. Niet heel schokkend voor anderen, maar zo ben ik wel te vinden.
Gelukkig geen adres of telefoonnummer.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:30

Shadow0 schreef:
Kleine toelichting: andere gebruikers kunnen (als je die optie aan laat) wel een mailtje versturen via Bokt naar jou, maar krijgen niet je mailadres te zien, en kunnen dat dus niet buiten Bokt gebruiken.
Moderators kunnen je mailadres wel zien.

Verder kunnen alle ingelogde gebruikers je profiel bekijken. (Nog een kleine toevoeging: Google kan niet op je profiel kijken.)

Ik ben echt blij om dat laatste te horen haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:33

Wel lijst google de hele dag mee op bokt -O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:34

Niet op je profiel nee, maar niet-ingelogde gebruikers kunnen wel alle berichten die je buiten de HK plaatst lezen. Via Bokt ben je (imo) vrij makkelijk te traceren. Ik ga er helemaal niet zo voorzichtig mee om, maar zo ben ik eens door een potentiele werkgever toegevoegd op Facebook. Die heeft mijn naam + woonplaats gegoogeled, kwam uit op mijn Bokt profiel, vanuit daar naar mijn blog, vanuit mijn blog naar mijn Instagram en daar mijn achternaam vandaan geplukt. Iedereen is te traceren als je er hard genoeg je best voor doet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:40

Huh wat een gek mailtje. Brr.

Lijkt me in ieder geval iemand die erg stil is, een dromer/denker. Geen mensen in je lijst die iets met schrijven doen? Adhv de schrijfstijl kan je misschien toch al een flink deel van je Facebookvrienden uitsluiten (als i keven aan een groot deel van mijn fb-vrienden denk := )