In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:27

Huertecilla schreef:
hannico09 schreef:
Tja, het is natuurlijk niet goed te praten

en einde verhaal.

Nu ben ik toch wel heeel benieuw HC wat jij hiervan vindt :D

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:29

Ik niet :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:31

Ik zou hem aanspreken op zijn manier van doen qua telefoontjes beantwoorden etc, vragen of er misschien iets is.

Dit is iets wat toch wel aan je gaat blijven knagen, dus optimaal genieten van de vakantie lukt waarschijnlijk toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:32

Lente schreef:
Nou ja dat is het punt toch? Je weet niet waardoor het komt. En eigenlijk maakt het niet uit want óók als het door een ex komt... Als je elkaar toevallig op een onhandig moment tegenkomt maar je weet meteen dat het goed is... Dan neem je die beschadigingen voor lief.

Wil natuurlijk niet zeggen dat je als een soort hulpverlener aan een dood paard moet lopen trekken... Maar sommige angsten kom je nu eenmaal alleen maar overheen door de confrontatie aan te gaan. En bindingsangst kom je alleen maar te boven door je te binden. Dat lukt niet in je eentje ;)

Dit inderdaad. :j
Ik vertrouw mijn man nog niet voor 100% door een paar erg nare exen. Daar kan hij niks aan doen, dat besef ik me terdege, maar ik raak soms in paniek als hij aan het appen is of als hij opeens weggaat of langer wegblijft dan gezegd. Wordt aan gewerkt, maar dat kan alleen binnen de relatie, ik kom niet over die dingen heen door geen relatie te hebben. ;)
Ik kijk ook af en toe in zijn telefoon op zo'n 'paniekmoment' en dat weet hij.

TS, ik zou het wel vragen, zeker niet op vakantie gaan als dit in je hoofd speelt. Naar de gelijkwaardigheid zou ik ook kijken, het moet van twee kanten komen. Veel sterkte!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:34

Ik geloof dat we allemaal inmiddels wel weten dat HC pro-open relaties is, maar dat lijkt me in deze helemaal niet aan de orde. TS heeft een monogame relatie en haar vriend lijkt hun monogaam-zijn afspraak te willen breken. Daar is TS het niet mee eens, aangezien zij bewust voor een monogame relatie kiest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:35

Tabaluga12 schreef:
Nu ben ik toch wel heeel benieuw HC wat jij hiervan vindt :D

Ik vind het controleren niet kunnen en een dikke foei.

Als je die behoefte voelt zit er iets niet goed bij jezelf of in de relatie.
Werk dáár aan.

Voor mij is integere eerlijkheid, openheid een fundamentele basisvoorwaarde.
Daadwerkelijke bespreekbaarheid, eerlijk práten, overleg is imo de crux; de kritische succesfactor voor duurzaamheid.

In de GSM kijken en vervolgens op Bokt een draad over openen is als een film van een kettingbotsing in de reeds verongelukte relatie.

Zum :r

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:36

Murthul schreef:
Ik geloof dat we allemaal inmiddels wel weten dat HC pro-open relaties is, maar dat lijkt me in deze helemaal niet aan de orde. TS heeft een monogame relatie en haar vriend lijkt hun monogaam-zijn afspraak te willen breken. Daar is TS het niet mee eens, aangezien zij bewust voor een monogame relatie kiest.

Nee dat ik wist ik helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe hij de bewuste app als man zijnde ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:38

Als dé man hè!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:38

Murthul schreef:
Ik geloof dat we allemaal inmiddels wel weten dat HC pro-open relaties is,

Jeetje, dat weet jij dan verkeerd _-:(

Zoals ik al TIG keer letterlijk zo geschreven hebt maar voor conclusiespringers blijkbaar erg moeilijk om te lezen, te bevatten is:

Ik ben niet pro of anti om het even welke relatievorm.

Ik ben pro eerlijk, anti bedrog, anti hypocrisie.

Nogmaals; ik ben pro eerlijk.

De rest is imo allemaal individele keuze en even waardevol.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:41

Tabaluga12 schreef:
Murthul schreef:

Nee dat ik wist ik helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe hij de bewuste app als man zijnde ziet.

Ik denk dat daarin weinig verschil tussen man en vrouw zit hoor. Er zijn klaarblijkelijk mensen die het normaal vinden om te controleren ipv te communiceren.
Ik ben vrouw, maar geen man moet het in zijn hoofd halen mij te controleren. Ik sta open voor ieder gesprek en juist dat lijkt mij een mooie uitnodiging om ieder twijfeltje met mij te bespreken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:41

PowerReiner schreef:
Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk is. Het is toch fijn de wetenschap dat je ten aller tijden elkaars telefoon in kan.

Ik vind dat geen fijne wetenschap eigenlijk. Ik wil zelf namelijk ook niet alles weten van de ander - ik vind het prima en zelfs geruststellend als iemand ook z'n eigen leven en wereld heeft, waar ik niet alles van hoef te weten. En tegelijkertijd weet ik dat dat vooral mijn manier is. Dat hoeft niet voor anderen te gelden, er zijn genoeg mensen waarvoor dat delen ook heel natuurlijk is.

Als het een noodzaak is lijkt het me wel verkeerd, dat klinkt gewoon niet fijn en volwassen...

Of de behoefte om elkaars dingen te lezen wel of niet groter wordt omdat het kan weet ik niet.

Citaat:
In de wereld van vandaag, waarin zon beetje iedereen wel eens of vaker bedrogen is, mag je dan niet soms een vlaag van onzekerheid hebben?

Vlagen van onzekerheid zijn prima. Alleen het is niet altijd de verantwoordelijkheid van de ander om ze op te lossen. Soms is dat ook gewoon aanvaarden dat je onzeker bent, waarbij je dat wel kunt delen met de ander (als je dat zou willen) maar waarbij het niet meteen een 'dus jij moet dat' met zich meebrengt.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:43

Ja dat denk ik ook TS. Dat je bang bent voor de waarheid.
Wil je echt op die manier op vakantie gaan ? Je bent als ik het goed lees een echte reddingsboei. Gooit hij wel terug in zee als er een zeemermin voorbij zwemt.

Ik vind het altijd zo triest. Een relatie is al moeilijk genoeg als beiden hun best doen. Hoe moeilijk maak je het jezelf door er een onverschillige hufter uit te kiezen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:49

Als jullie deze discussie (weer :+ ) willen houden is het dan niet beter om gewoon een topic te openen?

Enfin. Ts, ik zou het niet uitstellen. Dan krijg je een rot vakantie en daar ga je jezelf ook niet beter van voelen. Dan liever alleen in een hutje op de hei een weekje om even flink uit te janken. Sterkte! :(:)
Laatst bijgewerkt door Cubone op 14-08-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:51

Ik vraag me ook af hoe je het voor je ziet om wel op vakantie te gaan zonder dit te bespreken. Dit zit je dan toch continu dwars? Ik zou dan echt geen leuke vakantie kunnen hebben iig...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:55

Citaat:
In de wereld van vandaag, waarin zon beetje iedereen wel eens of vaker bedrogen is, .

Jeetje als dát geen brevet van onbekwaamheid aan onze samenleving is...

Vervolgens gaat de meute gewoon verder met hetzelfde. O nee, mét meer wantrouwen en controle.

..en dan ben ík hier de grote boze oude man van de berg _O-

Práát toch gewoon eens met elkaar vóór een onvolkomenheid gaat wringen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:59

Jeetje, mijn man en ik laten onze telefoons gewoon slingeren en we kijken regelmatig even in elkaars appjes. Gewoon nieuwsgierigheid, welke vrienden er nou weer achterlijke appjes hebben gestuurd :+
Ik snap dat stiekeme gedoe over die telefoons ook nooit zo.
Maar goed, ik zou gewoon eerlijk zijn. 'Je was zo stiekem aan het doen met je telefoon dat ik je appjes heb gelezen, zit me niet lekker. Wie is dat en wat is je plan?'
Weet ik veel, maar gooi het in elk geval open.
En geloof me, zo'n verliefdheid dat je bang bent voor de waarheid en dat je eigenlijk al weet dat jij hem leuker vindt dat hij jou, is sowieso niet gezond.
Praat erover met hem, dit gaat je alleen maar meer pijn brengen zo.
Succes!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:00

Poeh heftig...
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat/moet.

En uh als ik een bericht van een vreemde griet op zie poppen op mijn man z'n telefoon waarbij ik vraagtekens heb reken dan maar dat ik alles lees !

Dat is iets heel anders dan wantrouwend zijn telefoon doorspitten, dat is actie reactie.
Ik denk dat ik me op dat moment ook niet in zou kunnen houden en hem direct geconfronteerd had.

Kun je niet zeggen dat hij een sms heeft gehad van "de desbetreffende naam" en je graag wil weten of hij iets uit te leggen heeft ?
Ik zou met dit wetende echt niet met zo iemand op vakantie kunnen gaan...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:06

Wel of niet in elkaars telefoon kijken. Als je partner wegloopt bij telefoongesprekjes en zijn telefoon met zijn hele hebben en houden bewaakt zegt het toch genoeg. 1+1 is ... Roept u maar.

Confronteren die hap. Als het aan mij zou liggen begon ik alvast het service te verzamelen :wave:

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:16

Als ik het berichtje zo lees (die met die knipoog) hoeft er echt totaal niks aan de hand te zijn hoor. Een knipoog kan ook gewoon 'ok' betekenen. Wauw, als ik met iedereen 'meer' zou doen naar wie ik zo'n knipoog stuur dan was mijn halve vriendenkring mijn ex.
Heb je het al gevraagd, inmiddels?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:18

hannico09 schreef:
In ieder geval iedereen bedankt die de moeite neemt om te reageren.
Het gesprek ging nog wel verder, maar dat was het berichtje waardoor ik besloot om de rest te gaan lezen.
Lastig als gevoel en verstand zo met elkaar botsen. Ik kan heel stoer zeggen, dat ik hem confronteer, maar ik denk dat ik gewoon bang ben voor de waarheid.

Je kan ook aangeven dat je er onzeker van wordt als hij zo geheimzinnig doet met zijn telefoon, dat het lijkt alsof hij iets te verbergen heeft.
Dan leg je het bij jezelf neer en aan hem om jou gerust te stellen daarin.
In een goede relatie werk je ook samen aan elkaars onzekerheden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:19

Majabeestje schreef:
Jeetje, mijn man en ik laten onze telefoons gewoon slingeren en we kijken regelmatig even in elkaars appjes. Gewoon nieuwsgierigheid, welke vrienden er nou weer achterlijke appjes hebben gestuurd :+
Ik snap dat stiekeme gedoe over die telefoons ook nooit zo.
Maar goed, ik zou gewoon eerlijk zijn. 'Je was zo stiekem aan het doen met je telefoon dat ik je appjes heb gelezen, zit me niet lekker. Wie is dat en wat is je plan?'
Weet ik veel, maar gooi het in elk geval open.
En geloof me, zo'n verliefdheid dat je bang bent voor de waarheid en dat je eigenlijk al weet dat jij hem leuker vindt dat hij jou, is sowieso niet gezond.
Praat erover met hem, dit gaat je alleen maar meer pijn brengen zo.
Succes!

Helemaal mee eens.

Wij kijken ook regelmatig in elkaars telefoon. Ik lees niet alles maar de stapfoto's zijn doorgaans wel hoogtepunt van de week om even te bekijken :'). Als vriend ineens zou zeggen dat het niet mag, zou ik dat opvallend vinden. Maar het kunnen zoveel dingen zijn. Altijd navragen, nooit aannemen én niet invullen voor een ander...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:26

Tja ik zou het geloof ik wel tegen hem zeggen. Maar met een open houding het gesprek ingaan, vertel hem eerlijk waar je mee zit, vanuit jouw eigen gevoel en perspectief. Dus niet "jij doet dit of dat fout", maar ik "ik voel me zo en zo en ik wil er graag samen met jou uitkomen, laten we het er over hebben". En eerlijk is eerlijk; heel veel mensen en forummers vinden deze appjes prima, en dat is ook prima. Ik zou me er echter ook niet prettig bij voelen, en dat heeft niks met jaloers zijn te maken. Ik vind het nogal dubieus dat hij haar zo graag 'alleen' wil ontmoeten. En waarom kan hij, als hij dat graag wil, niet gewoon even tegen je zeggen, zo van "hey ik ga binnenkort met die- en die even wat drinken".

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:27

Ik maak mij ook weleens schuldig aan het kijken in vriendlief zijn telefoon. Maar die vind het gelukkig niet erg. :D Momenteel doet zijn telefoon het niet goed met bellen en dan pakt ie de mijne ook gewoon om te bellen. Boeien.

Verder hele interessante discussie, maar wat mij nog veel meer interesseert is hoe het gesprek gaat, als ze die nog gaat houden...

Ik zou hem persoonlijk wel confronteren. Geloof mij, op vakantie met een slecht gevoel is helemaal niet lekker.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:35

Ik zou hem meteen zeggen dat je in zijn telefoon gekeken hebt, zo een drama is dat toch niet? Tenminste, dat zou het niet moeten zijn.. Ik vind het ook een beetje eigen schuld, als hij gewoon eerlijk geweest was was er nooit aanleiding geweest om in zijn telefoon te kijken, in ieder geval niet met de intentie om hem te controleren. Ik zou gewoon de confrontatie aan gaan, misschien valt het mee en reageert hij er gewoon rustig op, kunnen jullie het uitpraten en het achter jullie laten. Op vakantie gaan zonder het uitgepraat te hebben lijkt me niet zo'n goed plan, wordt de sfeer vast niet beter op... Ik snap trouwens niet zo goed wat er zo bijzonder is aan dat gesprekje tussen die vrouw en jouw vriend, wijntje drinken samen is toch niet zo'n ramp? Ik verwachte een gesprek met honderd kusje smileys, lekkerding, xxxx etc. Zou hier persoonlijk geen probleem van gemaakt hebben. Hooguit vragen wie het is.

En ja ik heb ook wel een keer in de mobiel van m'n vriend gekeken een jaar geleden ofzo, ik vond dat hij raar deed en had het gevoel dat hij dingen verzweeg, als hij het zelf niet verteld ook al vraag ik er naar moet je er toch op een andere manier achter komen. M'n gevoel klopte en hebben er over gepraat, niks ruzie, hij snapte me en heeft nooit meer zulke rare gesprekjes gehad (denk ik). Daarna nooit meer gekeken, maar heb ook geen behoefte om dat te doen en heb nu ook niet meer het gevoel dat hij dingen verzwijgt. Mag ook rustig z'n mobiel ff lenen, andersom precies zo.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:40

:roll: Wij doen niet aan app-en.

Als er iets dwars zit dat bespreek je dat of je gaat naar het toilet.

Nu voel ik me zoooo ouderwets.