Het is vandaag Linkshandigendag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:04

Ik bel ook links

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 14:08

Sammie schreef:
Dat ze dat vroeger deden oke. Das bekend. maar in 2000. . Kom op zeg... :? Wat een truttekop die juf.

Ik bel dus meestal rechts en soms links. Horloge zit ook rechts trouwens :')

Horloge ook rechts? Je bent de eerste linkshandige die ik ken die haar horloge dan rechts heeft :D Ik heb hem zelf ook links.

Mokken hebben ook vaak de opdruk aan de verkeerde kant :P

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:09

Mijn zoontje is links handig.

Darah3

Re: Het is vandaag Linkshandigendag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:10

Hier ook horloge rechts :j Zijn mensen altijd heel erg verbaasd over!

Bellen doe ik vaak links, omdat ik hem dan makkelijker tussen mijn schouder en oor klem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:11

Ernstig linkshandig. Kan overigens rechts breien. Verder veel linkshandig gereedschap in mijn bezit.
Huishoudelijk is ook alles ingesteld op een linkshandige. Bel overigens rechts maar dat heeft met mijn oren te maken. De linker hoort wel maar doet er niks mee, mijn rechter oor zet wel de gegevens door naar boven.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:12

Hier ook horloge rechts. Links voelt echt raar.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:20

Horloge links
Bellen ook links.

Tas heb ik ook links hangen.. wil alles het liefste doen met de linker kant, voelt veel natuurlijker aan :j

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:24

Ik ben ook links.. vooral schrijven is vervelend. Alleen m'n muis van een computer gebruik ik met rechts, vroeger op de basisschool moest dat, omdat het teveel moeite was om het snoertje achterlangs de computer te halen zodat ik hem met links kon gebruiken. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:25

Citaat:

Horloge links zit echt vreemd. :=

Ik kreeg van mijn baas ooit een mok met op de onderkant de tekst office bitch.. vond ie leuk. . Mijn collega kreeg m ook. Ik zeg oh daar drink ik wel uit. . ik ben links dus t staat toch op zn kop _O- hij kon er zelf ook wel om lachen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:30

ik ben ook linkshandig,al kan ik als t moet(want ook ik kneus meestal links iets)rechts schrijven.gaat wel op een slakkentempo.
ik vindt en vondt t altijd heel erg vervelend dat je met schrijven over je eigen tekst veegt,maar t is gewoon niet anders,je kunt er niks aan veranderen.

wat ik echt een nadelig iets vindt voor linkshandigen zijn die stomme plastic vorkjes als je een frietjes of snack eet.t kartelgedeelte(dat als mes moet dienen zit altijd verkeerd!altijd voor de rechtshandigen.kan dat niet anders :')

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:36

Ik ben ook Links.
Bellen met links, typen op mijn gsm links, horloge links, gooien met links, roken met links, schrijven links, tandenpoetsen links, eten met links, enz..
Alleen de computer muis doe ik met rechts.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 14:44

Sammie schreef:
Citaat:

Horloge links zit echt vreemd. :=

Ik kreeg van mijn baas ooit een mok met op de onderkant de tekst office bitch.. vond ie leuk. . Mijn collega kreeg m ook. Ik zeg oh daar drink ik wel uit. . ik ben links dus t staat toch op zn kop _O- hij kon er zelf ook wel om lachen.

_O-

Tas draag ik rechts! Links werkt bij mij echt niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:45

Het rechts muizen is een voordeel voor ons linkshandigen, zeker als het gaat om belasting tijdens het werken. Rechtshandigen doen alles rechts, tikken en muizen. Vaak wordt om overbelasting geadviseerd om links te gaan muizen. ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:46

Horloge ( als ik die om heb) rechts. Bellen doe ik wel met links net als typen op de telefoon.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 14:46

Serieus? Ik ben vorig jaar drie weken uitgeschakeld geweest van mijn werk omdat ik mijn linkerpols ernstig overbelast had. (Rechts begon later overigens ook := )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:47

Typen op het toetsenbord op het werk doe ik trouwens met 10 vingers...

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:54

*\o/* hier ook een linkshandige die nagenoeg alles net links doet..
broertje en zusje ook zo links als de pest. Schoonmoeder links en mijn vriend is links. Hoewel mijn vriend alleen links schrijft en verder alles met rechts doet.

Ik kan wel knippen met rechts maar daar houd het dan ook mee op.Volgens mij heb ik dat mezelf een beetje aangeleerd omdat er haast nooit linkshandige scharen aanwezig zijn. Maar mijn voorkeur is absoluut links met knippen. Dus pak de schaar altijd met links om vervolgens geërgerd te switchen naar rechts omdat hij niet knipt :roll:
Verder het uitvegen van inkt inderdaad soms erg lastig.
Maar ook als je uiteten gaat, botermesjes die voor rechtshandige zijn, is erg vervelend. Plastic bestek hetzelfde. Maar ook als je uiteten gaat, moet ik eerst mijn hele plek omgooien omdat het altijd gedekt is voor rechtshandige mensen. Nu scheelt het dat mijn vriend ook links is dus een halve verbouwing aan tafel :=
Losse automaten om te pinnen en handtekeningen te zetten, worden altijd aan je rechterhand aangeboden (het is maar waar je op let :') )

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:59

Mijn zus haar bankrekening is gered door linkshandig te zijn :))

Een paar weken geleden werd haar in Colombia gevraagd of zij een tekst wilde vertalen van Spaans naar Engels. De man die haar dit vroeg had zelf pen en papier bij zich.
Zij schrijft en schrijft en na een tijdje begint ze zich niet lekker te voelen. Ze loopt dus snel weg een winkel in.
Daar hoort ze van de winkeleigenaar dat dit vaker gebeurt. Ze smeren een soort drugs op het papier en als je daar met je hand overheen gaat wordt dit opgenomen in je bloed. Onder invloed van deze drugs doe je alles wat iemand zegt. Het plan was dus haar rekening leeg te halen.

Echter had de man met de drugs niet gerekend op een linkshandige en de drugs dus op de rechter helft van het papier gesmeerd. Waar je als linkshandige een stuk minder komt.

Lang leve linkshandigen *\o/*

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:03

Ja hier ook hoor. Bellen doe ik aan m'n linker oor, telefoon bedienen met links en mijn horloge zit ook rechts. Ik krijg ook vaak te horen hoe raar dat is. Maar aan mijn linker pols voelt dat gewoon raar.

Wow Kaus! Wat een eng idee zeg! Gelukkig dat ze links is!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:18

Wij vonden dit zo´n belangrijke feestdag dat we maar taart hebben gehaald op het werk :')

Altijd handig, zo'n 'excuus' om taart te halen!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:19

Heb nooit een horloge om :')

Maar aan welke kant hebben rechtshandigen hem eigenlijk normaal gesproken?

En heel belangrijke feestdag hoor Nancy! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:27

Ik ben ook linkshandig.

Maar fotograferen kan natuurlijk alleen rechtshandig, want camerafabrikanten maken nog steeds alleen rechtshandige camera's.

Aardappels schillen doe ik wel rechts. Want m'n moeder kreeg me dat vroeger andersom niet uitgelegd :D hihi

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:31

Sem_ schreef:
Opvallend dat zo weinig mensen de muis met links bedienen, ik kan het echt niet met rechts. :D
Zojuist ontdekt, ik kan beide. Fysieke muis met rechts, maar mijn laptopmuis (die redelijk aan de linkerkant zit) bedien ik met links.

Knolledol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:33

Jaaa, hier ook een linkshandige :D .
Ik doe alles met links maar heb wel m'n horloge om mijn rechter pols... :+

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:36

Nog een linkse hier! *\%/*
Dat met inkt uitvegen heb ik echt de pest aan.. Ik schrijf heel graag met vulpen, maar dat heb ik dus al opgegeven :evaw: ook met fluostiften nadien een gekleurd linkerhand. Hahahaha