Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zonnetje81 schreef:Ik heb een Sim Only van 39 euro en mag dan onbeperkt bellen/smsen en heb 6 GB internet. Tegenwoordig heb je van die all in abonnementen....snap die hoge rekeningen niet meer.
Mama3 schreef:Ik herken het wel hoor TS, je wil je kinderen niet tekort doen. Ik kom elke maand uit maar er zijn tijden geweest dat dit niet zo was. En dit zat hem ook in alle extra uitgaven die niet nodig waren. Ik bleef kopen voor de kinderen en kwam dan ook niet uit.
Ik overweeg nu alles, heeft een tijd geduurd maar de knop is om. Gewoon bij elke aankoop die je wilt doen, goed kijken naar wat je in je handen hebt en je afvragen of het echt noodzakelijk is of voor de heb. Ik liep soms wel een kwartier met een jurkje voor mijn dochter in een winkel maar hing het uiteindelijk terug. Het jurkje is superleuk, maar ze heeft er al genoeg.
Ook ben ik gestopt met online winkelen voor de kids, want voor ik het wist ... Nu ga ik alleen met een doel en budget en d ht alleen als het echt nodig is.
Als de pony jullie alles waard is, niet wegdoen. Probeer de extra's, die niet noodzakelijk zijn te beperken of helemaal mee te stoppen, langer nadenken over een evt. aankoop. En leef van je minimale uren en spaar de extra uren voor mindere tijden/tegenvallers.
Succes
Leprycorn schreef:Zonnetje81 schreef:Ik heb een Sim Only van 39 euro en mag dan onbeperkt bellen/smsen en heb 6 GB internet. Tegenwoordig heb je van die all in abonnementen....snap die hoge rekeningen niet meer.
Ik vind dat echt een hoop geld voor een abbo zonder toestel!
Heb nog een abbo lopen met Samsung Galaxy S3 (toen was net de S4 uit) met 1,5 GB en 300 belminuten per maand voor 30 euro. Waarvan dus de helft voor mijn toestel is.
En gewoon bij KPN, dus een van de duurste waar je kan afsluiten.
Abercrombie schreef:Iemand in de bijstand moet geen dieren in huis halen, of ponies in pension hebben staan. Als je nu al niet rond kan komen wat doe je dan als je beesten ziek worden? Aan een boom binden omdat je het niet kan betalen?
Anoniem schreef:Ik vind dit vrij grof en zwart/wit gesteld.
Heb je er overheen gelezen dat TS een spaarrekening heeft voor noodgevallen?
Heb je uberhaupt het topic gelezen? Of roep je maar iets omdat je bijstand en dieren in een stuk ziet staan?
Doe de dieren maar weg vind ik hoe dan ook een redelijk kansloze opmerking. De therapeutische waarde wordt door heel veel mensen zwaar onderschat. Wat voor gat denkt men dat er ontstaat als dat weg valt en hoe gaat dat gevuld worden?
Mensen roepen maar makkelijk:
dieren weg, stop met roken, je mag dit niet, je mag dat niet, je moet dit en dat. Maar het is heel persoonlijk wie wat de moeite waard vindt om zijn of haar geld aan te besteden.
Ik riep ook dat TS "moet" stoppen met het kopen van die nutteloze extraatjes. Maar waarschijnlijk haalt zij daar ook een stukje blijdschap uit, om haar kids en pony iets te kunnen geven.
Alleen hoe, wat, hoe vaak, (en misschien een stukje waarom?) daar is wellicht wel iets aan aan te passen.
Zo te lezen komt er hier niets en niemand echt iets tekort, wordt er in dit geval juist op de "verkeerde" punten teveel gegeven.
Zolang de kids, pony en TS genoeg en goed eten en kleding krijgen........
Toen ik het echt heeeeel voorzichtig aan moest doen met mijn geld probeerde ik het zo te doen dat ik soms dus wel dat leuke shirtje, die mooie schoenen of dat lekkere etentje kon doen en mannnnnn dat fijne gevoel, dat is onbetaalbaar!
En de trots die je voelt als het gelukt is voor een bepaald iets te sparen?
Stephanie_M schreef:Wat vinden jullie normale bedragen per maand voor:
Boodschappen
Kleding
Uitjes
Telefoon
Benzine
Hobby's
Een vakantie?
Ben heel benieuwd wat andere 'normaal' vinden.
Abercrombie schreef:Ik blijf wel bij mijn mening dat mensen die niet rond kunnen komen ook niet moeten beginnen aan dieren, dure hobbies of andere zaken die niet noodzakelijk zijn.
eerst je financiën op orde krijgen en in een 'goede' verhouding Gianti schreef:Sorry maar ik vind dat iemand die een paard en dergelijke onderhoudt en speelgoed en halsters koopt van het geld dat ze krijgt niet moet gaan aankloppen bij de voedselbankeerst je financiën op orde krijgen en in een 'goede' verhouding