Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Storm schreef:Een kennis van me had ook zo'n schoonmoeder. Maar ze verzon er iets op.
Iedere keer als ze onaangekondigd voor de deur stond, zei ze dat ze (bv) nét de ramen wilde gaan zemen, en dat ze dat nu mooi even samen konden doen. De keer erna wilde ze nét de badkamer gaan soppen en schoonmoeder kon even meehelpen (en als je dan zwanger bent, is het helemaal een goede reden). Die keer daarna moesten de keukenkasten uitgesopt worden.
Je raad het al, schoonmoeder kwam steeds minder 'zomaar' even langs en het probleem was opgelost.
Storm schreef:Een kennis van me had ook zo'n schoonmoeder. Maar ze verzon er iets op.
Iedere keer als ze onaangekondigd voor de deur stond, zei ze dat ze (bv) nét de ramen wilde gaan zemen, en dat ze dat nu mooi even samen konden doen. De keer erna wilde ze nét de badkamer gaan soppen en schoonmoeder kon even meehelpen (en als je dan zwanger bent, is het helemaal een goede reden). Die keer daarna moesten de keukenkasten uitgesopt worden.
Je raad het al, schoonmoeder kwam steeds minder 'zomaar' even langs en het probleem was opgelost.
HoppateeePowerReiner schreef:Lastige situatie.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je vriend de ernst van situatie in ziet. Als hij dat namelijk wel zou zien, had hij er al lang wat aan gedaan.
Ga nog 1 keer met hem praten, en maak goed duidelijk wat dit met jou doet. Dat je zo niet verder kan. En geloof me, dat kan je ook niet, voor je het weet komt er een depressie om de hoek oid.
Waarom moeten jullie verhuizen? Hij heeft toch het bedrijf overgenomen? Dan kunnen zij toch ook weg? Ik weet niet hoe het werkt in een " boeren" leven hoor maar dit was mijn eerste gedachte.
Als je vriend na dat fijne gesprek zich alsnog laat manipuleren door zijn moeder, zou ik mijn spullen pakken en weg wezen.
dus die zou het juist enig vinden
wat ik wel en niet mocht doen en zeggen. Sorry maar ik kan toch zeggen dat ik een volwassen en beleefde meid ben ik bepaal die dingen zelf.
(je woont toch op het zelfde erf.) Ze wil nog steeds wel eens dat we dingen doen, we MOETEN echt nog steeds een housewarming geven! (heeft ze zelf ook niet gedaan... maar goed... en ik ben aan het herstellen van een burn out dus laat het maar lekker even liggen
) ik heb bovendien ook geen behoefte om iedereen te leren kennen in de buurt want gem leeftijd is 50+
de jongeren ken ik al.
is en niet snapt dat jij dat niet bent.
als je dat wel kunt handelen dat zou ik er wel lekker blijven wonen. Want je schoonmoeder iets tegen je laten zeggen en het van je af laten glijden is iets heel anders dan je kind bij je schoonmoeder brengen. Ik kan je garanderen dat ze andere opvattingen heeft over van alles... Slaapjes... (hij is nog niet moe) Eten... (hier vinden ze dat kleine kinderen 5 a 6 mnd de kippenbotjes wel kunnen afkluiven
Zelfs luiers verschonen gaat hier anders, met een washandje.... (niets mis mee, maar wel als de billen nog steeds smerig zijn). Want ze zijn bij schoonmoeder toch ook groot geworden??? Denk er HEEL GOED over na.
mlO_uu schreef:Bedankt voor alle reacties!
Gesprekken zijn al vaak gevoerd. Mijn vriend en ik zitten op een lijn en dat weten zijn ouders ook. Maar mijn vriend laat zich onder druk zetten door zijn moeder..
We hebben ook al eens om de tafel gezeten met mijn en zijn ouders en ook al eens met een onafhankelijk iemand. Er worden duidelijke afspraken gemaakt, maar zij houdt zich er gewoon niet aan.
Het ging een tijd goed omdat ik geen contact meer met hun had, maar nu ze weet dat wij een baby krijgen staat zij erop dat dit contact wordt hersteld.
Ik heb nu achter de rug van mijn vriend om een huis gekeken. Ik weet dat dit niet de manier is, maar ik ben ten eide raad en wil dit echt geregeld hebben voor de kleine er is. Ik wil niet dat ons kind straks met gescheiden ouders moet leven door mijn vervelende schoonmoeder..
Bovendien staan ze er nu ook op dat mijn paarden en mijn hond weg moeten en ik mijn baan op moet zeggen omdat we een kleine krijgen. Oppas is wel geregeld trouwens! En we wonen in een woonunit op het erf...

Haha geweldig jouw reactie, Ik had het niet beter kunnen verwoorden en denk dat dit idd de juiste oplossing is voor op de langere termijn!