Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Mars schreef:Goh als voorbeeld: verjaardagsfeest van mijn ouders bij ons thuis. Vond ik heel erg leuk en gezellig als meisje van 6, kletsen, alle familie bij elkaar etc. Maar zo'n feest was echt niet om 22.00 afgelopen en voor die tijd lag ik toch echt wel op bed hoor... Mocht ik ook niet bij zijn later op de avond.
Of een klasgenootje wat een heel leuk feestje gaf waar ik wel heen had gewild maar niet voor gevraagd werd, ook zoiets.
Vader die een uitje naar een pretpark heeft met zijn werk, maar wat echt alleen voor collega's onderling is.... Genoeg te bedenken waar ik niet bij mag zijn.
Bedankt dat geeft een idee .
Verjaardagen zijn bij ons overdag dus daar hebben we nooit mee te kampen.
Kinderfeestjes wel maar dat gaat op basis van vriendschap en niet op leeftijd (waar je niks aan kunt doen) dus dat is geen issue.
Uitstapjes van mijn werk zijn voor de hele gezinnen (pretpark etc, dit jaar Bobbejaanland) maar ik ga nooit, ik werk in de thuiszorg, ken mijn collega's niet en ga dan liever met mijn gezin apart. Is denk ik vooral leuk voor mensen van kantoor die elkaar kennen en de verpleging die gezamenlijk overleg hebben) en van mijn vriend zijn werk is er alleen Sinterklaasfeest.
Dus er speelt verder niks op dat vlak.
chanel1985 schreef:Zou dit dan ook gelden voor iemand die juist bevallen is? Zo'n klein baby'tje achter laten is niet zo simpel hoor.
Die van mij is nu 4 weken en kan die nog niet achterlaten bij een oppas, of dat nu familie is of niet.
Urielle schreef:Nee. Dat is inderdaad niet nodig, maar die realiteit is helaas anders. Ouders met uk op visite bij kinderloze mensen en dan verbaasd zijn (werkelijk verbaasd) dat er geen speelgoed is voor hun uk.. Kinderen die in een ziekenhuis op de gang heen en weer mogen vliegen, dan hebben de ouders er geen kind aan.. (de rest heeft er wel last van, maar ja dat geeft niet). Kinderen die thuis op de bank mogen springen en het behang en meubels mogen onderkliederen (moeders: ik vind het zo gezellig.. kinderen..) en dan de grootste moeite hebben dat dat bij anderen niet mag. Kinderen die bij de huwelijksvoltrekking in het gemeentehuis aan de gordijnen gaan hangen en gillen en pa en ma kijken enkel zoet toe (hoezo ouders weten wel wat hun kind wel en niet ‘aan kan’, de meeste ouders zijn blind voor het gedrag van hun kinderen). Kinderen die opeens gaan gillen en niet op hun stoel blijven zitten en pa en ma doen niks.. Kinderen die tijdens de ceremonie opeens in het gras een dansje gaan uitvoeren of gras in de lucht gaan gooien en iedereen kijkt naar dat kind ipv naar het bruidspaar. Kinderen die uit frustratie in het rond gaan slaan tegen alles en iedereen of een woede aanval krijgen en keihard door de zaal gaan schreeuwen.. Als je dat allemaal bij elkaar hebt.. ja ik kan mij voorstellen dat je daar kierewiet van wordt.Maar dat rennen en schreeuwen is toch niet nodig?
Lielle schreef:nog een paar voorbeelden? Een goed gesprek met een vriend(in), bouwen met losspringen, galafeest.
Anoeska schreef:Beetje offtopic, maar ik denk dat je wereldje wel heel klein wordt, en je leven misschien wat beperkt, als je stelt dat je kinderen eigenlijk altijd (bij alle feestjes) moeten zijn. Ga je nooit eens lekker met je man iets leuks doen?
SusanH schreef:Het gaat niet om wel of geen plezier kunnen hebben, het gaat mij er om dat een lid van de familie wordt buiten gesloten doordat diegene niet gewenst is. Ik kan prima plezier hebben zonder kind, maar ik vind op een dag waar alle familie is uitgenodigd dat alle familieleden iig een (groot) deel van de dag aanwezig moeten zijn.
Lielle schreef:urielle, je begnt nu allemaal uit te leggen hoe dat bij jou zit, maar je vroeg om voorbeelden waar kinderen niet bij 'horen' te zijn. En wb losspringen, het gaat me niet dat mijn paard er niet tegen kan (dat leren ze maar) maar dat ik het gevaarlijk vind voor de kinderen.
Amandavd schreef:Ik kan mij voorstellen dat wanneer je kinderen een vorm van wat dan ook hebben ( hoeft niet alleen autisme te zijn ) dat je daar voorzichtig mee bent. Maar dat hele gedoe dat een baby ( en nee niet een baby die een uur geleden te wereld gebracht wordt ) van een paar weken oud constant bij de ouders moet zijn gaat mij te ver. Als je een kundige oppas of opa/oma hebt dan zal het kind zich heus wel redden met een paar uurtjes zonder mama en papa, of ze nu 4, 8, 12, of 16 weken zijn maakt dan ook niks uit.