Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amandavd schreef:Dat iedereen zijn limiet heeft, oke, en dat niet iedereen alles aan/wil kan oke, maar naast alle 'ellende' die een partner met issues meebrengt zijn er ook de goede dingen, anders was je er nooit aan begonnen.
terpentijn schreef:Als TS een partner heeft die dit niet aan kan of niet aan wil, of wellicht zelf aandachts-issues heeft, die "uitgewerkt" moeten worden door met dames op Internet te gaan zitten flirten (en dat verborgen houdt voor TS, om welke reden dan ook) hebben zij niets bij elkaar te zoeken. Dan is ook het vertrouwen en de oprechte liefde er kennelijk niet. Ook niet de wens om de ander gerust te stellen en zich geborgen te doen voelen. Uiteraard werkt dat beide kanten op.
Wie heeft er trouwens zelf géén issues? Ooit wel eens een "normaal" mens ontmoet?
Lente schreef:Dus ja, ik kan me erin vinden dat je je eigen weg gaat als het teveel is. Maar heb dan ook het lef om je eigen weg te gaan. En blijf niet half hangen en de ander verder beschadigen.
ben.
wás...
Als het zo erg is, stop er dan maar mee. Mijn vriendin mag altijd in mijn telefoon kijken maar omdat dat mag, doet ze het niet. En als ze het stiekem gaat doen omdat ze me niet vertrouwt, mag ze vertrekken! Ik wil geen relatie met iemand die me niet vertrouwt. Of die ik niet vertrouw. terpentijn schreef:Mijns inziens kan TS hier beter een punt achter zetten, aangezien vriend totaal niet genegen lijkt zich in haar gevoelens te verdiepen ("Ja sorry dit komt door mijn piemel...?!?" WHAT?!?). Mooi gesmoes voor een vent die gewoon liever (al is het maar digitaal) zijn L.. achterna loopt en daarbij de emotionele behoeften en issues van zijn vaste vriendin met voeten treedt. En negeert..
Callisto04 schreef:Als je enkel kijkt naar wat een relatie met je lieven je oplevert en kost, continu een kostenbaten analyse maakt waarna bij een negatieve balans de vuilkar komt lijkt het mij logisch dat dit soort issues niet aan jou besteed zijn HC.
Callisto04 schreef:Als je enkel kijkt naar wat een relatie met je lieven je oplevert en kost, continu een kostenbaten analyse maakt waarna bij een negatieve balans de vuilkar komt lijkt het mij logisch dat dit soort issues niet aan jou besteed zijn HC. Mij lijkt (ik kan mij vergissen natuurlijk) dat jij een eerder vriendschappelijke relatie hebt met de moeder van het grut en daar eerder zakelijk en rationeel bent, terwijl de passie elders gezocht wordt. Jouw keuze maar ik heb daar persoonlijk een ander idee over.
rumay schreef:Eerlijk! ik zou nog 1 gesprek met hem aangaan want blijkbaar wil/kan hij jou niet helpen met je vertrouwens probleem, komt daar niks uit dan zou ik toch de relatie verbreken waarom? Omdat dit zoveel energie en gemoedsrust kost dat je nooit aan je problemen kan werken. Ik snap dat je hem wil vast houden maar waarom? Hou je zoveel van hem of wil je dat hij de persoon is die jou van je vertrouwensprobleem afhelpt, ik zou voor mezelf kiezen en dan maar even niet happy en verdriet maar wel alle tijd en rust en ruimte om aan jezelf te werken want blijkbaar zijn er meer problemen waardoor je in therapie bent en niet kan werken.
En gun jezelf dan eens tijd om je niet meteen weer in een relatie te storten maar ga eerst eens genieten van alles wat je met vriendinnen ofzo kan doen.
franka75 schreef:rumay schreef:Eerlijk! ik zou nog 1 gesprek met hem aangaan want blijkbaar wil/kan hij jou niet helpen met je vertrouwens probleem, komt daar niks uit dan zou ik toch de relatie verbreken waarom? Omdat dit zoveel energie en gemoedsrust kost dat je nooit aan je problemen kan werken. Ik snap dat je hem wil vast houden maar waarom? Hou je zoveel van hem of wil je dat hij de persoon is die jou van je vertrouwensprobleem afhelpt, ik zou voor mezelf kiezen en dan maar even niet happy en verdriet maar wel alle tijd en rust en ruimte om aan jezelf te werken want blijkbaar zijn er meer problemen waardoor je in therapie bent en niet kan werken.
En gun jezelf dan eens tijd om je niet meteen weer in een relatie te storten maar ga eerst eens genieten van alles wat je met vriendinnen ofzo kan doen.
ben ik het mee eens en daarbij als iemand echt te vertrouwen is dan helpt hij je ook echt en moet een relatie juist leuk en makkelijk zijn. sterkte
Elisa2 schreef:Vind ik ook, en daarin is openheid heel belangrijk..hij zou juist jouw twijfels weg moeten halen ipv ze te versterken.
Ik heb dit ook mee gemaakt in een relatie, de jongen in kwestie was totaal niet open en eerlijk, hield van alles verborgen en verzweeg veel..waardoor mijn wantrouwen ook groeide..en achteraf was dat dus ook weer terecht ook. Er was geen "wij" gevoel en dat hoort er wel te zijn. Als ik dit weer voel aan komen in een relatie dan kap ik er direct mee.
Elisa2 schreef:Vind ik ook, en daarin is openheid heel belangrijk..hij zou juist jouw twijfels weg moeten halen ipv ze te versterken.