Mensen die twijfelde over kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:11

Boras schreef:
geerke schreef:
Daar ben ik nu ook benieuwd naar,of er mensen zijn die eigelijk spijt hebben....en dat ook durven te zeggen.Zonder eerst twee flessen wijn op te hebben. :+

Ik ken namelijk verschillende moeders die ,als ze het van te voren geweten hadden,er nooit aan begonnen waren.
Vaders durven over het algemeen helemaal niets te zeggen...

Oh die zijn er vast.
Als er eenmaal 1 begint, dan volgen er vast meer.
Dat is ten minste mijn ervaring met hoe mensen over hun relatie denken. Ben je zelf net vrijgezel geworden, dan word je opeens een praatpaal voor bekenden die stiekem niet meer gelukkig zijn met hun lief. Met drank op wordt het helemaal gênant. Dat geldt vast ook voor ouders met spijt.
Maar er zijn ook mensen blijvend overwegend gelukkig met hun relatie.
Datzelfde geldt ook voor ouders.

Het is echt niet alleen maar kommer en kwel, geerke.

Helemaal met Boras eens. Het is ook maar, waar je je op focussed ;) .

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:21

Ik heb zelf altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde. Vond kinderen niet leuk en moest er niet aan denken om ze zelf de hele dag om me heen te hebben. Sinds een jaar of twee is dat gevoel omgeslagen naar twijfel en 'misschien zou ik ooit in de toekomst wel kinderen willen'.

Toen ik mijn grote liefde ontmoette werd het me ineens duidelijk: wat is er nou mooier dan onze liefde bekronen met een of meerdere kindjes van ons samen? Niet per direct, maar wel in de toekomst.
Helaas is het nooit zo ver gekomen en ben ik mijn grote liefde kwijt geraakt. Maar ik weet wel welk gevoel ik zou moeten hebben in een eventueel volgende relatie :-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:23

Dat kan dus ook. Of niet.
Gewoon openlaten en dan maar zien.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:28

KoudbloedKim schreef:
Het zou dolgraag de kans willen krijgen om zwanger te raken en een kindje te krijgen.
Het enige waar ik over twijfel; kan ik het maken naar het kindje toe om hem op deze wereld te zetten zoals die nu is.
Met al het geweld, moord en doodslag, oorlogen... crisis... alles gaat kapot om ons heen.

Ik heb nooit getwijfeld, ik wilde geen kinderen en mijn vriend godzijdank ook niet! En wij hebben er nog geen seconde spijt van, alleen maar blij.

Dat is ook met een reden als wat hierboven staat: al het geweld, moord en doodslag, oorlogen... crisis... alles gaat kapot om ons heen.

In zulke wereld willen wij geen kinderen gaan krijgen en wij willen er geen enorme zorgen over gaan hebben/ krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:37

Huertecilla schreef:
shoes schreef:
De liefde voor je kids laat toch echt alles verbleken!

Het is verstandig om daar de valkuil van te zien.
Je blijft namelijk naast ouder óók partner. Dat mag je níet laten verbleken!

+:)+ +:)+ +:)+
Ik zie zoveel stellen om me heen die enkel nog met de kinderen bezig zijn en niet meer met elkaar. Die zijn alleen nog maar ouder, meer niet. Doodzonde.

Wat treurig trouwens dat je je vrouw op deze wijze bent verloren.

Hier nooit twijfel gehad, niet toen ik jong was en nu nog steeds niet. Geen kinderwens. Ik ben te egoistisch, leef liever voor mezelf. Ik ben dan ook niet bereid mijn tijd, energie, nachtrust en geld op te offeren aan een kind. Daarbij wil ik me niet laten beperken, mijn leven is te leuk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:37

shoes schreef:
Huertecilla:
Ik refereer met 'mijn liefde voor de kids laat alles verbleken' juist naar alle dagelijkse rompslomp. Hoe gek ze me/ons kunnen maken, hoe ik best af en toe gillend het huis uit wil rennen, de liefde die ik voor ze heb overwint by far, de negatieve dingen.

Mijn uitspraak wil niet zeggen dat dan de relatie met een partner niet goed is en diegene geen aandacht krijgt waar jij op doelt. Dat is gewoonweg onzin. Een liefdesrelatie is in mijn ogen anders dan een ouder-kind relatie. Aan elke relatie moet er gewerkt worden, ik werk inmiddels 23 jaar lang, dag in dag uit, aan mijn relatie met mijn man.

Uiteraard heeft ouder-kind liefde niets van doen met partnerliefde. Daar doel ik in het geheel niet op.

Helaas echter geen onzin. Ouders te over welke uit elkaar gaan doordat ze vanwege de rompslomp elkaar uit het oog verliezen.

Ja, uiteraard moet daarop bewust gelet worden; dáár doel ik nu juist op :)*
Dat is een valkuil.
Wellicht ken jij ze niet de stellen waarvan de vrouw zich moeder in plááts van lief voelt of zo gezien wordt door haar man, of samengestelde combinaties daarvan. Er vervolgens aandacht bij een ander gezocht/gevonden wordt. Komt echter vaak voor.

Het duurzame van de relatie is imo JUIST een groter punt indien er over kinderen gedacht wordt. Een stabiel, veilig thuis is voor kinderen erg belangrijk.
Dat hoort prioriteit te hebben en alle aspecten daarvan behoren imo zwaarwegend meegenomen te moeten worden bij een beslissing.

Kinderen opvoeden kan een goede relatie dieper maken, doch ook heel makkelijk om zeep helpen.
In míjn ogen een punt om zowel in het belang van de kinderen als in het belang van de partners bewust over na te denken. Vooraf en gaandeweg.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:39

Ragdollcat schreef:
KoudbloedKim schreef:
Het zou dolgraag de kans willen krijgen om zwanger te raken en een kindje te krijgen.
Het enige waar ik over twijfel; kan ik het maken naar het kindje toe om hem op deze wereld te zetten zoals die nu is.
Met al het geweld, moord en doodslag, oorlogen... crisis... alles gaat kapot om ons heen.

Ik heb nooit getwijfeld, ik wilde geen kinderen en mijn vriend godzijdank ook niet! En wij hebben er nog geen seconde spijt van, alleen maar blij.

Dat is ook met een reden als wat hierboven staat: al het geweld, moord en doodslag, oorlogen... crisis... alles gaat kapot om ons heen.

In zulke wereld willen wij geen kinderen gaan krijgen en wij willen er geen enorme zorgen over gaan hebben/ krijgen.

Kijk dit is inderdaad ook wat ik bedoelde. Ik zou hier geen kinderen in willen zetten :n

Hilli

Re: Mensen die twijfelde over kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:46

Ik denk dat je ook in een volledig vredige 'bubbeltjesplastic' wereld meer dan voldoende zorgen hebt om kinderen. Een oorlog, terrorisme of toenemende criminaliteit heeft voor mijn gevoel nooit enige invloed gehad op mijn eigen zorgen als kind. Die liggen meer in je eigen belevingswereld en ook op vredige plekken pesten kinderen elkaar. Helaas. Je kan als volwassene wél het voornemen hebben om je kind op te voeden tot verantwoordelijke volwassene. Om de wereld niet nog rotter te maken, heb je die ook nodig ;-)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:58

Palmera schreef:
Nóóit getwijfeld: een volmondige nee.

Behalve het feit dat ik niet bepaald in staat ben een stabiele omgeving te bieden :') , vind ik de wereld op dit moment dusdanig geweldadig en bedreigend dat ik vind dat ik geen kind op de wereld mág zetten. De toekomst zal te onzeker zijn qua veiligheid en vrede. :)

ik lees deze reactie veel in dit topic, maar ik ben het er niet mee eens.

Persoonlijk vind ik dat een achterhaald standpunt.
Alsof honderd jaar geleden de wereld niet gevaarlijk was en er over al vrede was. Mensen kregen als nog kinderen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:06

voor mensen die graag kinderen willen of al hebben zijn de standpunten van mensen die ze niet willen nooit afdoende natuurlijk.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:08

Ik heb het hele topic gelezen en het verbaast me dat er nergens iets wordt gezegd over de overpopulatie van de mens en met dit in het achterhoofd een keuze maken van een kind krijgen wel of niet.
Persoonlijk vind ik dit een sterk argument tegen een kind op de wereld zetten: zijn we niet al met meer dan genoeg?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:17

Ik ben het eens met Touchem en dat is voor mij ook een sterke motivatie (plus dat ik gewoon ook een hekel heb aan kinderen, het gejengel en drukke gedoe). Ik ben nu 40 en ondanks de vele vele opmerkingen van iedereen 'dat die eierstokken nog wel gaan rammelen' houden ze zich keurig stil. Soms denk ik wel eens wat nu als ik later oud ben dan krijg ik geen visite meer van familie.. maar of dat nou de juiste motivatie is om kinderen te nemen....?
Ik vind het altijd zo typisch dat als je geen kinderen wilt dan moet je dat heel goed door denken en motiveren en dan nog komt men met argumenten waarom je vooral wel kinderen zou moeten willen. Maar als je zomaar uit het niets denkt 'kom ik wil een kind' dan is dat genoeg motivatie om er voor te gaan. Het zou mensen sieren als ze die drang ook iets beter overdenken, dat zou een hoop leed kunnen besparen, want wees eerlijk niet iedereen is geschikt als ouder.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:21

Helemaal eens pjer!

En wat mij altijd verbaasd...mensen doen zoveel moeite je te overtuigen dat kinderen zooooooo leuk dn zo'n verrijking zijn! Met get advies om het gewoon maar wel te doen of dat ik spijt krijg of me ga bedenken...Het is bijna een schande als je het niet wilt of er allerminst aan twijfelt, maar als ik mensen 'adviseer' dat 6 katten een hond en paard ook een verrijking zijn dan word ik aangekeken alsof ik uranium heb gesnoven. Waarom dringen mensen mij hun ultieme geluk op alsof dat bij t leven hoort en word ik voor gek versleten als ik t andersom doe. Alsof ik iedere verjaardag tegen dierloze mensen mijn pleidooi ga afsteken. Waarom doen ze dat wel bij mij dan :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:28

uranium heb gesnoven :')

Pjer@Mochten ze gaan rammelen die eileiders...kun je ze altijd nog vastbinden :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:17

Welnee..... Ik vind dat een ieder voor zichzelf mag uitmaken om wel of niet voor kinderen te gaan. Maar ik heb persoonlijk niets met het argument dat de wereld zo verrot en slecht is. En dat terwijl ik geen makkelijke jeugd gehad heb en me regelmatig druk maak over nare zaken in de wereld. Vroeger was de wereld ook verschrikkelijk. Ik zie en geniet gelukkig ook van heel veel mooie dingen en mensen in de huidige wereld. Kan oprecht genieten en zie ook heel veel schoonheid en mooie dingen om me heen (gebeuren). En ik leer mijn kind dat ook en juist ook dat zij ook iets moois kan toevoegen aan deze wereld, aan mensen, aan dieren, aan moeilijke situaties. Klagen en negatief zijn voegt niets toe. Angst ook niet.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Wendy schreef:
xGoldenHero schreef:
Dan erbij, mijn man is hele weken weg dus ik zou er grotendeels alleen voor staan. En ik twijfel dus aan dat stukje. Wil ik dat alleen gaan doen met het huis erbij, honden, paarden en ook nog werk? Ik zou dus dingen moeten laten.

Maar is dat dan een gegeven, dat hij altijd weg is? Waarom zou jij alleen dingen moeten laten en hij niet?
Dat begrijp ik dus niet :n
Mijn zus had ook geen uitgesproken kinderwens, haar vriend wel. Dus daar zijn ze over in gesprek gegaan. Nu hun dochter er is, hebben ze beide aanpassingen gemaakt. Haar vriend geniet ook van zijn papadag met zijn dochter samen.
Dat is toch eigenlijk niet meer dan normaal? Het is jullie beider kind, waarom zou dan alleen de moeder moeten inleveren?

Mijn man is vrachtwagenchauffeur. Hij is altijd maar heel kort thuis en dan zal hij er vast wel voor het kind zijn. Enige wat hij zou kunnen doen is ander werk zoeken maar of dat nou zo verstandig is? Hij verdiend goed en werkt ontzettend hard daarvoor. Maar als ik al die dingen die ik nu heb wil houden zal ik ook moeten werken.
Mijn man heeft geen hobby oid wat daar heeft hij gewoon geen tijd voor.

Vandaar mijn twijfel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:18

Vrachtwagenchauffeurs worden meestal zo geboren, dus andere werk zoeken is niet altijd fair om te vragen. Vrouwen van vrachtwagenchauffeurs weten waar ze aan beginnen, denk er goed over na of je dus veel alleen wil doen. Voor de kinderen hoef je geen angst te hebben, die kunne prima opgroeien in een gezin waar paps er alleen in t weekend is. Je zal alleen wel gemiddeld meer alleen moeten doen dan de vrouwen die wel een man thuis hebben. (Al zijn er daar ook een paar bij die alles alleen willen of moeten doen :+ )

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:21

Precies dat sammie.
Daarom zijn er ook nog geen kinderen. Ik wil het echt zeker weten want ik ben nu heel veel alleen en als er een kind zou komen zal dat niet anders zijn.

Daarom bij mij nog twijfel

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:39

Sammie schreef:
Uit onderzoek blijkt dat mensen helemaal niet goed kunnen omgaan met keuzes. Teveel keuzes maken maakt mensen onzeker. Het gaat aan ze knagen omdat ze constant twijfelen of ze wel de juiste keuze maken (dit topic is daar ook een voorbeeld van; wel of geen kinderen help.. doe ik het wel goed.. wat is goed.. wanneer is het goed.. wanneer is het perfect..)

Ik zie weinig reden waarom een kind moet bepalen en daar geestelijk beter van wordt als het bepaalt waar de vakantie naar toegaat. Waarom niet gewoon zeggen: we gaan naar Frankrijk leuk hé? Waarom om de keukentafel gaan zitten en gaan bakkeleien waar het gezin heen gaat. Dan is er altijd een teleurgesteld. “Jullie doen altijd maar je eigen gang, jullie luisteren nooit naar mij”. Bewaar dat maar voor de pubertijd :D

Applausgeneratie.. zoek dat maar op.. Stel gefrustreerde konijnen die niet tegen teleurstelling en tegenslag kunnen.

Keuze uit 2 is juist heel goed voor ze. Het gevoel dat hun mening mee telt, maar wel de (veilige) regie van de ouders door de keuzemogelijkheid klein te houden.
Werkt prima en leert ze juist om keuzes te maken die ze straks zelfstandig ook moeten maken.
Teveel keuze is voor de nog niet volledig ontwikkelde hersens idd niet goed. Het is dus ook niet alles of niks.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:49

Collie2008 schreef:
Helemaal eens pjer!

En wat mij altijd verbaasd...mensen doen zoveel moeite je te overtuigen dat kinderen zooooooo leuk dn zo'n verrijking zijn! Met get advies om het gewoon maar wel te doen of dat ik spijt krijg of me ga bedenken...Het is bijna een schande als je het niet wilt of er allerminst aan twijfelt, maar als ik mensen 'adviseer' dat 6 katten een hond en paard ook een verrijking zijn dan word ik aangekeken alsof ik uranium heb gesnoven. Waarom dringen mensen mij hun ultieme geluk op alsof dat bij t leven hoort en word ik voor gek versleten als ik t andersom doe. Alsof ik iedere verjaardag tegen dierloze mensen mijn pleidooi ga afsteken. Waarom doen ze dat wel bij mij dan :')

Ik ben ook moeder, maar snap dat echt niet hoor.
Voor ons is het idd eennverrijking, maar wij wouden het ook voor 200%. Wanneer je niet wil of twijfeld raad ik het echt niet aan. Vind dat niet eerlijk voor een kind en ook niet voor de ouder. Het is nogal wat , die verantwoordelijkheid en zorg.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:56

Ik vind het sowieso nooit leuk als iemand mij wat opdringt. Ik zou iemand die twijfelt sowieso nooit aan een kind helpen :Y)

Ik ken kinderloze stellen en die vinden bijvoorbeeld mijn dochter echt heel erg leuk. En heb vaker gehoord dat als iemand het voor het kiezen had ze wel voor haar zouden kiezen.

Mede daarom wil ik niet nog een kind.. Ik heb het ontzettend getroffen nu, straks krijg ik een huilbaby of een kind dat om 6uur 's ochtends al wakker is :Y)

Vanmorgen was ze om half 9 wakker en riep ze mij en toen hebben we nog samen in mijn bed geslapen een uurtje :Y)

Dat wou ze zelf :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:14

Touchem schreef:
Ik heb het hele topic gelezen en het verbaast me dat er nergens iets wordt gezegd over de overpopulatie van de mens en met dit in het achterhoofd een keuze maken van een kind krijgen wel of niet.
Persoonlijk vind ik dit een sterk argument tegen een kind op de wereld zetten: zijn we niet al met meer dan genoeg?

Voor mij speelt dit wel mee, samen met een aantal andere factoren waar ik in het topic niet te diep op in wil gaan. Eventueel via pb.
Ik zie mij zelf wel moeder worden over een aantal jaar. Maar met minstens zoveel liefde wordt ik moeder van adoptie of pleegkinderen. Kinder zijn er genoeg, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er een te kort aan ouders is.

Zwanger worden en kinderen baren hoeft voor mij niet. Lief gaat eveneens als compromis wel een kind willen. In mijn ogen zijn kinderen geen compromis. Maar met liefde zou ik mijn huis vullen met adoptie en pleegkinderen. Op dat vlak zou er geen enkele twijfel zijn. Maar mijn eigen kinderen? Zo'n hoge nood heb ik niet hoor, om mijn eigen genen te vermeerderen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:28

Ik heb vroeger altijd geroepen te willen adopteren, maar dat is gewoon regelrechte dure misleidende kinderhandel geworden, dus daar ben ik iig vanaf gestapt. Pleeggezin geen tijd en ook nog geen zin in. Plus ook daar vaak veel regels en eisen, terwijl elke idioot zich zomaar mag voortplanten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:50

Wat trouwens grappig is is dat zodra mensen die eigenlijk geen kinderen wilden ineens zelf spontaan het topic ter sprake brengen en dan nog eens extra de negatieve kanten belichten vaak binnen de kortste tijd ineens zwanger zijn :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:08

Touchem schreef:

Jawel hoor :Y) Op 3e pagina had ik dit genoemd: Vroeg mij zelf gedurende het lezen van dit topic af of ik nou de enigste ben die twijfelt of ik op de (zwaar) overbevolkte, corrupte wereld van tegenwoordig mijn kind wel op wil laten groeien.. Ik voel me toch wat egoistisch om enkel voor mijn eigen leuk, weer een extra mensje op de wereld te zetten.

Overigens wordt er veel als argument gegeven dat de wereld vroeger ook slecht was, ja dat klopt, maar wie zegt dat je er dan wel achter staat dat vroeger zoveel door 'gefokt' werd ;) Van mij hadden me paps en mams (of opa en oma) geen kinderen hoeven nemen, ja dan was ik er niet, maar daar had ik toch niks vanaf geweten.

Maar om een kinderwens uit te stellen enkel om die redenen zou denk ik wat vergezocht zijn, het moet het complete plaatje zijn waardoor je achter je beslissing staat.