je vriend ten huwlijk vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:21

Er zijn in Nederland een hoop kastelen hoor waar je kunt trouwen :D

Cupcakes :D Hahahaha 'T is weer eens wat anders Wilde je ze ook zelf bakken? :P
Trouwens ... kosten voor een bruidstaart... tjemig.. :oo

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:21

Mij maakt het niet erg veel uit wie degene is die de ander ten huwelijk vraagt. Ik vind het alleen zo vreselijk als mensen dat en plein publiek gaan doen. (Met uitzondering van iets als een leuke historische plek of een restaurant, dan kan ik me er nog in verplaatsen.)
Ik vind het toch belangrijker om het er eens met elkaar over gehad te hebben voordat iemand ook maar denkt aan een huwelijk. Stel je voor dat een van de twee nooit wil trouwen, dat zou toch een flinke teleurstelling zijn voor degene die het vraagt!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

adecuada schreef:
Wat betreft een huwelijksaanzoek ben ik wel traditioneel aangelegd.
Ik vind het wel heel stoer als een vrouw het vraagt, maar zelf zou ik dat nooit doen.
In ons geval denk ik ook dat mijn vriend het niet zo leuk zou vinden als ik hem zou vragen, omdat hij dat ook als taak van de man ziet.
Ondanks dat ik dolgraag zou willen trouwen, wacht ik dus nog maar geduldig af! :D

Idem :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

Oh, mijn vriend weet dat ik wil trouwen. Ik zit vaak genoeg trouwprogramma's en websites vol trouwjurken te bekijken. Ook hebben we het er al verschillende keren over gehad. Maar ik weet dat hij liever nog wacht. Dus wacht ik braaf mee O:)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:23

betadine schreef:
Vraag me bij al de getrouwden hier af hoe het na de verloving verliep. Kan me best voorstellen dat een hoop dames hier de hele bruiloft van A tot Z zelf geregeld hebben ?

Mijn vriend is gelukkig minstens net zo enthousiast met de voorbereidingen bezig als ikzelf. :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:24

Mijn vader heeft mijn moeder 6 jaar geleden tenhuuwlijk gevraagd op een brug in Brugge met een doosje bonbons. Vond ik super lief ^_^ Ze zagen nooit zo het nut in van trouwen uiteindelijk toch gedaan.

Ik hoop dat mijn vriend een beetje romantisch is wat dat betreft. Zo vroeg hij ook wat ik met valentijn wou. En ik antwoord daar op gewoon lekker eten met kaarsjes enzo. Wat kreeg ik? een reep chocola en kaarsen in cadeau verpakking :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:26

Sammie schreef:
Er zijn in Nederland een hoop kastelen hoor waar je kunt trouwen :D

Cupcakes :D Hahahaha 'T is weer eens wat anders Wilde je ze ook zelf bakken? :P
Trouwens ... kosten voor een bruidstaart... tjemig.. :oo

Het zal je verbazen hoe hip het tegenwoordig is om een cupcaketoren te serveren als bruidstaart :D
Bruidstaart vind ik ook prima hoor, maar ik vind bijna alle bruidstaarten lelijk en oudbollig :o
Uiteindelijk heeft vriendlief gewonnen en hebben we nu een model gezien die we allebei mooi vinden. Nu nog de juiste bakker vinden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:27

Hahaha, het gaat om het gebaar toch? :D

En keuze tussen cupcakes en taart, ik had denk ik beide gedaan dan. :))

Cayenne

Re: je vriend ten huwlijk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:28

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:31

Cayenne schreef:
Ja, ik probeerde hem nog te paaien met een mini-taartje om aan te snijden, maar het mocht niet baten :')

Dit is de taart waar we nu voor gaan (alleen het oranje wordt een andere kleur).
http://41.media.tumblr.com/d413eeceee31 ... o3_500.jpg

Wauw mooie taart <3
Het oranje vind ik ook mooi. Weet je al welke kleur je wel gaat nemen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:33

Onze bruidskleur is baby/pastelblauw, dus ik gok dat het die kleur ook wel zal worden :)

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:47

Cayenne schreef:
Ehh, nou een prinsessenbruiloft nou ook weer niet hoor :D
maar dit is onze locatie: http://trouwen-kasteel.nl/

Boh als ik dat kasteel zie, begint t toch lichtjes te kriebelen :o

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:56

Mijn lief was heel duidelijk: als ik hem zou vragen, zou ie nee zeggen :Y) En dat kwam ook wel overeen met hoe ik er in stond. Ongeëmancipeerd, ouderwets, give it a name, maar wij voelden ons allebei goed bij een aanzoek van zijn kant :j Hij had nl. al 10 jaar (op het moment van het aanzoek) in zijn hoofd waar hij het wilde vragen. En dat is onverwacht, zonder directe sturing van zijn kant, uitgekomen: boven op de Chinese muur :D Hij was daar jaren eerder geweest en had zich toen voorgenomen om, mocht hij ooit de juiste tegenkomen, zijn vriendin daar ten huwelijk te vragen. En die vakantiebestemming was niet eens zijn idee, maar het mijne :D Had het ook echt totaal niet aan zien komen, vond het fantastisch! Hij heeft en passant ook nog even mijn vader & stiefvader om mijn hand gevraagd, door ze een kwartier voor het aanzoek een smsje te sturen vanaf de muur dat ie mij ging vragen en als ze bezwaar hadden, moesten ze snel zijn. Kleine note: het was hier toen 4 uur 's ochtends :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:01

Ik vind het wel kunnen hoor als een vrouw de man vraagt. Zelf zou ik het nooit gedaan hebben. Mijn vriend heeft mij gevraagd. Gewoon thuis, geen hele poespas want dat past niet bij ons. Maar wel met hele mooie romantische woorden <3

Qua voorbereidingen doe ik het meeste. Vriendlief werkt 60 uur per week. Wel maken we samen de uiteindelijke beslissingen.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:12

Nou bij ons ging het een beetje naja anders dan gepland.

Ik had net samen met mijn vriend een huis gekocht. We hadden afgesproken dat we eerst zouden samenwonen aangezien het allemaal al duur zat is.
Weekend na het kopen van ons huis was ik met mijn moeder op een trouwbeurs, samen jurken passen. Dat wilden we graag een keer doen en toevallig had mijn moeder voor dat weekend kaarten gekocht.

Naja ik zag natuurlijk mijn droomjurk! Maar ja mijn vriend ging me echt nog lang niet ten huwelijk vragen.

Dus, ik wilde hem vragen aangezien ik toch wel graag wilde trouwen na het zien van dé jurk haha. Maar ja hoe.

Voor de avond een restaurant geregeld en ook een actrice geregeld om me een beetje op weg te helpen omdat ik aardig zenuwachtig kan zijn.

Mijn vriend had niets Door en ik kreeg geen hap Door mn keel. Ondertussen komt de actrice het restaurant binnen en bedenk ik me ineens Hoe dom dit was haha pff.

Naja actrice verkleed als maxima maakte overal een praatje via de microfoon en vroeg ze aan mn vriend wie ik was en noemde zijn naam. Hij snapte er niks van. Ze vroeg aan ons Hoe lang we samen waren en dat was toen 5.5 jaar. Of het niet eens tijd was om mij eens te vragen vroeg ze aan hem.

Oeps, dit ging niet goed hahaha zo had ik het niet bedacht maar Oh zo stom....

En die kerel van mij die ging mij dus echt niet in dat overvolle restaurant vragen hoor, dacht ik.

Wel dus. Terwijl hij een beetje gepushed werd. Ik was in de war en hij duidelijk ook.

Dit was dus echt een heel raar aanzoek haha. Geen aanrader.. maar nu alweer bijna 2 jaar getrouwd :)

Aangezien mijn lieve oma die mij merendeels opgevoed heeft niet lang meer in leven zou zijn hebben wij na dat hij me gevraagd had de vaart erachter gezet. Alles samen geregeld dat was heel fijn. Midden februari verloofd en midden september getrouwd. De dag na ons trouwen kwam mijn lieve oma in het ziekenhuis terecht en een aantal maanden later overleed ze.

hoe raar ons aanzoek ook liep, het past precies bij ons dus het maakt niet uit wie de vraag stelt voor mij.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:21

Cayenne schreef:
Bruidstaart vind ik ook prima hoor, maar ik vind bijna alle bruidstaarten lelijk en oudbollig :o
Uiteindelijk heeft vriendlief gewonnen en hebben we nu een model gezien die we allebei mooi vinden. Nu nog de juiste bakker vinden :P

Bruidstaarten kunnen ook heel leuk en persoonlijk zijn hoor. Pas nog op de bruiloft van vrienden. Hij imkert en zij volgt dit jaar een imkercursus.

Uiteindelijk hebben ze zelf de taart gemaakt in de laatste dagen voor de bruiloft. Meerdere lagen op basis van zelfgebakken honing-kruidcake gestapeld tot een bijenkorf. Als versiering marsepeinen bloemetjes en bijtjes en bovenop een koningin en een dar als bruidspaar.
Tot ieders verbazing goed gelukt en lekker.

Er waren trouwens ook cupcakes voor de mensen met moeilijke allergieën.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:24

Een vriendin van mij is laatst ten huwelijk gevraagd met een frolic hondenbrokje.

Ze werken beide bij dezelfde hondenuitlaat serivce. En aangezien haar vent zo gek als een deur is haha, (echt een geweldige vent is het) heeft hij haar zo ten huwelijk gevraagd. Haar eigen ouders vonden het maar raar dat hij niet met een ring kwam.

Maar zijn vriendin (nu vrouw) vond het een geweldig aanzoek. Hun honden en andere dieren zijn alles voor hun.

Hun trouwerij was super, ze ging samen met een goede vriendin van haar trouwen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:24

Ook ik vind dat een man een vrouw ten huwelijk vraagt en niet andersom.
Daar ben ik ook ouderwets in.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:29

Leuk om alle meningen en verhalen te lezen!
Mijn vriend vroeg mij al ten huwelijk op de avond dat we elkaar leerden kennen. Sindsdien heeft hij het nog wel 100x gevraagd. Ik heb hem gewaarschuwd: als je écht serieus bent moet je wel met een goed plan komen, anders geloof ik je niet' :').

Overigens heb ik laatst eea uitgezocht over samenlevingscontract en partnerschapsvoorwaarden. Toen ik opgewekt aan vriendje meldde dat we anders voor de zakelijke kant van de relatie wel een GP met voorwaarden aan kunnen gaan en later voor de romantiek een X trouwen, verschoot hij wel even van kleur. Sindsdien weet ik dat ik hem niet ga vragen en wacht ik rustig af :7

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:33

Dat vind ik zonde geld dus dan maar in één keer. Moet je toch ook langs de notaris :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:37

Hier ook geen speciaal aanzoek..
We gingen emigreren en zijn daarom naar een notaris gegaan voor een oriënterend gesprek.
We kwamen erachter dat we twee opties hadden; samenwonen en veel geld betalen of trouwen en geen rompslomp.

Wij liepen het kantoor uit: "Nou, lijkt me logisch hè? " "*giechelgiechel* wij en trouwen, hihi"

Zodoende :+
Bruiloft was in drie weken geregeld. Ik had stiekem een jurk gepast en had hem daar op voorbereid. Hij dacht; 'oranje zomerjurkje, super leuk'. Had ik daar een klassieke witte bruidsjurk mét hoepel! Haha :')
Lunch zou bij mijn ouders zijn, diner bij mijn schoonouders, lekker simpel...
Hadden onze ouders voor lunch een koets met twee Friese paarden geregeld, waarmee we naar een prachtige lokatie werden vervoerd... <3 <3

Nadat we verhuisd waren hadden we nog een super groot feest in onze 'achtertuin' gehouden; een trouwsewarming :D

Stiekem.. HEEL stiekem... vind ik het wel jammer dat hij niet op z'n knieën is gegaan.
Maar ja.. Wij en trouwen.... :')
Laatst bijgewerkt door Puchje op 14-07-15 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:42

Dat vind ik nou ook, Sammie. Gelukkig zijn vriendlief en ik het hier allebei over eens. Ik vind het altijd heel stoer als het de vrouw is die het huwelijksaanzoek doet maar in onze relatie zal het toch echt mijn vriend moeten zijn die op één knie gaat. Dit weet hij ook O:)
Mijn vriend weet dat er een paar eisen aan het aanzoek zitten verbonden: er moet iemand bij zijn die foto's maakt, het mag niet midden in een drukke menigte zijn maar op een compleet uitgestorven hoeft ook weer niet, vrienden en familieleden erbij is wel een pré maar geen voorwaarde, het moet origineel zijn, ik vind het heerlijk om verrast te worden maar vind het vreselijk wanneer hij me in onwetendheid laat. Kortom: ik maak het hem niet al te makkelijk. :(:)
Hij heeft al weleens grinnikend voorgesteld dat ik het scenario voor het aanzoek maar moest opschrijven voor hem, dan weet hij zeker dat het naar wens is.

Wat een geweldig verhaal GoldenHero. :') Wel een mooie om over 23 jaar tijdens jullie 25-jarig huwelijksfeest nog eens te vertellen tijdens de borrel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:03

Chique taart, Cayenne.

Wij gaan denk ik voor een taart met foto van de paarden. _O-
Omg, volgens mij vindt het grootste deel van Bokt ons zwaar onromantisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:03

Hahaha, Jolien, jij hebt gewoon eisen gesteld aan je aanzoek. _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:06

KoudbloedKim schreef:
Hahaha, Jolien, jij hebt gewoon eisen gesteld aan je aanzoek. _O-

Uiteraard. :o Het feit dat ik een ongelooflijke controlfreak ben zal daar wel wat mee te maken hebben.

Enne, Maartens aanzoek aan jou heeft voor genoeg krediet gezorgd om een niet-romantische bruidstaart te kiezen. ;)