Rocamor schreef:Maar als ik de antwoorden van TS zo lees, is ze nu voornamelijk bezig haar gras te onderhouden met het verkeerde gereedschap. Er zijn ruzies en er zijn discussies. Wellicht dat ze met het juiste gereedschap (lees, hulp van buitenaf) haar grasveld wel weer groen krijgt.
Ik persoonlijk vind dat een ouder het verplicht is om dat te proberen voor de kinderen. Zeker zolang er geen sprake is van lichamelijk geweld of gok-, drank-, drugsverslavingen. Zolang het "enkel en alleen" gaat om elkaar niet (meer begrijpen), dan zou het nog best goed kunnen komen, als beide partners leren naar elkaar te luisteren (en dat is iets dat in een discussie / ruzie meestal niet gebeurt).
Als het gras nooit groen geweest is zal eender welk gereedschap tekort schieten. Lijkt mij dat het nooit echt grote liefde is geweest, dan zal het dat ook niet meer worden. Idem met N wel. TS moet uitzoeken wat ze verwacht van het leven en een relatie. Door zich eenzaam op te sluiten zal dat volgens mij ook niet lukken, door continu bij N of haar partner te zijn ook niet. Het hangt er maar van af wat je wil van het leven en een relatie. Leren luisteren naar elkaar, therapie, ... kan allemaal wel helpen als de basis goed zit.
Ik zat in een soortgelijke situatie, maar dan in de rol van de man van TS.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 08-07-15 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt