[FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donna93

Re: [FOTO] Emigreren naar de Limousin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-15 09:09

Bedankt voor de reacties !

Borderjay : jeetje dat is geld 250 tot 750 voor paar dagen ! het meer zouden we ook graag willen verhuren aan karpervissers alleen wij hebben daar nog niet zoveel verstand van. Ik heb geen idee wat er rondzwemt. Er is contact met een visvereniging die eventueel willen bemiddelen bij verhuur en die komen dan proefvissen om te kijken wat er zwemt. Hij vertelde dat de prijs erg afhankelijk is van hoe zwaar een karper is en dat er een kans bestaat dat we ze moeten bijvoeren. En als er eenmaal wordt gevist krijgen de karpers dat door en gaan ze op de bodem liggen. Ik heb er zelf geen verstand van hoor.. Die visvereniging wil alleen wel iets van een gite hebben voor de vissers. Dat hebben we nu niet. Dacht ook dat een tentje wel voldoende zou zijn :D.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 20:45

Nog een maandje en dan komen de geitjes!! *\o/*

Ik heb weer wat foto's in mijn blog geplaatst en ook een filmpje van de percelen.

https://chevreriedulait.wordpress.com/blog-augustus-2015-de-franse-grond-leren-kennen/

Wachtwoord: creuse

We zijn blij dat het even flink geregend heeft hier. Op de filmpjes kun je goed zien hoe droog het land wel niet is..

We hebben dus wat een domper met het bouwen van de stal. Er ligt veeel steen in de grond.. Dat gaat dus aardig wat tijd kosten om dat allemaal te verwijderen, maar we moeten de uitdaging wel aangaan! Net als het programma 'Ik vertrek' verloopt het hier ook niet helemaal soepeltjes. :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:13

Ik volg! Leuk huis! Ben ook wel benieuwd naar de bak die jullie aan gaan leggen.
Wij willen tzt ook een bak aanleggen, maar dan wel een die bruikbaar is ondanks eventueel wat plassen in de winter en vooral niet te duur.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:17

Leuke update! Tegenslagen zal je nog wel vaker tegenkomen vrees ik. Zolang alles maar op zijn pootjes terecht komt...
Wat zien je schoonouders er piepjong uit! Leuk zeg!

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:20

Weer een leuke blog! Toch schieten Jullie al aardig op.

Weet je misschien hoe lang het duurt om vanaf het uiterste stuk van jullie land naar het andere uiterste te lopen/rijden? Het lijkt me echt mega groot :=

wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:23

Gaaf zeg! Ik volg ook!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:25

Gaaf hoor. Je schrijft ook goed. Leest gemakkelijk weg :D

Ziet er echt wel gaaf uit :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:29

Oh wat ontzettend mooi echt een droomplek .

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:37

Beetje bij beetje word ik steeds verliefder op Frankrijk en dat terwijl ik er nog nooit geweest ben. Ik ben heel benieuwd naar de geitjes en de veulens. En natuurlijk ook naar het volgende verslag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:02

Ik moet soms stiekem wel een beetje lachen om zaken die mij wel bekend voorkomen :)

Ben benieuwd naar de geiten.

En de winter is idd een heel stuk rustiger. Wij hebben dan nog een paar directe buren waar we regelmatig contact mee hebben (met de nodige alcohol uiteraard) maar als je wat meer afgelegen zit gebeurt er weinig.
Maar zolang jullie nog een hoop werk hebben zul je van die stilte nog niet zo veel mee krijgen. Hier viel het me iig erg mee maar ik ben zelf gewoon de hele dag aan het werk. Dan vliegt de winter vanzelf voorbij ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 22:17

Wauw wat een avontuur. Ik volg ook.
!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 23:55

Leuke blog weer!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 00:01

Ook weer de leuke blog gelezen. De belgen hier in decstreek zijn ook zo laks in afspraken, bedrijven die dag en uur afspreken en niet komen, beloftes van te zullen komen etc...ik kan er niet aan wennen ... Geen instantie die in ruim bemeten lunchpauses telefoon aanneemt... We hopen stiekem weer terug te verhuizen naar nl

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:25

Wat leuk om weer even bij te lezen, ik kan me helemaal inleven in hoe het gaat.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 10:11

Leuk al die positieve reacties!

Jes: we moeten aardig wat grond dumpen op de plek waar de rijbak komt om de grond gelijk te krijgen. Alles loopt naar beneden dus wij hopen dat de hoogte van de bak ervoor zorgt dat het daar ook droger blijft. Het is nog afwachten natuurlijk. We hebben geen drainage gelegd. En we moeten nog zien waar we het zand vandaan gaan halen en hoe duur dat zal zijn.. Het heeft nog geen haast want op dit moment heb ik nog geen rijpaard.

Suzzy: dat vinden mijn schoonouders vast een heel leuk compliment! :D

Muzzy: als ik over alle percelen zou gaan kan ik denk ik wel een uurtje of misschien langer kunnen lopen. Maar het is ook heuvelachtig dus dat schiet ook niet op. In vergelijking met andere boeren hier hebben we het best uniek dat al het land aan het huis ligt. Daar hebben we wel geluk mee gehad!

Palousaboy: ik geloof je meteen dat directe buren hebben enorm scheelt. Helemaal als je er goed contact mee hebt! Ik ben ook blij dat we aan het rand van het dorp wonen. We hebben hier in de buurt nog een Nederlander ontmoet die meer afgelegen woont en zij gaf toe dat ze daar achteraf spijt van heeft. De contacten blijven dan meer oppervlakkig en om ergens heen te moeten zit je al gauw langer dan een half uur in de auto..

Jullie zouden toch een aantal schapen houden? Wanneer komen die ook alweer?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:16

Zeer indrukwekkend om te volgen! Jullie gaan jullie dromen achterna! Top! Maak er wat moois van en geniet van het boerenleven!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:52

Wauw wat gaaf zeg. Lijkt me heel gaaf om zoiets te doen! als ik ooit de mogelijkheid krijg... :wow:

Heb je laatste twee blogs gelezen. Echt super vet :D en wat een leuke buurman zeg whaha, hij lijkt wel een beetje op Legolas zo vanaf de fotos <<)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:29

Wij gaan idd een keer aan schapen, maar de vraag is nog een beetje wanneer precies.
We zijn overal en nergens bezig, en uiteraard kost alles geld dus het is af en toe een beetje een afweging maken wat we eerst gaan doen.

Mede hierdoor worden de schapen (en andere beesten) telken weer een beetje verschoven naar wat later.

Ook hebben we een stuk minder land dan jullie hebben, dus we zijn wat beperkter in de keuze waar we wat zetten.
We hebben zelf 3ha aan huis en in inmiddels huren we 6ha verderop, verdeeld in een stuk van 4 en een stuk van 2.
Beide is jaren niets aan gedaan en het stuk van 2 is hierdoor al een keer ingezaaid door iemand anders die dacht dat dat wel kon.
Dus dat stond ineens vol graan, dus dat zijn we langzaam weer aan het omzetten naar wei met alleen maaien want ploegen en zaaien kost immers ook weer geld en dat hebben we ff niet over.
Waarschijnlijk komen hier de schapen met lammeren op te staan, en halen we hier wat hooi vanaf.

De 4ha daar gaan de paarden even heen zodat de wei thuis bij kan trekken. Hier komen ook schapen bij maar dan zonder lammeren denk ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:31

Ik zal even roepen, aangezien ik hier volgens mij nog niet gereageerd heb maar wel alles lees... echt heel erg leuk om alles te volgen, zowel hier als op je blog!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:38

Leuk nog een bokker erbij in Frankrijk! :j

Veel plezier daar! :D

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:49

Leuke blog weer! Die foto van jou en je zoontje is echt heel lief. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:41

Super leuke blog weer en prachtige foto's wat een avontuur zeg.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:12

Oh wat leuk! Ik ben daar in de buurt op vakantie geweest dit jaar en enkele jaren terug.
Geweldig.
Ik ga jullie volgen. Super leuk om te zien hoor. Succes!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:24

Wat een leuk blog is het toch....en wat een avontuur!
Ik heb je even een pb gestuurd.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 08:43

Hoi Allemaal!

Het was enorm druk bij ons de laatste maand waardoor ik er niet aan toe kwam wat te schrijven. Gisteren heb ik mijn blog voor september en oktober afgemaakt (was er een maand geleden al mee begonnen..). Dus als jullie het willen lezen of de foto's willen bekijken, hier is de link: https://chevreriedulait.wordpress.com/blog-septemberoktober-2015-in-goede-banen-leiden/

Het wachtwoord is weer: creuse

De geiten zijn er nu al twee weken. Alles gaat goed! Ze zijn nog wel wat verkouden van het transport en het weer hielp ook niet echt mee om te herstellen. En ieder moment kunnen de veulens deze ochtend komen. Dus ik zit nu vol spanning te wachten op de vrachtwagen! *\o/*

:)