Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:17

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:17

karuna schreef:
Ik vroeg me laatst iets heel logisch af wie heeft ooit bedacht dat waarom vrouwen lang haar en een rok dragen en mannen kort haar hebben en zeker in de westerse moderne wereld een broek dragen?

Waarom zijn we ooit bestek gaan gebruiken en eigenlijk is het best knap dat de moderne draadloze techniek werkt zonder dat de gegevens in de knoop raken met elkaar. Maar hebben we daar als mens geen last van, van al die draadloze informatie die rondgestuurd word en gaat dat om de mens heen of er doorheen? En kan dat vol raken?

Kort haar is gekomen rond WOI, toen soldaten hun haar kort lieten scheren en gewone jongens dat na gingen doen, de tijd ervoor was lang haar heel normaal.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:18

Snollygoster schreef:
Britta31 schreef:
Kan een paard dat altijd in bv Duitsland heeft gewoond wel Nederlands verstaan. :o?

Mijn paard is in het Frans opgevoed, ik praat ook Frans tegen hem, nou je denkt toch niet dat meneer commando's in het Nederlands gaat aannemen hé? :')
Ik denk wel dat dieren een onderscheid kunnen maken tussen verschillende taalklanken, of in ieder geval bepaald commando's in verschillende talen. De hond van mijn vader is bijvoorbeeld ook Frans opgevoed, als ik tegen die hond zeg 'hier' reageert ze nergens op hoor ;)

wij hebben een opvang hond uit spanje en na 15 min kon ze op nederlands comando gaan zitten :D
licht eraan,ken ook een andere opvang hond en die snapte het na een half jaar nog niets eens .
licht zelf aan het dier zelf denk ik

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:18

Nayomie schreef:
maaikman schreef:
Ik vraag me wel eens af waarom sommige mensen krullen hebben. Want ergens aan het begin moet daar toch een praktische reden achtergezeten hebben?

Krullen zijn genetisch bepaald :)

Dat snap ik :j Maar ik bedoel meer dat er ooit, toen de 'mens' nog niet zo ver ontwikkeld is als nu, een reden achtergezeten moet hebben dat de evolutie heeft bepaald dat krullen handig zouden zijn, of heb ik het dan helemaal mis?

Oh, Karuna, ik zie nu je antwoord pas. Bedankt! :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:19

Martinklok schreef:
Iris82 schreef:
Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar. <<)

IM GONNA DIE :') :') :') :')

Deze vraag ik me af.... _/-\o_

Waarom zwemmen vissen rondjes, ook zoiets.... :')
Hoe zet men de bordjes met "Niet op het gras lopen" in de grasperken?
Hoe weet een thermos of de drank koud of warm moet blijven?

Heel simpel.. rennend _O-

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:20

Penguins hebben knieen btw!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:20

supperazzie schreef:
Snollygoster schreef:

Mijn paard is in het Frans opgevoed, ik praat ook Frans tegen hem, nou je denkt toch niet dat meneer commando's in het Nederlands gaat aannemen hé? :')
Ik denk wel dat dieren een onderscheid kunnen maken tussen verschillende taalklanken, of in ieder geval bepaald commando's in verschillende talen. De hond van mijn vader is bijvoorbeeld ook Frans opgevoed, als ik tegen die hond zeg 'hier' reageert ze nergens op hoor ;)

wij hebben een opvang hond uit spanje en na 15 min kon ze op nederlands comando gaan zitten :D
licht eraan,ken ook een andere opvang hond en die snapte het na een half jaar nog niets eens .
licht zelf aan het dier zelf denk ik

Ik moet ook wel toegeven dat mijn vaders hond volgens mij nogal dom is, zo spring ze bijvoorbeeld soms in de lucht tijdens het spelen onder de tafel, waardoor ze keihard met d'r hoofd tegen de tafel aankomt.. :(:) :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:21

xChanelx schreef:
Prachtig topic!

Op facebook zag ik wel eens een plaatje voorbij komen als:
"overdag denk ik: wat zal ik eten? En 's avonds: hebben pinguins knieen?

Zo van: waaaat? Hebben pinguins knieen?! Nu wil ik het weten. Oké, waarschijnlijk niet, maar toch.

Die waarom een boom een boom heet enz. vraag ik me ook vaak af.

Het plaatje dat ik standaard op mijn bureaublad heb staan :

Afbeelding

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:21

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:22

wat ik me ook al een tijd afvraag is, kun je wolken aanraken?

LinekeP

Ik volg!

Stopt de ruimte ooit en wat komt er dan daarna?

Deze vraag zit echt vast in mijn hoofd ofzo.
Dan ook nog:

Hoezo is een centimeter een centimeter lang?

Hoe comunuceerde de eerste mensen met elkaar?

xChanelx

Hahaha dankjewel!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:23

Een hond verstaat geen woorden. Die hoort aan de tonatie wat hij moet doen. Als je heel hard gaat schreeuwen dat hij lief is zal hij dat echt heel anders oppakken. En je kunt je hond helemaal de huid volschelden in lieve zachte tonen en hij zal je lief vinden. In welke taal je dat doet zal hem niets uitmaken.
Laatst bijgewerkt door Heike op 17-06-15 22:27, in het totaal 5 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:24

Waarom vertelt een weerman welk weer het die dag GEWEEST is drie kwart van de tijd? Wie zit er nu op te wachten? Als je het hebt beleefd weet je het, als je het niet hebt beleefd wil je dan weten wat je gemist hebt?

Waarom zeggen mensen "Mijn persoonlijke mening?" Kan dat ook van iemand anders zijn als je al mijn zegt?

Nayomie

Ariannee schreef:

Sure! Wat denk je dat mist is? Dat zijn laaghangende wolken. En wolken bestaan uit dampdeeltjes.

Brievenbus

Wie heeft bedacht dat sommige kleuren met elkaar vloeken? Of dat muziek vals kan zijn..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:25

Ariannee schreef:

Wolken zijn hetzelfde als mist. want mist is namelijk zeer laaghangede bewolking

Ariannee

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:26

oh dus ik heb al vaak wolken aangeraakt :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:26

Snollygoster schreef:
Britta31 schreef:
Kan een paard dat altijd in bv Duitsland heeft gewoond wel Nederlands verstaan. :o?

Mijn hond kon alle basiscommando's in drie talen. :j

Niet dat dat ergens nuttig voor was, maar ja, je hebt een bordercollie of je hebt er geen. :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:29

Iris82 schreef:
Snollygoster schreef:

Mijn hond kon alle basiscommando's in drie talen. :j

Niet dat dat ergens nuttig voor was, maar ja, je hebt een bordercollie of je hebt er geen. :+

Hahaha hier ook 1 die, omdat ik 2 keer ben gaan skaten met haar, het verschil tussen links en rechts kent :') heerlijk toch.

Maar ik sluit me erbij aan dat dieren geen taal kennen. Ik scheld de kat bijvoorbeeld regelmatig uit voor ... vanalles ;) met de meest liefdevolle stem, en hij spint me altijd tegemoet en komt vervolgens kopjes geven

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:30

Lizzle schreef:
Waarom vertelt een weerman welk weer het die dag GEWEEST is drie kwart van de tijd? Wie zit er nu op te wachten? Als je het hebt beleefd weet je het, als je het niet hebt beleefd wil je dan weten wat je gemist hebt?

Dit.
Ik kijk het weerbericht voor de vooruitzichten, niet voor hoe mooi/slecht het die dag was. :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:31

Nouu.. voor zo'n persoon als ik die de hele dag achter haar laptop zit met de gordijnen dicht, is het nog wel eens vernieuwend :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:32

Wat ik me ook afvraag is waarom mensen mijn leven zo interessant vinden, door mij te 'stalken' of over me te kletsen. :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:33

Ik vraag me regelmatig af waarom bijna IEDEREEN pistolets eet op zondag.... (kan ook wel te maken hebben met weekendjob bij een bakker)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:33

Lizzle schreef:

dit vraag ik me ook zo vaak af, ik denk omdat jantje uit groningen het blijkbaar heel interessant vind om te weten of klaas uit limburg mooi weer heeft gehad ofzo :')