Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KoudbloedKim schreef:Pff, we hebben hier wel een 'probleempje'.
Eigenlijk is het denk ik een luxeprobleem.
Ik heb van mijn hele familie alleen mijn moeder over.
Mijn verloofde heeft beide ouders nog + 3 broers en zussen + aanhang.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Was het ongemakkelijk?

KoudbloedKim schreef:Bediening doen we gewoon zelf, we hebben twee koelkasten en een vriezer en versiering hoeft wat mij betreft ook niet hoor.
De paarden staan dan in de tuin, dat is voor mij versiering genoeg!
Ik heb het ook ruim gerekend, denk dat er in totaal tussen de 16 a 20 mensen komen, inclusief wijzelf.
Schalen met vlees maken we van tevoren klaar en we kunnen wel iemand regelen die extra stoelen en een tafel meenemen.

KoudbloedKim schreef:Wij willen beide graag in rijkleding trouwen, dus een nette rijbroek en iets moois erboven.
En inderdaad een feest in de tuin, bij de paarden.
Ik snap dat weinig mensen dat 'romantisch' o.i.d vinden, maar wij voelen ons daar goed bij.
Het sprookjes-perfecte-prinsessen-dag-idee was ook niet aan ons besteed. Ik had wel een jurk (en een mooie ook, maar geen trouwjurk), maar eens we in de tuin aankwamen wist ik niet hoe snel ik weer normale kleding aan wilde. Ik wilde een leuke dag, en niet noodzakelijk een romantische die netjes volgens het boekje ging
miramii schreef:@wiebke Jeetje wat goed zeg! Heb je alles gedaan? (Receptie en feest enzo?)
@A_nouk wij dachten zelf aan dit idee:
- lunch met mij ouders en schoonouders bij mijn ouders thuis (max 20 a 30 euro denk ik)
- trouwen op het gemeentehuis (395 euro, wow!)
- foto's maken met mijn schoonzus (professioneel fotografe, gratis)
- diner (geen flauw idee)
- kerk ( a 300 euro)
- feest in schuur ( 100 euro huur en dan nog drinken/ hapjes a 200 euro?)
Mijn jurk word voor een groot deel door mijn ouders betaald en ik wil bij zo'n budget zaak kijken. Mijn vriend zijn pak door zijn ouders.
bakkabouter schreef:Ja, zo voelen wij het ook inderdaad.[naam] schreef:Wij willen beide graag in rijkleding [***], dus een nette rijbroek en iets moois erboven.
En inderdaad een feest in de tuin, bij de paarden.
Ik snap dat weinig mensen dat 'romantisch' o.i.d vinden, maar wij voelen ons daar goed bij.
Toch romantisch genoeg? Hier was het taart in de tuin bij de paarden, en de bediening beperkte zich tot "daar staat de koelkast"Het sprookjes-perfecte-prinsessen-dag-idee was ook niet aan ons besteed. Ik had wel een jurk (en een mooie ook, maar geen trouwjurk), maar eens we in de tuin aankwamen wist ik niet hoe snel ik weer normale kleding aan wilde. Ik wilde een leuke dag, en niet noodzakelijk een romantische die netjes volgens het boekje ging

StalNollie schreef:miramii schreef:@wiebke Jeetje wat goed zeg! Heb je alles gedaan? (Receptie en feest enzo?)
@A_nouk wij dachten zelf aan dit idee:
- lunch met mij ouders en schoonouders bij mijn ouders thuis (max 20 a 30 euro denk ik)
- trouwen op het gemeentehuis (395 euro, wow!)
- foto's maken met mijn schoonzus (professioneel fotografe, gratis)
- diner (geen flauw idee)
- kerk ( a 300 euro)
- feest in schuur ( 100 euro huur en dan nog drinken/ hapjes a 200 euro?)
Mijn jurk word voor een groot deel door mijn ouders betaald en ik wil bij zo'n budget zaak kijken. Mijn vriend zijn pak door zijn ouders.
voor hoeveel personen heb je nu geteld want lunch en feest in schuur zijn nogal klein van budget denk ik maar dat ligt ook aan de personen die er komen.