Trouwen met weinig geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:36

Van ml alleen ouders en zusje
Van mij ouders zusje oma en ooms tantes enz.

Totaal niet ongemakkelijk

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:37

KoudbloedKim schreef:
Pff, we hebben hier wel een 'probleempje'. :o
Eigenlijk is het denk ik een luxeprobleem.
Ik heb van mijn hele familie alleen mijn moeder over.
Mijn verloofde heeft beide ouders nog + 3 broers en zussen + aanhang.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? Was het ongemakkelijk?

Ik heb een familie waar ik erg close mee ben die ook alle 20 daggasten waren op de bruiloft, hij heeft geen ouders meer, alleen een oom en tante en een zus met zwager. So be it. Maakt toch verder niet uit? Hij had wel meer vrienden als daggast. Alles bij elkaar hadden we 60daggasten, ong 30 van mij en 30 van hem. Alle goede vrienden en familie waren erbij.

Anoniem

Re: Trouwen met weinig geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:39

Fijn dat het mee lijkt te vallen. :j
De band met schoonouders is helaas nog niet zo fijn, dat is ook waarom ik er nogal tegenop zie.
Kan wel heel goed overweg met zijn zus en ook wel met zijn broertje.
We nodigen beide maar 2 vrienden uit, hooguit 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:59

Wij hadden alleen onze getuigen erbij, geen familie. Mijn familie kon er niet bij zijn en ik ben totaal niet close met zijn moeder.

Wij zijn hier getrouwd. Daarna hadden we ongeveer 1,5-2 uur foto's laten maken in het natuurpark, erna zijn we nog wat gaan drinken en daarna hebben we nog heerlijk 2 dagen in onze luxe hotel suite gezeten :))

Ik had een op maat gemaakte jurk uit China, kostte niet meer dan 100 euro en was prachtig.
Het duurste was waarschijnlijk de fotograaf en mijn man zijn Italiaanse schoenen :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:02

Mooi plekje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:04

Wauw wat een romantische plek <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:14

KBK, misschien een raar idee want ik weet niet waarom het nog niet zo botert tussen jou en schoonfamilie, maar is het niet een idee om van tevoren met z'n allen uit eten te gaan of een gesprekje zodat de lucht klaart en de sfeer iets prettiger is op de bruiloft?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:17

KoudbloedKim schreef:
Bediening doen we gewoon zelf, we hebben twee koelkasten en een vriezer en versiering hoeft wat mij betreft ook niet hoor.
De paarden staan dan in de tuin, dat is voor mij versiering genoeg! :))
Ik heb het ook ruim gerekend, denk dat er in totaal tussen de 16 a 20 mensen komen, inclusief wijzelf.
Schalen met vlees maken we van tevoren klaar en we kunnen wel iemand regelen die extra stoelen en een tafel meenemen. :j

Heb je dan niet het idee dat je helemaal niet kan genieten van de dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:21

Nee eigenlijk niet, het voelt eigenlijk meer alsof ik mijn verjaardag vier. :)
Ik hecht op zich niet zoveel waarde aan een trouwfeest of een mooie trouwjurk. :o

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:24

Het is dat het echt nooit gaat gebeuren maar een mooie jurk (en die hoeft niet wit te zijn) zou er dan toch echt komen.
En dan een mooi feest in de tuin .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:26

Wij willen beide graag in rijkleding [***], dus een nette rijbroek en iets moois erboven.
En inderdaad een feest in de tuin, bij de paarden. :j
Ik snap dat weinig mensen dat 'romantisch' o.i.d vinden, maar wij voelen ons daar goed bij.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:43

KoudbloedKim schreef:
Wij willen beide graag in rijkleding trouwen, dus een nette rijbroek en iets moois erboven.
Ik snap dat weinig mensen dat 'romantisch' o.i.d vinden, maar wij voelen ons daar goed bij.

Toch romantisch genoeg? Hier was het taart in de tuin bij de paarden, en de bediening beperkte zich tot "daar staat de koelkast" :D Het sprookjes-perfecte-prinsessen-dag-idee was ook niet aan ons besteed. Ik had wel een jurk (en een mooie ook, maar geen trouwjurk), maar eens we in de tuin aankwamen wist ik niet hoe snel ik weer normale kleding aan wilde. Ik wilde een leuke dag, en niet noodzakelijk een romantische die netjes volgens het boekje ging :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:45

miramii schreef:
@wiebke Jeetje wat goed zeg! Heb je alles gedaan? (Receptie en feest enzo?)

@A_nouk wij dachten zelf aan dit idee:
- lunch met mij ouders en schoonouders bij mijn ouders thuis (max 20 a 30 euro denk ik)
- trouwen op het gemeentehuis (395 euro, wow!)
- foto's maken met mijn schoonzus (professioneel fotografe, gratis)
- diner (geen flauw idee)
- kerk ( a 300 euro)
- feest in schuur ( 100 euro huur en dan nog drinken/ hapjes a 200 euro?)

Mijn jurk word voor een groot deel door mijn ouders betaald en ik wil bij zo'n budget zaak kijken. Mijn vriend zijn pak door zijn ouders.

voor hoeveel personen heb je nu geteld want lunch en feest in schuur zijn nogal klein van budget denk ik maar dat ligt ook aan de personen die er komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:48

Voor 20 tot 30 euro kun je een best luxe lunch neerzetten voor 6 personen (ga van 6 personen uit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:50

bakkabouter schreef:
[naam] schreef:
Wij willen beide graag in rijkleding [***], dus een nette rijbroek en iets moois erboven.

Toch romantisch genoeg? Hier was het taart in de tuin bij de paarden, en de bediening beperkte zich tot "daar staat de koelkast" :D Het sprookjes-perfecte-prinsessen-dag-idee was ook niet aan ons besteed. Ik had wel een jurk (en een mooie ook, maar geen trouwjurk), maar eens we in de tuin aankwamen wist ik niet hoe snel ik weer normale kleding aan wilde. Ik wilde een leuke dag, en niet noodzakelijk een romantische die netjes volgens het boekje ging :)
Ja, zo voelen wij het ook inderdaad. :j
Krijg er soms lacherige reacties op, maar wij doen waar wij ons goed bij voelen, niet wat een ander wil, want het wordt onze dag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 23:27

Mensen hebben altijd wat te vinden wat dat betreft ;) ik had een traditionele bruiloft, maar geen feest. Mensen vinden altijd wel wat van iets :')

Ons kind krijgt mijn achternaam, ook gegarandeerd succes voor vragen en ongevraagde meningen :')

Ach boeiend:D

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:05

Schat dat wij zo een kleine 2500 kwijt waren. Jurk werd gemaakt door een vriendin van mijn ouders welke jaren ervaring had bij een modehuis waar alles op bestelling gemaakt wordt. Bij hele lieve vrienden het feest in de tuin gegeven. Partytent gehuurd, bbq gehuurd en vlees en drank ingekocht. Twee vrienden wilde graag de bbq doen, als taart hadden we verschillende taarten die zelf gemaakt waren, salades zelf gemaakt en gewoon wegwerpservies.
De ringen waren 900, trouwauto 250, gemeentehuis 200, uitnodigingen door een vriendin gemaakt, boeket was 25 euro ( zelf gefrobeld). Fotos zijn door iedereen gemaakt en mijn vader kan gelukkig hele mooie fotos maken.
We hebben een topdag gehad met 45 gasten vanaf een uur of 12 tot 01 in de nacht. Voor het trouwen iedereen hapje en drankje bij mijn ouders gedaan.
Muziek was een door ons gebrande cd.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 15:06

StalNollie schreef:
miramii schreef:
@wiebke Jeetje wat goed zeg! Heb je alles gedaan? (Receptie en feest enzo?)

@A_nouk wij dachten zelf aan dit idee:
- lunch met mij ouders en schoonouders bij mijn ouders thuis (max 20 a 30 euro denk ik)
- trouwen op het gemeentehuis (395 euro, wow!)
- foto's maken met mijn schoonzus (professioneel fotografe, gratis)
- diner (geen flauw idee)
- kerk ( a 300 euro)
- feest in schuur ( 100 euro huur en dan nog drinken/ hapjes a 200 euro?)

Mijn jurk word voor een groot deel door mijn ouders betaald en ik wil bij zo'n budget zaak kijken. Mijn vriend zijn pak door zijn ouders.

voor hoeveel personen heb je nu geteld want lunch en feest in schuur zijn nogal klein van budget denk ik maar dat ligt ook aan de personen die er komen.

de lunch is met zes personen: zijn ouders, mijn ouders en wij zelf. Het feest is inderdaad te klein wat betreft budget. Helaas zijn we door een hele vervelende tegenvaller met de belastingdienst (lang verhaal) een deel van ons gespaarde budget kwijt.. voorlopig laat het dus weer even op zich wachten.. ;(

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:23

Vriendin van mij is een aantal weken terug low budget getrouwd. Zij hield rekening met de volgende dingen:
- Vergelijken van zaaltjes, er kan een enorm verschil in prijzen zitten en wat je krijgt voor je geld.
- cadeautip enevelop, dan heb je ook geen gedoe met cadeaus waar je niks aan hebt.
- Jurk bij een outlet store gekocht.
- Pak bij een 'gewone' pakkenwinkel gekocht als zijnde gewoon pak.
- Geen huwelijksreis, oke ze gaan in ZA wonen, maar toch.
- Ringen van staal, erg mooi maar een stuk goedkoper.
- Fotograaf via kennissen.
- Auto via kennissen.
- Taart door een creatief familielid, net als de versieringen.

Je kunt altijd al door een beetje vergelijken een hoop besparen.

Zie net dat jullie een tegenvaller hadden, ontzettend balen zeg!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:55

over de taart, wij hadden de fototaart van de hema!
lekker, leuk, gewoon goed en betaalbaar....en iedereen vond het een origineel idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:58

Dat gaan wij waarschijnlijk ook doen. :j

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:01

Woeeeh! Update: we hebben een datum en een (haalbaar) budget gezien onze wensen. Alleen de plek van avond eten en feest moet nog gevonden worden..

Als jullie nog tips hebben m.b.t.:
- betaalbare korsages voor circa 40 mensen
- diner en feest locatie in omgeving leusden
- leuke bruidezaken voor minder dan 500 euro (omg provincie utrecht)
- tips voor aankleding kerk e.d?

Heeeel graag!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:34

Voor aankleding kan je anders wel kijken bij kringloopwinkels voor oude (witte) gordijnen oid?
Die goed heet wassen zodat ze weer schoon zijn, en dan ben je er zo.
Kan je de stof gebruiken en verknippen naar wat je wilt.
En misschien hebben ze ook wel kunstbloemen liggen voor een koopje?

Marktplaats in de gaten houden zou ik ook zeggen :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:50

Ik heb het een keer voor een bruiloft corsages gemaakt met kunstbloemen bij de action vandaan, ik geloof €2,- voor een doos van 10 stuks orchidee achtige bloemen, klimop kaalgeplukt en lint met kralen (ook bij de action), de boel gebonden en gelijmt volgens mij voor nog geen €10,00 voor 20 man.
Voordeel van nep is dat je het van te voren kan maken. Op de foto zag je het echt niet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:56

moonsparkle schreef:
Voor 20 tot 30 euro kun je een best luxe lunch neerzetten voor 6 personen (ga van 6 personen uit).

Een lunch voor 6 mensen wat maar EUR 30 kost? Per persoon dan misschien, minimaal ...