Hoe combineren jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:56

Maar is dat omdat hij je graag in zijn buurt heeft dan omdat hij graag bij je is, of omdat hij dan zeker weet dat jij hem aandacht geeft? (Of weer een andere reden die nu even niet in mijn hoofd op komt :+ )

Dat soort dingen vind ik altijd ook erg moeilijk om een balans in te vinden, wie wel en wie niet? Wij zijn al snel gekomen tot ouders, grootouders, en soms ooms en tantes, maar die laatste wel in overleg. Gaat hij zonder gedoe mee met jou naar verjaardagen? Als het voor jou gedoseerder nodig is, dan is dat zo. Vaker mee gaan komt vanzelf wel, daar moet je in groeien.

Sorry voor alle vragen hoor, voor mijn gevoel zit er in dit verhaal iets waar we heel dichtbij zijn, maar ik kan er niet helemaal de vinger op leggen :P .

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 12:57

Ayasha schreef:
is dat wat je de rest van je leven wil TS?
Zo geclaimed worden en iemand die je niet steunt in je plannen?

nopp dat wil niemand, alleen er was eigenlijk altijd die hoop dat hij zo veranderen maar nu na 2,5 jaar is er nog niet veel verschil

Merileth

Re: Hoe combineren jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:59

Gewoon lekker dat gesprek aan gaan, kijken of het de lucht tussen jullie kan klaren. Jij bent nog altijd wel het belangrijkst voor jezelf, hou dat in de gaten. Wat Ayasha al zegt, een relatie moet een aanvulling op je leven zijn, geen beperking.

Zo, en dan nu afsluiten om zo naar werk te gaan :')

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:04

Merileth schreef:
Gewoon lekker dat gesprek aan gaan, kijken of het de lucht tussen jullie kan klaren. Jij bent nog altijd wel het belangrijkst voor jezelf, hou dat in de gaten. Wat Ayasha al zegt, een relatie moet een aanvulling op je leven zijn, geen beperking.

Zo, en dan nu afsluiten om zo naar werk te gaan :')

hahaha, bedankt voor al je reacties en werkse :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:06

JesseVerboog schreef:
Ayasha schreef:
is dat wat je de rest van je leven wil TS?
Zo geclaimed worden en iemand die je niet steunt in je plannen?

nopp dat wil niemand, alleen er was eigenlijk altijd die hoop dat hij zo veranderen maar nu na 2,5 jaar is er nog niet veel verschil

Met iemand een relatie aan gaan /behouden met als basis de hoop dat hij zal veranderen is imo sowieso niet eerlijk/niet correct.
Je hebt een relatie met iemand om wie ie is, niet om wie je er van kan maken.

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 13:18

Ayasha schreef:
JesseVerboog schreef:

Met iemand een relatie aan gaan /behouden met als basis de hoop dat hij zal veranderen is imo sowieso niet eerlijk/niet correct.
Je hebt een relatie met iemand om wie ie is, niet om wie je er van kan maken.

Nee ik snap inderdaad wat je bedoeld. Alleen voor de rest is het echt een super lieve jongen en staat bijna altijd voor je klaar, alleen dat jaloerse en claimen is vervelend, en opeens nu dat hij mij niet me dromen waar ziet maken..

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:19

Ik heb mijn passie voor het paardrijden 100% terug gekregen toen ik een halfjaar een relatie met mijn vriend had.
Hij vind het super dat ik er zo gelukkig van wordt, ondanks dat hij helemaal niks met paarden heeft.

Vind het een stukje respect eigenlijk, dat jij ook je eigen hobby kunt hebben/ ook van iets anders blij kunt worden!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:24

Kinke schreef:
Dan weet je in ieder geval nu al waar je aan toe bent. En hij 'wil' niet dat jij een paard neemt???
Ik zou er nog maar eens heel goed over nadenken TS

Dit inderdaad.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:28

Maar goed, zo makkelijk als dat sommigen nu zeggen of door laten schemeren dat je er een punt achter moet zetten is het natuurlijk niet. Je houdt van hem neem ik aan. Het is natuurlijk ook geven en nemen maar dat moet dan wel over en weer zijn. Ik hoop echt dat jullie er samen uit komen!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:58

Ts, ik zou eerst het gesprek afwachten.

Er word hier en daar geopperd of je wel met zo'n persoon wil zijn of dat je de relatie beter kan verbreken.. maar ik denk dat jij de enige bent die dat kan inzien. Ik vind ook niet dat je je daardoor moet laten leiden. Bedenk ook dat alles nu heel negatief eruit ziet, doordat je ruzie met hem hebt he.

Ik zeg niet dat je bij hem moet blijven of weg moet gaan, maar ik adviseer je alleen om kritisch te zijn, ook naar jezelf toe. Er is een reden waarom je het al 2,5 naar volhoud, evenals een reden dat je nu twijfelt.

Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:03

Ts, paarden is eigenlijk veel meer dan een hobby, het is een levenswijze. Vraag zaterdag je vriend waarom hij moeite heeft met jouw hobby. Is het alleen omdat het paarden zijn of zit er meer achter. Ik vind wel dat jij op je strepen moet blijven staan want ieder mens heeft recht op eigen tijd. Hij heeft een sport die hij geweldig vind maar die boksbal hoeft niet verzorgt te worden. En als mannen vragen hoe het ging willen ze vaak alleen maar horen goed of niet goed, klaar. En dan niet de hele riedel er achteraan dat ze braaf was enz.Vraag ook jezelf af wat je zou doen indien hij je vraagt om te kiezen, als dit gebeurt en je antwoord is dat je voor de paarden kiest dan weet je eigenlijk al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:00

Mijn ervaring met zulke types (" ik vind dit niet leuk ik vind dat niet leuk" en zelf wel doen wat ze willen) is dat ze je leven steeds verder gaan overnemen en je cirkel van vrijheid steeds kleiner word.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:45

VivaLaVida schreef:
Mijn ervaring met zulke types (" ik vind dit niet leuk ik vind dat niet leuk" en zelf wel doen wat ze willen) is dat ze je leven steeds verder gaan overnemen en je cirkel van vrijheid steeds kleiner word.

Idd, precies dit ook bij mijn vorige relatie.
Hij kon doen en laten wat hij wilde.. En ik had enorm veel dingen die ik niet mocht of kon doen van hem..
Zelfs naar familie werd op een gegeven moment een probleem...
Terwijl ik wel elke zondag bij zijn familie verwacht werd.... Blij dat dat klaar is zeg! _/-\o_

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:57

Ik hoef niks te combineren :D Vriend woont ver weg en zie ik alleen in het weekend, zodoende heb ik doordeweeks alle tijd voor mijzelf. Nooit iemand die klaagt dat ik geen tijd heb, want negen van de tien keer is het weekend voor ons.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:07

Ik woon samen.
Op de dagen dat m'n vriend thuis is ga ik meestal wat korter naar m'n paard
En op de dagen dat hij werkt zijn m'n ritten langer.
Is dit een keer anders dan is dat natuurlijk ook geen probleem. Als ik maar gelukkig ben. Maar omdat ik naast school nog werk probeer ik er in ieder geval voor te zorgen dat we 1 middagje of avondje per week samen hebben.
Toen ik nog niet samen woonde vond ik het veel lastiger combineren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:11

Ts hoe is je gesprek gegaan?

Hopelijk zijn jullie er uit gekomen :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:50

Ja ik ben ook benieuwd! Hoe ging het gesprek?

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:11

Nou we hebben het goed uitgepraat en alles besproken en er was natuurlijk dus wel wat meer aan de hand dan alleen paarden maar we hebben besloten om er een punt achter te zetten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:13

:(:) Sterkte TS.. Ik hoop dat jullie wel op een goede manier uit elkaar gegaan zijn.
Succes met het verwerken ...

JesseVerboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 13:18

Ayasha schreef:
:(:) Sterkte TS.. Ik hoop dat jullie wel op een goede manier uit elkaar gegaan zijn.
Succes met het verwerken ...

Dankjewel :) Ja ik zei ook tegen hem van misschien kunnen we beter nu als vrienden uit elkaar gaan dan straks met ruzie.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:26

Sterkte TS, en inderdaad beter zo dan straks met ruzie, al blijft het natuurlijk nog erg zuur :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:27

Sterkte :(:)
2.5 jaar is natuurlijk niet niks

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:31

Wat vervelend TS! Heel vele sterkte! Klinkt wel als een verstandige beslissing na al je verhalen gelezen te hebben, maar het zal je niet in de oude kleren gaan zitten.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:34

Lijkt wel alsof hij niet wilt dat jij ook je hobby hebt. Heb met mijn vriend hetzelfde meegemaakt. Nu ben ik al 14 jaar een paardenmeisje en dat weet hij maar hoor ook af en toe van ga je nu alweer naar dat paard en je praat alleen maar over dat paard.

Zeg tegen hem dat jij het fijn vind dat je je hobby weer hebt en dat hij ook zo zijn eigen hobby's heeft. Neem hem anders een x mee naar je pard dan kan hij zien hoe jij opleeft als je met je paard bezig bent. Mijn vriend gaat nu soms zelfs vrijwillig mee (erop is me nog niet gelukt) ga nu wel een dag minder heen zodat we ook nog tijd voor elkaar hebben maar 2 a 3 dagen per week zit er vaak wel in. Nu ben ik dan ook maar 2 uurtjes per keer weg ongeveer dus is niet zo dat ik de hele dag bij mijn paard zit.

Praat er gewoon met hem over
Zou zonde zijn als jullie relatie er daardoor onder gaat leiden maar moet ook niet zo zijn dat jij je hobby maar voor hem op moet geven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:40

Even bijlezen zou handig geweest zijn. Al was het maar enkel de berichten van de TS.