Medicijnen testen voor geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:21

Martine_R schreef:
Ik ga dit topic even doorlezen. Ik heb het altijd erg interessant gevonden, maar iets heeft me altijd tegen gehouden.

Ik heb wel een vraag:
Hoe grondig zijn de medische tests die je moet doorkomen voor je toegelaten wordt?
En wat is het nadeel of zijn de nadelen van dit ''bijbaantje''?

Hoe grondig?
Ligt aan het onderzoek. Ze maken sowieso hartfilmpjes, bloedafname, urine, coördinatietestjes etc. Niks waar een normaal persoon niet doorheen komt.
Nadelen?
Tja, dat is maar net hoe je het zelf ervaart. Er zijn wat restricties in de dagen voor de keuring en het onderzoek (geen alcohol, caffeïne, chocola, grapefruit, medicatie etc etc), dat kan wat irritant zijn. Verder kan het zijn dat je denkt dat je meedoet, maar dan reserve blijkt te zijn en de eerste dag eruit moet.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:33

Geen chocola? :oo
Dan houdt het sowieso al op :')

Nee ik ga even kijken of er nog onderzoeken zijn te vinden online. Ik moet even over een streep heen ofzo. Kan het geld namelijk wel gebruiken...

Eleandra

Re: Medicijnen testen voor geld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 23:02

Laat maar weten als je wat leuks vindt! ;)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:38

Martine_R schreef:
Geen chocola? :oo
Dan houdt het sowieso al op :')

_/-\o_ priceless

Haha, hier ook een stille meelezer. Het zou fijn zijn om zo "moeiteloos" geld te verdienen. Maar ben altijd een beetje bang om erin te springen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:57

Ik lees mee, erg interessant!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:44

Hebben jullie een lijst met sites die veilig zijn?

Ik kom op internet veel tegen, maar weet niet welke site betrouwbaar is en welke niet.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:07

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:46

Hoe zit het met maagsondes etc? Dat maakt me een beetje bang

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:50

Ze gaan je niet zomaar onverwacht overvallen en een maagsonde erin proppen hoor :D
Er zijn genoeg onderzoeken waar dat helemaal niet van toepassing is. Als je wil meedoen, dan kies je er gewoon een zonder maagsondes (zou ik ook niet zien zitten overigens) :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 15:02

Nog nooit gehad en als er sprake van zou zijn dan vermelden ze dat duidelijk, geen zorgen. Je mag ook altijd bij/na de keuring of tijdens het onderzoek stoppen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:09

Interessant... Uiteraard is het leuk geld verdienen dat ik als arme student zeker wel kan gebruiken en anderzijds. Er moeten nu eenmaal proefpersonen zijn om medicijnen te kunnen testen. Zonder die proefpersonen kunnen mensen met bijv. kanker het wel vergeten om ooit een goed werkend medicijn te krijgen en ga zo maar verder. Dus zo draag je daar ook een steentje aan bij. En zelf gebruik ik ook wel eens medicijnen (antibiotica etc.) en iemand (meerdere) heeft die ooit getest zodat ik die medicatie nu veilig kan gebruiken. En daar ben ik ze dankbaar voor, waarom zou ik dat dan niet zelf ook doen?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:50

Ik ben net teruggebeld, ze hebben toch wel plek voor me bij dat overmatig urine productie onderzoek. Eerst krijg je een gigantische waslijst aan vragen aan de telefoon, van of ik medicijnen of drugs gebruik tot aan of er psychische problemen in de familie voorkomen. Als je daar eerlijk over bent tegen hen dan hou je het ook zo veilig mogelijk voor jezelf :j
Maar ik mag 10 augustus voor de voorkeuring komen, ben nu best wel nieuwsgierig eigenlijk!

Bij het onderzoek wat ik ga doen, houden ze met elektrode plakkers je hartfilmpjes bij, krijg ik zo'n tap in mijn arm waar ze dan gemakkelijk bloed uit kunnen halen en moet ik de medicijnen oraal innemen.

Verder nog wat regels dat je 2 weken van te voren geen medicijnen mag gebruiken behalve anticonceptie en paracetamol, dat je 96 uur voor het onderzoek niet heftig mag gaan sporten, en 48 uur van te voren geen alcohol mag drinken. En van nu tot het onderzoek geloof ik niet meer dan 21 glazen alcohol (en ook nog een koffie limiet, maar dat drink ik toch niet.)

Volgens mij proberen ze het op die manier wel zo veilig mogelijk te houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:55

Ik wil dit al een tijdje zo graag gaan doen. Ik zit alleen met mijn werk... en ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het durf. (enorme naalden en bloed fobie)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:17

Leuke en interessante discussie en ervaringen. Ik lees mee :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:24

Elise_K schreef:
Ik mag maandag terugbellen voor een onderzoek over overmatige urine productie, en ik heb me vanmiddag via een formulier "aangemeld" voor dat onderzoek over de kortdurende narcose.
Eerst maar eens zien of ik echt ergens wordt ingepland :')

Dat klinkt interessant en dat is nou net waar ik al jaren problemen mee heb!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:53

shilady schreef:
Elise_K schreef:
Ik mag maandag terugbellen voor een onderzoek over overmatige urine productie, en ik heb me vanmiddag via een formulier "aangemeld" voor dat onderzoek over de kortdurende narcose.
Eerst maar eens zien of ik echt ergens wordt ingepland :')

Dat klinkt interessant en dat is nou net waar ik al jaren problemen mee heb!

Het is wel een onderzoek voor "gezonde" vrijwilligers. Volgens mij krijg je dus iets waarvan overmatige urine productie een bijwerking van is. Het is dus niet zo dat je zelf al dat probleem Moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:34

Ik schop dit topic even omhoog.
Ik heb me net ingeschreven voor een onderzoek. Ik kan wel een extra zakcentje gebruiken en het lijkt me best interessant.

Doen jullie nog mee met onderzoeken?

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:43

hmm ik weet niet. Medicijnen in een gezond lichaam stoppen is in mijn ogen zonde.
9 van de 10 keer is er niets aan de hand, maar ik heb verhalen gehoord waar het anders is afgelopen.
Medicatie zit altijd voor met 'troep' (disclaimer: nee ik vind medicijnen niet stom/onnodig, ik slik ze zelf ook)
Maar de stoffen die er in zitten zijn (meestal) niet natuurlijk (is niet helemaal het goede woord maar ik kan zo 1,2,3 geen betere vinden)
Je word vast heel goed in de gaten gehouden enzo, en je word ook ruim beloond wat het aantrekkelijk maakt, maar ik zou zelf geen chemische stoffen die werkingen op stoffen in mijn lichaam hebben in me willen hebben als het niet nodig is. Puur omdat we maar 1 lichaam hebben :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:28

Ik zou het best eens willen doen, in een vakantie ofzo :)
Echter is dit voor mijn gevoel nooit hier in de buurt, dus ben wel afhankelijk van vervoer.

En vaak te laat met regelen.
Ik bedenk me een week van te voren: oh, volgende week vakantie -> misschien kan ik wel ergens aan meedoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:31

Maar stel hè....
Je krijgt 1500 euro, doet mee aan het onderzoek, je blijkt toch niet goed te reageren op het test medicijn en je houdt er blijvende schade aan over.
Laten we als voorbeeld epileptische aanvallen nemen ( Ik noem maar wat ). Dan mag je nooit meer autorijden en moet je de rest van je leven medicijnen tegen de aanvallen blijven slikken.
Krijg je daarvoor dan nog extra compensatie?
En hoe bereid je je op zo iets voor want ik neem aan dat de meesten zo'n onderzoek in gaan met het idee dat het allemaal wel goed zal aflopen. Krijg je daar dan psychisch geen last van als het toch mis zou gaan? Spijt?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:06

nadat frankrijk vorig jaar in het nieuws kwam met overleden proefpersonen aan zon onderzoek ga ik het echt niet doen.

edit dat waren proefpersonen voor een medicijn gebruik google maar eens op proefpersonen frankrijk.

ik heb familie die het wel gedaan hebben als student, je verdiend het wel relatief makkelijk.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:27

goh.. interessant dit! helaas is het nu al laat, maar ik ga morgen eens even uitgebreid lezen!

LouLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 06:29

Eleandra schreef:
Het verschilt wel per onderzoek, afhankelijk van het 'leed' dat je hebt. Oftewel hoeveel handelingen zoals bloedprikken ed. er gedaan werden. Dit onderzoek kreeg ik 740,- voor 44 uur dus komt neer op 16,80 per uur. Voor slapen, xboxen en films kijken (dat is hoe ik het ervaar :P ) is dat best chill. Bij mij gaat er ook niks meer vanaf, omdat ik verder weinig verdien.

De vergoeding hangt niet af van het leed dat je hebt geleden, dat zou ethisch onverantwoord zijn. Dan zouden studies met erg veel 'leed', heel veel geld opleveren en daardoor misschien ook ontverantwoord zijn, maar je vindt toch wel ergens een arme stakker die wil mee doen. In theorie word je vergoed voor de tijd die je kwijt bent, en overnachtingen brengen meer op dan korte terugkommomenten naar de unit.

Wij hebben op de unit regelmatig Nederlanders omdat je in België geen belastingen hoeft te betalen op de vergoeding. Ook ligt de 'dagprijs' in België hoger.

Ik ben zelf werkzaam op een unit voor geneesmiddelenonderzoek in Belgie :) Is het veilig? Het is een berekend risico. Meestal gaat er niets fout, maar het kan wel. Kijk maar naar Frankrijk vorig jaar.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 06:56

Ik wil dit heel graag doen maar ben een roker 8)7

Doe overigens op dit moment mee aan een Vitamine C onderzoek. Krijg ik 350 euro voor. Maar wil graag iets doen voor iets meer centjes :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:17

Floor_x schreef:
Ik wil dit heel graag doen maar ben een roker 8)7

Doe overigens op dit moment mee aan een Vitamine C onderzoek. Krijg ik 350 euro voor. Maar wil graag iets doen voor iets meer centjes :D

Hier ook een roker. Moet je geloof ik vijf jaar gestopt zijjnmaar dan voel ik mezelf al te oud om de reden ; student die snel geld nu verdiend te zijn...