Ik ben te zwak om te stoppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:14

FennaK schreef:
Stel jezelf de vraag wil ik nog een relatie met hem ja of nee? Als je het niet meer wilt omdat jullie uit elkaar gegroeid zijn heb je hier alle recht voor.

Als hij zou veranderen dan zou ik zeker nog een relatie willen want voor de rest kon ik mezelf zijn, en wanneer het goed ging deden we wel leuke dingen en waren we de dikste lovers.
Maar zoals vele zeggen.. Je kan iemand niet veranderen en hij doet er zelf niks aan.

Ik heb teveel geaccepteerd en kansen gegeven en mocht ik terug gaan dan heeft hij mij weer in zijn macht want hij weet dat ik het toch wel vergeef en blijft ie het doen.
En dat wil ik echt niet, maar ik geef wel echt heel veel om die jongen..

Ik heb ook tig keer goed met hem gepraat en laatste keer wilde hij een hele nieuwe start maken en het verleden achter ons laten, elkaar vrijheid geven etc.
En misschien klinkt het raar maar ik heb in mijn hoofd dat als ik een fulltime job zou hebben dat hij dan anders zal gaan worden en niet zoals nu..

Sorry er gaan verschillende gedachtes door mijn hoofd, vandaar dat ik misschien wat verwarrend over komt.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:20

Debortje_ schreef:
FennaK schreef:
Stel jezelf de vraag wil ik nog een relatie met hem ja of nee? Als je het niet meer wilt omdat jullie uit elkaar gegroeid zijn heb je hier alle recht voor.

Als hij zou veranderen dan zou ik zeker nog een relatie willen want voor de rest kon ik mezelf zijn, en wanneer het goed ging deden we wel leuke dingen en waren we de dikste lovers.
Maar zoals vele zeggen.. Je kan iemand niet veranderen en hij doet er zelf niks aan.

Ik heb teveel geaccepteerd en kansen gegeven en mocht ik terug gaan dan heeft hij mij weer in zijn macht want hij weet dat ik het toch wel vergeef en blijft ie het doen.
En dat wil ik echt niet, maar ik geef wel echt heel veel om die jongen..

Ik heb ook tig keer goed met hem gepraat en laatste keer wilde hij een hele nieuwe start maken en het verleden achter ons laten, elkaar vrijheid geven etc.
En misschien klinkt het raar maar ik heb in mijn hoofd dat als ik een fulltime job zou hebben dat hij dan anders zal gaan worden en niet zoals nu..

Sorry er gaan verschillende gedachtes door mijn hoofd, vandaar dat ik misschien wat verwarrend over komt.

Je geeft eigenlijk hierboven al aan dat je alleen een relatie wilt hebben met de jongen wie hij toen was. Hij is veranderd en miss zijn jullie beide veranderd. Ook geef je aan dat je in je hoofd hebt dat als jij fulltime werk dat het allemaal anders is. Maar een relatie hangt toch niet af of die goed is of niet van fulltime of parttime werken?

Hij is de laatste keer dat je hem zag weer in zijn oude gedrag terug gevallen terwijl die aangeeft dat die wilt veranderen maar puntje bij paaltje doet die het niet en bepaalt hij.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:21

Ts Laat hem gaan, hij is het niet waard. Dat hij dreigt je vader te appen zegt al genoeg. Hij is niet verandert, hij wil jou gewoon terug in zij macht.

Wees eerlijk tegen je vader, vertel hem alles en laat je ex weten dat je niet meer terug komt en hij je met rust moet laten.

Hij gaat je vader echt niet appen, hij wil gewoon contact om jou te overtuigen dat hij gaat veranderen en hij je zo weer in zijn macht krijgt.

Stel dat hij je vader wel appt, wat is dan het ergste wat er kan gebeuren? Ik ga ervan uit dat je vader hem dan vast opbelt om hem de waarheid te vertellen.

En vertel het aan je vriendinnen, je familie. Als je het kan delen, kan praten, word je ook sterker. En verander de titel, want ts je bent wel sterk genoeg! Jij verdient een mooi en fijn leven , waarbij je jezelf en gelukkig bent. Je kan het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:31

Mensen die beloven dat ze gaan veranderen, die doen daar ook immens hard moeite voor. Je ex helaas niet, je zegt zelf dat hij makkelijk weer terugvalt in zijn eerdere rotgedrag.

Waarom denk je dat het zal beteren als je fulltime werkt? Omdat je dan meer geld binnen brengt? Nou beste TS, een relatie waarin je om elkaar geeft, daarin heeft je inkomen nou eens echt geen cent belang. Je houdt van elkaar als persoon, niet om wat er op de rekening staat. HIJ heeft ervoor gekozen om uit huis te gaan, dan moet hij die kosten ook zelf maar ophoesten. Ik heb persoonlijk sterk het gevoel dat hij jou gewoon in huis wil om de klusjes te doen, en hoe meer jij verdient hoe meer je ook financieel kan bijdragen.
Want daarop heb je nog steeds geen reactie gegeven, hij wou toch dat je ging meebetalen aan de hypotheek van zijn appartement zonder dat je eigendomsrechten verkreeg? kan je mooi zien dan, jij betaalt je hele leven mee die hypotheek af en als het mis gaat heb je niks meer. En geen geld en geen recht op dat appartement, maar je hebt er wel je centen in gestoken.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:37

Mag ik hem ook gewoon blijven negeren? Denk dat het nu wel duidelijk voor hem is dat ik geen contact wil.

Ik voel me doordat ik hem niet blokkeer op een of ander manier sterker en er boven staan, omdat wanneer hij nu een berichtje stuurt of belt dat ik dan denk of zeg van: 'Krijg de pl*ris'

Debortje_

Re: Ik ben te zwak om te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 11:41

@varekaj ; Ja inderdaad, hij wilde eerst dat ik 350 euro per maand aan hem betaalde, toen 300 en nu hij beter verdiend was het 200 geworden..
Daarnaast dan ook nog spulletjes en boodschapjes.

Ik dacht dat het wel logisch zal zijn dat ik mee moest betalen omdat ik daar ook sliep en water verbruikte etc..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:44

Debortje_ schreef:
Mag ik hem ook gewoon blijven negeren? Denk dat het nu wel duidelijk voor hem is dat ik geen contact wil.

Ik voel me doordat ik hem niet blokkeer op een of ander manier sterker en er boven staan, omdat wanneer hij nu een berichtje stuurt of belt dat ik dan denk of zeg van: 'Krijg de pl*ris'

Maar waarom blokkeer je em niet gewoon? Waar ben je bang voor als je em blokkeert en alles uit je telefoon van hem verwijdert?

Ik heb t idee ts dat je allerlei dingen in je hoofd aan t halen bent, om maar te denken dat t goed komt tussen jullie maar ts hij gaat niet veranderen nu niet nooit niet.
Hij zal je blijven kwetsen waarom zou je nog willen zien dat hij je belt? Waarom zou je nog meer apjes/smsjes etc willen zien van hem terwijl hij je blijft kleineren en bedreigen?
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 25-05-15 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:47

Maar zou de TS ook niet een beetje een aandeel hebben? Ik bedoel, het is heel makkelijk om te concluderen vanuit één kant van het verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:48

Uiteraard mag je hem blijven negeren :) Al verzet hij de wereld voor je, niks garandeert je dat het niet teruggaat naar het oude als je zwicht. Je verdient echt beter dan dit meid.

Ik woon ook bij mijn vriend, hij heeft het huis helemaal alleen gekocht en hij betaalt dat ook helemaal alleen. We hebben er samen voor gekozen dat ik hier zou intrekken, dat was het meest praktische. Als ik zou gaan betalen voor mijn verblijf hier, dan kan ik even goed wat gaan huren, toch? Dat je bijdraagt aan boodschappen, mee klusjes doet, dat vind ik wel normaal. Maar niet dat je gaat meebetalen aan een eigendom waar je achteraf geen enkel recht op hebt als het misgaat. Want als je meebetaalt dan is dat omdat je akkoord bent met de regeling. Ga je dan uit elkaar, dan kan je dat geld nooit terugeisen, want je ging immers akkoord met de voorwaarden: €350/maand voor een dak boven je hoofd.

Mee betalen aan wat je verbruikt, daar kan ik zeker in volgen. Dat doe ik hier ook. Maar dat is toch geen €350/maand per persoon? Wij hebben een kleine woning en zijn hooguit €500 in totaal kwijt per maand aan stroom, water, televisie, internet en telefoon én de boodschappen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:01

eenitraM schreef:
Maar zou de TS ook niet een beetje een aandeel hebben? Ik bedoel, het is heel makkelijk om te concluderen vanuit één kant van het verhaal..

Citaat:
Ik was zelf ook niet een engel in onze relatie en geef hem ook niet overal de schuld van maar ik weet het gewoon niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:03

Selina schreef:
eenitraM schreef:

Citaat:
Ik was zelf ook niet een engel in onze relatie en geef hem ook niet overal de schuld van maar ik weet het gewoon niet meer.

Dat kan ook een risico zijn dat ts het gedrag van haar vriend baggitaliseert om hem de hand boven het hoofd te houden of het gedrag goed te praten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:10

Debortje_ schreef:

Je mag doen wat je wil TS, daar heeft niemand iets over te zeggen ;)

Wat wel is is dat het voor jezelf makkelijker is om afstand te nemen van de situatie als je hem blokkeert. Hij ziet nu dat je de berichten wel binnenkrijgt en leest, dat blijft hem voeren om nog meer te sturen. Zelf word je er onrustig van door iedere keer geconfronteerd te worden met zijn berichten. Het zal je rust geven als je zijn naam niet meer in je gesprekken ziet staan en niet meer op je telefoon ziet verschijnen als er een berichtje binnenkomt.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 12:19

Ik kon ook af en toe een kattekop zijn tegenover hem, maar ik verwachtte vrij weinig van hem.. Ik wilde alleen liefde, respect, waardering en vertrouwen.
Ik heb nooit van hem geprofiteerd dat kon hij ook echt niet zeggen want ik begon een relatie met hem toen hij geen werk, geen auto niks had.
Ik had ook mijn irritaties maar als dat gezakt was dan kwam ik wel weer naar hem toe maar hij zag zijn fouten vaak zelf niet in.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:26

Op het begin is elk einde zwaar.

Je mist de persoon. Je mist het samenzijn. Je mist je 'beste vriend', je mist een goedemorgen en een welterusten. Je mist het om iemand te hebben om over je dag te praten. Je mist het om even een knuffel te krijgen of een zoen. Je mist iemand in bed.

Maar op een gegeven moment, wanneer je jezelf even de tijd geeft.. kom je erachter dat DAT het precies is.
Je mist IEMAND. En iemand, kan iedereen zijn.. niet perse je ex.

En daar moet je nu even doorheen.

Niet terug gaan TS. Je verdient zoveel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:37

Zolang hij merkt dat je zijn berichten ontvangt en lees, al is het via whatssap, dat is voor hem telkens een stukje voldoening dat hij nog een piepklein kansje heeft om aan vast te houden. Ofwel gaat hij inzien dat je hem negeert en haakt hij zelf af, ofwel gaat hij gewoon door en trekt hij alles uit de kast om met dat piepkleine puntje houvast op 1 of andere manier je toch nog te raken. Oftewel, hij zal blijven doorgaan tot hij je ergens zodanig mee raakt, dat je uit reflex wél een keer reageert. Al stuur je maar "kerel hou op", dan heeft hij zijn zin want, hij heeft je aandacht.

In dat opzicht is blokkeren wel de betere keuze. Negeren kan, maar je moet er ontzettend sterk voor zijn en aanvaarden dat er dan nog steeds kans is dat hij je op alle mogelijke manieren kan kwetsen. Al reageer je er niet op, de boodschap heeft je bereikt, ze heeft je gekwetst of geraakt. En dat, lieve TS, dat zou ik hem toch écht niet meer gunnen.

Over dat profiteren: ik ken dat verwijt (mijn vriend verdient 3x mijn loon, heeft een eigen huis, dikke spaarboek) en ik begrijp heel goed hoe pijnlijk dat kan aankomen. Zoals ik eerder zei, je houdt van iemand om wie hij is, niet om wat op de bankrekening staat. Toch is het iets wat best snel naar het hoofd van iemand gegooid wordt. Laat je daar zeker niet door kleineren, jij weet prima dat dat niet zo is.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:42

Jeetje ts dat is lastig persoonlijk zou ik niet meer terug gaan naar hem...je wil je toch niet zo laten behandelen? En veranderen doet hij blijkbaar niet als ik zo lees na jullie afspraak? En anders zeg je het hem nog 1x duidelijk dat je zulk gedrag van hem niet tolereert en hij daar maar eens flink over moet nadenken...als je het dan wel wil proberen zou ik idd zoals hier werd genoemd gaan latten ;-). Geen verplichtingen niks.

Over het mee betalen vind ik niet zo raar hoor. Maar wel eerlijk verdelen als hij meer inkomsten heeft dab is zijn betaal stuk ook meer. Ik heb toen ik in het begin met mijn vriend samenwoonde ook mee betaald in de vorm van hij betaalde de volledige huur en een gedeelte boodschappen en ik betaalde het grootste deel aan boodschappen. (Huur was natuurlijk meer maar hij werkte meer dus kon meer betalen dan mij). Na 2.5 a 3 jaar hebben we de rekeningen samen gevoegd en alles op 1 rekening. Nooit ruzie of problemen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:03

Meebetalen in de vaste kosten: akkoord.

Maar meebetalen aan een hypotheek? Weet niet. Voor een huurcontract kan ik me daar wel in vinden, je betaald dan sowieso al voor de woning van een ander. Bij een koopwoning vind ik dat toch anders. Want TS kan nu jaren gaan meebetalen, als hij besluit om later de woning te verkopen gaat die winst wel volledig naar hem, zij heeft er immers geen cent mede-eigenaarschap mee verworven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:04

Varekaj schreef:

Maar meebetalen aan een hypotheek? Weet niet.

Als je in een huis woont is het logisch dat je ervoor betaalt toch? Ongeacht of het een huur- of koophuis (van een ander) is. Zou een mooi verhaal zijn als iedereen die bij een ander in komt wonen niet mee hoeft te betalen, ik zie spontaan mogelijkheden dan :+ :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:07

Over het algemeen, wanneer mensen de leeftijd van 20 jaar hebben gepasseerd, zijn ze wie ze zijn. Dan is je persoonlijkheid voor een groot deel gevormd. In de pubertijd valt er nog het één en ander bij te slijpen, maar nu echt niet meer. Dus TS, de hoop dat je (ex)vriend misschien verandert, zou ik echt laten vallen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:12

Je mocht ook een kattenkop zijn met zo'n zelf ingenomen eikel (sorry). Maar hij gaat niet veranderen hoor. Hij is gewoon op z'n tenen getrapt dat hij, DE perfecte man, aan de kant is gezet door een vriendin die nooit beter had kunnen krijgen dan hem. Zijn ego is ingedeukt, daarom valt hij je lastig. Hoop dat dit een reality check is voor hem want ik zou echt m'n handen ervan af trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:15

Goof schreef:
Varekaj schreef:

Maar meebetalen aan een hypotheek? Weet niet.

Als je in een huis woont is het logisch dat je ervoor betaalt toch? Ongeacht of het een huur- of koophuis (van een ander) is. Zou een mooi verhaal zijn als iedereen die bij een ander in komt wonen niet mee hoeft te betalen, ik zie spontaan mogelijkheden dan :+ :+

Wel aan de vaste kosten zoals stroom, water, televisie en dat soort zaken natuurlijk. Maar aan de hypotheek? Als koppel huur je samen of je koopt samen, maar niet dat de ene koopt en volle eigendom voor zichzelf houdt, maar dat de ander er wel mee evenredig de aflossing doet. Ik bedoel, je gaat toch geen dak boven je hoofd huren van je partner als je ermee samenwoont?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:17

Ik zou sowieso al helemaal afknappen op iemand die zichzelf helemaal geweldig vindt omdat hij in een BMW rijdt. Zulke types verdenk ik altijd van een heel klein piemeltje :D
Ik vind wel dat je soms apart reageert TS, zoals…mag ik hem negeren?? Aan wie vraag je nou toestemming? Je mag toch doen wat je wilt? En zo'n dreigement dat hij je vader gaat whatsappen, so what? Je vader ziet die gozer al helemaal niet zitten dus laat hem vooral je vader appen. Kortom TS, alhoewel je geen man bent…grow some balls!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:17

Vind ik dus wel.
Je gaat er vanuit dat je lange tijd samen in dat huis blijft wonen, dus betaal je ook gewoon mee met het huis. Zo werkt dat lijkt me.
Ik heb een koophuis, daar komt echt niemand gratis in wonen. Als hij dat wel denkt gaat er echt iets niet goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:23

Onder gratis versta ik dan iemand die helemaal niks meebetaald.

Ik betaal niet mee aan de hypotheek bijvoorbeeld, maar bij relatiebreuk of verkoop maak ik dan ook 0,0 recht op de woning of winst bij verkoop. In plaats daarvan betaal ik wel gewoon mijn aandeel in de vaste lasten en zorg ik voor het huishouden en onderhoud.
Hoe het wettelijk juist zit weet ik niet, maar als je 20 jaar samenwoont en je gaat uit elkaar, dan zou het verdomde zuur zijn bij verkoop van het huis dat de ene recht heeft op alles omdat dat op zijn naam staat, maar de ander op niks. Terwijl je bij wijze van wel allebei 50-50 hebt afgelost.
En laat ik daar de ex van TS nou wel toe in staat zien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:51

Ik heb alleen even je eigen berichten gelezen en vind het vervelend voor je dat je in deze situatie zit :(:)

Maar wat je zoal schrijft klinkt toch wel als een verhaal waarvan ik benieuwd ben naar de andere kant...
Kan het niet gewoon zo zijn dat jij de dingen wat anders ziet dan hij...?

Het klinkt alsof jij het gevoel hebt dat je heel erg je best doet: beter werk zoeken, veel in huis doen, af en toe boodschappen betalen en iets leuks voor in huis halen, je vraagt hem nooit om geld en je gaat regelmatig op eigen gelegenheid weg zodat hij je niet altijd hoeft te brengen / halen.

Terwijl hij misschien het gevoel heeft dat je helemaal niet zo hard op zoek bent naar beter werk, en het wel best lijkt te vinden om hem voor alle kosten op te laten draaien, want een keer boodschappen en wellicht in zijn ogen prullaria voor in huis waar die niks aan heeft, dat staat natuurlijk niet in verhouding tot de vele honderden euro's die hij maandelijks moet betalen om in jullie onderhoud te voorzien.

Als daar dan wellicht nog bij komt dat je misschien wel veel geld uitgeeft aan dingen voor jezelf ofzo, en die 200 euro bijdrage in de gezamelijke huishoudpot er al niet af kan...dan kan ik me best voorstellen dat het ook bij een prima jongen wel het gevoel geeft dat er van hem geprofiteerd wordt...

Misschien kun je toch eens kritisch kijken of er niet zoiets aan de hand kan zijn...? Want dat zou zijn gedrag ook prima kunnen verklaren :j