Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Op vakantie met mijn vader, 81 jarige vindt zijn draai weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:30

Wat leuk dat hij nog zo goed gaat op deze leeftijd :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:33

Wat een rijkdom dat hij nog zo goed gaat en veel kan ondernemen en zelfstandig is idd!

Mijn oma is 93 en kan inmiddels echt niet meer zonder rollator lopen. Ze gaat fysiek erg achteruit en dat vindt ze heel erg confronterend.
Vooral omdat ze mentaal nog wel helemaal goed is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:35

Wat heerlijk voor hen! En ook voor jou, want ik snap dat je hem heel graag zo gelukkig ziet na al die jaren vol zorg voor je moeder

Alsnog wel condoleances, want ik snap dat het soms een verlossing is, maar toch!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-23 12:42

Monique dank je. Het is nu een paar weken geleden dat mijn moeder jaren geleden haar 81 e verjaardag vierde en twee dagen later overleed. Ondanks haar diepe dementie was ze echt gelukkig de laatste jaren. Veel lachen en blij zijn.

Mijn papa loopt ook wel slecht hoor. Zijn enkel vorig jaar gekreukeld waar nu artrose inzit. Maar een loophulpmiddel gebruiken. Nope dat is voor oude mensen. :') terwijl ik al jaren en jaren allerhande loophulpmiddelen gebruik. :+

En hij heeft nu mijn extra lage instap fiets in gebruik. Zijn herenfiets met stang begon hij met zijn enkel wat lastig te vinden. :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 12:55

Zolang hij nog op pad kan, super!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 14:44

Ik lees dit hele topic nu pas. Wat heerlijk dat jullie zo kunnen genieten samen. Wat een stoere vader heb jij!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:07

Even een schop omhoog omdat het nog steeds kan <3 *\o/* inmiddels is de oude man ruim 90,5 jaar en na een heel dramatisch verlopen jaar waarin hij veel heeft moeten laten schieten door gezondheids gekwakkel :knuffel: wonderwel weer in ok conditie voor zover het kan natuurlijk voor zijn leeftijd.

Inmiddels heeft hij wel weer wat levens verspeeld helaas ;( maar nu fitter dan hij in tijden is geweest. :j en zijn vriendinnetje houdt het ook nog steeds vol en zien ze elkaar een paar keer per week 94 inmiddels geloof ik.

Ik vond twee leuke fotos van mijn papa van het laatste bezoek een paar weken geleden Ruim 90,5 jaar he :D en achter het stuur van mijn bus onderweg naar hier. Gv vond het weer vertrouwd dat hij een stukje snelweg reed. Eerder ging het mis met autorijden in januari en dat was een paar dagen voor dat ik een gruwelijke nachtrit naar nederland moest doen ivm zeer ernstige gezondheidsproblemen van mijn papa waarvan ik niet wist of ik op tijd zou komen. |( De meest afschuwelijke paar uren van mijn leven.

Gespierde armen nu en een stuk beter op gewicht. De extra beweging die nu weer kan doet hem goed

Afbeelding

En het was kkkkkkkkoud op de grand ballon.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-10-24 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:09

Wat mooi om te zien dat hij dit weer kan doen.

Mijn ouwetje is 84 en nog zo actief die zie ik ook wel zo op mijn 90ste achter het stuur zitten hoor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:10

Aahh wat leuk Karuna en wat goed op die leeftijd +:)+
Ik ben mijn vader al 14 jaar kwijt dus wees er zuinig op!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:14

Ja zo fijn. Afgelopen jaar en vooral de eerste paar maanden van 2024 waren afschuwelijk. Maar de nachtelijke blijf slapen bij hem in zijn ziekenhuiskamer waren ook waardevol. Alles wat er gezegd moest worden is gezegd en meer. Hij heeft zijn uitvaart volledig geregeld toen en van de week zijn vaarwel presentjes gemaakt. Een nieuwe vaardigheid geleerd weer. Sleutelhangers met een text ontworpen en gemaakt :j letters gedrukt, ingekleurd. En nu hopen dat deze nog heel lang in de kast kunnen blijven liggen. :P

Chanicha van elk moment en ook nog steeds onze strijd momenten :') iets met beiden koppig en zo :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:33

Ohh maar dat had ik ook hoor :))

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:35

Wat mooi Karuna, geniet van hem!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:35

:D moet ook kunnen denk ik. Als ik alleen maar braaf ja en nee zou zeggen zou hij vragen of alles wel in orde is met me :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:48

Een leuk blij topic.

Wat velen vergeten of niet door hebben, dat ouderen die mentaal gezond zijn, vaak net als jongere mensen gewoon een leuk en actief leven hebben met (nieuwe) verliefdheid, genieten etc.
Dat zie ik ook in mijn vriendenkring (65 - 85 jaar). Mijn man 81 jaar geniet gelukkig ook nog volop van zijn leven, de vacanties, zijn vrouw etc. Tja en de pijntjes horen erbij.

Dus fijn Karuna dat je vader weer zo goed is opgeknapt en fijn gaat. Ik vond het heel leuk om hem te ontmoeten. Een lieve positieve man vind ik hem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:12

Hij heeft het er nog steeds over en ook je ovenhapje waarvan hij graag het recept heeft.

En ja de beste man heeft zelfs nadat er wat dingen zijn weggevallen een activer sociaal leven als ik. En hij begint zich nu langzaam wel oud te voelen soms :knuffel: maar geestelijk nog ondernemend nieuwsgierig en fris bij de tijd. Pas nog een nieuwe laptop erbij gekocht voor zijn film bewerkingen. Hij filmt nog steeds regelmatig optredens van koren en bekenden en bewerkt die daarna ook. prutst met zaadjes en plantjes en stekken binnen en buiten op zijn balkon. Al bouwt hij dat wel wat af en langzaam verplaatst er steeds meer naar mij daarin.