De 'dadbod'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Re: De 'dadbod'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 05:12

Dat uiteindelijk toch iedereen uitgezakt wordt als ze oud zijn vind ik zo'n nonargument.

Dus omdat ik over 30 jaar toch wel uitgezakt zal zijn met lovehandles en de hele mikmak, hoef ik nu niet op mijn gewicht te letten en kan ik net zo goed nu al dik worden en uitzakken?

Het klopt hoor, iedereen zakt vroeg of laat uit. Maar dan heb ik tenminste de eerste 45 jaar of zo van mijn leven slank en strak doorgebracht :+

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:29

Afbeelding

Mijn plaatje snelde mijn bericht alweer vooruit.

Net zoals de "strong is the new skinny" en "real men like curves only dogs go for bones" hype, snap ik ook helemaal niets van het fenomeen van de "dadbod". Laat mensen in godsnaam zelf kiezen wat ze mooi vinden. Daarnaast ook nog maar eens gesteld dat als een man dit andersom had geschreven(ik geloof niet dat mannen zich hier erg veel van aan trekken), de wereld waarschijnlijk te klein was geweest :)

Ik streef (voor mijzelf) een specifiek lichaamsbeeld na en de kritiek daarop is eindeloos. Ik vraag mensen dan altijd of ze hetzelfde zouden zeggen tegen een persoon die erg dun is(ja, want tegen iemand zeggen dat ze eruit ziet alsof ze anorexia heeft is schijnbaar okay) of die erg dik is(nee, want dat is fat shaming).

Het afkraken van mensen die dunner/gespierder/dikker/witter/donkerder/hariger/kaler zijn dan jij bent is allemaal niet okay en ik denk dat we eens zouden moeten stoppen met een mening hebben voor andere mensen. Ik denk dat iedereen zo zijn eigen eisen heeft in de liefde en dat is maar goed ook :Y)

Edit: even terugkomend op de discussie over overgewicht niet aantrekkelijk vinden. Ik zelf sport net als de TS ontzettend fanatiek(zie onderschrift) en heb ook bepaalde eisen aan een man. Dat is a) omdat ik het fijn vind om naar een lichaam te kijken waartoe ik me aangetrokken voel en b) omdat die persoon mijn leefstijl waarschijnlijk beter begrijpt en mij daarin meer kan supporten. Waarbij punt b waarschijnlijk nog wel belangrijker is dan punt a. Je kunt nog zo'n goddelijk lijf hebben, als je elkaar mentaal niet ligt dan is het waarschijnlijk vrij snel afgelopen.

Edit 2: http://jelmerdeboer.nl/waarom-mannen-va ... en-houden/
Laatst bijgewerkt door 123321 op 09-05-15 07:52, in het totaal 2 keer bewerkt

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:32

Dat gemekker over uiterlijk! Ik heb het al vaker gezegd en blijf het zeggen....Ik krijg liever een prachtig cadeau verpakt in oude kranten dan een hoop str*nt in een gouden papiertje met een strik erom!!
Al die aanbidding voor uiterlijk vertoon! Om misselijk van te worden.
Probeer eens door het uiterlijk heen te kijken...daar kom je verder mee dan alleen voor oppervlakkigheid te gaan

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:41

Ik heb 1 ex die wat dikker was, en ik moet zeggen dat het voor mij ook ongezond was.
Hij beoordeelde mij niet om mijn gewicht en daardoor was ik 18 kg aangekomen in 2 jaar tijd. (Hij vond het toch niet erg en dan was dat ene grotere stuk taart toch aantrekkelijker :') )

Nu heb ik een vriend die wel om zijn gezondheid geeft en mij graag gezond ziet wat mij motivatie geeft om af te vallen :)

Ik houd niet van afgetraind en veel spieren, maar gezond moet ie wel zijn!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:02

Ik zie mijn man 's avonds liever tijd doorbrengen met onze kids ipv de sportschool...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:27

Overal waar "te" voor staat is niet goed he, te dun niet en te dik ook niet...een beetje vet vind ik niet erg maar een zwangere bierbuik en manboobs nee dankje. Ik wil ook graag een hele poos samen zijn met mijn partner en als het uiterlijk gekomen is door een ongezonde leefstijl dan is daar toch minder kans op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:49

woofie schreef:
Dat gemekker over uiterlijk! Ik heb het al vaker gezegd en blijf het zeggen....Ik krijg liever een prachtig cadeau verpakt in oude kranten dan een hoop str*nt in een gouden papiertje met een strik erom!!
Al die aanbidding voor uiterlijk vertoon! Om misselijk van te worden.
Probeer eens door het uiterlijk heen te kijken...daar kom je verder mee dan alleen voor oppervlakkigheid te gaan

Sorry dat ik ogen heb die ook wat leuks willen om naar te kijken :j als hij een rot karakter had, maakte dat hem lelijk.
Gelukkig heb ik zowel dat prachtige cadeau als een mooi papiertje erom. Want weet je? Het kan ook samen gaan. Mensen die er goed uit zien, kunnen ook nog eens leuke mensen zijn. Goddank is het echt niet óf óf maar kan het ook én én zijn; die krant kan ook een zeer lelijk cadeau verbergen immers.

Toen ik hem voor het eerst zag, vond ik hem aantrekkelijk. ik kende hem niet eens immers, dus eerste indruk. Is vrij menselijk lijkt mij, je moet je wel aangetrokken voelen toen iemand. Ik ben met hem getrouwd om wie hij is. Maar voor zichzelf zorgen, is ook stuk karakter bij hem. Hij is gewoon sportief en vindt het fijn om fysiek zwaar werk te doen. Ik houd van een man, die ook van zichzelf houdt en goed voor zijn lijf zorgt. Dat is namelijk ook iets dat wij ons kind willen meegeven namelijk; gezond proberen te leven. Dus geniet, maar met mate.

Heeft echt niets met het uiterlijk op te hemelen te maken. Ik ben er mee opgegroeid dat gezond leven belangrijk is, dus ik zoek ook een partner met diezelfde insteek. Dus uiterlijk kan dat al reflecteren om mijn interesse te wekken; vanuit die interesse onderzoek ik dan of het ook inhoudelijk wat is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:01

Je kunt het hele jaar afzien voor 2 weken op het strand, je kunt ook 2 weken op het strand afzien en het hele jaar van lekker eten genieten :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:04

janderegelaa schreef:
Je kunt het hele jaar afzien voor 2 weken op het strand, je kunt ook 2 weken op het strand afzien en het hele jaar van lekker eten genieten :D

Dat is nou meestal het probleem :') tegen de tijd dat het wat warmer begint te worden beginnen aardig wat mensen acuut met diëten, tot aan de zomer... En in september laten ze zich weer te veel gaan en komen er dan weer in het voorjaar achter 'oeps....' :')

Valt op mijn werk op; zet in oktober er taart neer en bijna iedereen wil. Zet nu een taart neer en ruim een kwart roept; 'ik ben op dieet' :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:05

wanneer mannen praten over vrouwen, zoals de vrouwen hier nu praten over mannen, dan zou dat rampzalig zijn, zijn het kl**tzakken en oppervlakkige eikels! Maar als het over mannen gaat is het oké?

Als mijn man zich goed voelt in zijn lijf, gezond is en blij is zal het me een zorg zijn of hij een wasbordje heeft! Ik wil dat mijn man gelukkig en gezond is. Ik ben ook geen victoria secrets model dus wie ben ik om van hem te eisen dat ie voor Calvin Klein kan poseren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:07

Susannah92 schreef:
Altijd leuk om te lezen als mensen misselijk worden van wat dikkere mensen...

En diegene op de foto was niet eens zo erg dik -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:12

Ayasha schreef:
wanneer mannen praten over vrouwen, zoals de vrouwen hier nu praten over mannen, dan zou dat rampzalig zijn, zijn het kl**tzakken en oppervlakkige eikels! Maar als het over mannen gaat is het oké?

Als mijn man zich goed voelt in zijn lijf, gezond is en blij is zal het me een zorg zijn of hij een wasbordje heeft! Ik wil dat mijn man gelukkig en gezond is. Ik ben ook geen victoria secrets model dus wie ben ik om van hem te eisen dat ie voor Calvin Klein kan poseren.

Ik word er niet anders van als mannen zo praten: man werkt in een volledig mannen bedrijf dus onderling willen zijn collega's ook wel lekkere wijven scannen. Al zit ik er bij, maakt mij echt niets uit :')

Gezond idd, dat vind ik ook. Flink overgewicht past daar voor mij niet bij (en ja, ik ben door de prednison toen ook verandert in een Michelin poppetje, maar ik snap ook best dat er mannen waren dat niet aantrekkelijk vonden.) En echt flink overgewicht vind ik niet aantrekkelijk voor een partner. Evengoed dat ik hele behaarde mannen niet aantrekkelijk vindt; al hebben ze nog een prachtig lijf en leuke kop, maar ik word er niet warm van.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-15 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:14

janderegelaa schreef:

Of je past je levenstyle aan en geniet van eten en geniet van strand .. Ik snap niet dar overgewicht steeds meer gepromoot wordt..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:23

Niemand promoot dat je dertig kilo te zwaar moet zijn. Wat men wel promoot is acceptatie van de ander ongeacht kleur, ras, sexualiteit, leeftijd of gewicht. Als iemand gelukkig is ongeacht zijn of haar gewicht, waarom moet een ander daar een mening over hebben? Het is niet jouw lijf en niet jouw leven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:26

Zeggen dat dadbod is wat vrouwen willen, vind ik wel degelijk promotie.. Overgewicht heb je niet pas met 30 kg te veel, dan ben je al obese

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:28

Amandavd schreef:
Niemand promoot dat je dertig kilo te zwaar moet zijn. Wat men wel promoot is acceptatie van de ander ongeacht kleur, ras, sexualiteit, leeftijd of gewicht. Als iemand gelukkig is ongeacht zijn of haar gewicht, waarom moet een ander daar een mening over hebben? Het is niet jouw lijf en niet jouw leven.

Waarom wordt dan de dadbod gepromoot als 'dat willen vrouwen'? Staat letterlijk in 'ga voor een papalijf'. Als de promotie is acceptatie, moet het artikel niet de vrouw willen sturen in een bepaalde richting ;)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-05-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:29

vuurneon schreef:
Amandavd schreef:

Waarom wordt dan de dadbod gepromoot als 'dat willen vrouwen'?

Om dezelfde reden dat men beweerd dat echte mannen rondingen willen en botten voor de honden zijn: omdat er onzekere mensen zijn waar je eigenlijk enkel medelijden mee zou moeten hebben die zich enkel goed over zichzelf kunnen voelen als ze het geen ze benijden kunnen neerhalen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:32

Dat moet je niet aan mij vragen. Ik promoot het niet als zodanig. Iedere vrouw is anders en wil wat anders. Hetzelfde geldt voor mannen. Ik promoot niks maar ik veroordeel een ander dan ook niet op uiterlijk. Ik denk dat dit artikel enigzins overdrijft en anderzins hetgeen doet wat we ook bij vrouwen doen. Een maatje meer is niet erg. Gezond zijn is heel wat meer dan slank zijn of afgetraind zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:33

Gianti schreef:
Zeggen dat dadbod is wat vrouwen willen, vind ik wel degelijk promotie.. Overgewicht heb je niet pas met 30 kg te veel, dan ben je al obese

Het is ook wat vrouwen willen. Niet de jonge meisjes zoals jij, dat snap ik ook nog wel. Jullie hebben nog idealen :D

Ik ben 44 en op mijn leeftijd moet je de vrouwen die nog strak (van ongeveer dezelfde leeftijd)zijn echt met een lampje zoeken hoor. Met kleren aan lijkt het nog wel wat maar eenmaal uit de kleren echt niet meer. En ik vind het helemaal niet erg. Vrouwen moeten zacht zijn. Niet rock-hard afgetraind. Sterker nog, een vrouw van boven de 35 die heel slank is die hebben vaak dat ze wat te los in het vel zitten, dat is helemaal niet mooi. Dan liever een kilootje of 10 zwaarder. Wat overigens ook precies het gewicht is dat ik te zwaar ben#callmedadbod :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:34

Ik denk zelf puur om de simpele reden om lezers te trekken. Een verhaal dat iedereen oke is, trekt minder de aandacht :')
Als de roddelbladen vol waarheid zouden staan, zou het ook maar een dun blad worden met minder lezers :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:41

janderegelaa schreef:
Gianti schreef:

Het is ook wat vrouwen willen. Niet de jonge meisjes zoals jij, dat snap ik ook nog wel. Jullie hebben nog idealen :D

Ik ben 44 en op mijn leeftijd moet je de vrouwen die nog strak (van ongeveer dezelfde leeftijd)zijn echt met een lampje zoeken hoor. Met kleren aan lijkt het nog wel wat maar eenmaal uit de kleren echt niet meer. En ik vind het helemaal niet erg. Vrouwen moeten zacht zijn. Niet rock-hard afgetraind. Sterker nog, een vrouw van boven de 35 die heel slank is die hebben vaak dat ze wat te los in het vel zitten, dat is helemaal niet mooi. Dan liever een kilootje of 10 zwaarder. Wat overigens ook precies het gewicht is dat ik te zwaar ben#callmedadbod :D

ik ben nog steeds een vrouw hoor :) en mijn ideale zullen niet veranderen, aangezien mijn ideale liggen bij iemand met dezelfde levenstyle, en dat is nou eenmaal levenstyle van een sporter... good to know dat ik niet tot type 'vrouw' hoor omdat ik niet 'zacht' ben :P ; )

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:43

Mijn ex was ook best wel vadsig, ik merkte daarom dat ik mijzelf meer de man voelde omdat ik toch stukken sterker etc was als hij. Ja ik vond dat persoonlijk een enorme afknapper, echter was hij toen ik hem leerde kennen wel netjes afgetraind maar nadat hij een vriendin kreeg kon het hem niet zoveel meer schelen. Hij had op het gegeven moment echt van die vrouwen armpjes + handen. Dit was niet de hele redenen dat de relatie uit is gegaan maar had er zeker ook wel wat mee te maken, gezien ik hem echt niet meer aantrekkelijk vond. :=

Een echte absoluut afgetrainde kerel hoeft van mij ook niet, maar een vadsige kerel bedank ik ook voor. Ik moet mij wel de vrouw in een relatie kunnen voelen en het idee hebben dat mijn kerel mij echt kan beschermen als het nodig is. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:24

Acceptatie is altijd belangrijk en niet alleen bij "dikkere" mensen, ook bij "dunnere" mensen want daar word ook keihard over geoordeeld. Terwijl sommige mensen gewoon moeilijk aankomen, en anderen weer moeilijk afvallen.
Kortom, oordeel niet voordat je het verhaal achter een persoon kent.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:30

Oordeel sowieso niet, wat heeft het voor nut een oordeel over iemand te hebben? Wordt je daar zelf beter van? Slanker? Sterker? Nee, accepteer elkaar gewoon. Het leven is te kort om je druk te maken over het uiterlijk van andere mensen. Lekker belangrijk.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:38

Ik ben een gezondheidsfreak, en mijn lichaam moet strak, strakker strakst zijn van het sporten, maar ik eet wel waar ik zin in heb. Mijn vriend daarentegen heeft daar allemaal geen zin in, spendeert hele dagen op een bureau, en heeft dus een lekker gezellig buikje om tegenaan te kruipen (Zalig!) En toch passen wij goed samen, ieder zijn leven, hij geniet van mijn strakke billen, ik geniet van dat buikje. Maar overdrijven is nooit goed, ik mag niet nog 10 kg verliezen, en hij mag er geen 20 meer bijkomen.

Dat is volgens mij het probleem in deze maatschappij: al die extremen. Ofwel let je te goed op je lichaam en wordt het gevaarlijk, ofwel let je er te weinig op, en wordt het ook gevaarlijk.
Obesitas is de ziekte van de toekomst, waartegenover je altijd de extreem magere mensen gaat hebben, even gevaarlijk.