Bevalling melden via Facebook ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Bevalling melden via Facebook ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:33

Ik ben ook iemand die liever dingen persoonlijk verteld als op fb zet.

Ik ben ook iemand die de hele dag telefoon bij zich heeft.

Ik ben vorig jaar bevallen. Mijn beste vriendinnen heb ik wel geappt onder de weeën maar na mijn bevalling was ik compleet verrot. De eerste paar uur zijn in een waas aan me voorbij gegaan. Ik die altijd met me telefoon zit heb m de hele dag niet vast gehad. Mijn vriend en vader hebben naaste familie gebeld die ook allemaal langs geweest zijn in het ziekenhuis. Mijn broer had het al op fb staan wat ik persoonlijk nog erger vind.
Avonds pakte ik mijn telefoon. Had ik weet niet hoeveel berichten. Nou daar had ik echt geen zin in. Heb zelf ook een bericht op fb gezet en geloof ik 2 mensen terug geappt en de rest van de avond me telefoon niet meer aangeraakt.

Kortom als je bevallen bent staat je hoofd er echt niet naar om aan je beste vriendin te denken dat die persoonlijk een berichtje wil. Sommige misschien wel. Ligt er ook aan hoe je bevalling gelopen is Maar ik zou not amused zijn als mijn vriendin daar over zou vallen.
Geef die meid wat rust joh en denk even wat meer aan haar en minder aan jezelf

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:36

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Voelde me er toen ook niet fijn onder dus heb dit ook op een luchtige manier uitgesproken. Ze vertelde dat ze niemand persoonlijk bericht hadden gedaan maar dat ze iedereen wel wouden informeren over de geboorte. Zo konden ze dus genieten met zn 3en ipv de hele dag met iedereen te appen etc.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:36

Urielle schreef:
nontie schreef:
Snap heel goed dat je je gepasseerd voelt, zou haar gewoon een berichtje sturen met gefeliciteerd en dat je blij voor haar bent enzo, maar dat je als beste vriendin liever persoonlijk een berichtje had ontvangen dan het op Facebook had moeten lezen. Wat als je Facebook nou een storing had en je het morgen pas zou lezen O.i.d.

Ja joh, verpest je vriendin haar kraamtijd vanwege de deuk die je ego opgelopen heeft. :+
Die meid heeft een hormoonspiegel die harder wisselt dan een getijden schema, moet wennen aan haar baby, haar onderkant is een rauwe biefstuk, ze heeft het razend druk met bezoek, babyverzorging, geboortekaartjes, aangifte en dat soort toestanden en is fysiek een lappenpopje, ga die nou niet belasten met je eigen gemoed.

Inslikken en bellen met felicitaties en de vraag wanneer je langs kunt komen. Als je het wilt bespreken: over een jaar of twee of later :j

Sorry maar dit vind ik echt een beetje onzin. Als ze razend druk kan zijn met bezoek had ze ook wel iemand een apje kunnen sturen. Niet wel het een maar het ander niet. En een jaar of twee later? Als beste vriendinnen moet je toch alles kunnen bespreken? Ik zeg niet nu maar over een paar maanden moet je toch kunnen zeggen van goh, waarom dit of dat?

Als beste vriendinnen deel je sores met elkaar, sta je voor elkaar, dan deel je toch zeker ook de vreugde met elkaar?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:47

Dat is geen onzin hoor, jij bent zeker nooit bevallen?

Ik wel en heb 2 geweldig makkelijke bevallingen gehad. Voelde me topfit daarna, heb Veel zitten appen, fb-en etc, maar was ook warrig en vergeetachtig. Ben mensen vergeten, maar niet uit botheid hoor.
Je weet gewoon niet wat de reden is, voor nu is dat ook helemaal niet belangrijk. Bovendien vind ik dat als je zo over een fb bericht valt, je dit ook niet uitvoerig op bokt behoort te bespreken. ...

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet u ook een ander niet. ...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:51

enny schreef:
Zoiets heb ik ook meegemaakt, was echt not amused en voor mijn gevoel gaf dat wel aan dat de vriendschap niet meer was zoals eerder. Andere vriendinnen die later moesten bevallen echt laten beloven dat ze me het iig door middel van een appje zouden laten weten :D
Ik vind fb zo ontzettend onpersoonlijk en zou het zelf nooit gebruiken om belangrijk nieuws aan mensen ,die veel voor me betekenen, te laten weten.

Ja want een appje is hartstikke persoonlijk joh! :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:56

Haha nou. Had toen 1 app geschreven en die naar tig verschillende mensen gestuurd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:01

benangelique schreef:
Haha nou. Had toen 1 app geschreven en die naar tig verschillende mensen gestuurd

Dit bedoel ik dus, hartstikke persoonlijk. :')

Dus in mijn ogen is Facebook & WhatsApp precies hetzelfde. Als je echt waarde hecht aan deze boodschap persoonlijk brengen dan vind ik dat je iedereen moet bellen.

Want als ik nu in TS haar schoenen stond had ik gebeld en haar gefeliciteerd, als beste vriendin mag dat wel. Want als ik nu de beste vriendin van TS was zou ik denken 'Goh, alleen een appje?', zoals al vaker genoemd heeft ze waarschijnlijk niet eens doorgehad wat ze gedaan heeft dooralle emotie en hormonen.

Dus imo is TS nu net zo 'fout' als haar vriendin.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:08

benangelique schreef:
Dat is geen onzin hoor, jij bent zeker nooit bevallen?

Ik wel en heb 2 geweldig makkelijke bevallingen gehad. Voelde me topfit daarna, heb Veel zitten appen, fb-en etc, maar was ook warrig en vergeetachtig. Ben mensen vergeten, maar niet uit botheid hoor.
Je weet gewoon niet wat de reden is, voor nu is dat ook helemaal niet belangrijk. Bovendien vind ik dat als je zo over een fb bericht valt, je dit ook niet uitvoerig op bokt behoort te bespreken. ...

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet u ook een ander niet. ...

Wat een truttige opmerking meteen weer. Nee ik ben nog nooit bevallen, maar mijn zus wel. En prima als je zomaar iemand vergeet, dat kan, maar je beste vriendin? Sorry maar daar geloof ik niet in. Mijn zus heeft tot 2 x toe een keizersnede gehad, en ze hebben daarna alleen broers/zussen en ouders iets laten weten, en ons gevraagd het nog even stil te houden. Prima toch, maar als je dingen op FB kan zetten en ook op je ap kan zitten, dan kan je ook je beste vriendin even een apje sturen. Ik vind een apje krijgen nog altijd persoonlijker dan op fb.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:10

ja, naast me was er ook een die dat zo deed...dan wist iedereen het meteen tegelijk ;)
ach tja....na een poosje komt het ouwerwetse telefoontje weer terug...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:11

Misschien zoekt ze een momentje om je echt even uitgebreid te bellen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:18

Mensen communiceren de persoonlijkste dingen via facebook. Toen wij te horen hadden gekregen dat mijn vader terminaal ziek was, wilde ik dat mijn dochter persoonlijk vertellen als ze uit haar werk kwam. Ondertussen had mijn schoonzus het gelijk na ze dit hoorde op facebook gezet en heeft mijn dochter het gelezen _-:(

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:19

Ik zou me er niet druk om maken, je vriendin doet dat ook niet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:20

Ik las ook dat mijn tante kanker had op Facebook. Ouders op dat moment op reis en ik alleen thuis. Ook fijn.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:27

Even buiten dit hele issue om vind ik het überhaupt bizar wat mensen op Facebook planten en hoe snel baby's online staan.

Wij hebben na de bbevalling eerst ouders gebeld vanuit het ziekenhuis. Pas toen alles goed was en wij een paar uurtjes bij gekomen. S avonds broers/zussen en de volgende dag beste vrienden. Andere vrienden later via app. Rest van de wereld die wij belangrijk vonden (lees ooms tantes et. ) via geboorte kaartje.

Ons kind, nu 16 maand is nergens op Internet te vinden. Doet iemand dat per ongeluk uit enthousiasme wel? Worden ze vriendelijk verzocht dat te verwijderen!

Kortom ik snap dit soort dingen niet maar zo is schijnbaar de wereld tegenwoordig. Haar keuze maar ik snap wel dat je het erg jammer vind.
wellicht ooit zonder verwijten wel bespreekbaar maken...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:39

Ik vind Facebook geweldig.
Maar de persoonlijke dingen hoeven er van mij niet op.
Een griepje a la.
Maar n héle bevalling of direct foto's van t kind?
Neh.
Wij zouden ook niets delen op fb over de zwangerschap zelf. Ook dit vind ik erg persoonlijk.
Mensen moeten het bijvoorbeeld ook niet presteren om na het verwittigen het op fb durven zetten.

Soms wilde ik dat fb niet bestond.
Want ook al heb jij geen fb?
Familie die het wel heeft kan roet in het eten gooien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:41

Ts, je weet nu toch dat ze bevallen is. Het maakt toch niet uit of het via sms, whatsapp, de krant, geboortekaartje of facebook is.

ik wil je alvast waarschuwen dat de relatie met je beste vriendin sowieso heel erg gaat veranderen. Wees daar op voorbereid.
je vriendin is nu moeder en alles draait voorlopig om het schema van de baby. En daarin zal veel minder tijd zijn voor jou.
Be a good friend en wees bereid om een stapje terug te doen
Laatst bijgewerkt door janouk op 08-05-15 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:41

maralyn schreef:
Een griepje a la.
Neh.
Wij zouden ook niets delen op fb over de zwangerschap zelf. Ook dit vind ik erg persoonlijk.
Mensen moeten het bijvoorbeeld ook niet presteren om na het verwittigen het op fb durven zetten.

En stel dat je geen facebook hebt en een ander het even voor je op facebook knalt?
Je hebt nooit in de hand wie wat op Facebook post van jouw kind.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:44

Alsnje niemand wil vergeten maak je gewoon een bellijst. Doe ik ook. Werk die af dan mis je niemand.

Bij ons tweede kindje kon mijn man niet direct alle familie bellen. Had zijn zus het op fb gezet en toen we de rest van zijn broers/zussen wouden bellen wisten ze het al. Me man was woest wij hebbrn heel bewust geen fb en dan gooit iemand ons privé leven op fb.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:47

Wat een moeilijkheid zeg.

TS je zou juist blij voor haar moeten zijn dat ze de bevalling achter de rug heeft, alles goed is gegaan en een gezond kind heeft, en niet gekrenkt doordat je het anders te weten bent gekomen dan je misschien gewild had.
Lijkt me hard nodig om je verwachtingen van haar naar beneden bij te stellen, veel gezonder en zo wordt je niet door zoiets onbelangrijks gekwetst.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:49

Chiave schreef:
Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.

Precies!dit dus.
Ook al kan je je 9 maanden voorbereiden een bevalling/baby is even een omschakeling!
Bij de 2de heb ik zelfs niemand 'gelijk' op de hoogte gesteld.eerst even als gezin genieten maar tegenwoordig mag dat volgens mij niet meer :o

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:50

Dat vind ik ook echt schandalig zoiets persoonlijks van een ander erop zetten. Walgelijk. Gelukkig weet hier iedereen dat ze dat echt niet moeten flikken...
enkel wordt er uit enthousiasme weleens een foto gepost die ook netjes verwijderd worden op ons verzoek...
vrienlief heeft geen Facebook en ik ben er ook wel klaar mee. Maar controle hierop is wel een rede om het aan te houden...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 08:51

Ze heeft terug geappt dat ze nu even gaan uitrusten , ik ga erheen zodra hun beetje bijgekomen zijn, in de toekomst zal het vast wel keer ter sprake komen maar voor nu eerst genieten van de kleine . Zelf zit ik niet veel op Facebook en plaats ook niet veel misschien daarom ook dat ik het niet zo snap . Maar ben uiteraard erg blij voor hun *D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:51

Het is helemaal niet gek wat je doet, Jojootje84.
Nicolette van Dam heeft nog nooit een foto geplaatst van haar dochtertjes met een gezichtje.
Die kindjes moeten later zelf bepalen of ze op Facebook willen ja of nee.
Goed dat je het doet, Jojo!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:59

Chiave schreef:
Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.

Dit dus.

Onze eerste is midden in de nacht geboren.
Was doodmoe de dag erna en er komt zoveel op je af.
Mijn man was druk bezig met dingen regelen zoals geboorte kaartjes, aangifte doen, boodschappen enz.
Onze ouders hebben we wel meteen gebeld maar de rest heeft het gelezen op Hyves toen der tijd.
Of via onze ouders die de rest van de familie op de hoogte heeft gebracht.
Was niks persoonlijks dat we niet iedereen gebeld hebben, maar het was zo hectisch allemaal.
En ik had echt geen tijd om 30 keer het hele verhaal te doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:16

Chiave schreef:
maralyn schreef:
Een griepje a la.
Neh.

En stel dat je geen facebook hebt en een ander het even voor je op facebook knalt?
Je hebt nooit in de hand wie wat op Facebook post van jouw kind.

Volgens mij, staat dat er ook in mijn laatste 3 zinnen??