Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urielle schreef:nontie schreef:Snap heel goed dat je je gepasseerd voelt, zou haar gewoon een berichtje sturen met gefeliciteerd en dat je blij voor haar bent enzo, maar dat je als beste vriendin liever persoonlijk een berichtje had ontvangen dan het op Facebook had moeten lezen. Wat als je Facebook nou een storing had en je het morgen pas zou lezen O.i.d.
Ja joh, verpest je vriendin haar kraamtijd vanwege de deuk die je ego opgelopen heeft.
Die meid heeft een hormoonspiegel die harder wisselt dan een getijden schema, moet wennen aan haar baby, haar onderkant is een rauwe biefstuk, ze heeft het razend druk met bezoek, babyverzorging, geboortekaartjes, aangifte en dat soort toestanden en is fysiek een lappenpopje, ga die nou niet belasten met je eigen gemoed.
Inslikken en bellen met felicitaties en de vraag wanneer je langs kunt komen. Als je het wilt bespreken: over een jaar of twee of later
enny schreef:Zoiets heb ik ook meegemaakt, was echt not amused en voor mijn gevoel gaf dat wel aan dat de vriendschap niet meer was zoals eerder. Andere vriendinnen die later moesten bevallen echt laten beloven dat ze me het iig door middel van een appje zouden laten weten![]()
Ik vind fb zo ontzettend onpersoonlijk en zou het zelf nooit gebruiken om belangrijk nieuws aan mensen ,die veel voor me betekenen, te laten weten.
benangelique schreef:Haha nou. Had toen 1 app geschreven en die naar tig verschillende mensen gestuurd

benangelique schreef:Dat is geen onzin hoor, jij bent zeker nooit bevallen?
Ik wel en heb 2 geweldig makkelijke bevallingen gehad. Voelde me topfit daarna, heb Veel zitten appen, fb-en etc, maar was ook warrig en vergeetachtig. Ben mensen vergeten, maar niet uit botheid hoor.
Je weet gewoon niet wat de reden is, voor nu is dat ook helemaal niet belangrijk. Bovendien vind ik dat als je zo over een fb bericht valt, je dit ook niet uitvoerig op bokt behoort te bespreken. ...
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doet u ook een ander niet. ...
maralyn schreef:Ik vind Facebook geweldig.
Maar de persoonlijke dingen hoeven er van mij niet op.
Een griepje a la.
Maar n héle bevalling of direct foto's van t kind?
Neh.
Wij zouden ook niets delen op fb over de zwangerschap zelf. Ook dit vind ik erg persoonlijk.
Mensen moeten het bijvoorbeeld ook niet presteren om na het verwittigen het op fb durven zetten.
Soms wilde ik dat fb niet bestond.
Want ook al heb jij geen fb?
Familie die het wel heeft kan roet in het eten gooien.

Chiave schreef:Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.
Chiave schreef:Geloof mij, naast jou als beste vriendin staat de hele familie aan haar hoofd te jengelen of ze alsjeblieft nu de baby mogen zien, wordt ze 40 x geappt met de vraag of ze al begonnen is en of de vliezen al door zijn en ondertussen ligt er een baby te janken om eten. Zij denk: ik fb het even snel, dan zijn we van dat geleuter af.
Ik werd ook een week later hartelijk bedankt voor m'n felicitatie. Ze heeft gewoon wat anders aan haar hoofd en op dit moment moet je haar lekker op haar roze wolk laten. Het is niks persoonlijks.
Chiave schreef:maralyn schreef:Ik vind Facebook geweldig.
Maar de persoonlijke dingen hoeven er van mij niet op.
Een griepje a la.
Maar n héle bevalling of direct foto's van t kind?
Neh.
Wij zouden ook niets delen op fb over de zwangerschap zelf. Ook dit vind ik erg persoonlijk.
Mensen moeten het bijvoorbeeld ook niet presteren om na het verwittigen het op fb durven zetten.
Soms wilde ik dat fb niet bestond.
Want ook al heb jij geen fb?
Familie die het wel heeft kan roet in het eten gooien.
En stel dat je geen facebook hebt en een ander het even voor je op facebook knalt?
Je hebt nooit in de hand wie wat op Facebook post van jouw kind.