Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: Helemaal kapot door mijn narcistische ouders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:58

Wat een heftige situatie.. Maar wat ben jij dapper TS! Voor je gezin lijkt mij dit echt de allerbeste keus. Zo'n 5/6 jaar geleden hebben wij het contact met de ouders van mijn vader verbroken. Sinds de relatie met mijn moeder zijn ze altijd zeer denigrerend en kleinerend geweest naar haar. Later toen mijn broertje en ik zijn geboren sloeg dit ook over op ons en dan met name op mij. Ik heb zelfs als klein meisje bij de kinderpsycholoog gelopen dankzij alle vernedering. De keus om het contact te verbreken heeft ons zoveel rust gegeven als gezin! En denk echt om je kinderen want ik kreeg er ook op jonge leeftijd al erg veel van mee. Hopelijk draagt het verhuizen er ook aan bij. Wij worden nog steeds geconfronteerd met de moeder van mijn vader (zijn vader is inmiddels overleden) omdat ze 3 huizen verderop woont. Wij hebben onze weg hierin gevonden en deze mensen waren gelukkig niet agressief.

Ik hoop dat jullie snel een nieuwe start kunnen maken TS! Wil nogmaals benoemen hoe knap en dapper ik het vind dat je voor jezelf en je gezin kiest nu, wens jullie alle geluk! :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:01

Veel sterkte de komende tijd TS! Jullie kunnen het!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:21

Heel veel sterkte, ts!
Je bent ontzettend sterk :j

Hopelijk vallen de twijfels mee, al zullen er moeilijke momenten zijn. Je maakt de goede keus, topper!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:56

TS lees je topic vandaag pas.
Wat een heftig verhaal en wat een ontzettend dappere stap ga je maken voor je man, je kinderen maar ook voor jezelf!

Ik hoop dat je ver genoeg kan verhuizen dat er ruimte komt tussen jou en je familie.
Misschien kun je wel contact houden met je oma maar je loopt wel het gevaar dat je vader zo aan het nieuwe adres komt van jullie.

Ik wens je heel veel moed en kracht toe de komende tijd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:59

Hee meis (en je gezinnetje) Jullie kunnen het!!! Kies voor jezelf en laat ze lekker. Dapper hoor. Zal echt niet makkelijk zijn, maar het zal wel heel fijn zijn om zonder spanning te hoeven leven. Sterkte en je weet t als je eens even wil schoppen, schreeuwen, huilen of gewoon wil babbelen.. mijn pb staat open voor je hoor! Knuf

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:09

Dappere en moeilijke beslissing!
Ik wil jullie veel sterkte en wijsheid toewensen voor komende tijd!

En vooral ook veel geluk natuurlijk!

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:10

Ik zie je topic ook pas vandaag, TS. Ik heb geen ervaring met dergelijke situatie en ook niet direct tips voor je. Wel wou ik je veel sterkte en moed toewensen voor de tijd die komt.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:16

Wat een dapper besluit. Heel veel sterkte en zet hem op en zet door.
Wat heb jij een .. leven zo gehad. Kies nu echt voor jezelf en je gezin

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:21

Ken je Reddit? Dat is een heel groot soort van forum voor mensen over de hele wereld (het is dus wel in het Engels). Ze hebben een subforum speciaal voor mensen die narcistische ouders hebben. Ik zie dat je al heel veel stappen hebt genomen en dat is supergoed, maar als de twijfel toeslaat dan heb je misschien wel iets aan mensen die hetzelfde meemaken als jij? :)

De link is www.reddit.com/r/raisedbynarcissists. Je kan er gewoon meelezen ook als je geen account hebt daar.

Ik wens je heel veel sterkte toe!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:21

Ts Heel veel sterkte met het verbreken van het contact en het opbouwen van een mooi paleisje met jou gezinnetje! Toi toi toi, je kan het!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:25

Heel veel succes met solliciteren en verhuizen, ik hoop echt voor jullie dat het allemaal goed komt en jullie in rust van elkaar kunnen gaan genieten en weer plezier kunnen krijgen in het leven!

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:12

Hallo degene die het nog volgen.
Het is al een tijd geleden dat ik heb gereageerd. Het huis is niet doorgegaan en daarom zitten we nog steeds in de buurt van mijn ouders.

Mijn moeder kwam op bezoek voor de gezelligheid en binnen een half uur had ze mij afgebrand voor alles wat je niet kan bedenken en vooral niet wil bedenken. Maar erger nog ze heeft mijn twee kleine ukkies meegenomen want ik moet schoonmaken. We hebben vorig weekend alles gepoetst maar dat is niet genoeg voor me vrouw. Omdat er rotzooi op de bureaus ligt en op de kasten. Ik wist niet wat ik moest doen. Ik laat mijn kinderen nooit alleen bij hun dus nu zit ik hier..

Ik voel me zo kapot gemaakt constant. Het is dat ik een prachtig gezin heb want anders wou ik hier gewoon niet meer zijn. Nu wil ze dat de kinderen daar elke dag heen gaan tot alles af is. Dus bv ons spelletjes hok, de garage opgeruimd is. Hert gras gemaaid. onkruid uitgetrokken is en nog veel meer in haar opinie!

Mijn man is niet thuis maar is helemaal uit zijn doen. Hij kan niet naar huis en zijn psychopathische schoonmoeder pakt zijn kids af. Hij mag niet weg op ze werk. Hij gaat straks helemaal door het lint. Heb de politie gebeld en om onze wijkagent gevraagd maar die is er maandag pas weer.

Toen was ik gelijk helemaal dichtgeklapt en heb ik vriendelijk bedankt en opgehangen. Wat moet ik nou toch doen? Zit hier in mijn uppie en krijg niks meer voor elkaar behalve huilen. Voel me zo ontzettend rot !

Sorry voor mijn verwarrende verhaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:14

Uhmn pardon? Waarom laat je zo over je heen lopen door je moeder? Waarom laat je haar de kinderen meenemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:15

Hoe kan het dat zij de kinderen mee heeft genomen dan? Ik bedoel het absoluut niet banketstaaf, maar heb je daar geen stokje voor kunnen steken? Is er iemand die nu met je mee kan om de kinderen op te halen? Een stoere buurman of een mondige vriendin? Want dit kan natuurlijk niet.

En het is geen verwijten naar jou, sterkte meis.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:16

Hup, ophalen die kinders, je laat ze toch niet zomaar meenemen? :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:19

Ik snap het wel, heb ook narcistische ouders en dat maakt je echt kapot zoals ts zegt. Je durft gewoon niks meer, kunt niks meer, want alles wat je doet wordt afgestraft. Daarom is het ook geen verwijt naar de TS, want ik kan me helemaal voorstellen hoe dat gaat.

Zorgenmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:20

Ik was zo afgebrand. Mijn drie broers waren erbij dus wat moest ik doen. Zij durven zelf ook allemaal niks te zeggen tegen mijn ouders. Nee heb niemand die mee kan gaan en zij trapt mij gewoon plat als een kakkerlak. Durf niks te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:21

Zorgenmaker schreef:
Ik was zo afgebrand. Mijn drie broers waren erbij dus wat moest ik doen. Zij durven zelf ook allemaal niks te zeggen tegen mijn ouders. Nee heb niemand die mee kan gaan en zij trapt mij gewoon plat als een kakkerlak. Durf niks te zeggen.

Wat verdrietig, ik heb het zo met je te doen. Ik weet precies hoe het is...
Maar, als je de kinderen terug hebt, toch grenzen stellen en niet toelaten dat ze de kids weer meeneemt. Sterker nog, gewoon de deur niet meer open doen als ze langs komt. Heeft ze de sleutel? Morgen nog een ander slot op de deur.

Edit: Zodra ze ramen gaat intikken, politie bellen. Dit kan zo niet langer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-15 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:22

Helaas heb ik ook met een narcist te maken gehad en zo makkelijk als het klinkt. Dat is het niet. Op het moment dat het gebeurd is het hetzelfde alsof je vanuit het niks een klap in je gezicht krijgt. Ze weten het zo te draaien dat zij de beste oplossing hebben, nee zeggen is geen optie, al sta je meestal zo verstijfd dat je niet helder denkt en normaal kan reageren.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:23

Maar de politie wil niks doen?
In welke omgeving woon je misschien is een bokker die mee wil, en anders zo met je man gaan.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:24

Wat verschrikkelijk... heel veel sterkte.. (en mocht je in de buurt wonen... ik wil wel even mee kinderen ophalen.. :Y) )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:28

Wat sneu!
Is het een optie om ze de volgende keer gewoon niet meer binnen te laten? En misschien eens te informeren voor een omgangsverbod/straatverbod?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:28

Zoals ik het lees zijn de kinderen meegenomen zonder toestemming van de ouders. Dit heet ontvoering!

Niet tot maandag wachten op de wijkagent, maar nu aangifte doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:29

Petpa schreef:
Zoals ik het lees zijn de kinderen meegenomen zonder toestemming van de ouders. Dit heet ontvoering!

Niet tot maandag wachten op de wijkagent, maar nu aangifte doen.

Mja, zo kun je het ook zien... Wat zei de politie daar over TS?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:35

Beste TS,

Heb je al contact (gehad) met een maatschappelijk werkster? Zo nee, gelijk doen en kijken of zij iets voor je kunnen betekenen. Verder wil ik jou en je gezin heel veel sterkte wensen in deze situatie.