Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mijn vriend werkt bij een loonbedrijf en wij hebben samen een boerderij. Onze buurman (melkveehouder) heeft zijn jongvee (nou ja, de pinken en vaarsen) bij ons op stal staan waar wij voor zorgen. We hebben een ligboxenstal met plek voor zo'n 35 koeien, aan de andere kant van het gangpad hebben we 2 paarden staan in heeeeeeeeeeele grote boxen.
.
) , 4 uur rijden met de trailer. carola schreef:Wat leuk om dit topic zo van iedereen te lezen en wát een verschillen tussen 'boeren'. Zijn er nog meer vleeskalver-mensen hier? Dat is natuurlijk wel behoorlijk 'veluws'.
Bij ons zit de mais weer in de grond sinds vandaag! Nou ja, de helft van het land dan, de andere helft word morgen gedaan...
Getup schreef:![]()
hier nog iemand met een boer!
Dat met die zoveel koeien per hectare land is bij ons al een tijd zo...maar dat gaat veel Nederlandse bedrijven de kop kosten. Poeh, je zal maar net n giga stal hebben neergezet.
Sowieso wordt men gek van de regeltjes en tijd, die er in zit, dit uit te zoeken en te controleren.
Ook mijn man doet het bedrijf samen met zijn broer. Mn schoonouders wonen ook nog bij het bedrijf en doen ook nog veel. We hebben zo'n 200 koeien ( 90 melkkoeien en dan al het jonge spul) en +-/ 220 ha land. Wordt mais gezet, en verder komen we zo aan hooi, kuil en stro.
Wbt land is t leuk een boer te hebben, maar denk maar niet, dat je er zomaar n bak mag neerleggen.
Paarden kosten geld en zijn nutteloos, hihi.....maar hij vindt t toch wel n soort van leuk en ging toch maar mee, n pony kopen voor mij ( um..bedoel natuurlijk: voor de kinderen) , 4 uur rijden met de trailer.
Vakantie...wat is dat? Mijn man is niet gewend op vakantie te gaan, en gaat ook met moeite mee. Dagjes uit met de kinderen doen we wel eens, hoor. Maar op vakantie gaan doe ik met mn ouders en zusje met de kinderen. Dan "moet" hij niet mee ( plus, dat het gewoon niet te plannen is) en wij kunnen gewoon gaan.
Delphi schreef:Melanie B, het klinkt alsof je het heel erg leuk gehad hebt met je ex. Dat het eigenlijk door je depressie grotendeels fout is gelopen en jij toen anders was dan 'normaal'. Heb je hem nog wel eens gezien/benaderd nadat je uit je depressie geraakt bent?
Boras schreef:Ik ben een stille meelezer in dit topic, zonder boer![]()
Het valt mij altijd op dat opvallend veel boeren een partner hebben die in de zorg werkzaam is.
Hier in dit topic zijn er enkele, maar vooral in mijn omgeving zie ik dat.
Opvallend vind ik dat.
Hoewel mijn gevoel misschien wel helemaal niet overeenkomt met de feiten.