Relatie met een boer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:37

Dalen, best in de buurt dus :)

Eilinora

Re: Relatie met een boer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:49

Mijn vriend woont ook in drenthe en daar ben ik dus ook om de week te vinden.

Zaterdag mijn schatje weer zien!
Heb hem dan al 10 dagen niet meer gezien.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:36

Inowa ik heb jou wel eens gezien op de show in Itterbeck. Mijn oom en zijn toen vriendin organiseerden dat toen. Ik stond toen in de A-ring als ringmeester.

Waar zit jouw vriend precies?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:41

Yootha dat zou best kunnen maar dat is al erg lang geleden!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:09

@jackiejtjj: wat sneu... je klinkt niet erg gelukkig :(:)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:13

Ja ik meld mij :j nog niet heel het topic doorgelezen, maar heb een relatie(nu 3 jaar) met een boer, binnenkort trek ik bij hem in. Hij heeft(samen met zijn broertje) 400 hectare akkerbouw en een legkippenstal.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:15

Inmiddels bijna 5 jaar samen met een boer. Wij wonen sinds 2 jaar samen op het bedrijf waar mijn vriend nu bedrijfsleider is. Hij mag zich "konijnenfokker" noemen. Zelf ben ik fulltime werkzaam op school en bemoei mij niet veel met de stal. Daarnaast 4 paarden en een hond.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:22

Wow Brigitte_D 400 hectare akkerbouw!? Dat is wel veel! Wat telen ze voornamelijk?

Wij hebben 'maar' 70 ha akkerbouw.

Wij zitten in Brabant overigens!

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:52

Ilsemarie schreef:
@jackiejtjj: wat sneu... je klinkt niet erg gelukkig :(:)

O jawel hoor :) ben super gelukkig.
Het is nog even een omschakeling ik kom zelf uit de stad.
En dan nu het boerenleven.
Maar ik geniet er wel echt van!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:01

Wow, 400ha. Komen wij aan met 55ha.
Nee gekkigheid, das voor ons goed doen, zonder hulp van anderen en huur van loonwerker en of machines

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:44

Wat leuk om dit topic zo van iedereen te lezen en wát een verschillen tussen 'boeren'. Zijn er nog meer vleeskalver-mensen hier? Dat is natuurlijk wel behoorlijk 'veluws'.

Bij ons zit de mais weer in de grond sinds vandaag! Nou ja, de helft van het land dan, de andere helft word morgen gedaan...

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:48

Ik meld me hier ook maar :-) Mijn vriend werkt bij een loonbedrijf en wij hebben samen een boerderij. Onze buurman (melkveehouder) heeft zijn jongvee (nou ja, de pinken en vaarsen) bij ons op stal staan waar wij voor zorgen. We hebben een ligboxenstal met plek voor zo'n 35 koeien, aan de andere kant van het gangpad hebben we 2 paarden staan in heeeeeeeeeeele grote boxen.
We hebben daarnaast nog een hele oude Hollandse stal die gesloopt moet worden en waar we een nieuwe loods voor in de plek willen hebben voor de rest van de paarden met eventueel een kleine binnenbak.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:23

400 is inderdaad erg veel hier in Brabant is er echt te kort aan grond en met de wet die ze willen doorvoeren zullen veel boeren hun vee moeten indammen (heb je net 3 jaar een nieuwe stal voor 125 melkkoeien) de wet is dat je per zoveel koeien 1 ha land moet hebben iets wat hier voor veel problemen kan gaan zorgen. Ik als stadse ben me kapot geschrokken van hoeveel wetten en regelgeving er wel niet op de schouders van de boeren drukt. Ik ben echt een typ die dat niet kan loslaten als frustraties met de vraag waarom?

Ik durf niet te zeggen hoeveel land mijn vriend in gebruik heeft ben ik nu wel benieuwd naar.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:17

Wow 400 ha.... ja das best veel. Naast loonwerk, akkeren we zelf ook wat, maar 400 ha dat halen we echt niet... hoeveel ha zou ik zo ook niet weten, wisselt ook wat, omdat er wel eens wat geruild wordt als het bietenquotum gehaald moet worden. :')

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:44

Wat een leuk topic!
Ik ben ook samen met een melkvee houder. Hij bezit samen met zijn ouders en broer 2 lokaties. Wij wonen op de lokatie met de opfok van het jongvee. Hier staan mijn 2 paarden ook en 1 in pension.
Sinds een maandje zijn wij trotse ouders geworden van een zoon. Mijn schoonouders lopen hierdoor regelmatig binnen om hun schoonzoon te bewonderen. Hiervoor deden ze dat nooit. Ik moet er nog steeds wel aan wennen dat lederen via de achterdeur binnen komt.

Ik herken hetgeen wel wat jullie zeggen over je vriend en paarden. Ik moet het regelmatig aanhoren dat paarden maar stomme beesten zijn, maar puntje bij paaltje voert hij ze wel en zet ze mee buiten. Dus stiekem vind hij ze wel leuk. Al moet ik niet vragen of hij erop wilt.

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:08

Inmiddels ruim 7 jaar samen met een boerenzoon, hij werkt altijd veel op de boerderij en zit sinds januari in het maatschap. Ik vind het leuk! En qua tijd.. ach, ik werk in de zorg en werk dus ook onregelmatig en om het weekend. En als hij vrij is gaat ie evengoed weer de hort op, kan gewoon niet stilzitten :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:16

Ik ben een stille meelezer in dit topic, zonder boer :)

Het valt mij altijd op dat opvallend veel boeren een partner hebben die in de zorg werkzaam is.
Hier in dit topic zijn er enkele, maar vooral in mijn omgeving zie ik dat.
Opvallend vind ik dat.
Hoewel mijn gevoel misschien wel helemaal niet overeenkomt met de feiten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 12:58

:wave:
hier nog iemand met een boer!

Dat met die zoveel koeien per hectare land is bij ons al een tijd zo...maar dat gaat veel Nederlandse bedrijven de kop kosten. Poeh, je zal maar net n giga stal hebben neergezet.
Sowieso wordt men gek van de regeltjes en tijd, die er in zit, dit uit te zoeken en te controleren.

Ook mijn man doet het bedrijf samen met zijn broer. Mn schoonouders wonen ook nog bij het bedrijf en doen ook nog veel. We hebben zo'n 200 koeien ( 90 melkkoeien en dan al het jonge spul) en +-/ 220 ha land. Wordt mais gezet, en verder komen we zo aan hooi, kuil en stro.

Wbt land is t leuk een boer te hebben, maar denk maar niet, dat je er zomaar n bak mag neerleggen ^) .
Paarden kosten geld en zijn nutteloos, hihi.....maar hij vindt t toch wel n soort van leuk en ging toch maar mee, n pony kopen voor mij ( um..bedoel natuurlijk: voor de kinderen :+ ) , 4 uur rijden met de trailer.

Vakantie...wat is dat? Mijn man is niet gewend op vakantie te gaan, en gaat ook met moeite mee. Dagjes uit met de kinderen doen we wel eens, hoor. Maar op vakantie gaan doe ik met mn ouders en zusje met de kinderen. Dan "moet" hij niet mee ( plus, dat het gewoon niet te plannen is) en wij kunnen gewoon gaan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 13:01

carola schreef:
Wat leuk om dit topic zo van iedereen te lezen en wát een verschillen tussen 'boeren'. Zijn er nog meer vleeskalver-mensen hier? Dat is natuurlijk wel behoorlijk 'veluws'.

Bij ons zit de mais weer in de grond sinds vandaag! Nou ja, de helft van het land dan, de andere helft word morgen gedaan...

Wij wonen op een vlees kalverbedrijf, die is van mijn zwager. Zelf help ik altijd 2 tot 3 weken mee, als er nieuwe kalfjes komen. Met het opstarten. Zelf hebben we een melkveebedrijf (nu nog van schoonouders, maar wij nemen steeds meer het werk over) Dit bedrijf ligt direct naast het kalverbedrijf.
Woningruil zou het makkelijkst zijn, maar heb net mijn huisje en tuin helemaal opgeknapt dus dat wil ik eigenlijk niet. en wij wonen zo niet te dicht op zwager en schoonouders, terwijl die strak naast elkaar wonen. zit hier een kleine 300 meter tussen. En dat vind ik wel best zo.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:03

Getup schreef:
:wave:
hier nog iemand met een boer!

Dat met die zoveel koeien per hectare land is bij ons al een tijd zo...maar dat gaat veel Nederlandse bedrijven de kop kosten. Poeh, je zal maar net n giga stal hebben neergezet.
Sowieso wordt men gek van de regeltjes en tijd, die er in zit, dit uit te zoeken en te controleren.

Ook mijn man doet het bedrijf samen met zijn broer. Mn schoonouders wonen ook nog bij het bedrijf en doen ook nog veel. We hebben zo'n 200 koeien ( 90 melkkoeien en dan al het jonge spul) en +-/ 220 ha land. Wordt mais gezet, en verder komen we zo aan hooi, kuil en stro.

Wbt land is t leuk een boer te hebben, maar denk maar niet, dat je er zomaar n bak mag neerleggen ^) .
Paarden kosten geld en zijn nutteloos, hihi.....maar hij vindt t toch wel n soort van leuk en ging toch maar mee, n pony kopen voor mij ( um..bedoel natuurlijk: voor de kinderen :+ ) , 4 uur rijden met de trailer.

Vakantie...wat is dat? Mijn man is niet gewend op vakantie te gaan, en gaat ook met moeite mee. Dagjes uit met de kinderen doen we wel eens, hoor. Maar op vakantie gaan doe ik met mn ouders en zusje met de kinderen. Dan "moet" hij niet mee ( plus, dat het gewoon niet te plannen is) en wij kunnen gewoon gaan.

Oh dat is op bepaalde plekken al zo waar zitten jullie of is dit buiten nl?

Vakantie hier soms 2 nachtjes en ik zelf met de paarden naar de vierdaagse in epe.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:23

L Rivaldo: wij wonen in Luxemburg :-)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 19:14

Ah vandaar. Ja als het door gaat moeten we best wat koeien ruimen. Gaat een hoop boeren hun kop kosten helaas.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:36

Schijnt dat als je in Brabant woont en je koopt stukken land in Friesland dat dat dan weer wel mag *kruipt weer onder de meeleessteen*

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:23

Delphi schreef:
Melanie B, het klinkt alsof je het heel erg leuk gehad hebt met je ex. Dat het eigenlijk door je depressie grotendeels fout is gelopen en jij toen anders was dan 'normaal'. Heb je hem nog wel eens gezien/benaderd nadat je uit je depressie geraakt bent?

@delphi en de rest die er naar vroeg...
We zijn helaas erg naar uit elkaar gegaan, voor mij heel plotseling, van de een op andere dag. (Nee er was geen ander in het spel). Kan er op internet niet volledig op in gaan.... Maar laten we het erop houden dat het niet volledig zijn eigen beslissing is geweest................
Hem benaderen was niet mogelijk. Nadat het uit ging heeft hij mij ontweken (heb hem moeten smeken om een reden te geven waarom hij het uit maakte. Tot op heden nooit een goede reden gehoord). Lastige situatie helaas.. Denk dat er voor hem nog teveel gevoel zat en hij me daarom ontweek.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:25

Boras schreef:
Ik ben een stille meelezer in dit topic, zonder boer :)

Het valt mij altijd op dat opvallend veel boeren een partner hebben die in de zorg werkzaam is.
Hier in dit topic zijn er enkele, maar vooral in mijn omgeving zie ik dat.
Opvallend vind ik dat.
Hoewel mijn gevoel misschien wel helemaal niet overeenkomt met de feiten.

Haha hier ook 1 die in de zorg werkt.. :j
Inmiddels alleen de boer omgedoopt tot ex...