Begint de ruzie weer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:54

Gydja schreef:
Cayenne schreef:
Tja, je woont onder het dak van je ouders, dus heb je je aan hun regels te houden. Ik lees veel wrijving van beide kanten en je bent natuurlijk aan het eind van je pubertijd.
Kun je je gevoel niet op papier zetten en dat aan je ouders laten lezen?

Klopt heb je helemaal gelijk in! Hun huis hun regels. Maar het is zo naar dat ik veel dingen zelf maar moet uit zoeken maar dat kan pas als het hun uit komt. Tuurlijk moeten er huiselijke klusjes gedaan worden en die doe ik minder nu ik 40 uur per week aan het werk ben (stage). Maar dat is nog geen reden om dan naar me te staan schreeuwen dat ik lui ben en niets doe.

Brief schrijven weet ik eigenlijk niet of het wel werkt. Vooral mijn moeder wil niet in zien dat zei ook wel eens verkeerd zit. Ik heb haar nog NOOIT horen zeggen dat ze ergens fout mee zat. Dan verdraait ze het wel weer waar ze wel gelijk in was. Heb dit al vaker met mijn ouders, voornamelijk moeder besproken maar het werkt niet omdat ze niet wil accepteren hoe ik me voel.

eclair98 schreef:
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar is het misschien een idee om wat voor jezelf te zoeken? Dan zit je niet meer op elkaars lip?

Dat heb ik dus ook in de tekst gezet. Dat ik dan naar mijn vriend wou toe gaan maar ik dat niet door de week mag. Ik mag door de week niet weg. Maar krijg dan wel te horen dat ik nooit weg ga en nooit leuke dingen ga doen :\ Verder zit ik de hele dag op stage van half 9 tot 5 en ben dan rond 6 uur half 7 thuis. In het weekend probeer ik al zo min mogelijk thuis te zijn.

Maar dat vind ik dus wat anders dan op jezelf wonen ;)

Brilletje

Re: Begint de ruzie weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:24

Is je moeder in de overgang? Hormoonstorm?

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:25

Oja en bij je vriend gaan logeren is toch echt wat anders dan op je zelf gaan wonen, op jezelf gaan wonen betekend voor jezelf zorgen :-)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:50

Is het niet een optie om tijdelijk uit huis te gaan?

Zoek een simpele goedkope camping.(kamperen bij de boer)Misschien hebben kennisen nog wat kampeer spullen en anders is het voor minder dan een normale maand huur aangeschaft. Ik zou een flinke minimaal 4 persoonstent nemen waar je rechtop in kan staan en lopen, opklapbaar camping bed of matje/ luchtbed, stoeltje en tafeltje, kookstel en pannen, wawaterdicht verlengsnoer zodat je stroom hebt voor lamp/ computer, slaapzak en dan heb je het meeste al. Kost nog geen 300 euro en je kan de hele zomer op jezelf wonen. Ik weet niet waar je woont maar zo te horen woon je vrij landelijk, dus gras genoeg.

Een andere optie is een rugzak pakken, enkeltje ticket Sydney en daar lekker werken en "op jezelf" wonen. Heb je zeker geen last dat je ouders komen buurten. (als je niet zulke gekke en lieve ouders hebt die je toch nog 3 weken komen opzoeken in Tasmanie) gegarandeerd dat je na 6 maanden op eigen benen kan staan en dat je ouders geleerd hebben om los te laten!