je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:31

Ik zou het uiteindelijk erg vinden. Rationeel gezien kan ik rustig tientallen dingen bedenken waarom ik het in m'n eentje ook best vind (en ik kan ook goed alleen zijn) maar emotioneel gezien zou ik het wel erg vinden. Ben nu 4 jaar vrijgezel en eerst ook bewust. Nu zou ik het weer leuk vinden om een maatje te vinden maar helaas zit het me tot nu toe niet echt mee

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:32

Wij konden in principe eerder gaan samen wonen, maar dan in een studio'tje. Ik houd van mijn man, maar wij hebben beide ook ruimte nodig en geven elkaar die ruimte ook graag. Maar op 25m2 meter met als enige afzonderlijke ruimte de douche? Nee dank je :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:33

Ik dacht eerst altijd dat een relatie me happy'er zou maken. Maar heb een hele erge claimerige relatie gehad... Ruzie als je niet meteen de telefoon op neemt.. zit je net op je paard, een telefoontje dat je naar huis moet komen... Dus ben momenteel nog zo happy met mijn vrijheid :P

Denk niet dat ik die ooit op wil geven.. Dus of iemand moet er heel erg in passen of niet :) Lichte voorkeur voor " niet" maar dat is meer door mijn ervaring :) (Heb er zelfs een psycho stalker aan over gehouden en alles :') dus mjah... laat mij maar lekker alleen zijn :'))

Kids spelen sowieso geen rol, als ik ergens niet tegen kan, dan zijn het baby's (ik vermijd ze, ik vind ze gewoon eng :'))

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:34

Eline91 schreef:
Kwanyin dat financiële herken ik wel, als alleenstaande is dat inderdaad niet zo makkelijk. Aan de andere kant, mijn oom is op zijn 47e nog altijd single en ondertussen is zijn huis afbetaald en trakteert hij zichzelf regelmatig op een reisje. Vooral het begin is moeilijk, maar op termijn zul je merken dat je ook wel minder uitgeeft alleen. Zeker als je samenwonende leeftijdsgenoten beginnen aan kinderen wordt hun leven toch ineens ook een stuk duurder :o

Dat is ook wel weer het positieve van de zaak: ik moet niks samen bespreken. Hooguit eens een mening of raad van iemand anders maar als ik iets wil doen dan doe ik het. En inderdaad, de vrienden waarover ik het heb zijn nog jonge koppels zonder kinderen. Er begint stilletjesaan wel wat beweging in te komen, dus zou best wel kunnen dat over x aantal jaar (even aangenomen dat ik nog vrijgezel zou zijn) ik degene ben met de minste zorgen :D .

Bagheera_206

Re: je leven lang vrijgezel, zou je het erg vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:37

Hoe ouder je wordt des te meer mensen in je omgeving/vriendengroep wonen samen met partner, gaan trouwen en hebben kinderen. Gelukkig zijn er nog meer vrij gezelligen in mijn vriendengroep. Dat scheelt denk ik misschien ook wel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:37

Net sinds een paar maanden single na twee relaties dicht op elkaar (bijna 5 jaar, binnen 2 maanden een nieuwe relatie van krap 2.5 jaar), ben eigenlijk de afgelopen 8 jaar geen single geweest en nu het gevoel dat ik dat in moet halen.

Daarnaast zijn wij mannen gewoon niet goed in binden, kunnen we niets aan doen :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:39

Samen wonen betekent niet per definitie kinderen. Manlief en ik willen geen kinderen. :) Dan is het financiële plaatje samen toch wel een stuk makkelijker dan alleen. Alleen zou ik nooit een eigen huis kunnen kopen. :) Samen met mijn man kan dat nu wel.

ailill: spreek voor jezelf. Zijn zat mannen die zich prima kunnen binden. Bij ons was ik juist degene met bindingsangst.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:40

Ik ben ook de eeuwige vrijgezel. Nog nooit langer dan een paar maanden een vriend gehad en dat is ook alweer 7 jaar geleden.

Wel heb ik er altijd heel veel behoefte aan gehad, maar achteraf blijkt dat ik al jaren een lichte depressie had en dat was voornamelijk de reden dat ik zo graag een relatie wou.
Sinds ik beter in mijn vel zit heb ik die behoefte helemaal niet meer zo.

Nooit wil ik ook niet zeggen, maar hoe ik me nu voel dan zou het iig bij een lat relatie blijven. Of misschien moet ik iemand tegen komen die net zo op zichzelf is als ik.
Die mannen zullen er vast ook ergens zijn.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:40

Ik moet er niet aan denken om mijn hele leven single te zijn. Durf zelfs te zeggen dat ik, als ik lang zonder relatie (of misschien beter gezegd, liefde) zou zitten, heel erg ongelukkig zou worden. Zonder me geliefd te voelen kan ik niet gelukkig zijn. En natuurlijk kunnen vrienden je tot op zekere hoogte dat gevoel geven, maar nooit zo veel als een partner dat doet. Denk ook dat ik grotendeels van mezelf houd omdat iemand anders dat ook doet. Dat gevoel, dat iemand mij helemaal geweldig vindt, is voor mij echt heel belangrijk.
En nee, ik ben echt geen zielig, afhankelijk persoon, maar heb wel iemand nodig die mij de moeite waard vindt :j Dan verlies ik mezelf niet in mijn eigen doemdenken.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:41

Ik ben weer opzoek geweest naar een nieuwe liefde om mijn leven mee te gaan delen.
Maar dit is niet echt een succes tot nu toe, dus ik ga nu liever mijn leven opbouwen als vrijgezel. En mocht het zo zijn dat ik toevallig nog iemand tegen kom oke, maar vind het ook prima om vrijgezel te blijven.
Ik heb mijn liefde van mijn leven en mijn maatje in alles al gekend, het mocht helaas niet zo zijn dat wij samen oud zouden worden. Misschien dat dit ook wel verschild in andere situaties dat ik nu zo iets heb, laat de liefde maar. Ik ben nu ook gewoon gelukkig met mijn vrienden en familie.
En het leven kunnen delen met iemand waar je van houdt dat is echt prachtig. Maar als ik die persoon niet meer tegen kom vind ik dat ook prima.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:41

Ailill schreef:
Daarnaast zijn wij mannen gewoon niet goed in binden, kunnen we niets aan doen :n

Niet alleen mannen hoor, :D

En voor wie het eerder gevraagd heeft: ik als 30 plusser ben zeer zeker geen non. Ik kijk wel uit, dat zou zonde zijn van al het moois dat rond loopt. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:42

Mijn man kon zich ook veel makkelijker binden dan ik. Hij zag ons vanaf dag 1 al als gemaakt voor het leven. Ik moest daarin groeien.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-04-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fireheart

Het zou me echt niks uitmaken als ik de rest van mijn leven vrijgezel was.
Ik ben het al 20 jaar en ik vind het heerlijk :D.

Lianne86

Ailill schreef:

Ik mis dan iets tussen mijn benen :') (Toen ik dat typte, had ik nog even niet door hoe fout die klonk) maar serieus... ik heb juist dat alle mannen die willen afspreken meteen dat huisje boompje beestje kids willen... (Mannen met rammelende eierstokken noem ik ze :'))

Dieselpaard

Na een relatie van vier jaar, ben ik inmiddels al bijna een jaar vrijgezel en ik vind het vreselijk. Meer omdat ik echt in een gat ben gevallen: mijn vader overleed vorig jaar, een goede vriendin heeft me laten vallen, andere goede vriendin raakte zwanger en mijn ex en ik kwamen er niet uit...
Ik kan er niet tegen om alleen te zijn, ik mis echt een maatje. Maar tegelijkertijd kan ik me gewoon niet open stellen voor een ander, want wat als hij mij ook verlaat? Gelukkig kom ik veel bij familie en ben ik met het laatste deel van mijn studie bezig, anders had ik mij echt eenzaam gevoeld

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:05

Ayasha schreef:
Samen wonen betekent niet per definitie kinderen. Manlief en ik willen geen kinderen. :) Dan is het financiële plaatje samen toch wel een stuk makkelijker dan alleen. Alleen zou ik nooit een eigen huis kunnen kopen. :) Samen met mijn man kan dat nu wel.

ailill: spreek voor jezelf. Zijn zat mannen die zich prima kunnen binden. Bij ons was ik juist degene met bindingsangst.

Beetje generaliseren moet kunnen, maar je hebt gelijk. Ook vrouwen kunnen bindingsangst hebben :P

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:07

Ik vind single zijn heerlijk, heb goede vrienden waarmee ik op vakantie ga ( paar keer per jaar) en leuke dingen onderneem.
Heb nu een liefdevoller leven dan tijdens m'n laatste relatie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:09

Lianne86 schreef:
Ailill schreef:

Ik mis dan iets tussen mijn benen :') (Toen ik dat typte, had ik nog even niet door hoe fout die klonk) maar serieus... ik heb juist dat alle mannen die willen afspreken meteen dat huisje boompje beestje kids willen... (Mannen met rammelende eierstokken noem ik ze :'))

:')

Die mannen moeten dan maar op zoek naar vrouwen met jodelende baarmoeders, mij niet gezien. Tijdens mijn afgelopen relatie ook niet samen gewoond, wel de weekenden/paar dagen samen, vakanties enzovoorts. Nee, dat samenwonen en elkaar iedere dag zien past niet bij mij.

Al sluit ik niet uit dat dit ooit gaat veranderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:17

1 voordeel, op een gegeven moment komt er een punt in het leven van elke vrouw dat eierstokken voorgoed met pensioen gaan :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:19

Die ben ik dus ook al kwijt :( :') Ik moet me toch eens goed laten ombouwen :')

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:33

Ja. Mijn vriend is iemand die mij helpt blijven ontwikkelen, die mij gelukkig en blij maakt. De genegenheid, het samenzijn maar ook het vertrouwen wat er bij hoort maakt het voor mij compleet.

Maar, dat betekend niet dat afhankelijk ben van mijn vriend. Zoals eerder genoemd, geluk staat voor mij ook los van een relatie. Maar het hebben van een relatie vindt ik zeker een mooie en waardevolle toevoeging aan mijn leven.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:44

Ik zou er de komende 10 a 20 jaar geen problemen mee hebben, zo lang ik gewoon leuk verdien, lekker woon (ben al snel tevreden op dat punt gelukkig), genoeg hobby's heb en vrienden heb om leuke dingen mee te doen en een fiets ~~}> . Maar denk dat ik het rond de 40/50 toch wel jammer zou vinden dat ik niet iemand heb om mee oud te worden. Al zou ik totaal niet weten hoe ik in een langdurige relatie (samenwonen/trouwen) zou functioneren. Ik ben heel graag alleen, maar wil tegelijkertijd ook kunnen gaan en staan zonder dat er iemand met een zuur gezicht op de bank zit omdat we samen tv zouden gaan kijken. Denk dat ik op dat vlak ook best een stomme partner zou zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:46

Ailill schreef:
Net sinds een paar maanden single na twee relaties dicht op elkaar (bijna 5 jaar, binnen 2 maanden een nieuwe relatie van krap 2.5 jaar), ben eigenlijk de afgelopen 8 jaar geen single geweest en nu het gevoel dat ik dat in moet halen.

Ik ben ook een ramp in binden :Y) last time i checked was ik vrouw haha.

Ik raak ontzettend snel mijn interesse kwijt in iemand, wat best poedersuiker is. Ben dan 1 of 2 weken even gek op die persoon en dan begint mijn bindingangst of hoe het ook mag heten op te spelen. Ben wel langere tijd op 1 persoon verliefd geweest (letterlijk 1 persoon) maar dat heeft nooit een relatie mogen worden helaas en daarna was ik er ook wel een beetje klaar mee met alles.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:55

Ik zeg altijd: 'ik word zo'n crazy cat lady met 47 katten ergens in de bossen' :')

Heb heel erg bindingsangst en kan heel goed alleen zijn.
Toch hoop ik stiekem dat ik dadelijk een leuke jongen/man tegenkom en het dan iets zou kunnen worden.. :o Maar vrees van niet, zelfs vriendschappelijk blijf ik meestal redelijk afstandelijk omdat ik mensen niet durf toe te laten.

Nouja, 47 katten, enkele Schnauzers en paarden, wat wil je nog meer?! :D :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:01

Wij willen ook geen kinderen :) We hebben de afgelopen jaren veel tumult gehad en de rust bevalt ons nu goed. De wens is er eigenlijk ook niet. Ik zie links en rechts om me heen hoeveel stress en geld het kost. Er zitten natuurlijk ook veel mooie kanten aan, maar die wegen voor ons niet op tegen de nadelen. Bovendien wil ik mijn vrijheid (daar is het weer :P ) niet opgeven.

Dus dat zit hier ook wel goed :D