maaikemuis schreef:Omdat de OP een tikkeltje provocerend is, dan ook een tikkeltje provocerend antwoord. Ik hou van dieren, in welke vorm dan ook.
Ik heb snijtanden, hoektanden en een darmstelsel dat evolutionair gemaakt is om zowel plantaardig voedsel te verwerken als vlees. Waarom zou ik geen vlees eten?!? Ik heb vlees nodig om gezond te kunnen leven. Wel met mate, teveel is ook niet gezond.
Hahahaha, hoektanden? Echt?
Heb je wel eens de hoektanden van een echte carnivoor bekeken?
Verder, als je evolutionair gezien gemaakt bent om vlees te verteren, waarom bak je je kip dan eerst voor je het opeet? Waarom eet je het niet zo, rauw, op? Ik denk dat je behoorlijk veel buikpijn krijgt... Maar nee, goed, jij bent gemaakt om vlees te verteren, prima

Veganisme of vegetarisme gaat niet over perfect je aan de heilige bijbel van het geen vlees eten te houden. Het gaat over zo goed mogelijk je best doen om dierlijke producten te ontwijken, omdat mensen het simpelweg niet NODIG hebben. Dat je het kunt eten staat vast, dat er voedingstoffen in zitten die mensen nodig hebben ook, maar die zijn op geen enkele manier exclusief voor dierlijke producten. Menselijke ontlasting is heel rijk aan vitamine B12, maar ik denk niet dat iemand dat als reden gebruikt om ontlasting te eten. Ik haal mijn B12 in elk geval liever ergens anders vandaan
Hoe dan ook, als je geen vlees (of dierlijke producten) nodig hebt, waarom zou je het dan wel eten?
En daarnaast, waarom zou ik mijn hond of kat geen vlees mogen voeren als vegetariër of veganist, als mijn geliefde huisdier dat wél nodig heeft om te overleven? Omdat ik me dan niet aan eerder genoemde heilige bijbel van vleesonthouding hou? Omdat ik dan "hypocriet" ben?
Wat betreft biologisch voedsel: ongeacht hoe een dier geleefd heeft, uiteindelijk wordt hen de keel doorgesneden - oeps, sorry, ik bedoel dat het "diervriendelijk geslacht" wordt. Een beetje een gekke uitdrukking want een dier doodmaken lijkt me niet bepaald diervriendelijk maar goed... Claimen dat je het beste voor hebt met dieren, terwijl je wel betaalt om ze dood te maken, klinkt mij tegenstrijdig in de oren. Maar misschien heb ik gebrek aan ijzer, vitamine B12 of calcium of iets dergelijks en ligt het daaraan