Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sem_ schreef:Ik kap ze meestal vriendelijk af, ik heb eens meegemaakt dat in de stad een Jehova getuige me
aansprak en hij begon te vertellen dat Paul de Leeuw de duivel is.
Ik wil mensen niet kwetsen, maar ik zal het toch fijn vinden als mensen niet achter mij aan gaan lopen om dit soort dingen te roepen...
Magrathea schreef:Vertel haar vriendelijk dat je je geleidehond niet wil missen
haha dat is ook een goede ja!

Myca schreef:Als je in Nederland duidelijk aangeeft dat je niet meer bezocht wilt worden door JG's dan noteren ze dat en komt er zeker 2 jaar niemand meer langs.

Zwerte schreef:Myca schreef:Als je in Nederland duidelijk aangeeft dat je niet meer bezocht wilt worden door JG's dan noteren ze dat en komt er zeker 2 jaar niemand meer langs.
Ik heb al vaker gehoord dat je dit vrij direct en op de juiste manier moet aangeven. Echt moet vragen om op een nietbezoeklijst gezet te worden. Valt voor mij ook weer onder het kopje opdringerig. Geen interesse zou imo ook voldoende moeten zijn. In dit soort discussies heb ik gelezen dat je dus specifiek moet vragen om niet meer bezocht te worden, daarvoor wist ik dat helemaal niet. Want denk maar niet dat ze zelf aangeven dat deze optie bestaat! Alleen een nee is dus niet voldoende en dat vind ik vervelend.
, inderdaad. Dat opdringerige is wat mij het meeste stoort. Ik ben helaas nog geen Jehova's tegen gekomen waarbij dit niet het geval was. safina schreef:ingedebruijn schreef:Waarom moet je überhaupt mensen lastig vallen. Ik ga toch ook niet langs de deuren om katten te promoten omdat ik daar nu toevallig gek op ben.
Ik denk dat het bij Jehova's wat dieper zit dan liefde voor katten, Inge.![]()
Ik las een interview, waarin een Jehova er dit over zegt:Citaat:"Ik ben gelukkig als Jehova's getuige. Ik moét andere mensen vertellen hoe zij dit ook kunnen bereiken." Hij bedoelt: antwoorden op levensvragen, steun en troost. "We maken veel ellende mee. Dankzij mijn geloof kan ik daarmee omgaan."
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... eren.dhtml
turtlelito schreef:Jaren geleden heb ik twee dames binnengehaald (er werd aangebeld en het was echt heel erg slecht weer, wist nog niet waar ze voor kwamen) en handdoeken en uiteindelijk koffie aangeboden. Bleken ook Jehova getuigen op 'ronde' te zijn, ze werden pas op een bepaalde tijd weer bij het dorp opgehaald.
Dus maar aangeboden dat ze die tijd bij mij binnen door mochten brengen, omdat het echt zo slecht was buiten. Nog een heel leuk gesprek gehad (ik ben katholiek opgevoed, daarna niks meer met het geloof gedaan), ze waren daarin ook absoluut niet pusherig en oprecht geïnteresseerd in mijn mening.
Daarna kwamen ze regelmatig langs (kwam niet vaak voor dat ik thuis was, maar toch) en als ik tijd had deden we een bakkie. Omdat ze wisten dat ik niet 'bekeerd' wilde worden werd dat onderwerp ook vermeden, het gesprek ging gewoon over vanalles en nog wat.
Op een gegeven moment zijn we voor een paar jaar naar het buitenland vertrokken en toen terug waren kwamen ze weer, ze hadden ons gemist en waren ongerust geweest (omdat het huis ineens leegstond). Vond ik toch erg attent. Weer geen neiging tot prediken of iets anders, gewoon leuk gepraat over de tijd daar.
Op het moment zie ik ze nauwelijks (ben op andere uren van huis), maar voor een kop koffie en een gesprek zijn ze altijd welkom.