Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:38

In den haag pleurde ik alles in de ondergrondse containers: GFT, glaswerk, papier, de hele rotzooi. Daar werd helemaal niks opgehaald en bijna geen glascontainers en die ik wist te vinden waren altijd vol, bergen glas er omheen enz. Overigens waren de ondergrondse containers ook altijd een klerezooi, alles werd bij die dingen geparkeerd. Wat ben ik blij dat ik daar niet meer van afhankelijk ben.
Nu betaal ik een klein vast bedrag voor afval, en daarnaast voor iedere keer dat de restcontainer geleegd wordt. Papier, GFT en plastic is apart en betaal ik niets meer extra voor. Ik vind het een goed systeem. Enige minpunt is dat ik ook hier nauwelijks glasbakken kan vinden, die dingen horen gewoon voor de supermarkt te staan vind ik :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 23:42

In groningen kun je t online op de afvalwijzer opzoeken, waar die bakken staan of wanneer ze t ophalen. Ik kan t 1x pm aan de straat zetten of naar zo'n bak brengen inderdaad.

edit: wat vuurneon zegt dus :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:32

Amyyy schreef:
Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!

Veel, te veel zelfs. Maar de oplossing daarvan is volgens mij dat we als maatschappij besluiten dat we dat niet ok vinden, ipv het zelf te gaan doen met 'jamaarhunnie doen het ook' als argument.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:18

Shadow0 schreef:
Amyyy schreef:
Je moest een weten hoeveel accountants en bedrijven aan 'creatief boekhouden' doen!

Veel, te veel zelfs. Maar de oplossing daarvan is volgens mij dat we als maatschappij besluiten dat we dat niet ok vinden, ipv het zelf te gaan doen met 'jamaarhunnie doen het ook' als argument.

Die cultuuromslag maken we echt niet meer mee, zolang de top graait doet de rest er onder mee. En ik kan het ze niet kwalijk nemen. Of het juist is is een ander verhaal maar ik kan me goed voorstellen dat iemand die net zijn hoofd boven water kan houden echt niet het braafste jongetje uit de klas zal blijven met alle voorbeelden die er nu zijn.

Christadk

Re: Gemeentelijke + waterschapbelastingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:34

Wij moeten in totaal ook rond de 900 euro betalen voor een koopwoning. Dit is incl hondenbelasting. Dit jaar betalen we lekker in termijnen. Maar man wat een geld..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:42

Wij betalen ook ruim 600 euro voor 2 personen in een koopwoning. Vind het echt belachelijk veel geld! Wel in termijnen want kan dat echt niet in één keer ophoesten. En de rioolheffing kost bijna 250 euro.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:55

Maar betalen in termijnen lijkt me ook prima, gewoon maandelijks, of 10 keer ofzo, net wat je gemeente aanbiedt. Dan zijn het gewoon maandelijkse vaste lasten, net als GWL en tv/internet/telefoon, huur of hypotheek, zorgverzekering etc.

Bigone: mensen maken zich machtelozer dan nodig is heb ik het idee. We kunnen best wat veranderen als we ons best doen. We moeten alleen niet te snel opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:53

Bij ons kon het dit jaar voor het eerst in termijnen, gelijk gebruik van gemaakt :) voorheen moest het altijd in 2x.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:00

Ik betaal het ook in termijnen. In mijn gemeente werken ze met 9 termijnen. Maar goed ook, want zo'n bedrag kan ik niet in een keer ophoesten.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:11

Wij hebben hier ook 'last' van met ons studentenhuis. Omdat de hoofdhuurder teveel spaargeld heeft moeten we met z'n allen betalen. Officieel is alleen diegene aangeslagen en is het ook de 'schuld' van die persoon, maar natuurlijk betaal je dat dan wel gezamenlijk :)
Pijnlijke is dat alle andere bewoners geen spaargeld hebben, dikke studieschuld etc.
Achteraf baal je dan flink dat die persoon de hoofdhuurder is :+ nooit bij stil gestaan...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:01

MariekeS_ schreef:
Wij hebben hier ook 'last' van met ons studentenhuis. Omdat de hoofdhuurder teveel spaargeld heeft moeten we met z'n allen betalen. Officieel is alleen diegene aangeslagen en is het ook de 'schuld' van die persoon, maar natuurlijk betaal je dat dan wel gezamenlijk :)
Pijnlijke is dat alle andere bewoners geen spaargeld hebben, dikke studieschuld etc.
Achteraf baal je dan flink dat die persoon de hoofdhuurder is :+ nooit bij stil gestaan...

Jullie huren dus een kamer van de hoofdhuurder?? Meestal wanneer je een kamer huurt is het incl alle kosten dus misschien nog eens met de hoofdhuurder om de tafel gaan zitten.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:49

Wij krijgen ook gewoon alle aanslagen op ons studentenhuis.. Dit hoort dus eigenlijk niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:53

Amyyy schreef:
Wij krijgen ook gewoon alle aanslagen op ons studentenhuis.. Dit hoort dus eigenlijk niet?

Is per gemeente verschillend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:12

@Marieke, ik neem aan dat anders de inkomens en spaargelden van alle mensen opgeteld worden. En ik weet ook niet met hoeveel mensen je woont, maar als je de kosten gewoon door 3 of meer deelt, dan valt het toch wel mee? En hebben jullie internet bv, of tv?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:48

vuurneon schreef:
Amyyy schreef:

Is per gemeente verschillend.

Dat hangt er vanaf, huur je gezamenlijk een zelfstandige woning dan heb je deze kosten natuurlijk wel. Huur je een kamer van iemand dan is het niet normaal want dan betaal je normaal gesproken een vast bedrag per maand waar alle onkosten in verrekend zijn.