spatter schreef:Ik begrijp nu wel waarom tegenwoordig relaties maar ongeveer 7 jaar duren.
Ik snap best waarom mensen voorzichtig zijn en hun eigen geld willen houden maar ik denk dat een hoop mensen niet beseffen dat als je al zo in een relatie stapt, er al bedenkingen zijn vanaf het begin.
Je houdt immers al rekening met een doemsenaria.
En alles blijft leuk en aardig totdat er kinderen komen.
Verder kun je wel eigen spaarcentjes hebben maar zorg dan wel dat als je trouwt , dit vast gelegd wordt of je buiten gemeenschap van goederen trouwt.
Ik denk ook dat hoe ouder je in een relatie stapt, je meer op je eigen spullen/geld zit, deels omdat je al wat hebt opgebouwd maar deels ook omdat je al meer op jezelf bent.
Wat een aanname
Ik houd geen rekening met een doemscenario, ik vind het gewoon fijn dat ik mijn eigen rekeningen beheer en raad eens? Mijn man vindt dat ook fijn dat hij zijn rekeningen beheert,
Wat heerlijk om zo een relatie te hebben waarin beide partners tevreden zijn met hoe het is geregeld financieel.
Als je relatie niet goed zit, strandt het niet op wel/geen aparte rekeningen
Financiele ellende kan wel voor druk zorgen, maar dat staat los van of je alles op 1 hoop gooit of juist eigen rekeningen. Huis staat van ons ook op beide naam; als hij niet betaald, wordt het gewoon op mij verhaald.
Om dat elke maand op te krijgen moet je het al heel bont gaan maken.
.
Wij schuiven met alle liefde en zonder dat de ander dat hoeft te vragen ons "eigen" geld naar elkaar toe als dit ter sprake zou zijn.
Zelfs dat heb ik wel eens heel in den beginne aan gehad omdat ik een preutse trut was en een short vergeten was om in te slapen.
Toen kreeg ik een losse boxer van hem.
)
Geloof dat we er allebei top tevreden mee zijn.
wat een onverwachtse wending van dit topic