Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 01:10

Hahaha zo ging dat ook echt
wij banjeren met modder laarzen ook wel eens binnen maar dat word ook weer opgeruimd

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 06:40

@seven ik ben niet meer aan het verhuizen (gelukkig := ) maar sta wel weer helemaal in de klus modus. Voor kleur hang ik dan de stalen aan de muur. Maar kijk ook veel op het internet op sites van verfmerken en in tijdschriften. Maak dan heel veel foto's en printscreen op m'n iPad, en dan lekker scrollen en alles wat afvalt delete-en. Uiteindelijk blijft er wat over.
En nu iedereen zegt dar de kleur fantastisch is denk ik yes! Maar het is wel een proces hoor. Zo ligt er al een week een paar planken laminaat om te kijken of de kleur goed is. Of ik er aan wennen kan. Het ei is gelegd dus morgen de rest halen en leggen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 10:54

Een dode kat onder het tapijt? :r
Klinkt verder ook als een gore boel, Seven.. Succes ermee :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:54

Dat is gelukkig nu niet zo dit verhuizen word een eitje in vergelijking :D

Dat is inderdaad een goed idee on get in de ruimte te leggen dat moet nog wel even wachten.
ik gen voor het laminaat wel stalen gekregen waar we mooie kleuren tussen vinden zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:55

Als wij ooit aan tekenen toe komen gaan we ook verhuizen. Een groot deel is al ingepakt maar gelukkig nog niet alles. :) Normaal hadden we dit weekend zitten verhuizen maar dat is dus niet gelukt..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:40

Ik ben nu helemaal over. Nog even wennen waarwat ligt en moet staan. Paarden staan in hun nieuwe wei en de kat ligt ook al tevreden in haar nieuwe mandje.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:51

Wij zijn ook helemaal over! Keuken is grotendeels ingeruimd. De hoognodige klussen zijn gedaan. De oude meubels zijn neergezet. De nieuwe verwacht ik met een week of 6. Deze week de rest van de dozen uitpakken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:30

Bah, een dode kat onder het tapijt. Onhygiënische taferelen heb ik gelukkig geen last van. Alles is lekker vers en nieuw als we er komen te wonen, heerlijk!

Nog 4 weken tot de sleuteloverdacht!! *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:26

Spannend hopelijk gaan die 4 weken snel voorbij :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:15

Vandaag komen ze onze nieuwe woning schatten voor de goedkeuring van de lening.
Wij moeten gelukkig helemaal niks doen in onze woning. Dus ik hoop geen dode katten te vinden.
Maar buiten is er genoeg te doen, extra stuk omheining, klinkeren voor de honden. Inloopstallen voor de paarden.
Als dat rond is, dan dienen we een bouwaanvraag in voor een stuk woning en stal, dus dan is het weer afwachten op goedkeuring.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:58

Succes vandaag, Kirrr! Hoop dat alles goed verloopt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:00

Dat is bij ons ook het meeste werk buiten,
vijver word verplaats
schuur gebouwd
Terras maken
honden ren + kennels
weiland
buitenbak

Etc etc veel werk

Spannend is dat wachten op de goedkeuring voor bouwen, zeker in bepaalde gebieden mag je nog net niets

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:02

Stacey schreef:
Bah, een dode kat onder het tapijt. Onhygiënische taferelen heb ik gelukkig geen last van. Alles is lekker vers en nieuw als we er komen te wonen, heerlijk!

Nog 4 weken tot de sleuteloverdacht!! *\o/*

Nog 3 weken zelfs tot de sleuteloverdracht!! *\%/*

Lijkt me ook wel lekker hoor, om niks te hoeven doen aan je nieuwe woning. Gewoon alleen verhuizen. Maar heb je dan niet het gevoel dat je in het huis van een ander woont zeg maar? Dat had ik heel erg in mijn huidige (tijdelijke huur) huis. Was namelijk ook alleen maar meubels overbrengen en wonen maar. Maar heb al 1,5 jaar het gevoel alsof ik slechts even op bezoek ben. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:10

Daar ben ik ook wel wat bang voor, vooral omdat het huis zelf gebouwd is en mn schoonmoeder dr in woont.
maar we zullen het zien een huis kan erg veranderen met een ander kleurtje en meubels erin :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:22

Ik ben dus bij mijn vriend ingetrokken en desondanks dat ik het huis toch al lang ken is het toch echt zijn huis. Zelfs na verplaatsen van meubelen en wat spulletjes van mij erin. We zijn op zoek naar een nieuwe woning en hopen dus over een tijdje weer te verhuizen. Dan nemen we ook nieuwe meubels en zal het meer ons huis worden. Al wel iets op het oog maar dit huis moet eerst verkocht worden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:48

Hadden jullie ook dat voordat je ging verhuizen (maar toen je al wel wist dat je ging), je al in je hoofd lijstjes zat te maken wat er moest gebeuren?

Ik zit steeds te denken "oh ja, balkon moet opgeruimd" "ik moet nog wat regelen voor t kleine aquarium" "hoe kan ik x nou t beste aanpakken"

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:51

Ja ookal duurd het hier nog even Ik heb al een flinke planning gemaakt :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:00

Ik ben twee keer verhuisd afgelopen 3 jaar en zelfs wel eens ingepakt gestaan en adressen gewijzigd terwijl de verhuizing op het allerlaatste moment niet door ging. Ik gebruik nog steeds dezelfde checklist wat betreft te bellen instanties ed. Ik heb daar mijn verzekeringen en nummers opstaan en de telefoonnummers. Even in een uurtje het lijstje afwerken. Erg makkelijk. Vandaag even de huisarts regelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:04

Napie schreef:
Ik ben twee keer verhuisd afgelopen 3 jaar en zelfs wel eens ingepakt gestaan en adressen gewijzigd terwijl de verhuizing op het allerlaatste moment niet door ging. Ik gebruik nog steeds dezelfde checklist wat betreft te bellen instanties ed. Ik heb daar mijn verzekeringen en nummers opstaan en de telefoonnummers. Even in een uurtje het lijstje afwerken. Erg makkelijk. Vandaag even de huisarts regelen.

Kun jij een veralgemeniseerde versie van die lijst hier neerzetten? Ik denk dat t wel practisch is voor meerdere mensen hier :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:46

Huisarts
tandarts
dierenarts
apotheek
autoverzekering
zorgverzekering
mobiel
digitenne/digitale tv
uitvaartverzekering
pensionplan (via inschrijving gemeente)
wa verzekering
bank
werkgever
beroepsvereniging
belastingdienst (via gemeente)
Lening (tja....)
Energie, gas
water
KNHS (via mijn KNHS)

Voor enkele zaken is je digiD nodig

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:11

Vjestagirl schreef:
Hadden jullie ook dat voordat je ging verhuizen (maar toen je al wel wist dat je ging), je al in je hoofd lijstjes zat te maken wat er moest gebeuren?

Ik zit steeds te denken "oh ja, balkon moet opgeruimd" "ik moet nog wat regelen voor t kleine aquarium" "hoe kan ik x nou t beste aanpakken"

Niet allen bij verhuizen en klussen hoor. Ik maak constant lijstjes. Ben irritant georganiseerd. :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:20

Thnx napie! Hier heb ik wel wat aan!
Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat ik me ook bijnde Gba etc opnieuw moet inschrijven /adreswijziging.
Ik ben alweer 3 jaar niet verhuisd, mn verhuisskills worden een beetje roestig haha

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:21

Jennyj01 schreef:
Vjestagirl schreef:

Niet allen bij verhuizen en klussen hoor. Ik maak constant lijstjes. Ben irritant georganiseerd. :=

Ja ik ook ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:22

GBA is het belangrijkste. Als die maar geregeld is. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:31

Ik hoef vrijwel niets (meer) te veranderen kwa huisarts stroom etc. Ik verhuis 600 m verder dus veranderd niet veel
enkel een letter achter het huis nr.
bij de meeste instanties heb ik die verandering al door gegeven. En anders is dat simpel te doen, een letter wijzigen word veelal niet moeilijk over gedaan