Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Palmera schreef:Cinnepin schreef:Wat ik met mijn beste vriendinnen bespreek, blijft tussen ons. Ongeacht wat het onderwerp is.
En zo hoort het ook. Een hoop mensen hier lijken mij geen goede vriend/vriendin.
OsMo schreef:Nu gaat het hier over vriendschap met een vreemdgaander waarvan ik denk dat dit onderwerp zo wie zo wel eerder geaccepteerd wordt door mensen in die zin van ik bemoei mij daar niet mee.
Maar wat als je te horen krijgen dat je goede vriend of vriendin vreemdgaat met een minderjarige? laten we zeggen een man/vrouw van in de 40 met een meisje/jongen van 16 jaar?
(en laten we eerlijk zijn het gebeurd)
Diegene verteld jou dat. Hoe kijk je dan nog tegen je vriendschap aan? is het dan nog steeds "ik bemoei mij er niet mee"? of is er toch wel ergens een grens die je trekt.
Zonnetje81 schreef:OsMo schreef:Nu gaat het hier over vriendschap met een vreemdgaander waarvan ik denk dat dit onderwerp zo wie zo wel eerder geaccepteerd wordt door mensen in die zin van ik bemoei mij daar niet mee.
Maar wat als je te horen krijgen dat je goede vriend of vriendin vreemdgaat met een minderjarige? laten we zeggen een man/vrouw van in de 40 met een meisje/jongen van 16 jaar?
Diegene verteld jou dat. Hoe kijk je dan nog tegen je vriendschap aan? is het dan nog steeds "ik bemoei mij er niet mee"? of is er toch wel ergens een grens die je trekt.
Dat is bij wet een overtreding weer onvergelijkbaar. Dan is vreemdgaan niet het issue...
Zonnetje81 schreef:OsMo schreef:Nu gaat het hier over vriendschap met een vreemdgaander waarvan ik denk dat dit onderwerp zo wie zo wel eerder geaccepteerd wordt door mensen in die zin van ik bemoei mij daar niet mee.
Dat is bij wet een overtreding weer onvergelijkbaar. Dan is vreemdgaan niet het issue...
Dan draait het weer om andere dingen dan het vreemdgaan an sich. OsMo schreef:Nu gaat het hier over vriendschap met een vreemdgaander waarvan ik denk dat dit onderwerp zo wie zo wel eerder geaccepteerd wordt door mensen in die zin van ik bemoei mij daar niet mee.
Zonnetje81 schreef:Het gaat dan niet om mijn grens maar die van de wet, dat is een ernstig vergrijp met of zonder vreemdgaan staat er los van. En als het op vrijwillige basis is zonder machtsmisbruik hoor je mij niet.
En daarbij ben ik blij dat ik niet overal over val wat mijn vrienden uitspoken. Want al jatten ze een fiets...telen ze plantjes.....ik dump mijn vrienden daar niet voor en bemoei me daar niet mee. Net zo goed dat zemij niet iets vertellen hoe vaak ik iets met mn paard of kat moet doen. Ik hoef het niet overal met ze eens te zijn. Ja we weten van elkaar hoe en wat maar een mening opleggen en anders je vriendschap verbreken is wat anders.
Sommige mensen zijn er blijkbaar niet in voor en tegenspoed.
Ik kan gelukkig lekker met ze sparren.
friesam schreef:Klopt Karuna, toch blijf ik het moeilijk vinden dat er ergens een man (en kinderen in dit geval) zitten die bedrogen worden.
Huertecilla schreef:friesam schreef:Klopt Karuna, toch blijf ik het moeilijk vinden dat er ergens een man (en kinderen in dit geval) zitten die bedrogen worden.
Wist jij dat die man dit niet wist dan?
Kijk, in een voorkomend geval zou IK aan mijn vrienden zeggen hoe/wat. Dat de betreffende dame met instemming van haar man mijn minnares is.
Juist als vriend heb je de verplichting om jouw vrienden niet met dat morele probleem op te zadelen.
Van HUN kant dienen de vrienden respect te hebben voor mijn en haar keuzes.
Het gaat allemaal om integriteit, eerlijkheid en respect.
Huertecilla schreef:friesam schreef:Klopt Karuna, toch blijf ik het moeilijk vinden dat er ergens een man (en kinderen in dit geval) zitten die bedrogen worden.
Wist jij dat die man dit niet wist dan?
Kijk, in een voorkomend geval zou IK aan mijn vrienden zeggen hoe/wat. Dat de betreffende dame met instemming van haar man mijn minnares is.
Juist als vriend heb je de verplichting om jouw vrienden niet met dat morele probleem op te zadelen.
Van HUN kant dienen de vrienden respect te hebben voor mijn en haar keuzes.
Het gaat allemaal om integriteit, eerlijkheid en respect.
friesam schreef:Zonder woorden was het duidelijk dat haar man het niet wist, ze ging alleen mee als we buiten "de regio" op stap gingen.
En nee ben er ook niet gelukkig mee als mijn vrienden ( in dit geval beste vriend van mijn vriend) me hiermee opzadelen.
Ben heel blij dat de situatie over is.
Callisto04 schreef:hoeveel vrienden vertellen het niet, maar doen net hetzelfde zonder het te vertellen? Is dat beter? Maakt dat een verschil? Ik weet het zelf niet.
Huertecilla schreef:Dan liegen ze OOK nog eens tegen jou.
Bepaal zelf maar hoeveel verschil dat maakt wanneer je daar achter komt.
De hypocrisie is stuitend. Ik heb het meegemaakt dat een 'bevriend' stel mij verketterde en later kom ik erachter dat BEIDEN vreemd gingen...