Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:DeMolenhoek trekt dat niet in twijfel killyenn. Ze zegt alleen dat het haar ervaring is dat dergelijke rechtszaken lastig zijn. Hoe de samenleving er tegenaan kijkt. Niet of TS de waarheid spreekt of niet.
Dat zou niet een rede mogen zijn om geen aangifte te doen. Maar vanuit haar perspectief begrijp ik het wel.
gekvanfleur schreef:DEMOLENHOEK: ik denk dat jij je beter even buiten dit topic kan houden, de frustratie over de rechtsgang van je zus spat er vanaf maar is absoluut niet eerlijk tegenover de TS. Ik denk dat je daar in het vervolg even eerder bij stil moet staan. De reden dat in NL in ieder geval veel sepo's zijn is omdat 50% van de aangifte niet waar blijken te zijn. Dat is heel ernstig en drukt natuurlijk op de cijfers.
wat al eerder aangegeven werd: je beschrijft jou ervaringen als feiten en hebt het in een post zelfs over: als wij weer in de rechtbank staan..ik wilde eerst bijna vragen of je advocaat ofzo was..echt ik begrijp je boosheid maar je maakt nu echt meer kapot als je goed doet.
TS: aangifte doen!Echt, dit mag niet zomaar.
DeMolenhoek schreef:Ik verdedig die man niet. Helemaal niet. Heb zelfs al gezet dat ze hem van mij gerust mogen castreren. Nogmaals: stop met te lezen wat jullie willen lezen. Ik geef toe dat ik mij te veel heb opgefokt en had gerust wat genuanceerder kunnen typen, maar ik werd even redelijk boos van zodra een iets wat kritische opmerking door enkele bokkers direct werd onthaalt als misselijkmakende reacties, terwijl die reacties eigenlijk enkel aangeven hoe interpretatie in elkaar zit. Ben hier verder op in gegaan door een heel persoonlijke ervaring te plaatsen waarin geen van de gevallen een dader is veroordeeld. Hier in is uitlokking gepleit.
Ik verdedig de dader nergens.
gekvanfleur schreef:DEMOLENHOEK: ik denk dat jij je beter even buiten dit topic kan houden, de frustratie over de rechtsgang van je zus spat er vanaf maar is absoluut niet eerlijk tegenover de TS. Ik denk dat je daar in het vervolg even eerder bij stil moet staan. De reden dat in NL in ieder geval veel sepo's zijn is omdat 50% van de aangifte niet waar blijken te zijn. Dat is heel ernstig en drukt natuurlijk op de cijfers.
wat al eerder aangegeven werd: je beschrijft jou ervaringen als feiten en hebt het in een post zelfs over: als wij weer in de rechtbank staan..ik wilde eerst bijna vragen of je advocaat ofzo was..echt ik begrijp je boosheid maar je maakt nu echt meer kapot als je goed doet.
Kahawa schreef:DeMolenhoek schreef:Ik verdedig die man niet. Helemaal niet. Heb zelfs al gezet dat ze hem van mij gerust mogen castreren. Nogmaals: stop met te lezen wat jullie willen lezen. Ik geef toe dat ik mij te veel heb opgefokt en had gerust wat genuanceerder kunnen typen, maar ik werd even redelijk boos van zodra een iets wat kritische opmerking door enkele bokkers direct werd onthaalt als misselijkmakende reacties, terwijl die reacties eigenlijk enkel aangeven hoe interpretatie in elkaar zit. Ben hier verder op in gegaan door een heel persoonlijke ervaring te plaatsen waarin geen van de gevallen een dader is veroordeeld. Hier in is uitlokking gepleit.
Ik verdedig de dader nergens.
Er is geen sprake van interpretatie van de rechtbank. Mensen zijn boos omdat jij het nodig vond zo'n ongenuanceerde post hier te plaatsen die momenteel volledig irrelevant is. Zo ver is het nog lang niet.
Als TS aangifte doet is er niet gelijk sprake van een rechtszaak die ze verliest vanwege te weinig bewijslast. Voor adviezen daarover is het wel heel vroeg.
https://www.slachtofferhulp.nl/Delicten ... ifte-doen/
DeMolenhoek schreef:Kahawa schreef:
Er is geen sprake van interpretatie van de rechtbank. Mensen zijn boos omdat jij het nodig vond zo'n ongenuanceerde post hier te plaatsen die momenteel volledig irrelevant is. Zo ver is het nog lang niet.
Als TS aangifte doet is er niet gelijk sprake van een rechtszaak die ze verliest vanwege te weinig bewijslast. Voor adviezen daarover is het wel heel vroeg.
https://www.slachtofferhulp.nl/Delicten ... ifte-doen/
Ik heb het in deze post ook niet over interpretatie van de rechtbank maar over de interpretatie van bokkers. Nogmaals: lezen.
DeMolenhoek schreef:gekvanfleur schreef:DEMOLENHOEK: ik denk dat jij je beter even buiten dit topic kan houden, de frustratie over de rechtsgang van je zus spat er vanaf maar is absoluut niet eerlijk tegenover de TS. Ik denk dat je daar in het vervolg even eerder bij stil moet staan. De reden dat in NL in ieder geval veel sepo's zijn is omdat 50% van de aangifte niet waar blijken te zijn. Dat is heel ernstig en drukt natuurlijk op de cijfers.
Misschien moet je mijn laatste post nog eens doorlezen zonder al jouw boosheid, denk dat ik daarin nu echt niets meer verkeerd heb gezegd? Overigens, bokt.nl is een vrij forum waarin jij zeker niet te zeggen hebt in welk topic ik we en niet mag zitten. Dan wou jij bijna vragen of ik advocaat was, terwijl je nu zelf bijna voor rechter speelt.
Forbiddenpie schreef:Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.
Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.
Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.
Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.
Forbiddenpie schreef:Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.
Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.
Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.
Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.
femo schreef:Nee is ALTIJD nee!
palousa_boy schreef:Wat demolenhoek zegt, zo zal er bij een eventuele rechtzaak wel gekeken worden. Dan kan bokt nog zo hard roepen dat ze grof zijn en geen respect hebben voor het slachtoffer maar dat zal niets veranderen.
Shadow0 schreef:palousa_boy schreef:Wat demolenhoek zegt, zo zal er bij een eventuele rechtzaak wel gekeken worden. Dan kan bokt nog zo hard roepen dat ze grof zijn en geen respect hebben voor het slachtoffer maar dat zal niets veranderen.
Palousa_boy, jij schrijft hier iets heel anders dan DeMolenhoek zegt. Die punten die je noemt die zijn altijd moeilijk bij een verkrachting (geen getuigen dus zijn woord tegen het hare, weinig bewijs.)
Wij gaan uit van het verhaal dat de TS vertelt, en als het werkelijk zo gegaan is, dan is het heel simpel: de is man fout, punt uit. Hij wist dat het niet op prijs gesteld werd, deed het toch.
De rechter moet beoordelen of dat verhaal ook voldoende te bewijzen is. Dat kunnen wij inderdaad niet beoordelen.
DeMolenhoek echter zegt dat de TS door haar gedrag het heeft uitgelokt. Later nuanceert ze dat naar dat de rechtbank zal zeggen dat het uitlokking was, maar ze schrijft dat TS het had kunnen voorkomen, en zelfs dat ze misselijk wordt van iemand die een man nog in haar huis laat als... Dat vind ik onaanvaardbare uitspraken. Dan ga je een stuk verder dan het noemen van bezwaren die altijd bij dergelijke zaken spelen in een rechtbank: je legt de schuld bij het slachtoffer. Zelf.
En dat vind ik onaanvaardbaar. Waar jij op doelt is iets heel anders.
Shadow0 schreef:palousa_boy schreef:Wat demolenhoek zegt, zo zal er bij een eventuele rechtzaak wel gekeken worden. Dan kan bokt nog zo hard roepen dat ze grof zijn en geen respect hebben voor het slachtoffer maar dat zal niets veranderen.
Palousa_boy, jij schrijft hier iets heel anders dan DeMolenhoek zegt. Die punten die je noemt die zijn altijd moeilijk bij een verkrachting (geen getuigen dus zijn woord tegen het hare, weinig bewijs.)
Wij gaan uit van het verhaal dat de TS vertelt, en als het werkelijk zo gegaan is, dan is het heel simpel: de is man fout, punt uit. Hij wist dat het niet op prijs gesteld werd, deed het toch.
De rechter moet beoordelen of dat verhaal ook voldoende te bewijzen is. Dat kunnen wij inderdaad niet beoordelen.
DeMolenhoek echter zegt dat de TS door haar gedrag het heeft uitgelokt. Later nuanceert ze dat naar dat de rechtbank zal zeggen dat het uitlokking was, maar ze schrijft dat TS het had kunnen voorkomen, en zelfs dat ze misselijk wordt van iemand die een man nog in haar huis laat als... Dat vind ik onaanvaardbare uitspraken. Dan ga je een stuk verder dan het noemen van bezwaren die altijd bij dergelijke zaken spelen in een rechtbank: je legt de schuld bij het slachtoffer. Zelf.
En dat vind ik onaanvaardbaar. Waar jij op doelt is iets heel anders.
Forbiddenpie schreef:Het feit dat hier mensen zijn die haar proberen te ontmoedigen om verdere stappen te nemen alleen maar omdat het toch geen zin heeft zegt al genoeg over onze samenleving. Dit hoort niet te gebeuren en juist als we naar zulk soort advies gaan luisteren zal er nooit wat veranderen. TS kan zelf een keuze hierover maken en dat hoort niet gebasseerd te zijn op andere ervaringen. Als zij niet naar de politie wilt dan moet dat zijn omdat ze dat daadwerkelijk ook niet wilt en niet omdat andere het haar ontmoedigen.
Persoonlijk vind ik dat hier altijd actie voor moet worden ondernomen en dat er geen enkel excuus is wat dit goed praat. Dit zal dus ook in mijn menig altijd moeten worden aangegeven bij de politie voor verdure stappen, ongeacht ervaringen van anderen. Die doen er namelijk helemaal niet toe.
(Mijn excuses voor enige spelfouten. Mijn Ierse computer is het niet eens met de Nederlandse taal en maakt er vaak zelf iets anders van)