verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:38

DEMOLENHOEK: ik denk dat jij je beter even buiten dit topic kan houden, de frustratie over de rechtsgang van je zus spat er vanaf maar is absoluut niet eerlijk tegenover de TS. Ik denk dat je daar in het vervolg even eerder bij stil moet staan. De reden dat in NL in ieder geval veel sepo's zijn is omdat 50% van de aangifte niet waar blijken te zijn. Dat is heel ernstig en drukt natuurlijk op de cijfers.
wat al eerder aangegeven werd: je beschrijft jou ervaringen als feiten en hebt het in een post zelfs over: als wij weer in de rechtbank staan..ik wilde eerst bijna vragen of je advocaat ofzo was..echt ik begrijp je boosheid maar je maakt nu echt meer kapot als je goed doet.

TS: aangifte doen!Echt, dit mag niet zomaar.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:40

NatasjavE schreef:
DeMolenhoek trekt dat niet in twijfel killyenn. Ze zegt alleen dat het haar ervaring is dat dergelijke rechtszaken lastig zijn. Hoe de samenleving er tegenaan kijkt. Niet of TS de waarheid spreekt of niet.

Dat zou niet een rede mogen zijn om geen aangifte te doen. Maar vanuit haar perspectief begrijp ik het wel.

Mee eens. Hoe erg het ook is het zijn wel omstandigheden en vragen om rekening mee te houden dus in dat opzicht dat zulke ervaringen ook gedeeld worden.

Veel sterkte ts. Ik hoop dat je de kracht vindt om voor jezelf op te komen.

(de gang van zaken op je werk vind ik absurd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:42

gekvanfleur schreef:
DEMOLENHOEK: ik denk dat jij je beter even buiten dit topic kan houden, de frustratie over de rechtsgang van je zus spat er vanaf maar is absoluut niet eerlijk tegenover de TS. Ik denk dat je daar in het vervolg even eerder bij stil moet staan. De reden dat in NL in ieder geval veel sepo's zijn is omdat 50% van de aangifte niet waar blijken te zijn. Dat is heel ernstig en drukt natuurlijk op de cijfers.
wat al eerder aangegeven werd: je beschrijft jou ervaringen als feiten en hebt het in een post zelfs over: als wij weer in de rechtbank staan..ik wilde eerst bijna vragen of je advocaat ofzo was..echt ik begrijp je boosheid maar je maakt nu echt meer kapot als je goed doet.

Misschien moet je mijn laatste post nog eens doorlezen zonder al jouw boosheid, denk dat ik daarin nu echt niets meer verkeerd heb gezegd? Overigens, bokt.nl is een vrij forum waarin jij zeker niet te zeggen hebt in welk topic ik we en niet mag zitten. Dan wou jij bijna vragen of ik advocaat was, terwijl je nu zelf bijna voor rechter speelt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:42

DeMolenhoek schreef:
Ik verdedig die man niet. Helemaal niet. Heb zelfs al gezet dat ze hem van mij gerust mogen castreren. Nogmaals: stop met te lezen wat jullie willen lezen. Ik geef toe dat ik mij te veel heb opgefokt en had gerust wat genuanceerder kunnen typen, maar ik werd even redelijk boos van zodra een iets wat kritische opmerking door enkele bokkers direct werd onthaalt als misselijkmakende reacties, terwijl die reacties eigenlijk enkel aangeven hoe interpretatie in elkaar zit. Ben hier verder op in gegaan door een heel persoonlijke ervaring te plaatsen waarin geen van de gevallen een dader is veroordeeld. Hier in is uitlokking gepleit.

Ik verdedig de dader nergens.

Er is geen sprake van interpretatie van de rechtbank. Mensen zijn boos omdat jij het nodig vond zo'n ongenuanceerde post hier te plaatsen die momenteel volledig irrelevant is. Zo ver is het nog lang niet.

Als TS aangifte doet is er niet gelijk sprake van een rechtszaak die ze verliest vanwege te weinig bewijslast. Voor adviezen daarover is het wel heel vroeg.
https://www.slachtofferhulp.nl/Delicten ... ifte-doen/

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:43

gekvanfleur schreef:

Ik lees het helemaal niet alsof ze haar ervaring/mening als feiten presenteert voor alle zaken..?!?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:44

'Ze had dit kunnen voorkomen. Punt.' Daar las ik jouw mening in, niet die van het rechtssysteem. En daar reageerde ik ook op. Dat het moeilijk is verkrachting te bewijzen in een rechtbank weet ik, en het is verschrikkelijk dat je dat van zo dichtbij heb mee moeten maken. Mijn reactie iets te veel op jouw persoonlijk gericht terwijl het qua inhoud meer bedoeld was voor iedereen die zo graag een 'kritische noot' bij haar verhaal wil stellen. Maar ik blijf erbij dat zeggen dat TS dit had kunnen voorkomen inspeelt op dezelfde stereotype gedachtegang die dit soort dingen in stand houdt. Dat geldt niet alleen voor wat jij zei, maar voor wat er in het algemeen in het topic gezegd is in die richting.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:44

Sorry dat ik het zeg, maar ergens kan ik me wel vinden in wat demolenhoek zegt.

Laat ik er mee beginnen dat ik zijn acties niet goed wil praten want dat kan niet, daar zijn we het allemaal wel over eens.

Maar over het vervolg van dit verhaal is iedereen nogal verdeeld.

Wat demolenhoek zegt, zo zal er bij een eventuele rechtzaak wel gekeken worden. Dan kan bokt nog zo hard roepen dat ze grof zijn en geen respect hebben voor het slachtoffer maar dat zal niets veranderen.
Ze kijken naar de feiten en als de dader het een beetje handig aanpakt voor hem, zijn die voor ts niet heel handig. Er is namelijk wel een mooi verhaal van te maken zodat alles op zijn voordeel uitkomt.
Daarnaast is het uiteraard het verhaal van ts tegenover die van de dader.
Voor verder onderzoek naar sporen etc is het te laat (lakens etc ook al gewassen) dus dat zal ook niets opleveren. En probeer gewoon sex dan maar te vergelijken met verkrachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:46

Kahawa schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik verdedig die man niet. Helemaal niet. Heb zelfs al gezet dat ze hem van mij gerust mogen castreren. Nogmaals: stop met te lezen wat jullie willen lezen. Ik geef toe dat ik mij te veel heb opgefokt en had gerust wat genuanceerder kunnen typen, maar ik werd even redelijk boos van zodra een iets wat kritische opmerking door enkele bokkers direct werd onthaalt als misselijkmakende reacties, terwijl die reacties eigenlijk enkel aangeven hoe interpretatie in elkaar zit. Ben hier verder op in gegaan door een heel persoonlijke ervaring te plaatsen waarin geen van de gevallen een dader is veroordeeld. Hier in is uitlokking gepleit.

Ik verdedig de dader nergens.

Er is geen sprake van interpretatie van de rechtbank. Mensen zijn boos omdat jij het nodig vond zo'n ongenuanceerde post hier te plaatsen die momenteel volledig irrelevant is. Zo ver is het nog lang niet.

Als TS aangifte doet is er niet gelijk sprake van een rechtszaak die ze verliest vanwege te weinig bewijslast. Voor adviezen daarover is het wel heel vroeg.

Ik heb het in deze post ook niet over interpretatie van de rechtbank maar over de interpretatie van bokkers. Nogmaals: lezen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:47

Nee is ALTIJD nee!

@DeMolenhoek, ik ben normaal helemaal niet van het mensen finaal aanvallen. dat wil ik hierbij dan ook niet doen. maar ik wil wel graag zeggen wat ik vind dat je mening geven, en over het stukje 'rechtsysteem'

Waarom zou je dat hier neer moeten zetten? TS zou hoe dan ook moeten proberen gerechtigheid te krijgen. het is niet haar schuld. Ook al doe je in je nakie de deur open.
Je maakt voor haar het nu heel moeilijk om nog iets aan te vechten omdat je eigelijk suggereert dat het verkomen had kunnen worden. ten eerste weet je dat helemaal niet. en ten tweede.. ts is verdorie thuis en ze mag toch wel in haar pyama rondlopen?

en het word nu extreem moeilijk omdat het nu lijkt alsof ze totaal geen kans maakt om het nog aan te vechten. want het heeft toch geen zin.

TS. DIT IS ABSOLUUT NIET WAAR! er bestaan geen excuses om iemand te verkrachten!
doe aub aangifte oid..

desnoods samen met een vriendin. want deze kerel verdiend straf.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:47

Vooropgesteld is dat natuurlijk een vreselijke ervaring en wil ik je echt heel veel sterkte en wijsheid wensen.

Echter kan ik me wel vinden in hetgeen de Molenhoek schrijft ook al is het nogal bot verwoord allemaal. Maar ondanks dat ons rechtssysteem jou in de steek zou kunnen gaan laten denk ik dat het echt van groot belang is om er toch voor te gaan en er een zaak van proberen te maken. Al is het alleen al voor je eigen verwerking.

Vanuit emotie zal ieder weldenkend mens vinden dat er geen enkel excuse is om iemand te verkrachten maar helaas werkt rechtssysteem niet vanuit emoties.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 13-03-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:48

DeMolenhoek schreef:
Kahawa schreef:

Ik heb het in deze post ook niet over interpretatie van de rechtbank maar over de interpretatie van bokkers. Nogmaals: lezen.

Ik had het ook niet over de post die ik quotte, maar enkel over waarom mensen boos worden van jouw eerdere posts, want dat leek jij niet te begrijpen. Nogmaals: lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:48

DeMolenhoek schreef:
gekvanfleur schreef:

Misschien moet je mijn laatste post nog eens doorlezen zonder al jouw boosheid, denk dat ik daarin nu echt niets meer verkeerd heb gezegd? Overigens, bokt.nl is een vrij forum waarin jij zeker niet te zeggen hebt in welk topic ik we en niet mag zitten. Dan wou jij bijna vragen of ik advocaat was, terwijl je nu zelf bijna voor rechter speelt.

DeMolenhoek, uit jouw posts blijkt wellicht dat je zelf eea hebt meegemaakt wat dit onderwerp betreft en dat is heel erg naar. Echter blijkt ook een gigantisch gebrek van empathie naar de TS. Denk je nou echt dat ze op dit soort commentaar zit te wachten? :oo Leef je eens in! Jemig sommige mensen willen hun eigen ervaringen altijd doordrukken ten koste van anderen. En sorry, maar daar ben jij nu echt een heel goed voorbeeld van. De TS heeft steun nodig, tips over wat nu. Het is een hele ingrijpende gebeurtenis waar ze zeker last van zal hebben als ze geen actie onderneemt. Een van die punten die typisch is voor zulke trauma's is een schuldgevoel.... en daar zit jij in ieder geval lekker op in te hameren. Goed bezig +:)+ Slaat nergens op, niemand heeft het recht om dit te doen bij iemand. Al stond ze inderdaad naakt voor zijn neus.

TS, echt, probeer zo snel mogelijk hulp te zoeken om in ieder geval je verhaal kwijt te kunnen. Het belangrijkste nu is dat je het kan verwerken, en daar ook de kans voor krijgt onder begeleiding van iemand die weet wat ie doet. Het beste ga je naar de huisarts en doe je daar (kort) je verhaal. Die zal je dan verder helpen. Wat aangifte doen etc betreft, dat komt nog wel. Als jij dat nog te eng vindt, dat snap ik. Dat snapt iedereen. Wacht ermee tot je voldoende steun krijgt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:51

Forbiddenpie schreef:
Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.

Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.

Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.

Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het belachelijk dat dit 'uitlokking' zou zijn. Geen een man, wanneer dan ook, waar dan ook, hoe je je ook kleed of gedraagt, hoort zonder toestemming je ook maar aan te raken of te verkrachten. Ik word zo boos van sommige berichten.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:55

Forbiddenpie schreef:
Al was TS naakt en was ze stomdronken, dat geeft hem niet het recht dit te doen. Iedereen vind het altijd maar makkelijk om excuses te verzinnen voor de dader.
Ja maar ze was onduidelijk
Ja maar het leek alsof ze het wilde
Ja maar zij liet me s'avonds het huis in
Ja maar, ja maar, ja maar.

Ik vind het uitermate triest dat wij vrouwen altijd maar op onze hoede moeten zijn omdat mannen niet anders kunnen dan met hun geslachtsdeel denken. Misschien wordt het eens tijd om hun op te voeden, in plaats van ons. Wij hebben geleerd om altijd voorzichtig te zijn. Zij moeten juist leren om met hun poten van anderen af te blijven.

Kan me dan ook geen ruk schelen of je drunken bent, of wel wilde zoenen, of je gedachte veranderde, of nietsverhullende kleding aan had. Rape is rape. Stop met zoeken van excuses en besef dat ook mannen heel goed beseffen of ze iets fout doen of op het randje bezig zijn. Deze man heeft een vrouw en kinderen en TS heeft meerdere malen hem verteld dat ze niet aangeraakt wilde worden. End of story.

Lieve TS, zoek hulp. Als het je ouders niet zijn, misschien je huisarts of de politie. Iemand moet weten over deze man en hier iets mee doen. Hij verdient het niet om gewoon vrolijk door te kunnen werken alsof er niets is gebeurd.

Je haalt me de woorden uit de mond. Nee is nee en daar heb je t mee te doen, hoe ver weg (drank, drugs etc) ze ook is of hoeveel/ welke kleren ze ook aan heeft. Uitlokken? Kom op zeg...

Heel veel sterkte TS!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:57

femo schreef:
Nee is ALTIJD nee!

En nee kan veranderen in ja.

Ik ben het eens met DeMolenhoek. Mensen die het oneens met haar zijn lezen denk ik erg slecht, want dat is nou eenmaal hoe het rechtssysteem in België en Nederland in elkaar zit. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En de tegenpartij gaat handig gebruik maken van alles wat TS gedaan heeft.

En heel eerlijk... Stel je voor, je hebt zin in een stevig potje horizontaal de tango dansen en belt een collega die je aantrekkelijk vindt. Het is goed dat je langskomt midden in de nacht en hij/zij zit in pyjama op de bank en jullie kijken een filmpje en drinken wat. Vervolgens gaat je collega naar boven en zegt tegen je dat je je mobiel boven nog maar moet gaan halen, dat hij/zij alvast in bed gaat liggen en dat jij de weg naar buiten wel weer zult vinden. Ik wed dat er meer mensen zijn die daar dubbele ideeën bij krijgen. En NEE, ik zeg niet dat het nu TS haar schuld is en NEE, ik zeg niet dat de man in kwestie haar nu had mogen doen. Máár, dit zijn gewoon dingen die meegenomen gaan worden in een rechtszaak of bij aangifte etc. Zo is het nu eenmaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:58

palousa_boy schreef:
Wat demolenhoek zegt, zo zal er bij een eventuele rechtzaak wel gekeken worden. Dan kan bokt nog zo hard roepen dat ze grof zijn en geen respect hebben voor het slachtoffer maar dat zal niets veranderen.

Palousa_boy, jij schrijft hier iets heel anders dan DeMolenhoek zegt. Die punten die je noemt die zijn altijd moeilijk bij een verkrachting (geen getuigen dus zijn woord tegen het hare, weinig bewijs.)
Wij gaan uit van het verhaal dat de TS vertelt, en als het werkelijk zo gegaan is, dan is het heel simpel: de is man fout, punt uit. Hij wist dat het niet op prijs gesteld werd, deed het toch.

De rechter moet beoordelen of dat verhaal ook voldoende te bewijzen is. Dat kunnen wij inderdaad niet beoordelen.

DeMolenhoek echter zegt dat de TS door haar gedrag het heeft uitgelokt. Later nuanceert ze dat naar dat de rechtbank zal zeggen dat het uitlokking was, maar ze schrijft dat TS het had kunnen voorkomen, en zelfs dat ze misselijk wordt van iemand die een man nog in haar huis laat als... Dat vind ik onaanvaardbare uitspraken. Dan ga je een stuk verder dan het noemen van bezwaren die altijd bij dergelijke zaken spelen in een rechtbank: je legt de schuld bij het slachtoffer. Zelf.

En dat vind ik onaanvaardbaar. Waar jij op doelt is iets heel anders.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:02

Shadow0 schreef:
palousa_boy schreef:

Palousa_boy, jij schrijft hier iets heel anders dan DeMolenhoek zegt. Die punten die je noemt die zijn altijd moeilijk bij een verkrachting (geen getuigen dus zijn woord tegen het hare, weinig bewijs.)
Wij gaan uit van het verhaal dat de TS vertelt, en als het werkelijk zo gegaan is, dan is het heel simpel: de is man fout, punt uit. Hij wist dat het niet op prijs gesteld werd, deed het toch.

De rechter moet beoordelen of dat verhaal ook voldoende te bewijzen is. Dat kunnen wij inderdaad niet beoordelen.

DeMolenhoek echter zegt dat de TS door haar gedrag het heeft uitgelokt. Later nuanceert ze dat naar dat de rechtbank zal zeggen dat het uitlokking was, maar ze schrijft dat TS het had kunnen voorkomen, en zelfs dat ze misselijk wordt van iemand die een man nog in haar huis laat als... Dat vind ik onaanvaardbare uitspraken. Dan ga je een stuk verder dan het noemen van bezwaren die altijd bij dergelijke zaken spelen in een rechtbank: je legt de schuld bij het slachtoffer. Zelf.

Ik gok dat deMolenhoek hetzelfde bedoeld, maar iets minder genuanceerd en uit eigen ervaring (en emotie) geschreven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:05

Shadow0 schreef:
palousa_boy schreef:

_O_

En ik blijf erbij dat het hoe en wat bij een eventuele rechtszaak momenteel nog totaal irrelevant is.

Ik hoop dat iemand met kennis van zaken haar gericht advies kan geven over hoe ze het met betrekking tot haar werk het beste kan aanpakken.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:08

Bah! Wat erg dit! Kan je niet met hem praten? Of naar zijn gezin?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:13

Het is nu misschien nog niet relevant, maar na een aangifte komt dit toch wel aardig in de buurt van een zaak.
Ik zeg niet dat het zo GAAT lopen, maar ik vind wel dat ts er rekening mee moet houden dat het wel zo KAN gaan lopen en dus voor de rest van d'r leven met een trauma rond kan gaan lopen wat betreft het vertrouwen in mannen en alleen thuis zijn.
Ook dit is een mogelijkheid en niet berust op ervaring ofzo, maar ze zal zeker de eerste niet zijn die na het verliezen van een zaak alleen maar verder in de problemen komt.

Dus hoop ik dat ts hier ook rekening mee houd.

Je bent als vrouw niet onschendbaar in zulk soort verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:13

Ik ben het wel enigzins eens met Molenhoek, want verkrachting blijft gewoon heel lastig.
Er zijn genoeg vrouwen die het verzinnen(en nee, ik verzin dat niet, dat is helaas zo).

Helaas wordt er ook wel regelmatig getwijfeld aan de geloofwaardigheid van de vrouw en dat is natuurlijk net zo verschrikkelijk.

edit: en wat te denken van verkrachting in relatie. Dat is ook zo'n """fijne""".....

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:16

Het feit dat hier mensen zijn die haar proberen te ontmoedigen om verdere stappen te nemen alleen maar omdat het toch geen zin heeft zegt al genoeg over onze samenleving. Dit hoort niet te gebeuren en juist als we naar zulk soort advies gaan luisteren zal er nooit wat veranderen. TS kan zelf een keuze hierover maken en dat hoort niet gebasseerd te zijn op andere ervaringen. Als zij niet naar de politie wilt dan moet dat zijn omdat ze dat daadwerkelijk ook niet wilt en niet omdat andere het haar ontmoedigen.

Persoonlijk vind ik dat hier altijd actie voor moet worden ondernomen en dat er geen enkel excuus is wat dit goed praat. Dit zal dus ook in mijn menig altijd moeten worden aangegeven bij de politie voor verdure stappen, ongeacht ervaringen van anderen. Die doen er namelijk helemaal niet toe.

(Mijn excuses voor enige spelfouten. Mijn Ierse computer is het niet eens met de Nederlandse taal en maakt er vaak zelf iets anders van)
Laatst bijgewerkt door Forbiddenpie op 13-03-15 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:19

Tuurlijk, je moet sowieso en hoe dan ook aangifte doen omdat zo'n vent er ander helemaal ongestraft mee weg komt. Maar of je verdere stappen dan dát moet ondernemen is het overdenken waard imo :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:20

Toch snap ik niet waar ts nu mee geholpen is om het rechtssysteem volledig af te gaan branden. Zodat ze net zo goed haar mond kan houden?
Om aan te geven dat ze toch niet 'wint' als ze aangifte gaat doen?
Dat is nu toch helemaal niet relevant en vooral niet gepast om zo te noemen en te insinueren dat ze het misschien wel heeft uitgelokt?
Hou daar mee op zeg. Ze voelt zich verschrikkelijk nu. Een beetje steun is nu wel op zijn plaats.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:21

Forbiddenpie schreef:
Het feit dat hier mensen zijn die haar proberen te ontmoedigen om verdere stappen te nemen alleen maar omdat het toch geen zin heeft zegt al genoeg over onze samenleving. Dit hoort niet te gebeuren en juist als we naar zulk soort advies gaan luisteren zal er nooit wat veranderen. TS kan zelf een keuze hierover maken en dat hoort niet gebasseerd te zijn op andere ervaringen. Als zij niet naar de politie wilt dan moet dat zijn omdat ze dat daadwerkelijk ook niet wilt en niet omdat andere het haar ontmoedigen.

Persoonlijk vind ik dat hier altijd actie voor moet worden ondernomen en dat er geen enkel excuus is wat dit goed praat. Dit zal dus ook in mijn menig altijd moeten worden aangegeven bij de politie voor verdure stappen, ongeacht ervaringen van anderen. Die doen er namelijk helemaal niet toe.

(Mijn excuses voor enige spelfouten. Mijn Ierse computer is het niet eens met de Nederlandse taal en maakt er vaak zelf iets anders van)

Dit bedoelde ik! belachelijk dat ze totaal ontmoedigd word om aangifte te doen..