Het 'get out of your comfort zone' topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Het 'get out of your comfort zone' topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:25

Ik ben behoorlijk onzeker over mijzelf maar met boktmeetings heb ik echt geen problemen. :D
Meeste kennen mij toch al van naam. _O- De meetings zijn echt niet eng, juist heel gezellig...en iedereen is even welkom. Of je nou veel praat of niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:51

Hierbij twee linkjes die ik zelf interessant vond om te lezen

http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond ... pm-pek.htm

en

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... doen.dhtml

Ik merk zelf dat ik het soms lastig vind om als meer introvert/zachtaardig/liever intensief luisteren dan zelf aan het woord zijn/meer volgend dan leidend-persoon goed mee te draaien in een maatschappij waarin het vaak lijkt te draaien om extravert zijn, vooral veel netwerkborrels, leiding geven, etc. Het lezen van dit soort artikelen helpt mij wel om gewoon tevreden te zijn met mijn karakter zoals het is en de kwaliteiten die ik heb te waarderen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:11

Sunrise_ schreef:
Hierbij twee linkjes die ik zelf interessant vond om te lezen

http://www.rijnlandmodel.nl/achtergrond ... pm-pek.htm

en

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... doen.dhtml

Ik merk zelf dat ik het soms lastig vind om als meer introvert/zachtaardig/liever intensief luisteren dan zelf aan het woord zijn/meer volgend dan leidend-persoon goed mee te draaien in een maatschappij waarin het vaak lijkt te draaien om extravert zijn, vooral veel netwerkborrels, leiding geven, etc. Het lezen van dit soort artikelen helpt mij wel om gewoon tevreden te zijn met mijn karakter zoals het is en de kwaliteiten die ik heb te waarderen.

Mooie artikelen! Nuttige aanvulling voor het topic denk ik.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:21

Wat goed dat iedereen hier zo mee bezig is. Ik heb eergisteren ook een enorme stap gemaakt om buiten mijn comfort zone te komen. Ik vind autorijden altijd een beetje spannend en hoe groter de auto hoe erger, vooral als ik niet weet waar ik precies terecht kom en hoeveel ruimte ik heb om te parkeren (liefst heeeeel ruim). Nu heb ik een vrachtwagentje gekocht om met mijn paard leuke dingen te kunnen doen zonder dat ik afhankelijk ben van anderen. Er zijn nog heel wat stappen te nemen (eerste keer met mijn paard erin rijden, eerste keer naar een vreemde locatie, eerste keer met een paard van iemand anders erbij) het ligt allemaal ver buiten mijn comfort zone EN in de nabije toekomst.

Wat mij overigens erg heeft geholpen om iets losser te worden is de gedachte dat andere mensen lang niet zoveel op je letten en zoveel waarde aan je gedrag en woorden hechten als jij denkt.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:17

Hoe gaan iedereen z'n doelen?

Mijn doel is vandaag super goed gegaan en zelfs nog verder dan dat ik had geplant! Heb zelfs de clustermanager gebeld en daarna nog gemaild, ben enorm opgelucht!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:20

mijn doel was achteraf helemaal niet nodig, want de leerlingen waren echt supegeconcentreerd aan het werk.
wel heb ik eindelijk een mail gestuurd aan onbekende personen om afspraken met hen te maken, hier zag ik heel erg tegen op, en ik heb afspraken gemaakt met mijn oude mentor, ook niet iets waar ik zin in had
ik ben dus wel tevreden voor vandaag :)

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:00

Wat een leuk topic, ik meld me:)

Ik vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, en meestal praat ik ook wel makkelijk met mensen. Vooral met meisjes kan ik goed praten, maar bij jongens durf ik het gewoon niet. Ik ben bang dat ik iets verkeerds zeg/doe. Als ik iemand een tijdje ken, kan ik er goed mee opschieten en durf ik er mee te praten. En kennen is dan echt met diegene omgaan. Ik zit nu bijvoorbeeld bij een leuke jongen in de klas en die ken ik maar niet dat ik er mee omga omdat ik dat niet durf, en daar praat ik dus ook niet mee. Elke keer weer spijt als ik het niet gedaan heb...

Ook zie ik er altijd tegen op om iets in me eentje te gaan doen, maar dat heb ik afgelopen week toch gedaan. Klinkt misschien stom, maar ik ben in me eentje naar mijn verzorgpony's gegaan. Ik heb een aantal verzorgpony's en ga altijd met vriendinnen, het is altijd gezellig en er is altijd iemand aanwezig. Niemand kon vorige week dus ben ik in m'n eentje gegaan omdat ik toch graag even langs wilde. Er was helemaal niemand (ook geen eigenaar) dus het was echt heel stil en saai. Ik was toch blij dat ik gegaan was, want ik had heerlijk gereden.

Ook zoals hierboven wordt gezegd, ik denk er altijd over na of ik een reactie wel moet plaatsen. Vooral dan in groepen waar ze veel praten of hecht zijn. Zo'n topic als dit die net gestart is vind ik niet ''eng''.

Er zit toch wel een pluspunt aan, als je het probeert. :D :D

Ik wil doelen stellen, maar ik zou niet weten hoe en wat verder..

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:24

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik mijn doel van vandaag bereikt heb.
Ik was toen ik bij de lijsten voor het inschrijven kwam al ingeschreven door de anderen. Dus of ik heb me niet ingeschreven en mijn doel dus niet gehaald, of ik heb mijn doel wel gehaald want ook al heb ik mezelf niet ingeschreven, ik heb wel de anderen dus al eerder duidelijk gemaakt dat ik bij ze in de groep wil en dat heeft gewerkt.
Dus tja, ik heb het een soort van gehaald :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:37

Marrie_L schreef:
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik mijn doel van vandaag bereikt heb.
Ik was toen ik bij de lijsten voor het inschrijven kwam al ingeschreven door de anderen. Dus of ik heb me niet ingeschreven en mijn doel dus niet gehaald, of ik heb mijn doel wel gehaald want ook al heb ik mezelf niet ingeschreven, ik heb wel de anderen dus al eerder duidelijk gemaakt dat ik bij ze in de groep wil en dat heeft gewerkt.
Dus tja, ik heb het een soort van gehaald :')

ik denk dat je het gehaald hebt :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:42

Leuk! Ik doe ook mee :). Niet iedere dag, maar soms moet ik mezelf gewoon over bepaalde dingen heenzetten. Gisteren heb ik voor het eerst zelf met m'n brommer getankt, nu weet ik hoe dat moet. 2 weken geleden ben ik voor het eerst in mijn eentje naar de sportschool gegaan, dat vond ik ook heel erg eng. Nu doe ik dat graag :D.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:00

Ik had mij voorgenomen om de decaan te mailen voor hulp, aangezien dit.voor mij ontzettend moeilijk is. Maar ik heb het.gedaan, nu nog heen gaan. :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:01

geerte schreef:
Ik had mij voorgenomen om de decaan te mailen voor hulp, aangezien dit.voor mij ontzettend moeilijk is. Maar ik heb het.gedaan, nu nog heen gaan. :')

de eerste stap heb je gezet, echt supergoed van je! *\o/*

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:54

pff zojuist weer een doel gehaald wat ik al de hele week wilde doen, volwassenen kennissen en vrienden van mijn ouders uitnodigen op mijn verjaardag via de mail... Stelde het steeds uit omdat het "volwassenen zijn" :+... Heb het mailtje ook 10 keer overgelezen voordat ik op de verzend knop durfde te drukken.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:13

teiger150 schreef:
pff zojuist weer een doel gehaald wat ik al de hele week wilde doen, volwassenen kennissen en vrienden van mijn ouders uitnodigen op mijn verjaardag via de mail... Stelde het steeds uit omdat het "volwassenen zijn" :+... Heb het mailtje ook 10 keer overgelezen voordat ik op de verzend knop durfde te drukken.

wat goed van je!
dat is hier ook altijd een probleempunt, en ik hoef dan zelfs alleen maar familie uit te nodigen -O-

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:44

Bij mij is dat ook altijd een probleem punt, daardoor vier ik mijn verjaardag niet meer.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:00

ik nodig mijn moeders kant van de familie niet eens meer uit want ze hebben altijd maar wat rottigs te zeggen over mij en als ik een keer boos word omdat ik dat niet leuk vind dan is dat raar of als mijn ouders daar boos om worden is dat ook raar

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:07

Mijn doel is om vandaag een presentatie te geven zonder dat ik dichtklap etc.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:41

Succes *\o/*

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:51

Succes Soloro! je kan het!! :D goed blijven door ademen en niet dichtklappen! succes *\o/*

hmm.. ik denk dat ik vandaag niet echt een doel heb.. zit op school(geen bijzondere dingen) en daarna naar huis en met mn mams naar de winkels

voor de gene die wel een doel hebben vandaag, heel veel succes, jullie kunnen het! :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:41

Je kan het Soloro!!

Mijn doel van vandaag is om sowieso 10 keer te posten in minimaal drie verschillende topics. Dit is de tweede :') dat wordt nog even doorposten haha

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:54

jeetje marrie, wat ben jij een stalker :P :P grappie! goed doel meid! succes *\o/*

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:09

Mijn doel is om iemand een Facebook berichtje te sturen over iets waar ik sorry voor wil zeggen. ..

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:14

daar is heel veel moed voor nodig teiger150. wat goed van je! beter laat dan nooit! goed dat je sorry zegt! je kan het meid! :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:20

Mag ik vragen wat jullie eng vinden aan het reageren in een topic? :)
Bang dat er overheen wordt gelezen? Of genegeerd?

Internet is juist heel makkelijk...mailtjes sturen ook omdat je de persoon niet hoeft aan te kijken...maar zo zie ik het hoor...

Als je daar wel moeite mee hebt en het toch gedaan hebt is het ook heel knap!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:27

Wat mij heeft gedwongen uit mijn comfort zone te komen........................is het krijgen van kinderen. Er moet zoveel voor ze geregeld worden en omdat 1 van mijn kinderen autistisch is, moet ik zoveel dingen bij de horens pakken, wat ik vroeger nooit gedurfd zou hebben...