Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TE5 schreef:O, kleine toevoeging gedaan nog aan mijn vorige post. Ben best benieuwd hoe anderen daar nou mee omgaan: vinden jullie het belangrijk dat mensen weten dat je LGBTQ/whatever bent?
Dribbel schreef:Ik ben een behoorlijke idealist, maar ook een realist, dus past prima bij me.Oh en ben ook een feminist (zonder okselhaar, dank u) en nog wat meer -ist'en denk ik.
ikke schreef:Maartje1990 schreef:Zit er een leeftijdslimiet aan dit topic? Er staat voor jonge Bokkers.... Ik weet niet of ik daar met mijn bijna kwart eeuw nog onde val?
Als je nu gewoon niks zegt over je leeftijd, kraait er geen haan naar
Kaus schreef:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik ga een paar dagen weg, dus zal vrijdag vol verwachting jullie berichten lezen
Nayomie schreef:Maar he, over hokjes stoppen gesproken. Waarom dan lesbi? Waarom niet gewoon homo? Homo betekent niet man-man, maar 'van hetzelfde geslacht'.
Maartje1990 schreef:Ah dat is vervelend als je ouders nu al zo reageren. Maar mogelijk dat ze er anders op reageren als jij het verteld? Er wordt ook veel met homo gescholden zonder dat daar perse iets slechts mee naar homos wordt bedoeld maar kan wel tot gevolg hebben dat mensen/tieners minder snel uit de kast komen omdat een scheldwoord iets "slechts" is en dus homo vast ook.
vuurneon schreef:Maartje1990 schreef:Ah dat is vervelend als je ouders nu al zo reageren. Maar mogelijk dat ze er anders op reageren als jij het verteld? Er wordt ook veel met homo gescholden zonder dat daar perse iets slechts mee naar homos wordt bedoeld maar kan wel tot gevolg hebben dat mensen/tieners minder snel uit de kast komen omdat een scheldwoord iets "slechts" is en dus homo vast ook.
Kan heel goed
Mijn ouders hebben zelf niets met kussende homo's op tv en vinden het vies en als ze een 'mannelijke' lesbi voorbij zien komen vinden ze het eeuwig zonde, maar.... De homo vriend in de familie wordt met open armen ontvangen. Ze houden van hem als persoon namelijk en dan zal het hun aan de bips oxideren dat hij op mannen valt. Daar hebben ze een zeer goed contact meeen hij is echt overduidelijk homo, zelfs zonder gaydar kun je dat zien
maar dat maakt voor hun niets uit. Geaardheid is voor hun irrelevant, ze zijn altijd geïnteresseerd in de persoon zelf.
Ik heb jarenlang bij een vereniging gezeten: de vader sprak als bv jongens langzamer gingen werken aan met 'opschieten homo's!', wij werden gewerkt met 'homo's, wakker worden!!' En.... Toen had zijn zoon de homo in zichzelf wakker gemaakt. en de vader? Vond het prima en heeft nooit meer geroepen met 'homo's'.
Daarnaast heb ik altijd wel het idee dat ouders iets vermoeden.... Ook al willen ze er niet aan toegeven, maar diep van binnen ken je vaak wel aardig je kind.