Young & out

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Re: Young & out

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 02:25

Hahaha, absoluut :')

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 02:27

O, kleine toevoeging gedaan nog aan mijn vorige post. Ben best benieuwd hoe anderen daar nou mee omgaan: vinden jullie het belangrijk dat mensen weten dat je LGBTQ/whatever bent? :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 02:47

Niet zo belangrijk dat ik het van de daken schreeuw ofzo.
Vertel het altijd wel vrij vlot, weten mensen ook meteen dat ze niet hoeven te vragen naar m'n vriend. :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 02:48

Om eerlijk te zijn niet alle 5 nee haha.
Wel wat geleerd maar iedereen moet gewoon zijn wat hij/zij wil zijn en hoe dat dan heet vind ik iets minder belangrijk.

TE5 schreef:
O, kleine toevoeging gedaan nog aan mijn vorige post. Ben best benieuwd hoe anderen daar nou mee omgaan: vinden jullie het belangrijk dat mensen weten dat je LGBTQ/whatever bent? :)

Nee ik vind dat totaal onbelangrijk. De meeste weten het wel maar dan via anderen eigenlijk. De meeste die ik als laatst heb leren kennen kwamen er ook pas na een aantal maanden achter.
Om eerlijk te zijn vind ik het niet heel bijzonder. Een hetero meldt toch ook niet dat diegene hetero is haha

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 02:59

Haha, dat laatste was precies ook wat mijn moeder zei toen ik t mijn ouders vertelde :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 03:27

Mijn moeder zat me aan te kijken wat ik nu eigenlijk bedoelde. Het maakte haar echt niks uit. Moet doen waar ik me fijn bij voel. Alle stress voor niks gehad :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:01

Nee dat is voor mij ook niet heel belangrijk.
Wel geef ik meestal even een opmerking wanneer mensen vragen of ik eindelijk ook eens een vriend die krijg/neem. Dat dat niet aan jij besteed is ofzo :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:48

Mag ik me melden? De hele wereld weet dat ik Bi ben behalve mijn ouders. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 07:51

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :')

Ik ga een paar dagen weg, dus zal vrijdag vol verwachting jullie berichten lezen :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:10

Zit er een leeftijdslimiet aan dit topic? Er staat voor jonge Bokkers.... Ik weet niet of ik daar met mijn bijna kwart eeuw nog onde val? :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:16

Dribbel schreef:
Ik ben een behoorlijke idealist, maar ook een realist, dus past prima bij me. :') Oh en ben ook een feminist (zonder okselhaar, dank u) en nog wat meer -ist'en denk ik.
*\o/*

Ik heb mijn favoriete topic gevonden denk ik.:') Heb er een tijd geleden ook over na zitten denken om nog een topic te openen maar dacht toch maar niet, ben erg blij dat iemand anders het gedaan heeft.
Om mezelf even voor te stellen; ik ben Sien en 15 jaartjes oud en ik ben (probably) lesbisch. Ik kan alleen (nog) niet zeggen dat ik nooit verliefd zou worden op een jongen maar ik zie me later samen met een meisje en niet met een jongen.. Ohja, ik ben sinds een paar maandjes pas out tegenover mijn ouders (tegen een vriendin heb ik het al een -paar?- jaar geleden verteld), mijn vader heeft wel wat homo vrienden (die helaas wat te oud zijn.. :') ) en ging vroeger ook gewoon mee met hun naar gaybars, hij is trouwens wel gewoon hetero.xD
Ik heb het er wel een tijdje moeilijk mee gehad om het zelf te accepteren (hoewel ik andere seksualiteiten wel altijd geaccepteerd heb) maar dat kwam denk ik ook wel door de onzekerheid en de vraag 'Waarom ik wel en zij niet?'

Hebben sommige hier misschien ook Tumblr? Dat is echt the place to be voor de LGBT community (en feminisme *cheer*).

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:42

Oké..aan het begin van het topic dacht ik dus dat ik nog "gewoon" lesbisch was :'). Maar in ieder geval: ik ben Nikki en ik ben 14 jaar, ben al uit de kast gekomen en weet al dat ik op vrouwen val sinds mijn negende.

Máár aangezien ik me zowel geen vrouw als man voel, op vrouwen val, ben ik dan nog wel lesbisch?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:26

Maartje1990 schreef:
Zit er een leeftijdslimiet aan dit topic? Er staat voor jonge Bokkers.... Ik weet niet of ik daar met mijn bijna kwart eeuw nog onde val? :+

Er staat wel "twintigers" in de openingspost dus laten we er vanuit gaan van wel. *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:39

Maartje1990 schreef:

Als je nu gewoon niks zegt over je leeftijd, kraait er geen haan naar :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:46

Ik ben het oneens met die term Dribbel, ik wens geen seks met mijn bank te hebben!

Ik ga straks even een blp maken, iets met les op de opleiding en geen poedersuiker te doen (no pun intended. :D )!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:52

ikke schreef:
Maartje1990 schreef:

Als je nu gewoon niks zegt over je leeftijd, kraait er geen haan naar :D

Ik vrees dat is dat al gedaan heb :') ik ben natuurlijk wel nog een twintiger!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:02

Kaus schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :')

Ik ga een paar dagen weg, dus zal vrijdag vol verwachting jullie berichten lezen :))

Gewoon niet vertellen. :D Mijn vader loopt altijd te gadverredamme als er een homo-lesbisch stel is op de tv. En mijn moeder het ene moment heeel vrij in en het andere moment: "Gadver echt zo'n pot."
Mijn nichtje is net uit de kast gekomen en waren ze ook niet zo feestelijk over, dus zolang ik geen vriendin heb (ben single, al heel lang) zeg ik gewoon niets. :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:06

Ah dat is vervelend als je ouders nu al zo reageren. Maar mogelijk dat ze er anders op reageren als jij het verteld? Er wordt ook veel met homo gescholden zonder dat daar perse iets slechts mee naar homos wordt bedoeld maar kan wel tot gevolg hebben dat mensen/tieners minder snel uit de kast komen omdat een scheldwoord iets "slechts" is en dus homo vast ook.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:14

Bij mij is het ook dat ik het vertel aan mensen die ernaar vragen en dat mijn vriendinnen en ouders ( en iedereen waarvan mijn moeder denkt dat ze lgbtq+ zijn ) het weten, maar is niet zo dat ik een gesprek met een vreemde begin van: ' mijn naam is Romy, ik ben 17 en bi! Wie ben jij?'

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:35

Maar he, over hokjes stoppen gesproken. Waarom dan lesbi? Waarom niet gewoon homo? Homo betekent niet man-man, maar 'van hetzelfde geslacht'. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:55

Nayomie schreef:
Maar he, over hokjes stoppen gesproken. Waarom dan lesbi? Waarom niet gewoon homo? Homo betekent niet man-man, maar 'van hetzelfde geslacht'. :P

Ik denk voor meer duidelijkheid... Je hebt namelijk ook vrouwen die zich identificeren met mannen en andersom en en en en en... In het Engels gebruik ik het eerder, maar homo voelt zo... Ja mannelijk :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:56

Maartje1990 schreef:
Ah dat is vervelend als je ouders nu al zo reageren. Maar mogelijk dat ze er anders op reageren als jij het verteld? Er wordt ook veel met homo gescholden zonder dat daar perse iets slechts mee naar homos wordt bedoeld maar kan wel tot gevolg hebben dat mensen/tieners minder snel uit de kast komen omdat een scheldwoord iets "slechts" is en dus homo vast ook.

Kan heel goed :j

Mijn ouders hebben zelf niets met kussende homo's op tv en vinden het vies en als ze een 'mannelijke' lesbi voorbij zien komen vinden ze het eeuwig zonde, maar.... De homo vriend in de familie wordt met open armen ontvangen. Ze houden van hem als persoon namelijk en dan zal het hun aan de bips oxideren dat hij op mannen valt. Daar hebben ze een zeer goed contact mee :j en hij is echt overduidelijk homo, zelfs zonder gaydar kun je dat zien :') maar dat maakt voor hun niets uit. Geaardheid is voor hun irrelevant, ze zijn altijd geïnteresseerd in de persoon zelf.

Ik heb jarenlang bij een vereniging gezeten: de vader sprak als bv jongens langzamer gingen werken aan met 'opschieten homo's!', wij werden gewerkt met 'homo's, wakker worden!!' En.... Toen had zijn zoon de homo in zichzelf wakker gemaakt. en de vader? Vond het prima en heeft nooit meer geroepen met 'homo's'.

Daarnaast heb ik altijd wel het idee dat ouders iets vermoeden.... Ook al willen ze er niet aan toegeven, maar diep van binnen ken je vaak wel aardig je kind.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:30

vuurneon schreef:
Maartje1990 schreef:

Kan heel goed :j

Mijn ouders hebben zelf niets met kussende homo's op tv en vinden het vies en als ze een 'mannelijke' lesbi voorbij zien komen vinden ze het eeuwig zonde, maar.... De homo vriend in de familie wordt met open armen ontvangen. Ze houden van hem als persoon namelijk en dan zal het hun aan de bips oxideren dat hij op mannen valt. Daar hebben ze een zeer goed contact mee :j en hij is echt overduidelijk homo, zelfs zonder gaydar kun je dat zien :') maar dat maakt voor hun niets uit. Geaardheid is voor hun irrelevant, ze zijn altijd geïnteresseerd in de persoon zelf.

Ik heb jarenlang bij een vereniging gezeten: de vader sprak als bv jongens langzamer gingen werken aan met 'opschieten homo's!', wij werden gewerkt met 'homo's, wakker worden!!' En.... Toen had zijn zoon de homo in zichzelf wakker gemaakt. en de vader? Vond het prima en heeft nooit meer geroepen met 'homo's'.

Daarnaast heb ik altijd wel het idee dat ouders iets vermoeden.... Ook al willen ze er niet aan toegeven, maar diep van binnen ken je vaak wel aardig je kind.

Ik heb ook niet zoveel met kussende homo's op TV. Niet omdat ik iets tegen kussende homo's heb maar omdat het op TV niet zelden provocerend wordt gebracht. Ik heb dan zoiets van: zout op met je zielige gedoe en ga iets nuttigs doen (die omroep dan vooral, niet zozeer de personen in kwestie)

Wat je zegt over de persoon is inderdaad het punt: prettige personen zijn prettig gezelschap en daarbij is geaardheid irrelevant; hoewel, ook niet altijd. Soms kan die geaardheid juist iets toevoegen waardoor je getriggerd wordt om het eens vanuit een ander standpunt te bekijken.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:24

Hoi, ik wil jullie even bedanken dat ik nu weet wat demiromantisch is, en dat meerdere mensen dit dus hebben en ik niet raar ben. Liefde op het eerste gezicht bestaat voor mij niet, ik kan ook mensen niet aantrekkelijk vinden als ik ze niet echt goed ken. Iedereen roept dat altijd, "ja maar je kan toch zien dat hij knap is." Ik kan inderdaad wel zien dat iemand hem dan een knappe jongen kan vinden maar zelf vind ik hem dan nog steeds niet knap haha.

Dus nogmaals dank :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:30

mag ik me ook even melden?

Karin - 21 jaar kom uit het pittoreske Nistelrode.

Ik ben nu bijna 4 jaar uit de kast voor iedereen behalve mijn directe familie maar sinds een maand of 3 weten die het nu ook. Broers en zussen waren gelukkig blij voor me maar moeders heeft er zo nu dan nog moeite mee

Mijn geaardheid : Bij de kinsey scale ben ik als categorie 3 ingeschaald maar ik neig wel meer naar vrouwen dan mannen.