zolang je hem maar goed uitleg geeft. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zolang je hem maar goed uitleg geeft. Tabaluga12 schreef:Firegirl schreef:Wat me opvalt in de reacties is dat degene die zwemjuf zijn zeggen bij twijfel niet doen en een hoop anderen zeggen gewoon gaan.
Ik ben zelf ook jaren zwemjuf en badjuf geweest en helaas is een zwemdiploma nog geen garantie dat kinderen zich kunnen redden tijdens het vrij zwemmen, met name in een druk bad waar bijvoorbeeld stroomversnellingen etcetera zijn.
Natuurlijk moeten ze aan behoorlijk wat eisen voldoen, alleen duurt een zwemles 30-60 minuten en een kinderfeestje een stuk langer waardoor je naast alle drukte ook te maken krijgt met vermoeidheid en misschien zelfs groepsdruk.
Aan de andere kant, als er 2 volwassenen meegaan op een groepje van 6 is dat prima te overzien.
Dat viel mij ook al op.. Als het voor ts niet goed voelt gewoon niet doen. Dan kan je zelf wat vaker met hem gaan zwemmer en wellicht kan het volgende keer dan wel met een goed gevoel.
ashley1 schreef:En over die verschrìkkelijke teleurstelling die 't kind nooit meer te boven komt: het zal wel loslopen hoor.
Zou bij mijn dochter heel snel weer over zijn. Je moet natuurlijk niet zelf gaan doen alsof het je zooo spijt dat je hem/haar zoiets fantastisch hebt ontnomen. Kwestie van leren omgaan met teleurstellingen.
In de klas van mijn dochtertje zou er in ieder geval ook niet raar over gedaan worden tussen de kindjes onderling, dat weet ik zeker.
Sammie schreef:Kinderen kijken niet naar elkaar of ze goed kunnen zwemmen, hoor. Ze kijken alleen of je er bij bent. Als dat één keer gebeurd hoef dat geen ramp te zijn, als dat vaker gebeurd kan hét pesten opleveren. Kan kan kan en als als als.. Zoals ik al zei.. Heeft helemaal geen zin om dat op deze manier te bespreken. Als de hemel valt hebben we allemaal een blauwe hoed.
Asley.. als alle moeders zo denken... Leuk dat vertrouwen in elkaar. Je zegt zelf dat je geen overbezorgde moeder bent. Schrap die zin maar. Je hebt dus geen vertrouwen in andermans opvoedkunsten (wordt lastig in een wereld met dik 5 miljard mensen) en je vertrouwt dan ook niet eens niet andere kinderen (want stel dat ze wild doen.. en wat doet jouw kind op andermans feestjes dan? )
Blue_Eyes schreef:Wat is iedereen ongelooflijk hard tegen TS... Ik snap haar wel. Ik zou het ook een verschrikking vinden.
DatBenIkNou schreef:Blue_Eyes schreef:Wat is iedereen ongelooflijk hard tegen TS... Ik snap haar wel. Ik zou het ook een verschrikking vinden.
Ja, en soms hoor je je in het belang van het kind daar overheen te zetten. Bij grootworden hoort ook loslaten. 2 begeleiders op 6 kinderen en het kind heeft zijn zwem ABC. Kom op ff zeg...ben zelf ook moeder van 2 kinderen maar van dat betuttelen en je eigen angst worden je kinderen nou niet bepaald zelfstandig en stevig in hun schoenen staand groot.
kwita schreef:stel dat het mis gaat zou jij jezelf dat vergeven..... als het mijn kind was zou ik het mezelf kwalijk nemen!
Dát is de reden waarom ze twijfelde (inmiddels is de keuze gemaakt).
smurffie schreef:Zonde dat je jou eigen angst zoveel de overhand laat hebben op je zoontje.
Jou zoontje heeft ABC, wat betekend dat hij zich prima kan redden in het water![]()
Vergeet niet dat voor een kindje van 8 sociale interactie heel belangrijk is en dit soort dingen heel goed tot pesten kunnen leiden. Denk nog even goed na voor je je kind iets verbied wat helemaal niet zo gevaarlijk is.
ashley1 schreef:Zie mijn post hierboven, over mijn dochtertje in Center Parcs.
DatBenIkNou schreef:Angst is tenslotte een slechte raadgever..Dan zou je kind ook nooit alleen buiten mogen spelen?
Er is toezicht van 2 begeleiders op 6 kids, dus ik vind dit verbieden wel beetje ver gaan.
Blue_Eyes schreef:Veilig in rustig water, ja. Maar de leuke dingen van zwemfeestjes zijn juist die glijbanen, stroomversnellingen, etc. Ik weet niet of je het topic een beetje hebt doorgelezen, maar ik zie al verschillende meldingen van mensen waarbij dat maar net goed is afgelopen, of helemaal niet. Ik zie ook zweminstructeurs schrijven dat ABC echt niet betekent dat een kind niet meer kan verzuipen. Dus nee, dat vind ik niet helemaal een juiste voorstelling van zaken.