Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:55

Gydja schreef:
Als hij zijn baard en snor(cavia) er af heeft dan zoen ik hem veel liever dan dat hij het laat staan.

Ik zoen ook veel liever een vrouw zonder snor/baard. In beide manieren opvatbaar ;)

Oh en is uiteraard niets beledigend aan :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:31

Huertecilla schreef:
Gydja schreef:
Als hij zijn baard en snor(cavia) er af heeft dan zoen ik hem veel liever dan dat hij het laat staan.

Ik zoen ook veel liever een vrouw zonder snor/baard. In beide manieren opvatbaar ;)

Oh en is uiteraard niets beledigend aan :D

haha geef je daar wel gelijk in :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:45

Ik vind het wel kunnen dat je twijfelt over iemands uiterlijk. Zeker als je zelf ietwat je best doet om goed voor de dag te komen, is het wel zo leuk dat je partner er ook goed uitziet.

Maar ik denk dat als puntje bij paaltje komt, liefde niet door uiterlijk bepaald wordt. Volgens mij is er meer aan de hand, een gevoel waar je niet aan kan weerstaan, je wil gewoon bij hem zijn punt. Goede looks zullen daar ongetwijfeld bij helpen, da's waar. Maar er is zoveel meer, waardoor je door je verliefdheid je partner misschien na een tijd zelfs wel knapper gaat vinden :)

Overigens hoeft aantrekkingskracht niet gebaseerd te zijn op uiterlijk! Mijn eigen relatie is daar een mooi voorbeeld van vind ik zelf: ik zag mijn vriend voor het eerst tijdens een Bach-concert: hij was een van de eerste violisten. Ik zat zo hoog en ver van het podium dat ik onmogelijk kon zien wat voor koppie er op stond. Maar de manier waarop hij viool speelde, hoe hij de muziek beleefde, mijn hart ging nogal tekeer! Toen ik hem na afloop ontmoette, bleek hij gelukkig ook nog eens erg aantrekkelijk te zijn. Maar ik weet niet of dat nog veel had uitgemaakt, want volgens mij had ik mijn zinnen toch al op hem gezet.

Hhilde

Re: Twijfelen om iemands uiterlijk: is dat eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:22

Oké, ik ga met hem afspreken maar ik vind het wel dood- en doodeng :x :x

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:54

+:)+

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:57

Leuk TS! +:)+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:12

Daenerys schreef:
Leuk TS! +:)+

Nou :')
Als ik dan toch niet door zijn gebit heen kan kijken, dan wordt het niets. Als ik hem dan toch aantrekkelijk vind, is dat genoeg. Maar ik wil het wel een kans geven :) Wie weet klikken we wel heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:17

Over mannen of vrouwen net zo aantrekkelijk moeten zijn, dat is dus niet waar. Uit onderzoek blijkt dat de vrouw voor een minder mooie partner gaat dan andersom. Dat komt omdat mannen veel vruchtbaarder zijn dan vrouwen. Als vrouwen zijn bezwangert kan ze 9 maanden niks, een man kan gewoon doorgaan met voortplanten. Daarom zoekt de vrouw een minder knappe partner uit zodat ze meer kans heeft dat de man bij haar blijft als ze zwanger is. Is evolutionair aangetoond :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:22

Joolien schreef:
Over mannen of vrouwen net zo aantrekkelijk moeten zijn, dat is dus niet waar. Uit onderzoek blijkt dat de vrouw voor een minder mooie partner gaat dan andersom. Dat komt omdat mannen veel vruchtbaarder zijn dan vrouwen. Als vrouwen zijn bezwangert kan ze 9 maanden niks, een man kan gewoon doorgaan met voortplanten. Daarom zoekt de vrouw een minder knappe partner uit zodat ze meer kans heeft dat de man bij haar blijft als ze zwanger is. Is evolutionair aangetoond :P

Doe jezelf een lol en informeer je wat beter:

http://www.amazon.es/Sex-Dawn-Stray-Mod ... ex+at+dawn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:26

Ik vind het ergens heel logisch dat we mensen goed of afkeuren op basis van hun uiterlijk. Je kan natuurlijk termen als 'het oog wilt ook wat' gebruiken en dat is ergens ietwat achterhaald, maar ik denk dat een basale aantrekkingskracht nodig is om iemand ooit als relatiemateriaal te beschouwen.

Om het even op mezelf te betrekken, ik ben echt iemand die op iemands uiterlijk af gaat. Als ik uit ga en een jongen ontmoet stap ik niet op hem af omdat het lijkt alsof ik zulke goede gesprekken met hem kan voeren. Overigens ben ik het er niet helemaal mee eens dat apps als Tinder dit in de hand werken. Ik heb juist via Tinder ook jongens gedate die normaal qua uiterlijk totaaaaaal niet mijn type zouden zijn maar met wie ik eerst uitvoerig heb gepraat voordat ik ze daadwerkelijk ontmoette en daardoor al een bepaalde aantrekkingskracht voelde. Als je iemand al heel leuk vindt maakt het niet meer zo veel uit hoe hij/zij eruit ziet, als die aantrekkingskracht er maar is.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:55

Een vriendin van me had ook een hekel aan een man met slecht gebit, ook aan anebolen.
Waar kwam ze mee thuis? Juist ja..
Is trouwens uitgegaan omdat hij een ander meisje zwanger had gemaakt tijdens hun relatie :roll: maar had het aan haar gelegen waren ze samen oud geworden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:33

Monster schreef:
Een vriendin van me had ook een hekel aan een man met slecht gebit, ook aan anebolen.
Waar kwam ze mee thuis? Juist ja..
Is trouwens uitgegaan omdat hij een ander meisje zwanger had gemaakt tijdens hun relatie :roll: maar had het aan haar gelegen waren ze samen oud geworden.

Echt, een man met een slecht gebit die ook nog aan de anabolen was? :=
Wat een naar einde van de relatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:42

Huertecilla schreef:
Joolien schreef:

Doe jezelf een lol en informeer je wat beter:

http://www.amazon.es/Sex-Dawn-Stray-Mod ... ex+at+dawn

Eh ik heb dit uit betrouwbare literatuur, dus ik ben voldoende geinformeerd ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:03

Joolien schreef:
Eh ik heb dit uit betrouwbare literatuur, dus ik ben voldoende geinformeerd ;)

Voortschrijdend inzicht :)*

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:28

Joolien, daar kan ik me inderdaad wel wat bij voorstellen. Ik geloof wel dat voor veel vrouwen de mannelijke types zeer aantrekkelijk zijn, heeft vast sterke genen ;) Mja om de kinders op te voeden (die ik overigens niet in de planning heb:P) heb je een zorgzaam typ nodig, niet eentje die alleen maar wil voortplanten en m dan smeert.
Nog ff over die baard, daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld. Ik vind het wel mannelijk (als ie niet te groot wordt:P) en hij heeft wel een goede baard, niet zo'n bosje pluis. Maar ook weer: ieder wat wils. Snorren ben ik ook niet stuk van, al heeft ie ook daar wel wat haar nu natuurlijk. Gelukkig issie blond dus dan is t niet zo overdreven :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:45

Mijn lief is gewoon lief, knap, zorgzaam en stoer tegelijk... Perfecte combinatie :D

Maar eerlijk is eerlijk: als ik iemand tegenkom die ik fysiek écht niet aantrekkelijk vind, houdt het op. Nu wist ik van mijn ex dat hij niet 'een klassieke schoonheid' was, maar sinds de liefde over is, vind ik hem ook echt niet meer aantrekkelijk. Tegelijkertijd vind ik ook mannen aantrekkelijk, die ik niet als relatiemateriaal zie, omdat het karakter rot is.

Persoonlijk knap ik eerder af op 'slecht verzorgd' of 'doet geen moeite' dan op 'lelijk hoofd'. Ik vind het veel belangrijker dat een man z'n best doet om er netjes uit te zien (en dat kan ook met stro in z'n haar en z'n rubberlaarzen aan) dan dattie een typisch mannelijke man is van 1.85 met brede schouders...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:00

Joolien schreef:

Leuk verschijnsel! Nog een reden is dat vrouwen uiterlijk sowieso onbelangrijker vinden dan mannen. Mannen gaan voor een aantrekkelijke vrouw omdat schoonheid vaak gebonden is aan gezondheid. Abnormaliteiten zijn immers voor velen ook niet aantrekkelijk. De mannen willen gezond en vruchtbaar nageslacht dus kiezen ze een mooie vrouw.
Vrouwen willen zekerheid op een stabiel (onderdak, eten) leven met de kids dus hebben ze de voorkeur voor een man met macht of status (Gleitman, Gross, & Reisberg, 2011).

Heb er maar even een bron bij gezet voor het geval dat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:30

Sunneva schreef:
Joolien schreef:

Leuk verschijnsel! Nog een reden is dat vrouwen uiterlijk sowieso onbelangrijker vinden dan mannen. Mannen gaan voor een aantrekkelijke vrouw omdat schoonheid vaak gebonden is aan gezondheid. Abnormaliteiten zijn immers voor velen ook niet aantrekkelijk. De mannen willen gezond en vruchtbaar nageslacht dus kiezen ze een mooie vrouw.
Vrouwen willen zekerheid op een stabiel (onderdak, eten) leven met de kids dus hebben ze de voorkeur voor een man met macht of status (Gleitman, Gross, & Reisberg, 2011).

Ja klopt, aantrekkelijk=vruchtbaar. Klopt vols mij helemaal niks van in het echt maar goed :')
Mijn bron is Vonk 2013 ;) En wat jij zegt staat ook in dat boek :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:38

Sunneva schreef:

Zet er OOK even bij dat ze wel zwanger zijn dan van die bink met een gezond uiterlijk.
Dus de genen van de bink tijdens de eisprong, de zorg door de sukkel die boven zijn stand mag wippen buiten de eisprong in ruil daarvoor.

Overigens is dit GEEN universeel, biologisch bepaald model. Het is alleen van toepassing sinds de landbouw.

Het bijzondere van homo sapiens is de totale flexibiliteit mbt samenlevingsmodellen, aangepast bij de omstandigheden.

Het is echt heel interessant om het perspecief van Ryan en Jetha te kennen.
Zou imo verplichte kost meten zijn in de 6de van de lager school of brugklas als onderdeel van maatschappijleer.

Maar goed; in ONZE maatschappij zijn er verschillend conflicterende invloeden vanuit de maatschappij en de biologische eigenschappen.
Het uiterlijk heeft heel veel zwaartepunt gekregen.
Daarbij is chirurgisch opwaarderen een complicerende nepfactor.

Onder de streep is onze maatschappij zoals die is en kan een individu daar niets aan veranderen; is daar in hoge mate een product van. Doordat wij een ratio hebben weegt dit erg zwaar OP onze biologische eigenschappen.
Daarbij heeft het individu hoe jonger het is, meer gewicht vanuit de opvoeding op de 'eigen' keuzes.
Het is bij het leerproces erg jammer dat er zoveel wat eigenlijk korte termijn leerervaringen zouden moeten zijn, door het Disney-droom model langere termijn gevolgen hebben.

Onder de streep; OP, ga gewoon voor uiterlijk EN wat je verder nog meer aantrekt. Geniet en leer van jong zijn opdat je EIGEN ervaringskennis opdoet als basis voor je keuzes.
Het is JOUW leven en er is geen goed/slecht, beste/slechtste in JOUW keuzes zo lang je eerlijk en open bent naa de andere betrokkene(n).

a3vt! Durf te LEVEN, carpe diem *\%/*

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:22

En ga vooral een keer op je bek omdat die hele woest aantrekkelijke man niet zo aantrekkelijk was qua karakter of omdat die hele lieve jongen toch maar n doetje was en alles daar tussenin :D :D :D
Als je je uiteindelijk maar tot m aangetrokken voelt, ongeacht om wat voor reden dan ook!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:42

Aan de andere kant: een slecht gebit is te repareren! Slechte smaak qua kleding en kapsel is bij te schaven. Als het 'slachtoffer' er maar voor open staat!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:08

Huertecilla schreef:
Onder de streep; OP, ga gewoon voor uiterlijk EN wat je verder nog meer aantrekt. Geniet en leer van jong zijn opdat je EIGEN ervaringskennis opdoet als basis voor je keuzes.
Het is JOUW leven en er is geen goed/slecht, beste/slechtste in JOUW keuzes zo lang je eerlijk en open bent naa de andere betrokkene(n).

Jaaa, dit is een mooi stukje, dat ga ik onthouden :D

danoesje schreef:
En ga vooral een keer op je bek omdat die hele woest aantrekkelijke man niet zo aantrekkelijk was qua karakter of omdat die hele lieve jongen toch maar n doetje was en alles daar tussenin :D :D :D
Als je je uiteindelijk maar tot m aangetrokken voelt, ongeacht om wat voor reden dan ook!

Idd! Het is niet dat je direct met elkaar moet trouwen of zo :D Veel ervaringen zijn dan toch maar mooi meegenomen. En als blijkt dat ik toch niet door z'n slechte gebit heen kan kijken, dan heb ik daar ook weer van geleerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:33

Hhilde schreef:
En als blijkt dat ik toch niet door z'n slechte gebit heen kan kijken, dan heb ik daar ook weer van geleerd.

Ach, een gebit waar je wel doorheen kan kijlken is ook niet zaligmakend ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:37

AngeliqueB schreef:
Aan de andere kant: een slecht gebit is te repareren! Slechte smaak qua kleding en kapsel is bij te schaven. Als het 'slachtoffer' er maar voor open staat!

Wat???? Nee zeggen tegen het bazinnetje?!!! ~~}>

en daarBIJ is 'slechte smaak' volstrekt subjectief.

Alsof jij je dat zelf zou laten aanleunen:
'Zeg Angelique, je bent verder wel een leuke meid, maar svp graag je kapsel als xxx laten knippen en je kleden als yyy indien je geen 10 meter achter me wil moeten lopen.'

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:49

Dan is de toon van de relatie wel meteen gezet. :=