Hoge rekening Vodafone klopt niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:30

Maar de kans bij Vodafone is echt wel een stuk groter.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:32

Jennyj01 schreef:
Maar de kans bij Vodafone is echt wel een stuk groter.

Zegt echt helemaal niks... Ik heb 10 jaar bij vodafone geen problemen gehad en bij KPN al 3x achter mekaar. Mn vader ook al bij KPN en bij mn moeder gaat t wel goed. Gewoon stomme pech.

_xManadisx_

Re: Hoge rekening Vodafone klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:36

Ik zit ook al 7 jaar bij vodafone, nooit een probleem gehad, en nu ineens dit. En dan pas echt gaan luisteren als je het op een openbare pagina gaat oplossen. Nouja gelukkig hebben ze hun fout toegegeven, dat valt me weer alles mee! Bedankt Cayenne dat je me op facebook gewezen hebt! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:37

Ik erger me bij Vodafone alleen al aan die stomme reclames op de radio..

Mijn moeder zat vroeger bij Vodafone, wist amper hoe een mobiel werkte en zat toch telkens over haar belminuten heen >;) ..
Ze belde niet naar andere mensen, ook niet naar 0900 nummers. Ze belde alleen naar ons om wat te vragen ofzo.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 14:43

_xManadisx_ schreef:
Ik zit ook al 7 jaar bij vodafone, nooit een probleem gehad, en nu ineens dit. En dan pas echt gaan luisteren als je het op een openbare pagina gaat oplossen. Nouja gelukkig hebben ze hun fout toegegeven, dat valt me weer alles mee! Bedankt Cayenne dat je me op facebook gewezen hebt! :D

nou ik krijg dus nu in ene geen reactie meer van hun via facebook aangezien het probleem dus bij hun ligt reageren ze maar meteen niet meer, oplichters

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:44

Hier nog iemand die pech heeft bij Vodafone.
Iedere maand ga ik over mijn internet bundel heen (2 GB en nog eens een blox van 10 GB).
2 maanden terug heb ik in 2 dagen 2 GB verbruikt volgens hen, dit kan natuurlijk nooit! Heb bijna overal Wifi aan en doe geen rare dingen.
Heb ze toen ook een boze mail gestuurd en daar hebben ze vervolgens ook niks mee gedaan, verbruikt is verbruikt kwam het op neer. Ook ik ben dus overgestapt naar een andere provider.

Het kan eventueel helpen om dit op Facebook te zetten, zie bij andere mensen dat Vodafone dan wel ineens snel kan reageren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:47

Zou goed zijn als dit soort dingen voor de rechter komen... Als je lef hebt, en het geld om het op te vangen, zou je eigenlijk gewoon de rekening niet moeten betalen, gedegen onderbouwing sturen en tegen het incassobureau zeggen dat je dit van harte voor de rechtbank wilt uit laten zoeken.

En het zou ook mooi zijn als consumenten zich verenigen om dit soort dingen beter uit te zoeken. Want ik heb wel het idee dat het erg profijtelijk is om af en toe een 'foutje' te maken in het eigen voordeel door Vodafone of de andere providers.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:48

Wat raar, bij mij hebben ze het wel gewoon toegegeven. Nog een keer reageren helpt niet?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:49

_Stephanie schreef:
Iedere maand ga ik over mijn internet bundel heen (2 GB en nog eens een blox van 10 GB).
2 maanden terug heb ik in 2 dagen 2 GB verbruikt volgens hen, dit kan natuurlijk nooit! Heb bijna overal Wifi aan en doe geen rare dingen.
Heb ze toen ook een boze mail gestuurd en daar hebben ze vervolgens ook niks mee gedaan, verbruikt is verbruikt kwam het op neer. Ook ik ben dus overgestapt naar een andere provider.

Het kan eventueel helpen om dit op Facebook te zetten, zie bij andere mensen dat Vodafone dan wel ineens snel kan reageren.

Kan jij niet op je eigen telefoon al bekijken wat je datagebruik is? Ik wel namelijk, en ik kan een waarschuwing instellen als ik aan de 400MB zit in een maand (kan tot 500MB). Heb nooit problemen :)

Ik had juist altijd problemen met Hi, dus ja...

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:53

Thesserd schreef:
_Stephanie schreef:

Kan jij niet op je eigen telefoon al bekijken wat je datagebruik is? Ik wel namelijk, en ik kan een waarschuwing instellen als ik aan de 400MB zit in een maand (kan tot 500MB). Heb nooit problemen :)

Ik krijg inderdaad een sms als ik er bijna overheen zit, maar dit was dus na 1,5 dag al nadat mijn abonnement in was gegaan.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:57

_Stephanie schreef:
Thesserd schreef:

Ik krijg inderdaad een sms als ik er bijna overheen zit, maar dit was dus na 1,5 dag al nadat mijn abonnement in was gegaan.

Ja maar die sms krijg je van Vodafone denk ik?

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar volgens mij kunnen de meesten ook zelf bijhouden hoe veel er verbruikt is. Bij mij staat dat onder 'Datagebruik'. Daar kan ik ook Mobiele gegevens aan uit of zetten en een limiet instellen. Staat een grafiekje en daar heb ik een waarschuwing bij 400 MB ingesteld. Van 3 feb. t/m 2 mrt heb ik 93,11 MB gebruikt. Onder de grafiek is te zien welke apps hoe veel MB gebruiken.

Even foto opgezocht, dit is dat... Alleen met Lolipop is het nu allemaal in t wit :P
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 25-02-15 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 15:00

_xManadisx_ schreef:
Wat raar, bij mij hebben ze het wel gewoon toegegeven. Nog een keer reageren helpt niet?

heb nu reactie, dat als de klachtenservice zegt dat de kosten terecht zijn kunnen zij daar niet van afwijken zegt ze, ik moet dus even op de mail reageren die ik heb gehad van de klachtenservice

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:09

Huh, dat is echt raar. Bij mij is het wel aangepast.
Gewoon voet bij stuk houden! Het zijn gewoon een stelletje oplichters!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:11

Bedankt Thesserd.
Ik heb de Iphone6 en daar zie ik inderdaad dat je dat kunt instellen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:40

_Stephanie schreef:
Bedankt Thesserd.
Ik heb de Iphone6 en daar zie ik inderdaad dat je dat kunt instellen.

Top! Misschien krijg je zo meer inzicht in je eigen verbruik ipv dat je maar af moet gaan op wat Vodafone zegt :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:49

Voor de mensen die écht van Vodafone af willen, het kan wel..
Ik heb een héle beste brief gestuurd, inclusief opzegbrief waarbij ik heb gezegd per direct zou willen opzeggen.
Heb alleen mijn toestel moeten betalen, abonnementskosten ben ik onderuit gekomen!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:37

Stephanie_M schreef:
djinnie schreef:
Mogen geven nog wel, _xManadisx_, wat een eer... :+

Serieus, dat wordt duidelijk nooit vodafone voor ons hier. Dat klinkt als pure oplichterij. |o

Dan zou ik maar geen telefoon nemen, je kan bij elke provider deze pech krijgen.

Hmm, met mijn bijna 34 jaar heb ik al aardig wat providers en telefoons versleten en nog nooit zulke pech gehad. Ik vind het persoonlijk ook van de zotte. Jij niet dan? Vodafone heb ik echter nog nooit bij gezeten, die laat ik dan ook ruim links liggen zo.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:01

Afbeelding

Zal mij niets verbazen als op een dag duidelijk wordt dat dit het probleem is. Net als bij mensen die illegaal stroom aftappen. Dan is er ook vaak een onschuldig iemand die er voor opdraait.

Ik heb er nu een kaartje van KPN in zitten en ga eens kijken wat daar het verbruik van is. Maar dat is geen 9gb in 3 weken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:19

Niet alles gelezen, maar mocht je (welke bokker dan ook) dit overkomen kijk dan eens op payinfo.nl daar kun je al je zogenaamde 'content diensten' inzien.

Onverwacht/onterechte hoge rekeningen komen vaak door betaalde commerciële diensten (content diensten), die je onwetend afneemt maar waar je dus wel voor betaald. Is een soort van legale fraude. Als klant weet je nergens van, en van de content krijg je ook geen afschriften.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:24

Jaime alles leuk en aardig en het zal in sommige van de gevallen ook zo zijn maar niet bij iedereen. Ik heb mijn Vodafone kaart eruit gehaald en er een van KPN in gedaan. Verder helemaal niks veranderd aan instellingen en gebruik en in 24 uur 87 mb verbruikt wat op een 1827mb in 3 weken zou uitkomen. Wat mijn normale verbruik bij tmobile ook was. Volgens Vodafone zou ik 9GB verbruikt hebben in 3 weken.
Hoe dan?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:32

Dat zou dan door die contenten komen als ik jaime's bericht zo lees. Hoe dat kan weet jij dus niet want het word afgenomen zonder dat jij er van af weet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:38

Maar ik neem het niet af. En hoe verklaar je dan dat het opeens van de een op andere moment over is bij sommige mensen. En dat bij de ene provider het verbruik enorm is en bij de andere normaal. Dan zou dat met het kpn kaartje toch ook zo moeten zijn?
Er is niks veranderd behalve dat ik vorige maand van tmobile naar Vodafone ben overgestapt.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 26-02-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:45

ik heb ook problemen sinds mijn nieuwe telefoon.tele2 Vodafone dacht ik. idd rekeningen van 200+nou wist ik niet dat bij mijn nieuwe telefoon internet standaard aan stond. -:(- inmiddels uiteraard wel dus ik ben benieuwd wat de rekenningen gaan doen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:47

Ik werk niet voor Vodafone, dus op de vraag "Hoe dan?" kan ik helaas geen antwoord geven. Maar het kan zo zijn dat Vodafone een grotere 'leak' heeft dan bijv. KPN of T-mobile. Het is altijd de moeite waard om je nummer eens te checken via payinfo.nl dan weet je in ieder geval zeker dat mobiele diensten uitstaan/geblokkeerd zijn.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:51

Heb ik gedaan. Maar niks hoor.